Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(23)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(47)
Autor
Gajdzica Zenon
(5)
Klinik Anna
(3)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Aksman Joanna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bielak Marlena
(1)
Bieliński Jacek
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Fabiś Artur
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Figiel Agnieszka
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Hulan Nancy
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Komar Witold
(1)
Layne Vicky
(1)
Long Avizia Yim
(1)
Lulek Barbara
(1)
McIntyre Ellen
(1)
Mikrut Adam
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Montgomery Martin
(1)
Morison Murray
(1)
Muszyński Marcin
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olędzka-Koprowska Elżbieta
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pey Jim
(1)
Płonka-Syroka Bożena
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Ruszkowski Paweł
(1)
Setkowicz Malwina
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Staszczak Marta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wolicki Marian (1941-2017)
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zrałek Maria
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żukowska Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(46)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(15)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(5)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(5)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
INTERNET
(3)
NAUCZANIE
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
Nauczanie
(3)
RODZINA
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
RODZICE
(2)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(2)
SOCJALIZACJA
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
WARTOŚĆ
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
AUTORYTET
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZYTANIE
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
DZIENNIKARSTWO OBYWATELSKIE
(1)
DZIENNIKARZE
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
FILM
(1)
GIMNAZJA
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
INNOWACJE
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jakość życia
(1)
JĘZYK
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MANIPULACJA (psychol.)
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki społeczne
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
PRZESTĘPSTWO KOMPUTEROWE
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
SOCJOLINGWISTYKA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-0
(5)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(8)
niepełnosprawni
(8)
nauczanie
(4)
rodzina
(4)
dzieci
(3)
dziecko niepełnosprawne
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
praca
(3)
rehabilitacja
(3)
socjologia
(3)
szkoła specjalna
(3)
uczeń
(3)
Internet
(2)
aktywność zawodowa
(2)
blog
(2)
cyberprzestrzeń
(2)
e-learning
(2)
integracja społeczna
(2)
metoda Montessori
(2)
niepełnosprawność
(2)
przedszkole
(2)
psychologia
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
sociolinguistics
(2)
socjalizacja
(2)
terapia zajęciowa
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
wychowanie
(2)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
aktywność
(1)
aspiracje
(1)
badania
(1)
bajka
(1)
biblioteka cyfrowa
(1)
biblioterapia
(1)
book
(1)
children
(1)
choroba Alzheimera
(1)
communication
(1)
cyberagresja
(1)
cyberpornografia
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberseks
(1)
cyberterroryzm
(1)
cyberświat
(1)
czas wolny
(1)
czat
(1)
czytelnictwo
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
dziennikarstwo obywatelskie
(1)
dziennikarz
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja osób starszych
(1)
edukacja specjalna
(1)
ekologia
(1)
ethnic identity
(1)
etyka
(1)
film
(1)
forum internetowe
(1)
gender
(1)
gimnazjum
(1)
gra komputerowa
(1)
jakość życia
(1)
komunikator
(1)
konflikt
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
language arts
(1)
language pedagogy
(1)
ludzie starzy
(1)
manipulacja
(1)
mass media
(1)
menedżer
(1)
multicultural education
(1)
młodzież
(1)
nauczanie na odległość
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczanie zintegrowane
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
nauki społeczne
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niewidomi
(1)
organizacja ucząca się
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Streszcz. prac. ang.
Bibliogr. przy pracach.
"Ta praca zbiorowa (...) z pewnością zainteresuje szerokie grono czytelników. Dynamiczny rozwój hipermediów i technologii informatycznej wywiera olbrzymi wpływ na wszystkie dziedziny aktywności człowieka, dlatego można i trzeba mówić o szansach, jakie stwarza cyberświat, ujmując je w dwu biegunach: różnorakich pozytywów stymulujących rozwój, jak i poważnych zagrożeń oraz niebezpieczeństw. I tę istotną aktualną problematykę podejmują w poszczególnych artykułach autorzy tej publikacji". (prof. dr hab. Janusz Gajda)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11908 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8827.VI.11 [Wypożyczalnia B], P.11907.VI.11 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10331.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1336 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-[222].
Praca składa się z dwóch części: teoretyczno-przeglądowej i empiryczno-badawczej. Oparta jest na szerokich badaniach i adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli klas niższych szkoły podstawowej. Książka rozszerzy i ugruntuje wiedzę o sposobach narastania doświadczeń dzieci, a zarazem i o trudnościach ich werbalnego i intelektualnego opanowania. Autor ma nadzieję, żę książka przyczyni sie do szerszego spojrzenia na wychowanie jako na zjawisko społeczne, pomoże w szukaniu najlepszych sposobów oddziaływania na dzieci i da pożądane rezultaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8238.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Publikacje Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu ; 20.)
Bibliogr. s. 141-150, netogr. s. 150-152.
W czasach współczesnych, gdy Europa i świat coraz mocniej rozwijają technologie rewolucjonizujące życie codzienne ludzi, rzeczą niezwykle istotną jest pomoc w opanowaniu przez jednostkę i grupy ludzkie nowych urządzeń oraz rozwiązań, które w założeniu mają ułatwić funkcjonowanie, podnieść wygodę i komfort ich egzystencji. W tej sytuacji powiększająca się z roku na rok liczba osób, które po przekroczeniu sześćdziesiątego roku życia weszły w wiek emerytalny, wymaga szczególnej troski i poważnego namysłu nad uwarunkowaniami starości w Polsce. Pozwoliłoby to wskazać na konieczność działań ułatwiających życie osób starszych w szybko zmieniającej się rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15567.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 347-376. Indeksy.
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi. Chociaż trudno oprzeć się wrażeniu, że ciągle jeszcze dla wielu z nas inność wyrażająca się ograniczoną sprawnością czy nieco odmiennym wyglądem jest wystarczającym powodem konstruowania ram funkcjonalnych i rezerwowania ról daleko innych niż te, które zwykle określamy jako wartościowe. Każdy z rezerwatów generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Właśnie te problemy są punktem wyjścia poszczególnych rozdziałów tej książki. Publikację zamykają pozytywne przykłady przełamywania uprzedzeń - wychodzenia osób z głębszą niepełnosprawnością poza ramy przestrzeni społecznej wyznaczonej sprawnościami i ukonstytuowanymi na podstawie stereotypów możliwościami życia człowieka niepełnosprawnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14148.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książkę tę można by nazwać próbą określenia kanonów i dogmatów stosowanych w szkole i to zarówno w sprawach dotyczących przekazywania wiadomości jak i wychowania. Tak prowadzone nauczanie hamuje jednak rozwój intelektualny młodego człowieka, nie pozwala mu na samodzielne myślenie i twórcze poszukiwanie. Co zatem zrobić, by to zmienić? Jedno wydaje się pewne. Konieczna jest zmiana sposobu kształcenia nauczycieli. Autor nie daje gotowej recepty jak to zrobić, sugeruje jedynie pewne metody, omawia próby podejmowane przez innych. Jednego jest pewny, trzeba za wszelką cenę próbować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2124.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2125.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 299-304.
This monograph constitutes a study of the communicator that is to be formed as a result of communicative processes. The creation of the aforementioned communicator will by analysed with particular reference to the field of non-native language teching and learning must face new challenges. This monograph constitues the complete presentation of the idea, backround and pedagogical applications of the transcommunicator.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15743.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie do wartości w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Wołosiuk. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2010. - 286 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 259-271.
Książka dotyczy problemów wartości w edukacji wczesnoszkolnej, realizowanej w formie kształcenia zintegrowanego. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Część teoretyczna wyjaśnia podstawowe tło problemowe, przybliża kluczowe pojęcia, definiuje watości oraz ich znaczenie w edukacji, ukazuje podstawy programowe edukacji zintegrowanej oraz proces wychowania dzieci do wartości. Częśc metodologiczna prezentuje przedmiot i cel badań, problemy badawcze, opis sytuacji badawczej, zastosowane narzędzia i sposoby przeprowadzenia badań oraz analize i interpretację wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13143 [Magazyn 1], P.10993 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10992.V.2 [Wypożyczalnia B], P.10991.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11958.V.2 [Czytelnia B], 11957.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18916.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160)
Bibliogr. s. 283-295.
Monografia o charakterze interdyscyplinarnym ukazuje w nowym świetle aspekt relacji międzyludzkich w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, będący pochodną wykształcenia kadr menedżerskich w Polsce w zderzeniu z uwarunkowaniami makrospołecznymi. W ten sposób autor nawiązuje do międzynarodowych badań społecznych w nurcie neolewicowym, krytycznym wobec neoliberalizmu gospodarczego i politycznego. Interesujące jest, że taką kategorię jak äklasowośćö można zastosować w zupełnie nowym kontekście społeczno-gospodarczym i politycznym. (z recenzji prof.zw.dr.hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11807.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12989.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22159.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22158.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko pojętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Włoszech, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii. Celem autorów było przybliżenie czytelnikowi konkretnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4240 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4689.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.11)
Jednym z celów tomu jest rozpatrzenie niektórych utrudnień, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnością oraz ich najbliżsi – począwszy od tych ukonstytuowanych na organizacji życia społecznego (wyprowadzonych z uznanych teorii socjologicznych), a skończywszy na tych najbardziej przyziemnych, odnoszonych do jednostkowych, indywidualnych zdarzeń. Niektóre z nich są osadzone w zdarzeniach głęboko traumatycznych, inne wynikają z sytuacji mało istotnych. Jedne kojarzą się z działaniem zinstytucjonalizowanym, planowym i przewidywalnym, a inne ze zdarzeniami przypadkowymi. Kontynuacją tej problematyki jest zagadnienie zasobów własnych (często utożsamianych z kompetencjami), umożliwiających pokonywanie wymienionych barier oraz kwestie wsparcia udzielanego przez szeroko pojęte instytucje społeczne. Treści oddanego czytelnikowi – już jedenastego – tomu serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych – pozostają właśnie w kręgu tej tematyki. Całość opracowania została podzielona na cztery części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10162.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.10)
Bibliogr. przy pracach
Pomoc w integrowaniu osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem to nowa strategia rehabilitacji, to szansa na samorealizację i rozwój własnej osobowości. Pomoc w uspołecznianiu jednostek niepełnosprawnych oznacza uaktywnienie czynników socjalizacyjnych, dobrze zorganizowany system podmiotów życia zbio-rowego, postawy społeczne bliskiego i dalszego otoczenia, stymulowanie i wzmac-nianie rozwoju osobowego osoby niepełnosprawnej poprzez danie jej szansy na samorealizację społeczną. Wymienione zagadnienia stały się inspiracją dla autorów artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie. Różnorodność prezentowanej tematyki, teoretyczne wsparcie merytoryczne oraz doświadczenia pracy zawodowej pozwoliły na kompe-tentne opracowanie podjętych tu problemów z zakresu socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wartość niniejszej publikacji podnosi fakt, że w jej opracowaniu uczestniczyli zarówno teoretycy prezentujący problemy od strony naukowych teorii, jak i praktycy ukazujący funkcjonowanie tych teorii w rzeczywistości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9335.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej