Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(548)
IBUK Libra
(13)
Forma i typ
Książki
(542)
Publikacje naukowe
(53)
Publikacje fachowe
(47)
E-booki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Poradniki i przewodniki
(10)
Proza
(10)
Rejestracje audio i wideo
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(468)
dostępne
(412)
wypożyczone
(31)
nieokreślona
(15)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(177)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(258)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(477)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(7)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(7)
Autor
Camarda Sylwia
(14)
Montessori Maria (1870-1952)
(14)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(9)
Szuścik Urszula
(8)
Saczuk Jerzy
(7)
Kielin Jacek
(6)
Knill Christopher
(6)
Olechnowicz Hanna
(6)
Popławska Helena
(6)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
Gordon Thomas (1918-2002)
(5)
Siara Olga
(5)
Wilczewski Adam (1954- )
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Brzezińska Anna (1949- )
(4)
Graham Carolyn
(4)
Grudziewska Ewa
(4)
Izdebska Jadwiga
(4)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Wolańczyk Tomasz
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(3)
Barłóg Krystyna
(3)
Bilska Maria
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Domagalska Małgorzata
(3)
Fuks Agata
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Gerngross Günter
(3)
Górniak Krystyna
(3)
Jarosz Ewa
(3)
Klinik Anna
(3)
Kolankiewicz Maria
(3)
Kozak Stanisław (psycholog)
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Namysłowska Irena
(3)
Owczarek Sławomir
(3)
Plandowska Magdalena
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(3)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Wasiluk Agnieszka
(3)
Woynarowska Barbara
(3)
Zarzycka Danuta
(3)
Zwierzchowska Anna
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Albrecht Piotr
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Baczała Ditta
(2)
Barańska Marta (psycholog)
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(2)
Brańka Zofia
(2)
Bublanová Alžběta
(2)
Bukowska Celina
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(2)
Claus Anette
(2)
Czapiga Alina
(2)
Czeczuk Anna
(2)
Dmitruk Agnieszka
(2)
Emeryk Andrzej (1953- )
(2)
Franczyk Anna
(2)
Fugiel Jarosław
(2)
Führe Uli
(2)
Gawlik Krystyna (1954- )
(2)
Goddard Sally (1957- )
(2)
Golanko Renata
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(2)
Hołub Wojciech
(2)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(2)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(2)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Jarosz-Chobot Przemysława (1957- )
(2)
Jegier Aneta
(2)
Jodkowska Maria
(2)
Kargulewicz Bartłomiej
(2)
Kendall Philip C
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Kleszczyński Jacek
(2)
Klewaniec-Wypychacz Karolina
(2)
Kniażewska Maria
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krawczyński Marian (1934- )
(2)
Krzywiecka Małgorzata
(2)
Kurpas Donata
(2)
Kuźma Józef (1935- )
(2)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Lichota Edyta Joanna
(2)
Lichota Małgorzata
(2)
Liwo Helena
(2)
Makowska Alicja
(2)
Marchel Joanna
(2)
Matyja Małgorzata
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Nazaruk Stanisława
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(71)
2010 - 2019
(216)
2000 - 2009
(236)
1990 - 1999
(34)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1950 - 1959
(1)
20 - 29
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(110)
1901-2000
(12)
1945-1989
(7)
1918-1939
(5)
1989-2000
(4)
1939-1945
(1)
1945-19891989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(549)
Stany Zjednoczone
(6)
Wielka Brytania
(4)
Holandia
(3)
Kiribati
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(550)
angielski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(17)
Szkoły wyższe
(15)
Nauczyciele
(14)
Psycholodzy
(11)
Pedagodzy
(7)
Pediatrzy
(6)
Lekarze
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Lekarze rodzinni
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Dzieci
(2)
Neurolodzy
(2)
Ortopedzi
(2)
Przedszkola
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Ratownicy medyczni
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Alergolodzy
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Chirurdzy dziecięcy
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Pulmonolodzy
(1)
Seksuolodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Zawody medyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura szkocka
(1)
Temat
DZIECKO
(189)
Dzieci
(61)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(55)
MŁODZIEŻ
(51)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(35)
RODZINA
(29)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(29)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(24)
Młodzież
(24)
PRAWA DZIECKA
(16)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(12)
Metoda Montessori
(12)
Nauczanie
(12)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(12)
CHORZY w RODZINIE
(11)
DZIECKO TRUDNE
(11)
INTERNET
(11)
UCZNIOWIE
(11)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(10)
PODRĘCZNIKI
(10)
CHOROBY DZIECIĘCE
(9)
DZIECKO MALTRETOWANE
(9)
DZIECKO WIEJSKIE
(9)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(9)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(9)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
PRZEMOC
(9)
REHABILITACJA (med.)
(9)
WYCHOWANIE
(9)
Wychowanie
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
DOTYK
(8)
KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA
(8)
MŁODZIEŻ WIEJSKA
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(7)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(7)
DZIECKO CHORE
(7)
DZIECKO GŁUCHE
(7)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
MOWA
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
PORADNIKI
(7)
RODZICE
(7)
SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA
(7)
ZESPÓŁ ADHD
(7)
AGRESYWNOŚĆ
(6)
CZYTANIE
(6)
Dziecko
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Język angielski
(6)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(6)
Pediatria
(6)
Rodzice
(6)
Choroby dziecięce
(5)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(5)
GRY EDUKACYJNE
(5)
KOMPUTERY
(5)
Leczenie
(5)
Metody nauczania
(5)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(5)
ODŻYWIANIE
(5)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(5)
PRZEMOC w RODZINIE
(5)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(5)
Psychologia dziecka
(5)
RODZINA ZASTĘPCZA
(5)
Socjoterapia
(5)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(5)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(5)
AUTYZM
(4)
Aktywność fizyczna
(4)
CYBERPRZEMOC
(4)
DOMY DZIECKA
(4)
DZIECKO CHORE PRZEWLEKLE
(4)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(4)
DZIECKO SEKSUALNIE WYKORZYSTYWANE
(4)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
JĘZYK ANGIELSKI
(4)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(4)
NASTOLATKI
(4)
NAUCZANIE
(4)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
OTYŁOŚĆ
(4)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(4)
PSYCHIATRIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(4)
PSYCHOTERAPIA
(4)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(4)
Psychologia
(4)
Psychoterapia
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Rozwój fizyczny dziecka
(4)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(4)
TELEWIZJA
(4)
Temat: czas
2001-
(37)
2001-0
(18)
1901-2000
(13)
1989-2000
(5)
1801-1900
(4)
1989-
(4)
1939-1945
(3)
1945-1989
(3)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(3)
POLSKA WSCHODNIA
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
KATOWICE (woj. śląskie)
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kanada
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
Norwegia
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
RACIBÓRZ (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
WARSZAWA
(1)
WROCŁAW (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
WROCŁAW (woj. dolnośląskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Wrotnów (woj. mazowieckie, pow. węgrowski, gm. Miedzna)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(34)
Opracowanie
(29)
Poradnik
(28)
Praca zbiorowa
(17)
PODRĘCZNIKI
(13)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(13)
Monografia
(11)
PORADNIKI
(9)
Raport z badań
(8)
Antologia
(6)
Powieść
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
LITERATURA DZIECIĘCA
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(4)
Kryminał
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradniki
(3)
Reportaż
(3)
UTWORY SCENICZNE dla DZIECI
(3)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Wykład
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
ANTOLOGIE
(1)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
DOKUMENTY AUDIOWIZUALNE
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
FILM DOKUMENTALNY
(1)
FILM EDUKACYJNY
(1)
Jadłospis
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
LISTY POLSKIE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY SZKOLEŃ
(1)
Pamiętniki rosyjskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Romans
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Thriller
(1)
Wytyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
ŹRÓDŁA
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(72)
Psychologia
(52)
Medycyna i zdrowie
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Hobby i czas wolny
(4)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Kulinaria
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Matematyka
(2)
Biologia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(143)
młodzież
(50)
rodzina
(31)
wychowanie
(28)
edukacja
(22)
psychologia
(22)
terapia
(21)
dziecko niepełnosprawne
(20)
autyzm
(16)
ADHD
(14)
agresja
(14)
rehabilitacja
(14)
rozwój fizyczny
(14)
beletrystyka
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
nauczanie
(12)
prawa dziecka
(12)
rodzice
(12)
wspomaganie rozwoju
(12)
dziecko autystyczne
(11)
przemoc w rodzinie
(11)
żywienie
(11)
children
(10)
metoda Montessori
(10)
mózgowe porażenie dziecięce
(10)
otyłość
(10)
rozwój psychofizyczny
(10)
zaburzenia rozwoju
(10)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(9)
dziecko przewlekle chore
(9)
integracja sensoryczna
(9)
pediatria
(9)
rozwój dziecka
(9)
uzależnienie
(9)
wychowanie przedszkolne
(9)
zaburzenia zachowania
(9)
Internet
(8)
opieka nad dzieckiem
(8)
rodzicielstwo
(8)
rozwód
(8)
sprawność fizyczna
(8)
depresja
(7)
dzieciństwo
(7)
niepełnosprawni
(7)
przemoc
(7)
rozwój psychiczny
(7)
stres
(7)
zaburzenia odżywiania
(7)
zespół Downa
(7)
astma
(6)
cukrzyca
(6)
cyberprzemoc
(6)
czas wolny
(6)
dom dziecka
(6)
edukacja przedszkolna
(6)
psychoterapia
(6)
rodzina zastępcza
(6)
rozwój emocjonalny
(6)
zaburzenia mowy
(6)
zespół Aspergera
(6)
English language
(5)
aktywność fizyczna
(5)
cukrzyca typu 1
(5)
czytelnictwo
(5)
farmakoterapia
(5)
fizjoterapia
(5)
learning
(5)
literatura dziecięca
(5)
niepełnosprawność umysłowa
(5)
pedofilia
(5)
reportaż
(5)
samobójstwo
(5)
socjoterapia
(5)
substancje psychoaktywne
(5)
szczepienia ochronne
(5)
upośledzenie umysłowe
(5)
wsparcie społeczne
(5)
zabawa
(5)
zaburzenia emocjonalne
(5)
Rzecznik Praw Dziecka
(4)
adopcja
(4)
alkohol
(4)
białaczka
(4)
choroby układu krążenia
(4)
choroby układu nerwowego
(4)
diagnoza
(4)
dysleksja
(4)
hemofilia
(4)
książka
(4)
kształcenie
(4)
logopedia
(4)
mukowiscydoza
(4)
narkomania
(4)
nauczyciel
(4)
nauczyciele
(4)
niedostosowanie społeczne
(4)
niepełnosprawność
(4)
niepowodzenia szkolne
(4)
oparzenia
(4)
padaczka
(4)
561 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
Celem opracowania jest inspirowanie do refleksji nad związkami pomiędzy różnymi wymiarami funkcjonowania rodziny a oddziaływaniem mediów na jednostkę i jej styl życia. W książce została przedstawiona wieloaspektowa analiza rodziny w kategoriach twórcy i odbiorcy treści medialnych. Autorzy szukają w niej odpowiedzi na pytania: Czy media zmieniały rodzinę? Jak, w jaki sposób, dlaczego i po co?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12958.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14087.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-218.
Książka ukazuje specyfikę przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko oraz znaczenia, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12959.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14088.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pokazuje wybrane zagadnienia z pedagogiki społecznej dotyczące sytuacji współczesnego dziecka w relacjach z rodzicami, grupą rówieśniczą, mediami i ich uwarunkowania związane z dokonującymi się w tych środowiskach zmianami, ale także uzasadnia aktualność podjętej tematyki i potrzebę prowadzenia dalszych penetracji teoretyczno-empirycznych na ten temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.2653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3826.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2654.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4711 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 111)
Indeks.
Książka o charakterze literaturoznawczym, omawia środowisko współczesnych nastolatków w kontekście współczesnej literatury młodzieżowej, czytelnictwa i korzystania z bibliotek. Adresowana do nauczycieli, pedagogów, i literaturoznawców, psychologów i bibliotekarzy. Chcąc zrozumieć młodego czytelnika i zachęcić go do lektury – książkę tę trzeba znać i korzystać z sugestii Autora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10327.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22585.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22584.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 150-161
Monografia nie tylko podejmuje problem uwarunkowań i aktualnej sytuacji turystyki dzieci i młodzieży oraz możliwych z punktu widzenia teoretycznego kierunków jej rozwoju lecz także prezentuje zrealizowany w praktyce własny program promujący i popularyzujący turystykę w szkołach oraz rezultaty badań dotyczące oceny jego skuteczności w zakresie celów wychowawczych i kształceniowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7718.XX.1.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10662.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 171-174, orzecznictwo na stronach 634-682. Indeksy.
Książka w wyczerpujący sposób podejmuje trzy zasadnicze tematy. Przede wszystkim autorzy artykułów wyjaśniają, w jaki sposób należy przeprowadzać rzetelną ocenę psychologiczną, by trafnie zdiagnozować dziecko doświadczające alienacji rodzicielskiej. Odwołują się przy tym do pięcioczynnikowego modelu, dzięki któremu można zebrać i uporządkować niezbędne informacje dotyczące matki, ojca i dzieci, a następnie określić prawdopodobne przyczyny, dla których dziecko odmawia kontaktu z jednym z rodziców. Autorzy opisują też przykłady odpowiednich interwencji w lekkich, umiarkowanych i poważnych przypadkach alienacji rodzicielskiej. Kolejny aspekt omówiony w tej książce to spojrzenie na zjawisko alienacji z perspektywy prawnej – wyjaśnienie, w jaki sposób teoria alienacji rodzicielskiej spełnia kryteria sprawy Frye, Dauberta i Mohana w zakresie składania zeznań przez biegłych sądowych. Autorzy opisują tu m.in. wyniki badań naukowych oraz sposób interpretacji zjawiska alienacji rodzicielskiej przez profesjonalne amerykańskie organizacje zajmujące się podobnymi problemami. I wreszcie, autorzy i redaktorzy tekstów zamieszczonych w tej książce rozprawiają się z licznymi mitami na temat alienacji rodzicielskiej, jakie znaleźć można zarówno w literaturze fachowej, jak i w mediach społecznościowych kierowanych do szerokiego grona odbiorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22973.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
These three fun musical plays in easy English promote multisensory learning and help young learners remember and say new words and phrases. They can be used in the English class to develop cross curicula skills and fluency. The plays are between 10 to 15 minutes long and will be the highlight of any school perfomance. They can be quickly and easily staged to involve the whole class. An Audio CD is provided with full musical accompaniament. You can use the scores in the guide to get the children to play and sing along.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14036.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
These three fun musical plays in easy English promote multisensory learning and help young learners remember and say new words and phrases. They can be used in the English class to develop cross curicula skills and fluency. The plays are between 10 to 15 minutes long and will be the highlight of any school perfomance. They can be quickly and easily staged to involve the whole class. An Audio CD is provided with full musical accompaniament. You can use the scores in the guide to get the children to play and sing along.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14037.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej ; 26.)
Bibliografia na stronach 130-145.
Celem publikacji była ocena rozwoju fizycznego, dojrzałości płciowej, sprawności fizycznej, jakości postawy ciała, sposobu żywienia oraz spędzania wolnego czasu dziewcząt i chłopców w wieku 7-19 lat z powiatu bialskiego, z uwzględnieniem podziału na środowisko miejskie i wiejskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16982.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 268-272.
Celem książki jest zaprezentowanie zagrożeń ze strony komputera i Internetu dla dzieci i młodzieży. Ten wspaniały wynalazek techniczny to bezsprzecznie pozytywne źródło informacji i pożytecznej rozrywki. Daje ogromne możliwości użytkowania i rozwoju dzieci i młodzieży, pomocy w nauce, w pracy, ale niesie również zagrożenia (stresy, choroby i przeżycia traumatyczne).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11083.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12045.VI.12 [Czytelnia B], 12046.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 80-83.
Praca poświęcona jest zagadnieniom profilaktyki i rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Wspomaganie rozwoju dzieci sprzyja budowaniu pozytywnego nastawienia do otaczającego świata i ludzi. Potrzeba takiego podejścia jest szczególnie wyraźna, gdy dziecko ma agresywne skłonności, nie radzi sobie z problemami życia codziennego, nie potrafi samodzielnie przezwyciężać trudności powszechnie napotykanych. Poprzez swoją niemoc staje się odrzucane i wzrasta w nim uczucie dezaprobaty i odtrącenia rówieśniczego, a często nawet pogardy ze strony nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; nr 121.)
Bibliogr. s. 82-87.
Celem pracy było wieloaspektowe rozpoznawanie układu zależnościzachodzących między funkcjami poznawczymi (właściwościami percepcji wizualnej) a czynnościami wykonawczymi charakterys-tycznymi dla gry sportowej u dzieci i młodzieży w wieku szkol-nym. Autor zamierzał uzyskaćdaneinformująceo możliwościach i sposobach diagnozowania motorycznych regulacji dostosowaw-czych przejawianych w specyficznych dla gry w piłkę ręczną czyn-nościach ruchowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16947.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych s. 105-109.
Celem monografii, adresowanej głównie do studentów kierunku pedagogika, jest udzelenie odpowiedzi na pytanie, jakie w rzeczywistości są możliwości rozowjowe dzieci 5- i 6- letnich tuż przed rozpoczęciem przez nie edukacji szkolnej. Publikacja wpisuje się w ważny nurt rozważań o jakości edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i warta jest szerokiego upowszechnienia oraz przekazania instytucjom zajmującym się na co dzień edukacją dzieci w wieku przedszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16941 [Magazyn 1], P.16956 [Magazyn 1], P.16947 [Magazyn 1], P.16967 [Magazyn 1], P.16965 [Magazyn 1], P.16950 [Magazyn 1], P.16966 [Magazyn 1], P.16944 [Magazyn 1], P.16945 [Magazyn 1], P.16968 [Magazyn 1], P.16948 [Magazyn 1], P.16957 [Magazyn 1], P.17141 [Magazyn 1], P.16969 [Magazyn 1], P.16962 [Magazyn 1], P.16953 [Magazyn 1], P.16946 [Magazyn 1], P.16959 [Magazyn 1], P.16951 [Magazyn 1], P.16970 [Magazyn 1], P.16943 [Magazyn 1], P.16963 [Magazyn 1], P.16964 [Magazyn 1], P.16955 [Magazyn 1], P.16960 [Magazyn 1], P.16942 [Magazyn 1], P.16961 [Magazyn 1], P.16949 [Magazyn 1], P.16952 [Magazyn 1], P.16958 [Magazyn 1], P.17142 [Magazyn 1], P.16954 [Magazyn 1] (32 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16772.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16771.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej