Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(128)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(128)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(119)
dostępne
(101)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(35)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(75)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(120)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(13)
Montessori Maria (1870-1952)
(13)
Gordon Thomas (1918-2002)
(5)
Siara Olga
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Brańka Zofia
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Kielin Jacek
(2)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Makowska Alicja
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Sujak Elżbieta
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Bernet William
(1)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Braun-Gałkowska Maria (1939- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chmielewska Kamila
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Ciszewska Magdalena
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czuba Barbara Agnieszka
(1)
Danek Danuta (1938- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Emeryk Andrzej
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Hart Archibald D. (1932- )
(1)
Hart-Weber Catherine (1957- )
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kendall Philip C
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Knopp Katarzyna A
(1)
Kocór Maria
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Kübler-Ross Elisabeth (1926-2004)
(1)
Lemish Dafna (1951- )
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(7)
20 - 29
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(11)
1945-1989
(6)
1918-1939
(5)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(128)
Holandia
(3)
Kiribati
(1)
Język
polski
(129)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(8)
Psycholodzy
(7)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
DZIECKO
(54)
Dzieci
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(14)
MŁODZIEŻ
(13)
Metoda Montessori
(11)
RODZINA
(11)
Młodzież
(9)
AGRESYWNOŚĆ
(6)
Wychowanie
(6)
CHORZY w RODZINIE
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Rodzice
(5)
UCZNIOWIE
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
NAUCZANIE
(4)
Psychologia
(4)
Psychoterapia
(4)
RODZICE
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
ZESPÓŁ ADHD
(4)
CHOROBY DZIECIĘCE
(3)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(3)
DZIECKO CHORE
(3)
DZIECKO z ADHD
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
Nauczanie
(3)
PROGRAMY TELEWIZYJNE
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
Stres
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(3)
ZACHOWANIE
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Fizjoterapia
(2)
Geometria
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Metody nauczania
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRZEMOC
(2)
PRZEMOC w RODZINIE
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(2)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(2)
RODZINA NIEPEŁNA
(2)
ROZWÓD
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rozwód
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
SAMOTNOŚĆ
(2)
SPOSTRZEGANIE
(2)
Systemy rodzinne
(2)
TELEWIZJA
(2)
Trauma
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZUCIA
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
WYCHOWANIE
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
Algebra
(1)
Alienacja rodzicielska
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Arytmetyka
(1)
Atopowe zapalenie skóry
(1)
Bajkoterapia
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
DIAGNOZA
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO CHORE NA PADACZKĘ
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
POLSKA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(16)
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(10)
Podręcznik
(7)
Antologia
(5)
Monografia
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
LITERATURA DZIECIĘCA
(4)
PORADNIKI
(4)
Wykład
(3)
Raport z badań
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(50)
Edukacja i pedagogika
(31)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(53)
młodzież
(17)
psychologia
(17)
rodzina
(15)
edukacja
(11)
metoda Montessori
(9)
rodzice
(9)
agresja
(8)
wychowanie
(8)
stres
(7)
rozwój dziecka
(6)
rozwój psychofizyczny
(6)
terapia
(6)
autyzm
(5)
rozwód
(5)
ADHD
(4)
depresja
(4)
integracja sensoryczna
(4)
literatura dziecięca
(4)
psychologia dziecka
(4)
rodzicielstwo
(4)
rozwój emocjonalny
(4)
rówieśnicy
(4)
samobójstwo
(4)
więź rodzinna
(4)
zaburzenia zachowania
(4)
dziecko niepełnosprawne
(3)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(3)
książka
(3)
pomoc psychologiczna
(3)
przemoc
(3)
przemoc w rodzinie
(3)
psychoterapia
(3)
rozwój społeczny
(3)
szkoła
(3)
trudności szkolne
(3)
twórczość
(3)
uczeń
(3)
uzależnienie
(3)
zaburzenia lękowe
(3)
zaburzenia odżywiania
(3)
zaburzenia rozwoju
(3)
zespół Aspergera
(3)
Internet
(2)
behawioryzm
(2)
czas wolny
(2)
czytelnictwo
(2)
diagnoza
(2)
dorastanie
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko krzywdzone
(2)
dziecko maltretowane
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
embriologia
(2)
emocje
(2)
homoseksualizm
(2)
impulsywność
(2)
język
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
nauczyciele
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
pamięć
(2)
pedagogika
(2)
profilaktyka
(2)
przedszkole
(2)
przestępczość nieletnich
(2)
przetwarzanie informacji
(2)
przyswajanie języka
(2)
przywiązanie
(2)
psychologia kliniczna
(2)
psychologia zdrowia
(2)
rodzina niepełna
(2)
rozwój fizyczny
(2)
rozwój językowy
(2)
rozwój poznawczy
(2)
rozwój prenatalny
(2)
rozwój seksualny
(2)
samokontrola
(2)
samoocena
(2)
seksualność
(2)
sytuacja trudna
(2)
teoria Piageta
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
uczenie się
(2)
więź emocjonalna
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
zaburzenia emocjonalne
(2)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
zespół Downa
(2)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(2)
AIDS
(1)
English language
(1)
HIV
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
129 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków - psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8412.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9814.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapie wspomagające nieharmonijny rozwój dziecka : ćwiczenia / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 285, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W książce zaproponowane są zabawy, ćwiczenia dla dzieci, u których zaobserwowano nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny. Dodatkowo umieszczone są programy zajęć na cały rok do wykorzystania dla logopedów, jak również bajki terapeutyczno-logopedyczne. W publikacji można znaleźć: zabawy służące doskonaleniu postawy, równowagi, obustronnej koordynacji ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rytmu i tempa ćwiczeń; zabawy psychomotoryczne wpływające na rozwój emocjonalno-społeczny dzieci; zabawy psychomotoryczne ćwiczenia usprawniające motorykę; strategie terapeutyczne służące doskonaleniu wykonywania złożonych poleceń; bajki logopedyczne w pracy z dzieckiem oraz logopedyczne programy zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22589.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22588.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W prezentowanej książce przedstawiono podstawowe informacje związane z diagnozą i badaniami otyłości dziecięcej, ze szczególnym skupieniem się na aspektach związanych z funkcjonowaniem psychologicznym. Zaprezentowano także badania własne w tym zakresie, które uwzględniają diadyczną perspektywę (dziecko – rodzic) postrzegania problemu otyłości dziecięcej. Ostatni rozdział poświęcony został wybranym strategiom prewencyjnym i interwencyjnym u dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała w Polsce i na świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21014.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21013.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Publikacja to interesująca poznawczo i oryginalna praca naukowa. Stanowi spójnie tematycznie opracowanie naukowe. Bez wątpienia, praca wnosi nową wiedzę w teorię i praktykę kultury fizycznej i pedagogiki zdrowia, a także w promocję zdrowia. Ze względu na dużą aplikacyjność zapewne spotka się z dużym zainteresowaniem potencjalnych odbiorców: środowisk akademickich, wychowawczych w środowisku lokalnym i ponadlokalnym (z recenzji).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17821.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zaletą publikacji (...) jest ponadczasowa wartość zaprezentowanych w niej zagadnień i przystępność treści. Czytelnik szukający odpowiedzi na elementarne pytania: "dlaczego warto stymulować rozwój dzieci i młodzieży?" "jakie jest znaczenie rodziny i innych środowisk wychowawczych dla prawidłowego rozwoju dziecka?" (...], "jakie są determinanty skuteczności pracy edukacyjnej wobec dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, ale także wychowanków ze specjalnymi potrzebami?" - z pewnością znajdzie je w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17078.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową. W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące: – integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; – nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia); – diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu; – wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto); – narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha); – terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową; – wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki); – umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21576.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21575.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży jest próbą naświetlenia kilku zasadniczych aspektów dewiacyjnych zachowań dzieci i młodzieży na podstawie mało znanych w polskiej literaturze naukowej koncepcji teoretycznych i wyników najnowszych badań empirycznych. Zawiera ona szerokie i pogłębione analizy symptomatologii, etiologii i typologii zachowań dewiacyjnych oraz podejmuje próbę wyjaśnienia powiązań między wczesnymi przejawami zaburzeń a przestępczością chroniczną w dojrzałym okresie życia człowieka. Rozważania teoretyczne ukierunkowane na wyjaśnianie współczesnej przestępczości młodzieży są uzupełniane opisem nieznanej w polskiej literaturze naukowej strategii badawczej i technik diagnostycznych. Zasadniczy kierunek teoretycznych rozważań i analiz wyników najnowszych badań zmierza do identyfikacji osobowościowych i społecznych predyktorów zachowania przestępczego oraz nakreślenia ogólnych zasad postępowania profilaktycznego i resocjalizacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3192.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom. 3 t.3)
Książka ta zaczyna się sentencją „spiesz się powoli” i ona stanowi jej główną myśl. Spiesząc się człowiek nie może dojrzeć ani piękna ani dramatu otaczającej go przyrody. Odpowiada na pytania: Jak zwiększyć ludzką wrażliwość?, Jak ocalić planetę – Ziemię?, Jak pracować, by zrozumieć świat i siebie?, Jak kształcić nauczycieli z ducha?, a przede wszystkim „Co zrobić, aby zapobiec degradacji człowieka, świata przyrody i sztuki?”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19722.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19721.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Wenn Kinder aggressiv sind
Kiedy dzieci są agresywne, rodzice i wychowawcy bardzo często zadają sobie pytania: Co zrobiliśmy źle? Jak wychowywać dzieci, aby były spokojniejsze? Arnd Stein, dyplomowany psycholog i psychoterapeuta, w obrazowy sposób opisuje różnorodne przejawy dziecięcej agresji i jej przyczyny. Pokazuje szereg możliwości, jak radzić sobie z wybuchowymi dziećmi i jak najlepiej uniknąć rodzinnych konfliktów. Ponadto proponuje rodzicom testy obrazkowe, pozwalające sprawdzić, czy ich własny styl wychowawczy jest właściwy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3126.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 59-60, 229-235.
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20149.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20148.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka przedstawiła kompleksowe badania związków przemocy ogólnej wobec dziecka w rodzinie oraz poszczególnych jej form z takimi czynnikami jak: płeć dziecka, struktura rodziny, liczba dzieci w rodzinie, warunki materialne i mieszkaniowe rodziny, wiek, wykształcenie, zatrudnienie i pożycie rodziców oraz dominacja w rodzinie. Badaniami autorka objęła również skalę występowania poszczególnych form przemocy w rodzinie w stosunku do dziecka oraz ich skutki; obiektywne i subiektywne determinanty środowiska rodzinnego wpływające na stosowanie przemocy wobec dziecka w rodzinie, czynniki zachowania się mające wpływ na społeczne nieprzystosowanie uczniów oraz ich wyniki w nauce i zachowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7149.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8020.VI.12 [Czytelnia B], 8021.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka przedstawiła kompleksowe badania związków przemocy ogólnej wobec dziecka w rodzinie oraz poszczególnych jej form z takimi czynnikami jak: płeć dziecka, struktura rodziny, liczba dzieci w rodzinie, warunki materialne i mieszkaniowe rodziny, wiek, wykształcenie, zatrudnienie i pożycie rodziców oraz dominacja w rodzinie. Badaniami autorka objęła również skalę występowania poszczególnych form przemocy w rodzinie w stosunku do dziecka oraz ich skutki; obiektywne i subiektywne determinanty środowiska rodzinnego wpływające na stosowanie przemocy wobec dziecka w rodzinie, czynniki zachowania się mające wpływ na społeczne nieprzystosowanie uczniów oraz ich wyniki w nauce i zachowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7150.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8022.VI.12 [Czytelnia B], 8023.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19661.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19660.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma służyć osobom zajmującym się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dla dzieci sprawiających trudności wychowawcze, wynikające ze zdiagnozowanej u nich nadpobudliwości psychoruchowej. Książka zawieta program, który polega na udzielaniu pomocy dzieciom w nabywaniu umiejętności kontroli nad własną hiper aktywnością oraz poszukiwaniu akceptowanych społecznie sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego przy jednoczesnym wzmocnieniu poczucia własnej wartości i poprawieniu samooceny. Prezentuje informacje nt.: Podstawowych przyczyn powstania zaburzeń zdrowia psychicznego u dzieci; Charakterystyki nadpobudliwości psychoruchowej; Celu i założeń programu oraz metodyki prowadzenia zajęć. Praca zawiera 10 scenariuszy zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2557 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2556.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej