SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(14)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(27)
Autor
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(1)
Aluchna Maria
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowiak Grażyna Barbara (1951- )
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bernatt Maciej
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Fel Stanisław
(1)
Gracz Leszek
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Kapias Michał (1971- )
(1)
Karaszewski Robert
(1)
Karwacka Marta
(1)
Kawalec Paweł (1971- )
(1)
Kaźmierczak Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Kisil Aleksander (1960- )
(1)
Kochanowicz Jacek (1946- )
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Marody Mirosława (1947- )
(1)
Paliwoda-Matiolańska Adriana
(1)
Paluszek Anna
(1)
Pańków Włodzimierz
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Rok Bolesław
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Skoczny Tadeusz
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowska Agnieszka (ekonomista)
(1)
Strumińska-Kutra Marta
(1)
Szewczyk Paweł
(1)
Szumniak-Samolej Justyna
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Wierzchosławski Rafał (filozofia)
(1)
Woźniczko Joanna
(1)
Zapłata Sławomir
(1)
Łukasiewicz-Kamińska Agnieszka
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(25)
angielski
(2)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PORADNIKI
(1)
Słowo kluczowe
społeczna odpowiedzialność biznesu
(17)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(8)
przedsiębiorstwo
(6)
etyka biznesu
(4)
rozwój zrównoważony
(3)
ekorozwój
(2)
etyka
(2)
gospodarka
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
ochrona środowiska
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie środowiskowe
(2)
Corporate Social Responsibility
(1)
Internet
(1)
Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe
(1)
Web 2.0
(1)
business
(1)
corporate governance
(1)
dialog społeczny
(1)
e-biznes
(1)
e-commerce
(1)
e-learning
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
ekologia
(1)
emisja dwutlenku węgla
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
innovation economy
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instytucje finansowe
(1)
kapitalizm
(1)
kapitał ludzki
(1)
klient
(1)
komunikacja
(1)
konkurencyjność
(1)
konsumpcjonizm
(1)
korupcja
(1)
kultura
(1)
kultura organizacyjna
(1)
lojalność konsumentów
(1)
marketing
(1)
marketing 3.0
(1)
marketing partnerski
(1)
marketing społecznościowy
(1)
marketing szeptany
(1)
marketing wewnętrzny
(1)
media społecznościowe
(1)
migracje
(1)
motywacja
(1)
nadzór korporacyjny
(1)
obsługa klienta
(1)
ochrona konsumenta
(1)
odpowiedzialność ekologiczna
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
orientacja proekologiczna
(1)
partnerstwo
(1)
pokolenie Internetu
(1)
praca
(1)
prawa człowieka
(1)
program management
(1)
project management
(1)
przewaga konkurencyjna
(1)
przywództwo
(1)
public relations
(1)
relacje z klientem
(1)
rolnictwo ekologiczne
(1)
rozwój
(1)
satysfakcja klienta
(1)
social responsibility
(1)
socjologia
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu drugiej generacji
(1)
sustainable development
(1)
turystyka
(1)
wartość
(1)
wiarygodność
(1)
wrażliwość społeczna
(1)
zaangażowanie interesariuszy
(1)
zarządzanie personelem
(1)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
zarządzanie przez odpowiedzialność
(1)
zarządzanie ryzykiem
(1)
zarządzanie wartością
(1)
zarządzanie wartością klienta
(1)
zarządzanie wiedzą
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
zatrudnienie
(1)
świadomość ekologiczna
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona dla praktyków zarządzania i studentów kierunków ekonomicznych.
Bibliogr. s. 211-217.
Współcześnie przedsiębiorstwa obarcza się odpowiedzialnością nie tylko za zanieczyszczanie środowiska, ale również za efekty społeczne, jak likwidacja miejsc pracy, brak poczucia bezpieczeństwa, różnice społeczne. Oczekuje się, że przedsiębiorstwa nie tylko będą dostarczać wyroby i usługi, ale też będą uczestniczyć w rozwiązywaniu problemów społecznych. Autorka pokazała w książce społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec wymagań efektywności ekonomicznej i wzrostu konkurencyjności. Zostały więc przedstawione: orientacja społeczna przedsiębiorstw, rozwój i strategie społecznej odpowiedzialności, zarządzanie relacjami społecznymi przedsiębiorstwa, działalność społeczna. Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania i studentów kierunków ekonomicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8797.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10270.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16883.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-146.
"Przedstawiona w książce tematyka zawiera elementy, które niewątpliwie stanowią istotny zasób dla prawidłowego funkcjonowania organizacji. Uwzględniony został ten czynnik, który buduje i dzięki któremu działa organizacja, a mianowicie aspekt społeczny, czyli ludzie w niej pracujący. Nie bez znaczenia jest także aspekt ekologiczny zapewniający jakość życia każdego człowieka, zarówno pracownika organizacji, jak i ludzi żyjących w otoczeniu organizacji." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13827.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 219-234.
Celem niniejszej publikacji jest identyfikacja czynników, które sprzyjają bądź współwystępują przy podejmowaniu przez poszczególne przedsiębiorstwa działalności odpowiedzialnej społecznie, w obszarze zatrudnienia, a także korzyści jakie wyłaniają się w związku z realizacją tej działalności. Monografia zmierza także do analizy warunków i okoliczności wykształcenia się idei społecznej odpowiedzialności biznesu, ukazując motywy podejmowania działań odpowiedzialnych społecznie zarówno z punktu widzenia jednostki, jednostki w organizacji, jak i jej bardziej ogólnego tła i wymogów, jakie powinna spełniać sama organizacja bądź czynników, które sprzyjają podejmowaniu przez nią działań odpowiedzialnych społecznie. Autorka zaproponowała autorski model CSR, który zweryfikowała na określonych, zróżnicowanych próbach badawczych: omówiła CSR w obszarze zatrudnienia w polskich i francuskich przedsiębiorstwach, przedstawiła postrzeganie przez studentów działań odpowiedzialnych społecznie w średnich przedsiębiorstwach oraz w kontekście poziomu autentycznego przywództwa i dobrostanu pracowników w polskich i francuskich przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11395.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12594.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka poświęcona jest społecznej odpowiedzialności biznesu. Publikacja podzielona jest na cztery części. Pierwsza z nich dotyczy zagadnień ogólnych społecznej odpowiedzialności biznesu. Druga część książki analizuje relacje z interesariuszami jako podstawowy obszar społecznej odpowiedzialności biznesu. Część trzecia poświęcona jest społecznej odpowiedzialności biznesu w ralacjach pracy, standardom w stosunku pracy i dialogowi społecznemu. W czwartej części uwaga autorów koncentruje się na problematyce innowacyjności, ekologii i edukacji w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11533.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12765.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-301.
"Zamysłem naukowym Autora jest dążenie do sformułowania założeń metodologicznych w celu przygotowania i realizacji proaktywnych, innowacyjnych strategii ekologicznych współczesnych korporacji, które znajdują odzwierciedlenie w ich różnych obszarach aktywności biznesowej [...]. Praca także odpowiada na potrzeby i wyzwania dostarczania zarządzającym współczesnymi organizacjami instrumentarium zarządzania, w tych nowych, strategicznych uwarunkowaniach rozwoju współczesnych organizacji". [z recenzji prof. zw. dr. hab. inż. Jana Stachowicza]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11945.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13116.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-383.
Podstawowym celem książki jest przybliżenie czytelnikowi współczesnych uwarunkowań i źródeł budowy wartości klientów dla firm, rodzaju wartości, które współcześnie odgrywają lub powinny odgrywać istotną rolę w budowie wartości klientów oraz, na przykładzie konkretnych działań, przybliżenie - jak obecnie niektóre przedsiębiorstwa budują wartość swoich klientów. Strukturę książki przyporządkowano trzem grupom problemów, jakie obecnie stoją przed zarządzającymi i realizującymi koncepcję budowy wartości klienta, tj.: uwarunkowaniom i wyzwaniom budowy wartości klienta, źródłom i procesowi tworzenia wartości klienta (dobór odpowiednich wartości), prezentacji przykładów praktycznego podejścia do budowy wartości klienta (na przykładzie wybranych firm).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14951.IX.16.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15782.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12523.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kwestia odpowiedzialności społecznej gospodarki była tematem międzynarodowej konferencji zorganizowanej w dniach 15-16 października 2012 roku w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim przez Wydział Nauk Społecznych tego uniwersytetu i Fundację Konrada Adenauera w Polsce. Na konferencji tej różne aspekty odpowiedzialności społecznej gospodarki i jej społecznego wymiaru funkcjonowania były przedmiotem referatów i dyskusji panelowych zarówno uczonych z Polski i zagranicy, jak i praktyków życia gospodarczego. Integralną częścią tej konferencji było sympozjum młodych pracowników naukowych i doktorantów. Książka ta zawiera artykuły części uczestników tej konferencji. Nie stanowią one jednak zwykłego zbioru referatów konferencyjnych, gdyż na potrzeby tej publikacji wszystkie zostały znacząco poszerzone, a niektóre z nich gruntownie przepracowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15314.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Śląska ; 249)
Bibliogr. s. 126-[134].
W monografii przedstawiono koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) z uwzględnieniem jej genezy, norm i inicjatywy z nią związanych; zwrócono również uwagę na konieczność rozpatrywania tej koncepcji z punktu widzenia zarządzania strategicznego. Zaprezentowano tematykę systemów zarządzania jakością ze szczególnym uwzględnieniem ich doskonalenia. W monografii zamieszczono również przewodnik wdrażania społecznej odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10684.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja wpisuje się w zbiór opracowań, które podejmują refleksję nad społeczną odpowiedzialnością biznesu, ale w istotnym stopniu różni się od nich. Owym wyróżnikiem jest podmiot, który określa społeczna odpowiedzialność - jest nim organizacja. Opisana problematyka została więc nie tylko sprowadzona do wymiarów ekonomicznych - społecznej odpowiedzialności, ale też ujęta w perspektywę społeczną i etyczną. Wszak organizacją są zarówno firmy czy przedsiębiorstwa zajmujące się działalnością stricte biznesową, jak i różnego rodzaju instytucje z tzw. trzeciego sektora, czyli organizacje non profit, które swe działania kumulują wokół realizacji zadań pro publico bono. Odpowiedzialność społeczna stopniowo przestaje być ekstrawagancją czy modą. Zglobalizowana rzeczywistość niejako wymusza, by stała się pewnego rodzaju standardem działań gospodarczych. Dlatego też autorzy wyrażają nadzieję, że niniejsza książka nie tylko przyczyni się do zobrazowania istoty społecznej odpowiedzialności, ale przede wszystkim stanie się "głosem wołającego", który z pełnym zaangażowaniem rozpowszechnia konieczność wdrażania tych postaw w szeroko rozumianej aktywności społeczno-gospodarczej. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15355.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
äOpracowanie stanowi dobrze przemyślane, wszechstronne i wnikliwe studium. Wyróżnia się kompleksowym ujęciem problematyki, popartym aktualnymi teoriami, wymaganiami legislacyjnymi, bardzo rzetelnym wsparciem prowadzonych wywodów najnowszymi tendencjami zaczerpniętymi z dostępnych źródeł tak polsko-, jak i obcojęzycznych oraz praktycznym omówieniem podjętych zagadnień. [...]Monografia, stanowić będzie wartościową pozycję pogłębiającą wiedzę z zakresu społecznej odpowiedzialności na tle funkcjonowania przedsiębiorstw i współpracy z sektorem publicznym. [...] Opracowanie ma także istotne walory aplikacyjne dzięki zamieszczeniu w nim wielu przykładów praktycznych i może stanowić bardzo cenną pomoc dydaktyczną w procesach kształcenia studentów oraz stanowić źródło tzw. dobrych praktyk dla kadry menedżerskiejö. (fragment recenzji prof. dr. hab. Macieja Urbaniaka)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11976.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13134.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16847.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wpisuje sie w nowoczesne, humanistyczne nurty zarządzania. Jest swoistym wykładem psychologii odpowiedzialności, a równocześnie praktycznym przewodnikiem pokazującym jak wdrażać taką koncepcję zarządzania. stawia trudne pytania, które wychodzą w przyszłość: jak spowodować, by ludzie pracujący w firmie czuli się za nią odpowiedzialni; czy jest mozliwe, by ludzie czuli się odpowiedzialni za coś, co nie jest ich własnością; jak motywować ludzi bez naruszania ich odności oraz bez "kija i marchewki". Książka pokazuje głęboki i długofalowy sens zarządania przez odpowiedzialność. Okresla, jak zbudować podwaliny długotrwałego rozwoju oraz fundamenty czegoś, co dziś nazywa się modnie CSR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13185.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14304.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-305.
ndamentalne pytanie o relacje między gospodarką i kulturą formułowano niekiedy tak, jak gdyby stanowiły one odrębne układy, oddziałujące jeden na drugi, i w zależności od zainteresowań i przekonań badacza jeden traktowano jako swego rodzaju zmienną zależną, a drugi jako niezależną. Kiedy indziej wskazywano raczej, że obie te sfery są w gruncie rzeczy mocno ze sobą zrośnięte i pojęcia gospodarki oraz kultury traktować należy raczej jako nazwy różnych aspektów tej samej rzeczywistości. (...) Zebrane w tym tomie teksty w żadnej mierze nie pretendują do wyczerpującego opisu polskiej kultury ekonomicznej. Stanowią raczej wyraz osobistego zaangażowania poszczególnych Autorów w rozważania dotyczące określonych obszarów problemowych, niż próbę systematycznej analizy związków między polską kulturą i gospodarką. Tym niemniej redaktorzy tego tomu mają nadzieję, że przedstawione teksty przyczynią się do ożywienia zainteresowania tą problematyką, w ich mniemaniu niezmiernie ważką, a jednocześnie jak dotąd raczej zaniedbywaną w polskim dyskursie naukowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10718.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-223, netogr. s. 225-226.
Opracowanie to nie wyczerpuje w pełni problematyki konkurencyjności, ale daje inne spojrzenie na poruszany problem. Inspiracją do napisania tej książki były badania naukowe prowadzone pod kierunkiem profesora Kazimierza Kucińskiego, gdzie autor współuczestniczył i współuczestniczy począwszy od 2008 roku. Badania autora książki dotyczą kulturowych uwarunkowań ekorozwoju przedsiębiorstw i urzędów gmin oraz konkurencyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11081.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12042.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-285.
Prezentowana publikacja jest rekonstrukcją jednego z przedsięwzięć na poziomie narodowym, a mianowicie społecznej odpowiedzialności kas oszczędnościowo-kredytowych SKOK. Kasy są szczególną instytucją na rynku usług finansowych w kontekście społecznej odpowiedzialności, ponieważ ich działalność wykracza poza zwykłe przeprowadzanie transakcji, przyjmowanie depozytów, pożyczki dla członków itp. Przyczynianie się do rozwoju ekonomicznego regionu, działania na rzecz lokalnej społeczności, współpraca, wolontariat, sponsorowanie lokalnych przedsięwzięć i działania charytatywne są wpisane w tradycyjne idee spółdzielczości i jednocześnie konstytuują nowoczesną koncepcję CSR. Praca jest zatem realizacją postulatu odczytywania CSR z praktyki działania firm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11394.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12593.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliogr. s. 266-275. Indeks.
Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym. Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Książka została wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i zrównoważonego rozwoju. Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono: genezę i istotę CSR, instrumenty zarządcze polityki CSR, współczesne koncepcje powiązane z CSR - zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14013 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14012.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14887.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 342-348.
Książkę otwiera omówienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP) w kontekście zmiany organizacyjnej, jaka nastąpiła w trzech koncernach działających na polskim rynku. Druga analiza osadza badane zjawisko w kontekście lokalnym, ukazuje kształtowanie się tej instytucji w relacji z interesariuszami zewnętrznymi organizacji. Wreszcie opisuje SOP w zróżnicowanych krajowych kontekstach instytucjonalnych. Najobszerniejsza, czwarta część publikacji zawiera studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12126.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej