Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(119)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(111)
dostępne
(91)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(39)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(61)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Camarda Sylwia
(10)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Siara Olga
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(2)
Czapiga Alina
(2)
Domagalska Małgorzata
(2)
Fuks Agata
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Marchel Joanna
(2)
Matyja Małgorzata
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Olchowik Grażyna
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Ziętara Renata
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bates Ames Louis (1908- )
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Braun Eldon D. (1943- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brock Avril
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Ilg Frances L. (1902- )
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kocór Maria
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lichota Małgorzata
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McGuinness Diane
(1)
Michalska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Mikołajczak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opolska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(119)
Holandia
(3)
Język
polski
(119)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
DZIECKO
(61)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(29)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(14)
Metoda Montessori
(10)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
MŁODZIEŻ
(7)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
MOWA
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
CZYTANIE
(4)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(4)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
WYCHOWANIE
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
ZACHOWANIE
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kreatywność
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
METODA BOBATHÓW
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
Młodzież
(2)
NIEMOWLĘ
(2)
Nauczanie
(2)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
PAMIĘĆ
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PISANIE
(2)
PORADNIKI
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychomotoryka
(2)
RODZINA
(2)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
SPOSTRZEGANIE
(2)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(2)
UCZUCIA
(2)
Wychowanie
(2)
Żłobki
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
AUTYZM
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
Czytanie
(1)
DIAGNOZA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO CHORE PRZEWLEKLE
(1)
DZIECKO GŁUCHE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM ASPERGERA
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HIGIENA
(1)
JĄKANIE
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMPUTERY
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Antologia
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(30)
edukacja
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
rozwój psychofizyczny
(10)
metoda Montessori
(8)
wychowanie
(8)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie przedszkolne
(7)
dziecko niepełnosprawne
(5)
edukacja przedszkolna
(5)
rehabilitacja
(5)
ADHD
(4)
autyzm
(4)
children
(4)
dziecko autystyczne
(4)
psychologia
(4)
rozwój dziecka
(4)
terapia
(4)
zaburzenia rozwoju
(4)
aktywność twórcza
(3)
czytanie
(3)
dysleksja
(3)
integracja sensoryczna
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
młodzież
(3)
pedagogika
(3)
pisanie
(3)
rodzice
(3)
rozwój fizyczny
(3)
rozwój psychiczny
(3)
rozwój psychomotoryczny
(3)
stymulacja sensoryczna
(3)
zaburzenia zachowania
(3)
zespół Aspergera
(3)
czas wolny
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
diagnoza psychopedagogiczna
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
embriologia
(2)
integracja sensomotoryczna
(2)
język angielski
(2)
kinezjologia edukacyjna
(2)
kształcenie
(2)
logopedia
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
mózg
(2)
nauczanie
(2)
plastyka
(2)
psychoterapia
(2)
reading
(2)
rodzina
(2)
rozwój
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
sprawność fizyczna
(2)
teaching
(2)
trudności w czytaniu
(2)
trudności w pisaniu
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
twórczość
(2)
wiek przedszkolny
(2)
więź emocjonalna
(2)
zabawa
(2)
zmysły
(2)
żłobek
(2)
Biała Podlaska
(1)
Maria Montessori
(1)
adaptacja
(1)
arteterapia
(1)
astma
(1)
autoterapia
(1)
baraszkowanie
(1)
behawioryzm
(1)
biblioterapia
(1)
book
(1)
child development
(1)
children's literature
(1)
choroba przewlekła
(1)
communication
(1)
cukrzyca
(1)
czytelnictwo
(1)
developing literacy
(1)
diagnoza funkcjonalna
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
dorastanie
(1)
dotyk
(1)
dyslalia rozszczepowa
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko niewidome
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
119 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia - we współpracę z naturą. (...) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (...). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22313.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22312.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 381-382.
W niniejszej publikacji poszukuje się odpowiedzi na pytania: Jak stymulować i rozwijać kreatywność i twórczość u dzieci i młodzieży? Jak zmieniać proces kształcenia i przygotowywać młode pokolenia do zmian zachodzących w społeczeństwie i na świecie? Całość pracy składa się z czterech rozdziałów, w których osią rozważań jest twórczość, kreatywność, edukacja, szkoła oraz style kierowania rozwojem i wyzwalaniem cech kreatywnych u dzieci i młodzieży. Publikacja ta ze względu na zróżnicowanie podejmowanych problemów wnosi istotny wkład do toczącego się od kilku lat dialogu na temat wychowania i kształcenia. Mamy nadzieję, że spotka się z zainteresowaniem wśród studentów, nauczycieli i wykładowców oraz władz oświatowych, albowiem większość publikowanych artykułów odznacza się nowatorskim podejściem do problemów edukacji we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10963.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11936.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie odczytanie jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-[112].
Rozwojowa niepłynność mówienia ujawnia się w okresie kształtowania się mowy dziecka i jest zjawiskiem najczęściej przejściowym, ale niekiedy przekształca się w jąkanie, które może towarzyszyć do końca życia. Profilaktyka jest więc jednym z istotnych elementów w poprawnym przyswojeniu mowy przez dziecko. W książce przedstawiono wiedzę na temat powstawania głosu, roli oddechu w mówieniu, warunków prawidłowego przebiegu terapii oraz zalecenia dla rodziców ćwiczących z dziećmi w domu. W drugiej części podano przykłady ćwiczeń logopedycznych, podzielonych na zestawy, które stosuje się w profilaktyce jąkania i niepłynności mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8582 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8583.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10007.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 1946 London lectures.
Indeks.
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku – pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej. Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci – dziś i w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22363.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22362.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia. Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21015.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-182.
Książka jest poświęcona problematyce efektywności pracy terapeutycznej w zakresie czytania i pisania u dzieci prowadzonej w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych i klasach terapeutycznych. Pokazuje nauczycielom drogę do efektywniejszych działań w zakresie niwelowania specyficznych trudności, jakie mają dzieci w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Są to umiejętności niezwykle ważne dla dziecka, gdyż w znacznym stopniu warunkują jego dalszy rozwój intelektualny i osiąganie dalszego sukcesu w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13783.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia wybrane problemy dotyczące życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi lub przewlekle chorymi - szczególnie ważne dla ich aktualnego funkcjonowania i możliwości rozwoju. Teksty zebrane w tym tomie dotyczą między innymi społecznego stereotypu niepełnosprawności i osoby niepełnosrawnej. Podejmują także zagadnienie konsekwencji niepełnosprawności dziecka dla przekształceń systemu rodziny, dla przebudowy psychiki i zachowania członków rodziny: rodziców i rodzeństwa. Autorzy analizują sytuację rodziny z dzieckiem niedosłyszącym i niewidomym oraz z dzieckiem z chorobą nowotworową i chorobą o podłożu genetycznym. Przedstawiają pełnienie ról rodzicielskich w rodzinach z dziećmi o różnych postaciach niepełnosprawności, ukazują zmiany w systemie wartości rodziców oraz w sposobach realizowania przez nich ważnych zadań rozwojowych. Wreszcie zarysowują możliwości pozytywnego rozwoju w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11862.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13038.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19769.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19768.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. - Wydanie 1 - 7 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 119 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Bibliografia strona 119.
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów, organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w działaniu. Czasami proces ten może ulec zakłóceniu - pojawiają się zaburzenia w rozwoju emocjonalnym i ruchowym, kłopoty z przystosowaniem się do środowiska oraz trudności w nauce. W poradniku przedstawiono sposoby stymulowania układu nerwowego przez proste ćwiczenia dla dzieci, w tym zabawy przy muzyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17629.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
W książce Edukacja i pokój zgromadzono piętnaście porywających wykładów, które Maria Montessori wygłosiła w latach 1932-1939. Dotyczą one możliwości zaistnienia trwałego pokoju między ludźmi oraz doniosłej roli, jaką w tym procesie ma do odegrania edukacja. Wkład Marii Montessori w myśl społeczną, polityczną, naukową i religijną został doceniony w 1949 i 1950 roku, kiedy liczne organizacje i instytucje zgłosiły jej kandydaturę do Pokojowej Nagrody Nobla.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22315.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22314.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18471.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyslalia w Polskiej Teorii i Praktyce Logopedycznej = La Dyslalie Dans la Théorie et la Pratique Logopédiques Polonaises ; t. 2)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Drugi tom serii "Dyslalia w polskiej teorii i praktyce logopedycznej". Książka składa się z szeregu artykułów różnych autorów, ale wszystkie dotyczą zagadnienia dzieci zagrożonych zaburzeniami mowy i ryzykiem dysleksji. Szczególnie logopedzi i pedagodzy znajdą tu pomoc w swojej pracy oraz materiały do diagnozy i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13816.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11236.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12318.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-132.
Publikacja stanowi wartościowe naukowo rozważania dotyczące gotowości szkolnej dzieci w wieku przedszkolnym. Podjeta problematyka jest aktualna, poznawczo interesująca i praktycznie użyteczna. Stanowi istotny krok w kierunku doskonalenia działań pedagogicznych nauczycieli wychowania przedszkolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17171 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16846.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16845.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Publikacja to interesująca poznawczo i oryginalna praca naukowa. Stanowi spójnie tematycznie opracowanie naukowe. Bez wątpienia, praca wnosi nową wiedzę w teorię i praktykę kultury fizycznej i pedagogiki zdrowia, a także w promocję zdrowia. Ze względu na dużą aplikacyjność zapewne spotka się z dużym zainteresowaniem potencjalnych odbiorców: środowisk akademickich, wychowawczych w środowisku lokalnym i ponadlokalnym (z recenzji).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17821.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [243]-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18962.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18961.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej