Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(23)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(47)
Autor
Gajdzica Zenon
(5)
Klinik Anna
(3)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Aksman Joanna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bielak Marlena
(1)
Bieliński Jacek
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Fabiś Artur
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Figiel Agnieszka
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Hulan Nancy
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Komar Witold
(1)
Layne Vicky
(1)
Long Avizia Yim
(1)
Lulek Barbara
(1)
McIntyre Ellen
(1)
Mikrut Adam
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Montgomery Martin
(1)
Morison Murray
(1)
Muszyński Marcin
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olędzka-Koprowska Elżbieta
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pey Jim
(1)
Płonka-Syroka Bożena
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Ruszkowski Paweł
(1)
Setkowicz Malwina
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Staszczak Marta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wolicki Marian (1941-2017)
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zrałek Maria
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żukowska Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(46)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(15)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(5)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(5)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
INTERNET
(3)
NAUCZANIE
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
Nauczanie
(3)
RODZINA
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
RODZICE
(2)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(2)
SOCJALIZACJA
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
WARTOŚĆ
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
AUTORYTET
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZYTANIE
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
DZIENNIKARSTWO OBYWATELSKIE
(1)
DZIENNIKARZE
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
FILM
(1)
GIMNAZJA
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
INNOWACJE
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jakość życia
(1)
JĘZYK
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MANIPULACJA (psychol.)
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki społeczne
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
PRZESTĘPSTWO KOMPUTEROWE
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
SOCJOLINGWISTYKA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-0
(5)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(8)
niepełnosprawni
(8)
nauczanie
(4)
rodzina
(4)
dzieci
(3)
dziecko niepełnosprawne
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
praca
(3)
rehabilitacja
(3)
socjologia
(3)
szkoła specjalna
(3)
uczeń
(3)
Internet
(2)
aktywność zawodowa
(2)
blog
(2)
cyberprzestrzeń
(2)
e-learning
(2)
integracja społeczna
(2)
metoda Montessori
(2)
niepełnosprawność
(2)
przedszkole
(2)
psychologia
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
sociolinguistics
(2)
socjalizacja
(2)
terapia zajęciowa
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
wychowanie
(2)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
aktywność
(1)
aspiracje
(1)
badania
(1)
bajka
(1)
biblioteka cyfrowa
(1)
biblioterapia
(1)
book
(1)
children
(1)
choroba Alzheimera
(1)
communication
(1)
cyberagresja
(1)
cyberpornografia
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberseks
(1)
cyberterroryzm
(1)
cyberświat
(1)
czas wolny
(1)
czat
(1)
czytelnictwo
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
dziennikarstwo obywatelskie
(1)
dziennikarz
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja osób starszych
(1)
edukacja specjalna
(1)
ekologia
(1)
ethnic identity
(1)
etyka
(1)
film
(1)
forum internetowe
(1)
gender
(1)
gimnazjum
(1)
gra komputerowa
(1)
jakość życia
(1)
komunikator
(1)
konflikt
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
language arts
(1)
language pedagogy
(1)
ludzie starzy
(1)
manipulacja
(1)
mass media
(1)
menedżer
(1)
multicultural education
(1)
młodzież
(1)
nauczanie na odległość
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczanie zintegrowane
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
nauki społeczne
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niewidomi
(1)
organizacja ucząca się
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10662.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18653.IV.9 [Magazyn 1], P.18652.IV.9 [Magazyn 1], P.18651.IV.9 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22396.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22395.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8819.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-242.
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. "W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw" - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Autorka rozważa poszczególne elementy składające się jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11868.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13043.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej