Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(70)
Forma i typ
Książki
(70)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(61)
dostępne
(47)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(27)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(61)
Autor
Borys Tadeusz (1945- )
(3)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(2)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(2)
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Herbst Mikołaj (1973- )
(2)
Horyń Wojciech
(2)
Maciejewski Jan (1954- )
(2)
Miąso Józef (1930- )
(2)
Papież Jan
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Turos Lucjan (1927- )
(2)
Wroczyński Ryszard
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Barszczewski Janusz
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Bis Dorota
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czerniawska Olga (1930- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dolata Roman
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Gofron Beata
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Habura Miłosz
(1)
Handzlik Marta
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Holton Elwood F (1957- )
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Karwacka Dorota (1976- )
(1)
Knowles Malcolm Shepherd (1913-1997)
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Levitas Anthony
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Lik Katarzyna
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Malec Małgorzata
(1)
Malewska Eugenia (1935- )
(1)
Malewski Mieczysław (1949- )
(1)
Maszke Wojciech (1939- )
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Mazińska Magdalena
(1)
Michalik Bożena
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ochodek Bolesław
(1)
Orczyk Józef (1940- )
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Swanson Richard A
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Szulakiewicz Władysława
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Watoła Anna
(1)
Wrzaszcz-Tkaczyk Bernard
(1)
Wujek Tadeusz
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Ładyżyński Andrzej
(1)
Łaskarzewska Katarzyna (1974- )
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(70)
Język
polski
(70)
Temat
OŚWIATA
(31)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(21)
SZKOLNICTWO
(8)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(5)
DOSTĘP do OŚWIATY
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
WYCHOWANIE
(4)
EKOROZWÓJ
(3)
LUDZIE STARZY
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
WIEŚ
(3)
DYREKTOR
(2)
NAUCZANIE
(2)
RYNEK PRACY
(2)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
Szkolnictwo
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO WIEJSKIE
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
EGALITARYZM
(1)
Edukacja włączająca
(1)
FUNKCJONALIZM (antropol. społ.)
(1)
GERONTOLOGIA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HISTORIOGRAFIA POLSKA
(1)
HOMPLEWICZ, JANUSZ (1931- )
(1)
INTERNET
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KOBIETA
(1)
KOMPUTERY
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONFLIKT SPOŁECZNY
(1)
KRAŚNIK (woj. lubelskie)
(1)
KSENOFOBIA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MIGRACJE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NAUCZYCIELE OŚWIATY DOROSŁYCH
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Oświata
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PIŁA (woj. wielkopolskie)
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
POSTAWY
(1)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
Rajkiewicz, Antoni (1922- )
(1)
SAMOKSZTAŁCENIE
(1)
SELEKCJA SZKOLNA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO OBYWATELSKIE
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
STAROŚĆ
(1)
START ZAWODOWY
(1)
SZKOLNICTWO ZAWODOWE
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Studenci
(1)
UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU
(1)
Ubóstwo
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
WARSZAWA
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
2001-0
(5)
2001-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
Polska
(2)
Kanada
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Bibliografia
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(9)
oświata
(9)
andragogika
(7)
edukacja dorosłych
(7)
szkolnictwo
(6)
dorosłość
(4)
ekorozwój
(3)
nauczyciel
(3)
nierówności edukacyjne
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
szkoła
(3)
Unia Europejska
(2)
dyrektor
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
jakość życia
(2)
komunikacja społeczna
(2)
kształcenie
(2)
nierówności społeczne
(2)
ochrona środowiska
(2)
oświata dorosłych
(2)
praca
(2)
reforma
(2)
samorząd terytorialny
(2)
starość
(2)
wynagrodzenie
(2)
zatrudnienie
(2)
Europa
(1)
Kanada
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
animator
(1)
badania oświatowe
(1)
bezpieczeństwo społeczne
(1)
bezrobocie
(1)
bibliografia
(1)
budżet
(1)
budżet zadaniowy
(1)
czas wolny
(1)
decentralizacja
(1)
dom kultury
(1)
dostęp do edukacji
(1)
dzieci
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja pozaszkolna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
edukator zdrowia
(1)
egalitaryzm
(1)
ekonomia polityczna
(1)
feminizm
(1)
filozofia polityki
(1)
finanse
(1)
funkcjonalizm
(1)
gender studies
(1)
gimnazjum
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
innowacje
(1)
jakość kształcenia
(1)
kariera zawodowa
(1)
kobiety
(1)
konflikt
(1)
konsumpcjonizm
(1)
ksenofobia
(1)
kształcenie ustawiczne
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura
(1)
kultura zdrowotna
(1)
ludzie starzy
(1)
macierzyństwo
(1)
migracje
(1)
młodzież
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
nierówności ekonomiczne
(1)
nierówność płci
(1)
niestabilność rodziny
(1)
osoby starsze
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika porównawcza
(1)
pedagogika specjalna
(1)
polityka edukacyjna
(1)
polityka oświatowa
(1)
polityka społeczna
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
praca zawodowa
(1)
pracownicy społeczni
(1)
prawo oświatowe
(1)
proces boloński
(1)
program kształcenia
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przygotowanie zawodowe
(1)
reedukacja
(1)
70 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Bibliogr. przy pracach.
Tytuł książki äPolityka społeczna. Kontynuacja i zmianaö, przygotowanej w intencji uhonorowania jubileuszu 90-lecia urodzin Prof. Rajkiewicza oddaje zarówno to, co stanowiło swoistą opokę, na której wznosi się teoria i praktyka polityki społecznej, jak i to, co pod wpływem nowych warunków bądź okoliczności ulegało zmianie. Ujęcie tytułu w symboliczny sposób nawiązuje do dokonań Jubilata, w których zarówno On sam, jak i Jego uczniowie bądź współpracownicy odnoszą się do niepodważalnych wartości czy zasad, ale także sygnalizuje adaptacyjny charakter paradygmatu polityki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14605.VII.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Płyta zawiera pliki pdf.
Do płyty CD o sygn. CD.109 dołączona jest książka o sygn. 5014 VI.3 CZYT., do płyty CD.110 - książka o sygn. P.4642 WYP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.109 [Czytelnia B], CD.110 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Pozycja charakteryzuje się rozległym zakresem tematycznym i stanowi owoc dyskusji ogólnopolskiego środowiska akademickiego na temat najszerzej pojętej pedagogiki i perspektyw pedagogiki wobec procesów transformacyjnych i globalizacyjnych, dając wielu autorom okazje do budowania niezaprzeczalnego waloru erudycyjnego całości dzieła. Struktura umieszczonych w głównym temacie refleksji szczegółowych kierowana jest widoczną logiką podziału najpierw na te kwestie, które odnoszą się do charakterystyki ważnych procesów rzutujących na edukację i warunki jej przebiegu, wyeksponowane w trakcie obrad plenarnych, następnie zaś kolejno uszczegółowione aspekty teoretyczne i praktyczne, dotyczące współzależnych od siebie procesów edukacji, wychowania i socjalizacji (ich przebiegu, szans, efektów, zagrożeń i perspektyw) – usytuowanych w określonych środowiskach i kontekstach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2101.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [131]-135.
Publikacja ukazuje organizację i funkcjonowanie edukacji ustawicznej dorosłych, głównie pracowników i osób bezrobotnych w Polsce. Uchwycenie i przedstawienie zmian, jakie dokonują się w przepisach prawnych, koncepcji, warunkach społeczno-ekonomicznych i organizacyjnych w obszarze edukacji dorosłych, pozwoli lepiej zrozumieć ich znaczenie dla dalszego rozwoju i doskonalenia kształcenia ustawicznego dorosłych zarówno w wymiarze osobniczym, jak i społeczno-gospodarczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11412.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 4)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie IV przedstawiono rolę i znaczenie edukacji ekologicznej w kształtowaniu ładu środowiskowego i przestrzennego. Zgodnie z przyjętą konwencją wszystkich publikacji z cyklu Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, w tomie IV przedstawiono również przykłady programów nauczania dla ładu środowiskowego i przestrzennego. Książka jest skierowana do wszystkich ekoedukatorów, prowadzących działania zarówno w ramach edukacji formalnej jak i nieformalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11852.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje aktualnie ważne problemy jak: uznawalność dyplomów i świadectw w krajach Unii Europejskiej, standardy kwalifikacji zawodowych: rynkowe i szkolne, problemy etyczne związane ze środowiskiem pracy. Problematyka książki została podzielona na 7 powiązanych z sobą części. Zaczyna się od definicji i charakterystyki współczesnych rynków pracy. Następnie podejmowane są zagadnienia dotyczące: zawodoznawstwa, klasyfikacji i kompetencji zawodowych, nowych zawodów i form zatrudnienia, poradnictwa zawodowego ujętego w syntetycznej formie współczesnych orientacji i tendencji w tej dziedzinie, szkolnych i pozaszkolnych systemów kształcenia zawodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4791.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5159.VII.3 [Czytelnia B], 5160.VII.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13830.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszego opracowania jest zwrócenie uwagi na problem aktywizacji społecznej i zawodowej osób po pięćdziesiątym roku życia na Lubelszczyźnie, a także wskazanie narzędzi i działań ukierunkowanych na wzrost poziomu aktywizacji zawodowej osób starszych, możliwości przystosowania miejsc pracy oraz korzyści wynikających z zatrudniania osób posiadających duże doświadczenie życiowe i zawodowe. Współpraca z ekspertami University of Strathclyde w Glasgow, przedstawicielami rządu Szkocji, a przede wszystkim słuchaczami Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Perth w Szkocji, pozwoliły na wymianę doświadczeń w poruszanej problematyce oraz wskazanie rozwiązań możliwych do implikowania na terytorium Polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11380 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11379.V.6 [Wypożyczalnia B], P.11378.V.6 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12573.V.6 [Czytelnia B], 12574.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z Międzynarodowej Konferencji,17.10.2007 r., Roskosz k./Białej Podlaskiej
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy pracach.
Znaczenie wykształcenia i edukacji we współczesnym świecie i w Polsce wzrasta bardzo dynamicznie, obejmując coraz szersze kręgi społeczeństwa. Deklarowane aspiracje edukacyjne wzrastają, ale ich realizacja uwarunkowana jest dochodami rodzin, wykształceniem rodziców, statusem społeczno-ekonomicznym gospodarstwa domowego, miejscem zamieszkania. W niniejszym opracowaniu skon-centrowano się przede wszystkim na rodzinnych uwarun-kowaniach aspiracji edukacyjnych i realizowanych ścieżkach edukacyjnych młodzieży. Uwzględniono również szeroki kontekst kulturowy, społeczny i ekonomiczny kształtowania się mechanizmów dostępu do kolejnych poziomów edukacji oraz instrumentów wyrównywania szans młodzieży w zdoby-waniu wykształcenia. W latach 90. XX wieku i w pierwszych latach XXI wieku polskie społeczeństwo stało się bardziej rozwarstwione i merytokratyczne, natomiast wyrównanie szans raczej nie nastąpiło. Idealnej równości w dostępie do kształcenia nie da się zapewnić, dopóki istnieją nierówności kulturowe i materialne poza szkołą, a więc głównie w statusie społecznym i ekonomicznym rodzin. Nie znaczy to jednak, że do takiej idealnej równości nie należy dążyć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8660 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8658.V.3 [Wypożyczalnia B], P.8659.V.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10112.V.3 [Czytelnia B], 10111.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Książka jest pokłosiem Ogólnopolskiej Konferenji Naukowej, która odbyła się 25-26 maja 2000 roku w Kazimierzu Dolnym. Zamieszczone w publikowanych materiałach zróżnicowane teksty wielu autorów prezentujących różne środowiska naukowe, różne koncepcje badawcze ukazują ogromną różnorodność i złożoność problematyki rewalidacji i resocjalizacji we współczesnej pedagogice specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1945 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1946.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 218-229.
Istniejący w Polsce przed 1990 r. system oświaty, który na wyższym szczeblu miał charakter elitarny, w krótkim czasie i dość spontanicznie dostosował się do oczekiwań mas. W praktyce zmiany te następowały w dwóch wymiarach. Pierwszy polegał na zwiększeniu dostępności ścieżek edukacyjnych prowadzących do wyższego wykształcenia oraz na wzroście liczby miejsc na tym poziomie. Drugi obejmował zmiany wewnątrz poszczególnych szczebli i różnicowanie się instytucji. W efekcie tych zmian doszło do powstania rynku edukacyjnego oferującego większe niż dotychczas możliwości elastycznego kształtowania karier. Nieuchronnie prowadzi to również do zaostrzenia konkurencji między instytucjami edukacyjnymi i podziału na instytucje lepsze i gorsze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12682.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13729.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 304-311.
Jest to rozprawa habilitacyjna z pogranicza pedagogiki i socjologii. Główne pytanie badawcze tej pracy dotyczy związku między poziomem segregacji społecznych w oświacie a nasileniem nierówności edukacyjnych. Procesy segregacji są istotnym mechanizmem społecznego konstruowania nierówności edukacyjnych - oto kluczowa hipoteza ukierunkowująca to studium empiryczne. W analizach uwaga zostanie skoncentrowana na z założenia powszechnym i jednolitym segmencie oświaty, czyli szkołach podstawowych i gimnazjach. Przedmiotem specjalnej troski poznawczej będzie gimnazjum - efekt reformy ustroju szkolnego roku 1999.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7814 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7813.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8830.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 1)
Bibliogr. s. 117-125.
Treść monografii skupia się na roli nauczyciela wychowania fizycznego jako kordynatora szkolnej edukacji zdrowotnej. Całość ujęto w pięć tematycznie powiązanych rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny: opisują dzieje wychowania zdrowotnego, przybliżają sytuację edukacji zdrowotnej w szkole, charakteryzują warsztat zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego oraz kwalifikacje i kompetencje edukatora zdrowia. Rodział czwarty prezentuje wyniki badań ankietowych na temat wybranych aspektów realizacji edukacji zdrowotnej w obecnej szkole, przeprowadzonych wśród nauczycili. Ostatni rozdział koncentruje się na zagadnieniu kultury zdrowotnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16204 [Magazyn 1], P.16219 [Magazyn 1], P.16203 [Magazyn 1], P.16200 [Magazyn 1], P.12987 [Magazyn 1], P.16201 [Magazyn 1], P.16221 [Magazyn 1], P.16197 [Magazyn 1], P.16216 [Magazyn 1], P.16207 [Magazyn 1], P.16193 [Magazyn 1], P.16209 [Magazyn 1], P.16217 [Magazyn 1], P.16202 [Magazyn 1], P.16211 [Magazyn 1], P.16214 [Magazyn 1], P.16208 [Magazyn 1], P.16215 [Magazyn 1], P.12985 [Magazyn 1], P.16198 [Magazyn 1], P.16195 [Magazyn 1], P.16206 [Magazyn 1], P.16222 [Magazyn 1], P.16210 [Magazyn 1], P.16205 [Magazyn 1], P.16194 [Magazyn 1], P.16220 [Magazyn 1], P.16212 [Magazyn 1], P.12986 [Magazyn 1], P.16213 [Magazyn 1], P.16218 [Magazyn 1], P.16196 [Magazyn 1], P.16199 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14119.XVIII.12.2 [Czytelnia B], 14118.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 242-261.
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20155.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20154.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w niniejszym tomie jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi z poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Książka stanowi interesujący wkład naukowców w debatę o stanie polskiej oświaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, które dotyczą nie tylko określonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospołecznej kondycji nauczyciela, rodziców oraz uwarunkowań środowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12018.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiany w strukturze demograficznej, polegające na wzroście udziału ludzi starych w polskim społeczeństwie, generują wiele problemów, zwłaszcza w sferze polityki społecznej i gospodarczej. Wydłużanie się życia człowieka, przede wszystkim okresu starości, rodzi refleksję nad specyfiką i jakością tego etapu życia. Książka obejmuje główne zagadnienia dotyczące procesu starzenia w ujęciu demograficznym i indywidualnym. Zawiera charakterystykę źródeł starości biologicznej i psychospołecznej człowieka, prezentuje typowe dla wieku emerytalnego sytuacje kryzysowe oraz możliwości rozwojowe ludzi starych. Przedstawia także wyniki badań empirycznych na temat ich postaw edukacyjnych, edukacja bowiem stanowi ważny element w procesie utrzymywania autonomii oraz samodzielności osób starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6141.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5439 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-242.
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. "W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw" - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Autorka rozważa poszczególne elementy składające się jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11868.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13043.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej