Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(63)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(60)
dostępne
(34)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(29)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(60)
Autor
Camarda Sylwia
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Montessori Maria (1870-1952)
(3)
Williams Marion
(3)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(3)
Burden Robert L
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Mietzel Gerd (1936- )
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Ryan Stephen
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baker Judith
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Brock Annie
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gardner Howard
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jankowski Bogusław Antoni
(1)
Janowska Janina
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Kiewra Kenneth A
(1)
Klinik Anna
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Mangrum Charles T
(1)
Mercer Sarah
(1)
Michalak Renata
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mościcki Artur
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nocuń Aleksander W
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Peltz William H
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Prodromou Luke
(1)
Prysak Dorota
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Rinvolucri Mario (1940- )
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Strichart Stephen S
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Ushioda Ema
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wollman-Mazurkiewicz Lidia
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Zakrocki Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Kiribati
(4)
Anglia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(52)
angielski
(10)
portugalski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
NAUCZANIE
(22)
Nauczanie
(9)
JĘZYKI
(8)
UCZENIE SIĘ
(7)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(6)
Psychologia nauczania
(6)
UCZNIOWIE
(6)
JĘZYK ANGIELSKI
(5)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Psychologia
(5)
NAUCZYCIELE
(4)
PEDAGOGIKA
(4)
PSYCHOLOGIA
(4)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(4)
DZIECKO
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
RODZINA
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
CZYTANIE
(2)
Dzieci
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Kreatywność
(2)
MOTYWACJA
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
Autonomy (Psychology)
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ADHD
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekologia
(1)
GIMNAZJA
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
INTERNET
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski
(1)
KONFLIKT
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kształcenie
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Montessori
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PROGRAMOWANIE NEUROLINGWISTYCZNE
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PRZESTĘPSTWO KOMPUTEROWE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
SŁUCHANIE
(1)
TRENING GRUPOWY (psychol.)
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(13)
Językoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Słowo kluczowe
psychology
(12)
edukacja
(10)
education
(7)
teaching
(7)
dzieci
(5)
learning
(5)
nauczanie
(5)
motivation
(4)
second language acquisition
(4)
uczeń
(4)
SLA
(3)
learner
(3)
learning strategies
(3)
metoda Montessori
(3)
pedagogika
(3)
psychologia
(3)
rodzina
(3)
English language
(2)
academic achievement
(2)
educational psychology
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
gimnazjum
(2)
integracja społeczna
(2)
language
(2)
language acquisition
(2)
nauczanie początkowe
(2)
nauczyciel
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność
(2)
psychologia nauczania
(2)
research
(2)
socjalizacja
(2)
socjologia
(2)
study and teaching
(2)
szkoła
(2)
terapia zajęciowa
(2)
uczenie się
(2)
affective education
(1)
autonomy
(1)
behaviourism
(1)
behawioryzm
(1)
biblioteka cyfrowa
(1)
cele kształcenia
(1)
choroba Alzheimera
(1)
cognitive learning
(1)
communication
(1)
creative thinking
(1)
cyberagresja
(1)
cyberpornografia
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberseks
(1)
cyberterroryzm
(1)
cyberświat
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dialog edukacyjny
(1)
discipline
(1)
discourse analysis
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja specjalna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
efficiency
(1)
elementary education
(1)
embriologia
(1)
engagement
(1)
formy kształcenia
(1)
identity
(1)
imagination
(1)
imaginative teaching
(1)
individual differences
(1)
intelligence
(1)
jakość życia
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
komunikator
(1)
kształcenie akademickie
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
language pedagogy
(1)
large classes
(1)
linguistics
(1)
listening comprehension
(1)
literatura
(1)
mediacja
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody nauczania
(1)
mixed-level classes
(1)
modern English
(1)
motywacja
(1)
muzyka
(1)
myślenie
(1)
myślenie ekologiczne
(1)
native language
(1)
nauki społeczne
(1)
neuro-linguistic programming
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 121)
Bibliogr. s. 165-169.
Książka porusza bardzo istotny i aktualny dla edukacji problem aktywizowania uczniów w procesie kształcenia. Jest także próbą weryfikacji fundamentalnych założeń reformy szkolnictwa. Główny nacisk został położony na ukazanie wpływu własnej aktywności ucznia na rozwój jego umiejętności poznawczych, dzięki którym zdobywa on wiadomości o najbliższym otoczeniu, a więc o obiektach, zjawiskach, procesach, a także relacjach zachodzących między nimi oraz rozumie i wyjaśnia ich przyczyny i skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12014 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13157.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
Bibliogr. s. 243-258.
Podstawowym celem tego opracowania jest ukazanie ścisłych współzależności między oddziaływaniami edukacyjnymi wobec każdego dziecka jako ucznia a badaniami diagnostycznymi obejmującymi zmiany zachodzące w uczniu pod wpływem owych oddziaływań ze strony nauczycieli i innych uczestników procesów edukacyjnych. Znajomość każdego uczącego się podmiotu przez każdego nauczyciela jest nieodzowna w modelowaniu procesu kształcenia w taki sposób, aby stan posiadanych kompetencji dziecka umożliwiał mu skuteczne i przede wszystkim radosne pozyskiwanie kolejnych niezbędnych i oczekiwanych kompetencji. W niniejszej książce podejęto próbę zintegrowanego spojrzenia na rozwój oraz edukację dzieci we współczesnym modelu społeczeństwa informacyjnego podążającego w stronę społeczeństwa wiedzy. W tym kontekście nastąpi przedstawienie elementarnych metod statystycznych oraz ukazanie tego, jakie korzyści mogą z nich wynikać dla opisu i analizy zjawisk pedagogicznych, a w konsekwencji do optymalizacji kształcenia w procesie lekcyjnym i poza ławką szkolną także.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16345.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do osób zainteresowanych własnym rozwojem, zwłaszcza gdy celem ich pracy jest pomaganie w rozwoju innym, a więc do kadry akademickiej kształcącej przyszłych pedagogów, do nauczycieli wszystkich typów szkół, wychowawców, psychologów i rodziców. porusza takie zagadnienia jak - Psychologia humanistyczna jako podstawa praktyki pedagogicznej - Samoaktualizacja jako kryterium zdrowia psychicznego - Uwarunkowania efektywności procesu wychowania - Trening interpersonalny jako metoda stymulująca proces samoaktualizacji - Eksperymentalne badania wpływu treningu interpersonalnego na poziom samoaktualizacji studentów. Celem tej pracy jest pomoc studentom kierunków pedagogicznych oraz pracującym już w zawodzie nauczycielom we właściwym rozumieniu celów wychowania, rozumieniu uwarunkowań konstruktywnych procesów interakcyjnych oraz w doskonaleniu ich umiejętności psychopedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2774.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research : Theoretical and Methodological Issues / ed. Susan M. Gass, Jacquelyn Schachter, Alison Mackey)
Forma i typ
Słowo kluczowe: psychology SLA learner
Index s. 264-270
Research results over the past decades have consistently demonstrated that a key reason why many second language learners fail--while some learners do better with less effort--lies in various learner attributes such as personality traits, motivation, or language aptitude. In psychology, these attributes have traditionally been called "individual differences." The scope of individual learner differences is broad--ranging from creativity to learner styles and anxiety--yet there is no current, comprehensive, and unified volume that provides an overview of the considerable amount of research conducted on various language learner differences, until now.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8385.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9765.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ways of Learning : Learning Theories for the Classroom / Alan Pritchard. - Fourth edition. - London : Routledge Taylor & Francis Group, copyright 2018. - XVII, 165 pages : illustrations ; 24 cm
Includes bibliographical references and index.
The fourth edition of this book includes developments in areas covered in the preceding editions, as well as expanding on certain topics to bring about a wider perspective; most notably, a new consideration of learning styles and a new chapter detailing important thinkers and writers from the history of education and their continuing influence along with other theories, ideas and thoughts not included in the rest of the book. The book also reflects changes in government policy and is closely related to new developments in practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21808.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19021.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdzialach. Indeks.
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: zagadnienia podstawowe, specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja), różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22660.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22659.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15419.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5534.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5105.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Professional Perspectives / ed. Mike Burghall)
"Dealing with Difficulties" looks at the typical classroom and teaching management problems facing teachers and students of English in five main areas: large classes, discipline, mixed-level classes, homework, teaching exam classes. In each category, the authors provide a wide variety of techniques, activities and tips to turn classroom problems into actual learning opportunities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9058.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10643.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408 ; nr 411)
Bibliogr. s. 217-230. Indeks.
Reading in the native and consequently in a foreign language is related not only to how well we know the language but also to a whole gamut such factors as language aptitude, reading motivation, reading strategies, learning styles, personality, reading anxiety, gender, attitude to reading, dyslexia, socio-economic status of the family or home environment. Fluent reading in a foreign language is connected with fluent native language reading and both depend on proficiency in a given language, but also on language talent, parent’s education and employment and – very important – access to the classic writings of Polish literature and the use of the Internet in order to get knowledge. Foreign text readers rely not only on the knowledge of the language but also on their general knowledge, experience and reading practices that are shaped by the world in which they live.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9807.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., także przy rozdz.
Ta książka - to z jednej strony doskonały podręcznik dla wszystkich kierunków pedagogicznych na wyższych uczelniach, zaś z drugiej -materiał do refleksji, przemyśleń i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej książki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klasą. W książce zostały pokrótce przedstawione różne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z którymi Czytelnik - obecny lub przyszły nauczyciel - musi być oswojony. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami, które stanowią dobry materiał dydaktyczny dla studentów, a dla nauczycieli - materiał do refleksji. Autor podaje wzory ankiet służące poznawaniu zespołów uczniowskich, prezentuje wyniki badań na temat systemów szkolnych, przedstawia również swoje refleksje na temat stanu polskiej oświaty i kierunków, jakimi - jego zdaniem - powinno podążać reformowanie systemu. Nie podsuwając gotowych recept, daje bogaty materiał do wniosków i przemyśleń. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z którymi, być może, chciałby się zapoznać. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagogów; jest autorem kilkunastu książek i kilkudziesięciu artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Główną ideą przyświecającą autorom tekstów zebranych w dwóch tomach prezentowanej monografii jest wnikliwe i wszechstronne rozpoznanie potrzeb osób niepełnosprawnych funkcjonujących w ponowoczesnym świecie. W tomie pierwszym opracowania zaprezentowano przegląd zagadnień dotyczących zarówno ogólnospołecznych, jak i jednostkowych potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. takich jak: potrzeba stymulacji rozwoju, rehabilitacji, edukacji, radości życia oraz własnej autonomii, akceptacji w rodzinie, potrzeb zdrowotnych oraz kształceniowych i wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5533.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.7)
Forma i typ
Bibliografia przy pracach.
Autor ma nadzieję, że zawarte w publikacji zagadnienia, poruszające problemy niepełnosprawnych w różnych okresach życia, spełnią oczekiwania Czytelników oraz przyczynią się do pogłębienia warsztatu pra-cy różnych grup zawodowych pracujących z ludźmi o ograniczonych możliwościach, by poprawić ich jakość życia. W przedkładanej publikacji znalazły się opracowania prezentujące zagadnienia społecznego i zawodowego funkcjonowania niepełno-sprawnych oraz ich uwarunkowań prawnych. Kolejny poruszany przez nią problem dotyczy wspomagania rozwoju psychofi zycznego i terapii, szczególnie mowy dzieci i młodzieży. Praca zawiera również artykuły omawiające bardzo intymne sprawy osób z upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9251.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Creative children, imaginative teaching / Florence Beetlestone. - Buckingham ; Philadelphia : Open University Press, 1998. - xviii, 158 p. : illustrations ; 23 cm.
(Enriching the Primary Curriculum: Child, Teacher, Context)
Includes bibliographical references (p. [144]-151) and index.
Creativity is a term often discussed in relation to education, particularly in primary schools. This book sets out to explore what it means in both practical and theoretical terms for children, teachers and the context in which they work. The key areas of planning, resourcing, organizing, managing and assessing creativity are dealt with in an accessible and readable style. Cameos and classroom examples are used in order to indicate effective strategies for promoting creativity within and across curriculum subjects. Creativity is shown to be a powerful force which can be harnessed to increase the learning potential of both teachers and children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16863.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talk about understanding : rethinking classroom talk to enhance comprehension / Ellin Oliver Keene. - Portsmouth, NH : Heinemann, 2012. - XXII, 160 s. : il. ; 24 cm. + 1 videodisc ((120 min.) : sd., col. ; 4 3/4 in.)
Bibliogr.
Do książki dołączona jest płyta VCD o tej samej sygnaturze.
Reading education pioneer Ellin Oliver Keene demystifies comprehension instruction by describing what it can look like when readers comprehend deeply and what it can look like when teachers aim for this deep comprehension. This ground-breaking book is illustrated with video footage of Ellin modeling the reading instruction she describes. Here, you can watch Ellin use language and teaching moves that help students go beyond superficial reading comprehension to lasting understanding. "Talk About Understanding" offers: ôOutcomes of Understandingö Markers - descriptions of the behaviors present when children understand a text deeply including ways to assess with and teach toward these outcomes; ôTalk About Understandingö Principles - suggestions to modify teaching language and teaching interactions to deepen childrenĺs ability to comprehend; ôFrom the Insideö Video Segments - classroom footage of Ellin teaching lessons that illustrate use of the ôOutcomes of Understandingö markers and ôTalk About Understandingö principles from the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14555.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographic references (pages 218-220) and index.
A complete and easy-to-follow guide for inspiring every student with the power of growth mindset Created by teachers for teachers, this is the ultimate guide for unleashing students’ potential through creative lessons, empowering messages and innovative teaching. The Growth Mindset Coach provides all you need to foster a growth mindset classroom, including: • A Month-by-Month Program • Research-Based Activities • Hands-On Lesson Plans • Real-Life Educator Stories • Constructive Feedback • Sample Parent Letters Studies show that growth mindsets result in higher test scores, improved grades and more in-class involvement. When your students understand that their intelligence is not limited, they succeed like never before. With the tools in this book, you can motivate your students to believe in themselves and achieve anything.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17692.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Czytając Psychologię nauczania dowiesz się, jak skutecznie przekazywać posiadaną wiedzę. Poznasz skuteczne prawdy, którymi kierują się najlepsi praktycy zawodu. Zrozumiesz, czym jest stan trenera i jak zarządzać swoimi emocjami i zachowaniami – jak stać i siedzieć, jak mówić, jak się poruszać, jak przekazywać uczucia etc. Odkryjesz narzędzia, które pozwalają szybciej i efektywniej przekazywać uczestnikom informacje dotyczące budowania ćwiczeń i materiałów szkoleniowych. Zobaczysz, na czym polega współpraca z publicznością, jakie problemy pojawiają się na linii grupa–trener i dowiesz się, jak je rozwiązywać. Opanujesz zasady logistyki szkoleń oraz reguły szkoleniowego biznesu. Dzięki tej książce nauczysz się uczyć, szczególnie gdy przedstawioną teorię wesprzesz praktycznymi ćwiczeniami, których znajdziesz tu wiele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17645.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Pracownik socjalny musi nabyć w procesie kształcenia określone umiejętności – właśnie temu ma służyć niniejsza publikacja. Jej autorzy wskazali na umiejętności porozumiewania się, rozwiązywania problemów, konfliktów oraz na rolę pracownika socjalnego jako doradcy, mediatora i rzecznika. Ciekawym elementem wymienionej publikacji, bardzo przydatnym w praktyce, jest zawarty w niej zestaw ćwiczeń pomocny w ocenie swoich umiejętności i ich kształtowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1561 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2972.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1560.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej