GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(15)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Autor
Ciechomski Wiesław
(2)
Dworak Edyta
(2)
Nowakowska Aleksandra
(2)
Romanowski Robert
(2)
Balcerzak Adam P
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Jakub
(1)
Grabia Tomasz
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Kasperkiewicz Witold (1947- )
(1)
Kawalec Paweł (1971- )
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Korol Janusz
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Kwiatkowska Walentyna
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Mieszkowski Krzysztof (gospodarka)
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Piech Krzysztof (ekonomia)
(1)
Piotrkowski Kazimierz
(1)
Poskrobko Bazyli (1941- )
(1)
Przybyszewski Roman (1945- )
(1)
Przygodzki Zbigniew
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Sankowska Anna
(1)
Sokołowicz Mariusz E
(1)
Stabryła Adam (1942- )
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Welfe Władysław (1927- )
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wierzchosławski Rafał (filozofia)
(1)
Zając Antoni
(1)
Świątkowski Marek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(9)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
gospodarka oparta na wiedzy
(19)
innowacje
(6)
kapitał ludzki
(6)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
przedsiębiorstwo
(5)
zarządzanie wiedzą
(5)
innowacyjność
(4)
konkurencyjność
(3)
nauka
(2)
organizacja ucząca się
(2)
outsourcing
(2)
rozwój regionalny
(2)
rynek pracy
(2)
społeczeństwo informacyjne
(2)
zarządzanie relacjami
(2)
Open Access
(1)
aktywność zawodowa
(1)
badania marketingowe
(1)
bezrobocie
(1)
biznes
(1)
dystrybucja
(1)
e-biznes
(1)
e-learning
(1)
ekonometria
(1)
energia odnawialna
(1)
foresight
(1)
fundusze europejskie
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka regionalna
(1)
handel elektroniczny
(1)
inkubator przedsiębiorczości
(1)
innovation economy
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
instytucje naukowo-badawcze
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
jakość usług
(1)
joint venture
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał społeczny
(1)
klaster
(1)
kompetencje
(1)
komunikacja elektroniczna
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
konsument
(1)
korporacja transnarodowa
(1)
kultura organizacyjna
(1)
marketing
(1)
marketing terytorialny
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
mikroprzedsiębiorstwo
(1)
model ekonometryczny
(1)
modele biznesowe
(1)
narodowy system innowacji
(1)
organizacja wirtualna
(1)
organizacje sieciowe
(1)
otwarte zasoby wiedzy
(1)
parki technologiczne
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
prawo własności intelektualnej
(1)
produkt naukowy
(1)
program management
(1)
project management
(1)
przedsiębiorczość akademicka
(1)
regionalny system innowacji
(1)
repozytorium
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
samorząd terytorialny
(1)
sieci franczyzowe
(1)
social responsibility
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
strategia
(1)
struktura organizacyjna
(1)
talent
(1)
teoria ekonomii
(1)
transfer technologii
(1)
uniwersytet
(1)
wolność gospodarcza
(1)
współpraca
(1)
wzrost gospodarczy
(1)
zarządzanie
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
zaufanie
(1)
zaufanie organizacyjne
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10979.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11949.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W monografii zostały wyodrębnione dwie części obejmujące dziewięć rozdziałów W kolejnych rozdziałach zawarta jest analiza literatury przedmiotu, której rezultatem są sformułowane pytania badawcze oraz wyniki badań odnoszące się do określenia uwarunkowań innowacyjności organizacji sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjności organizacji sieciowych, takich jak: klastry, sieci franczyzowe i organizacje wirtualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15005.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15853.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W monografii została podjęta tematyka dotycząca znaczenia marketingu w procesie tworzenia i rozwoju kapitału intelektualnego na poziomie przedsiębiorstwa (poziom mikro). Autorzy rozdziałów prezentują wiedzę obejmującą nauki o zarządzaniu, co pozwoliło kompleksowo przedstawić znaczenie marketingu opartego na wiedzy na poziomie przedsiębiorstw i ich otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14669.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
W niniejszym opracowaniu podjęta została tematyka dotycząca pojęcia marketingu terytorialnego opartego na wiedzy, który zakłada aktywne działania jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów w procesie tworzenia innowacji w przedsiębiorstwach oraz wsparcie procesu rozwoju lokalnego i regionalnego.Autorzy rozdziałów prezentują wiedzę obejmującą zarówno nauki o zarządzaniu, jak i nauki ekonomiczne, co pozwoliło kompleksowo przedstawić znaczenie marketingu terytorialnego opartego na wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14334.XIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15243.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-246.
Książka ma na celu zaprezentowanie istoty gospodarki opartej na wiedzy i jej determinant, związków wiedzy z innowacjami, roli innowacji w rozwoju gospodarczym, a także dokonanie oceny stanu zaawansowania gospodarki opartej na wiedzy w Polsce na tle pozostałych krajów Unii Europejskiej, przeprowadzonej na podstawie wskaźnika syntetycznego tej gospodarki. Autorka próbuje również wskazać odpowiedni model strategii budowy gospodarki opartej na wiedzy w Polsce oraz odpowiedzieć na pytanie: czy realizowana w polskich warunkach polityka gospodarcza, dotycząca budowy tej gospodarki, zapewni efektywną realizację tego przedsięwzięcia. Dokonuje również oceny głównych dokumentów strategicznych dotyczących rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12231.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13351.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Trwająca 25 lat transformacja polskiej gospodarki z powodzeniem zbudowała podstawy systemu opartego na liberalizacji, stabilizacji makroekonomicznej i ładzie instytucjonalnym obejmującym reguły gry ekonomicznej, prawa i obyczaje wymuszające przestrzeganie owych reguł. Pozytywna ocena dokonań polskiej transformacji nie powinna przesłaniać pewnych wad i błędów, którymi obarczony był ten proces. Jego fundamentalną wadą jest patologiczny charakter prywatyzacji majątku narodowego, w efekcie którego doszło do likwidacji wielu przedsiębiorstw, które można było uratować. W rezultacie nastąpił faktyczny upadek wielu branż przemysłu lub stały się one peryferyjnymi elementami zagranicznych koncernów. Bezrobocie nadal jest bardzo wysokie i wiele wskazuje na to, że będzie dość trwałe. Relacje społeczne cechuje konfliktowość, a poziom kapitału społecznego pozostaje na niskim poziomie. Poszukiwać należy zatem nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej opartej na wiedzy i innowacjach stanowi gwarancję trwałego wzrostu dobrobytu ekonomicznego. Sukcesy odnoszą te gospodarki, które potrafią wyzwolić z przedsiębiorstw, elit społecznych zdolność do generowania i upowszechniania innowacji. W książce zwrócono uwagę zarówno na aspekty pozytywne, jak i negatywne transformacji, głównie w kontekście gospodarki opartej na wiedzy, innowacyjności, zatrudnienia i bezrobocia. Przeznaczona jest ona przede wszystkim dla pracowników naukowych i studentów kierunków ekonomicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14905.XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15714.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talent w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy / Jacek Grodzicki. - Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2011. - 206, [3] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 195-206.
Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy jest poświęcony wiedzy w przedsiębiorstwie. Wśród poruszonych tam zagadnień można znaleźć zarówno wyjaśnienie takich terminów, jak: wiedza czy organizacja ucząca się, jak i przedstawienie procesu generowania i rozpowszechniania wiedzy w przedsiębiorstwie. Rozdział drugi przybliża kwestię kapitału ludzkiego z obszerną charakterystyką dorobku w tym zakresie. Wyjściem do rozważań są badania nad czynnikami rozwoju gospodarczego i wzrostem wartości kwalifikacji pracowników. W kolejnym rozdziale pracy przeprowadzono analizę dorobku naukowego poświęconego wartościom niematerialnym przedsiębiorstwa. Uznając je za kluczowe czynniki sukcesu, przedstawiono zróżnicowane podejścia do kwestii zasobów organizacji. Ostatni, a zarazem najważniejszy z rozdziałów pracy dotyczy kwestii talentu. Chodzi tu o pracowników mających ponadprzeciętne umiejętności, których wkład w rozwój przedsiębiorstw jest coraz częściej zauważany w praktyce gospodarczej i literaturze naukowej. Końcowy fragment pracy poświęcono kwestii miejsca talentu w gospodarowaniu zasobami ludzkimi oraz metodom szacowania jego wartości dla przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12606.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16847.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10077 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Ekonometryczne modelowanie procesów gospodarki regionalnej.
Bibliogr. s. 152-160.
Celem badań podjętych w pracy jest ocena przestrzennego zróżnicowania stanu ilościowego i jakościowego gospodarki wiedzy w regionach Polski oraz próba kwantyfikacji wpływu GOW na poziom rozwoju regionalnego. Postawiono hipotezę, że metody ilościowe pozwolą na opis i diagnozę stanu gospodarki wiedzy w regionach oraz identyfikację relacji tej gospodarki ze wzrostem społeczno-gospodarczym regionów i jego procesami. Wykorzystano metody wielowymiarowej analizy porównawczej, modelowanie panelowe, modelowanie równań strukturalnych i metody ekonometrii przestrzennej. Większość badań empirycznych wykonano w programie R.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10831.XIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-264
Praca zawiera bogaty zbiór wiedzy na temat przedsiębiorstw działających w sieci informatycznej. Ma realistyczny, doradczy i praktyczny charakter. Wiele jej wątków poparte jest przykładami z życia gospodarczego. Dużą wartość poznawczą mają rozważania na temat transformacji przedsiębiorstwa do gospodarki sieciowej, odbiorcy końcowego oraz marketingu relacji. W Polsce nie ma takiej pozycji bibliograficznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10297.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-323.
Autor podejmuje problematykę nowej roli uniwersytetu (rozumianego jako synonim wyższej uczelni) i jego powiązań z otoczeniem w gospodarce opartej na wiedzy. Prezentuje własną, interesującą i nowatorską wizję modelu przedsiębiorczego uniwersytetu, otwartego na kontakty ze światem zewnętrznym, w tym ze światem biznesu. Autor nie uległ tendencji, jak występuje w światowej i polskiej literaturze, gdzie idea przedsiębiorczego uniwersytetu kojarzona jest przede wszystkim z tworzeniem uczelnianych firm odpryskowych (spin-off). W zaproponowanym holistycznym modelu firmy odpryskowe stanowią tylko jeden z pięciu przejawów innowacyjności i przedsiębiorczości szkoły wyższej. Oprócz nich istnieje potrzeba aktywizacji transferu technologii, uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz nowoczesnego systemu zarządzania uniwersytetem. W polskich realiach książka dobrze wpisuje się w aktualną dyskusję nad modelem szkolnictwa wyższego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11605.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10671.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Jednym z głównych wniosków płynących z niniejszej książki jest wielopłaszczyznowe powiązanie pomiędzy rozwojem opartym na nauce i technologiach a kapitałem ludzkim. Przy zbyt niskim poziomie zasobów wiedzy nie udaje się zwiększyć innowacyjności, a zatem stymulować konkurencyjność i rozwój zarówno regionalny, jak i całego kraju. Autorzy niniejszej książki podkreślali, że dla rozwoju (również regionalnego) niezbędna jest konkurencyjność. Ta zaś zależy od: kapitału intelektualnego, sprawności przedsiębiorstw, rozwoju technologicznego i sprawności funkcjonowania państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13259.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., maj 2008 r., Łódź.
Tekst częśc. tł. Streszcz. ang. przy ref.
Bibliogr. przy ref.
Prezentowany zestaw publikacji dotyka bardzo ważnych i aktualnych problemów polityki regionalnej. Dostarcza bogatego materiału empirycznego i przemyśleń na temat przeobrażeń regionów, a zarazem stanowi interesujący przegląd kierunków badań i poszukiwań różnych ośrodków akademickich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7674.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8666.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 214-224.
Książka dotyczy niematerialnych czynników rozwoju regionalnego, mających decydujące znaczenie z perspektywy budowania potencjału konkurencyjnego i tworzenia bogactwa regionu. Jej treść zawarto w trzech blokach tematycznnych: Region wiedzy - określa rolę wiedzy w determinowaniu procesów rozwoju regionalnego oraz identyfikuje, w jaki sposób kapitał ludzki, w kontekście teoretycznym i praktycznym, przyczynia się do tworzenia wartości i budowania Gospodarki Opartej na Wiedzy w wymiarze regionalnym. Region innowacyjny - koncentruje się na identyfikacji regionalnych mechanizmów tworzenia procesów innowacji. Omawia istotę regionalnej płaszczyzny polityki innowacyjnej, która zajmuje dziś szczególne miejsce w polityce rozwoju polskich regionów. Region w gospodarce globalnej - wskazuje, w jaki sposób środowiska lokalne i regionalne mogą wykorzystywać proces globalizacji, nie ulegając marginalizacji i unifikacji, wzmacniając swoje znaczenie i pozycję konkurencyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11092.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12058.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-236, netogr. s. 237.
Czy regionalny potencjał nauki może efektywnie stymulować innowacyjny rozwój danego obszaru? Jakie warunki muszą być spełnione, by tak się działo? Jaką rolę we współpracy innowacyjnej odgrywa dystans przestrzenny między partnerami? Autorka stara się odpowiedzieć na tak stawiane pytania, odnosząc je do najważniejszych koncepcji teoretycznych oraz doświadczeń międzynarodowych. Znaczenie regionalnych i ponadregionalnych relacji dla innowacyjności regionów analizowane jest zarówno z punktu widzenia powiązań w ramach sektora naukowego, jak i z punktu widzenia powiązań między sektorem nauki a sektorem biznesu. W części empirycznej autorka weryfikuje stawiane hipotezy na przykładzie polskich regionów, korzystając z metod naukometrycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12678 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Pojęcie "gospodarka postindustrialna" jest stosunkowo trafnym, nadal aktualnym i najogólniejszym terminem obejmującym swą treścią współczesne "tło" zarządzania. Oprócz zmniejszenia znaczenia wielkiego przemysłu i koncentracji na szeroko rozumianych usługach, jedną z cech gospodarki postindustrialnej jest jej orientacja na wiedzę. Rośnie praktyczne znaczenie wiedzy dotyczącej kontekstu decyzji menedżerów, zmniejszania niepewności i ryzyka działania w coraz bardziej burzliwym otoczeniu. Niniejsze opracowanie pomaga w zrozumieniu uwarunkowań współczesnego zarządzania, zwłaszcza tego o charakterze strategicznym, ukierunkowanym długofalowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10119.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 314.
Bibliogr. s. 295-306. Indeks.
Materiały są przeznaczone do wykorzystania w procesie studiowania i zawierają cenne analizy metodologiczne, bogatą bibliografię oraz aktualne diagnozy. Zróżnicowany zespół autorów oraz wysoki poziom publikacji gwarantuje szerokie spectrum zaprezentowanych poglądów, które porządkują oraz wzbogacają obecny stan nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15330.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest interesująca i wartościowa. Po pierwsze - autor krytycznie ocenia i rozwija teorię zależności między edukacją a gospodarką. Widać to w szczególności w rozdziale poświęconym metodologii prognostyczno-planistycznej oceny relacji edukacja-gospodarka oraz w rozważaniach dotyczących transformacji polskiego rynku edukacyjnego. Druga przesłanka dotyczy szerokiej i pogłębionej prezentacji problematyki badawczej. Pozwala to książkę traktować jako kompendium wiadomości z zakresu wykorzystywania kapitału ludzkiego, przekształceń systemów edukacji i rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5608.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.210-232.
Monografia jest pierwszym tego typu kompleksowym opracowaniem naukowym podejmującym eksplorację wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem w perspektywie wewnątrzorganizacyjnej w realiach gospodarki opartej na wiedzy. W sposób systematyczny dokonano tu przeglądu wycinkowej i rozproszonej literatury w przyjętym obszarze badawczym. W wyniku identyfikacji istniejącej luki poznawczej zaproponowano autorski model wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem, który następnie poddano empirycznej weryfikacji. Zawarte w pracy wywód teoretyczny oraz empiria rzucają nowe światło na miejsce i rolę zaufania w zarządzaniu współczesnym innowacyjnym przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11529.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12758.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej