Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(219)
Forma i typ
Książki
(218)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(207)
dostępne
(158)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(56)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(108)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(209)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(4)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(4)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(10)
Szuścik Urszula
(9)
Janke Andrzej W
(6)
Kawula Stanisław (1939- )
(6)
Umiastowska Danuta (1952- )
(6)
Brągiel Józefa
(5)
Lewicki Czesław
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Nowocień Jerzy (1948- )
(4)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Bodasińska Anna
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Cichowska Malwina
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(2)
Frączek Zofia
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Jacewicz Agata
(2)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(2)
Jęczeń Jarosław
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kominarec Igor (1949- )
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Kostorz Jerzy (1968- )
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Pacian Anna
(2)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(2)
Ruszkowska Marzena (1973- )
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bejger Halina
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Boużyk Maria Małgorzata (1959- )
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jacek (1953- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Broda Iwona
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błasiak Anna
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carr Alan
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Chodyniecki Dariusz (1963- )
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chuchra Maria
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czarnecki Paweł (1980- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidelus Anna
(1)
Fita Aneta
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Graczykowska Bogusława
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(145)
2000 - 2009
(51)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(219)
Holandia
(1)
Język
polski
(218)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(4)
Nauczyciele
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Handlowcy
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Negocjatorzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
WYCHOWANIE
(30)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(26)
KULTURA FIZYCZNA
(18)
RODZINA
(18)
PEDAGOGIKA
(17)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(16)
DZIECKO
(12)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(12)
Wychowanie
(12)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(9)
PEDAGOGIKA RODZINY
(9)
SPORT
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
MŁODZIEŻ
(7)
Dzieci
(6)
PERSONALIZM
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
UCZNIOWIE
(6)
WARTOŚĆ
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
OJCOSTWO
(4)
RODZICE
(4)
TURYSTYKA
(4)
DZIECKO TRUDNE
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(3)
MAŁŻEŃSTWO
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Młodzież
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
ALTRUIZM
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
Etyka
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura fizyczna
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Opieka społeczna
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
POKWITANIE
(2)
PROMOCJA ZDROWIA
(2)
Pedagogika
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
Trening sportowy
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(2)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
ZDROWIE PUBLICZNE
(2)
Żłobki
(2)
AIDS
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
ANOREKSJA
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CHŁOPCY
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
2001-0
(14)
1989-
(11)
1901-2000
(6)
1901-
(4)
1989-2000
(4)
1801-
(3)
1945-1989
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
POLSKA
(2)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(19)
Praca zbiorowa
(15)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(8)
Opracowanie
(8)
PODRĘCZNIKI
(7)
Poradnik
(7)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
PORADNIKI
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Kultura fizyczna i sport
(10)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(116)
dzieci
(44)
rodzina
(44)
wychowanie fizyczne
(41)
młodzież
(25)
edukacja
(24)
wychowanie w rodzinie
(24)
szkoła
(22)
sport
(21)
pedagogika
(20)
nauczyciel
(18)
wychowanie przedszkolne
(17)
kultura fizyczna
(15)
rodzicielstwo
(13)
aktywność fizyczna
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
małżeństwo
(12)
aktywność ruchowa
(11)
przemoc w rodzinie
(10)
rodzina dysfunkcyjna
(10)
dziecko niepełnosprawne
(9)
wsparcie społeczne
(9)
wspomaganie rozwoju
(9)
kształcenie
(8)
nauczanie
(8)
psychologia
(8)
rehabilitacja
(8)
rodzina zastępcza
(8)
uczeń
(8)
więź rodzinna
(8)
wychowanie zdrowotne
(8)
agresja
(7)
niepełnosprawni
(7)
ojcostwo
(7)
pedagogika chrześcijańska
(7)
pedagogika rodziny
(7)
polityka prorodzinna
(7)
pomoc społeczna
(7)
promocja zdrowia
(7)
rodzice
(7)
wychowanie do wartości
(7)
czas wolny
(6)
edukacja przedszkolna
(6)
edukacja zdrowotna
(6)
gry ruchowe
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
pedagogika społeczna
(6)
personalizm
(6)
religia
(6)
seksualność
(6)
socjalizacja
(6)
socjologia
(6)
turystyka
(6)
uzależnienie
(6)
zdrowie
(6)
zdrowie publiczne
(6)
filozofia
(5)
patologia społeczna
(5)
przedszkole
(5)
wartości
(5)
Internet
(4)
Jan Paweł II
(4)
historia
(4)
myślenie twórcze
(4)
narkomania
(4)
niepełnosprawność
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
ojciec
(4)
osobowość
(4)
pedagogika specjalna
(4)
polityka zdrowotna
(4)
profilaktyka
(4)
profilaktyka uzależnień
(4)
przemoc
(4)
rozwój
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
wychowanie moralne
(4)
wychowanie seksualne
(4)
zdrowie psychiczne
(4)
HIV
(3)
alkoholizm
(3)
autyzm
(3)
badania pedagogiczne
(3)
człowiek
(3)
dziecko autystyczne
(3)
edukacja kulturalna
(3)
edukacja międzykulturowa
(3)
katolicyzm
(3)
komunikacja
(3)
komunikacja interpersonalna
(3)
media
(3)
metoda Montessori
(3)
metodyka
(3)
moralność
(3)
nauczyciele
(3)
olimpizm
(3)
otyłość
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika religii
(3)
pedeutologia
(3)
219 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości / Bogusław Śliwerski. - Wydanie drugie, poprawione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 384 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
Ksiązka jest "wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera - bardzo trafną - autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą äkulturowego krytycyzmuö i orientacją na tworzenie älepszego świataö. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi". (z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.92.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 337-361. Indeksy.
Publikacja posiada sens zawierający się nie tylko w jej jednostkowym wymiarze istotnym dla problematyki relacji między wychowaniem i religią. Zamiarem autorki jest stworzenie na łamach pracy przestrzeni dla interdyscyplinarnej refleksji. Zgodnie ze wstępną tezą, model wychowania otwartego na religię zależy od przyjętej w pedagogice filozoficznej interpretacji istoty religijności i religii - co nie budzi moich wątpliwości jako pedagoga. Książka ponadto jest wartościowym przykładem humanistycznego i jakościowego zarazem paradygmatu badań pedagogicznych. Podejmowane problemy badane są z głębokim znawstwem, rozwiązywane kompetentnie, z przyjęciem perspektywy pedagogicznej, wyrażającej się najczęściej w zagadnieniach antropologicznych, ujmowanych z perspektywy Polskiej (Lubelskiej) Szkoły Filozofii Klasycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16279.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Publikacja stanowi zachętę do poszukiwania własnej drogi we wspólnym przeciwstawianiu się agresji u dzieci. Może także ułatwić nauczycielom projektowanie i podejmowanie profilaktyki agresji na poziomie klasy i szkoły. Książka adresowana jest nie tylko do profesjonalistów - nauczycieli, wychowawców, psychologów, pegagogów czy terapeutów, jest adresowana także do wszystkich tych, których interesuje prawdziwe wychowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3733 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3530.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2502.VI.12 [Czytelnia B], P.2278.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-280.
Książka jest kierowana przede wszystkim do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opieki i wychowania, do studentów i doktorantów, głównie kierunków: pedagogika, praca socjalna i nauki o rodzinie, metodyków, praktyków oraz decydentów kreujących przestrzeń opiekuńczo-wychowawczą, podlegającą zarówno oświacie, jak i pomocy społecznej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18054 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19765.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19764.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Problematyka podjęta w niniejszym zbiorze dotyczy istotnych kwestii wychowania i nauczania w społeczeństwie otwartym. Zaprezentowane artykuły mają kontekst teoretyczny i empiryczny. Publikacja została podzielona na dwie części, stanowiące uzupełniającą się całość. Część pierwsza zawiera artykuły poświęcone szansom i zagrożeniom, jakie w sferze wychowania niesie ze sobą otwarcie się na świat. Część druga poświęcona jest wybranym zagadnieniom kształcenia przedszkolnego i szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12506.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zróżnicowanie tematyczne tekstów niniejszej książki nie jest duże, dotyczy bowiem tylko jej bezpośredniej warstwy. W swej głębi i istocie artykuły należą do obszaru myśli pedagogicznej, o której można powiedzieć, że łączy dwie wielkie tradycje - realizmu i chrześcijaństwa. Chrześcijaństwo, jako niejednorodna wizja człowieka i świata, przejawia się tutaj w kulturze katolickiej (nieobecna jest tradycja bizantyjsko-prawosławna i protestancka). Autorzy podejmują jej wybrane wątki i dokonują ich oglądu, własnej interpretacji, prób oceny - czynią to z perspektywy młodego, współczesnego pedagoga usiłującego znaleźć uzasadnienie dla - najczęściej własnej - misji wychowania człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11416.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12635.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej pt. Igrzyska paraolimpijskie - osoby niepełnosprawne, 8 grudnia 2016 r., Opole.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja dotycząca paraolimpiad jest pokłosiem praktycznych działań i inicjatyw z tego zakresu, owocem naukowych przemyśleń i dociekań koncentrujących się na wyjątkowym fenomenie igrzysk paraolimpijskich. Książka podsumowuje konferencję naukową zatytułowaną " Igrzyska paraolimpijskie - osoby niepełnosprawne."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17756.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: pojęcia, procesy, modele.
Tyt. oryg.: Grundwissen Pädagogik, 2009.
Bibliogr. s. 363-384. Indeksy.
Prezentowana książka to nowoczesny podręcznik akademicki prezentujący najważniejsze koncepcje, modele i podejścia w pedagogice. Autor omawia cztery obszary przedmiotowe: pojęcia podstawowe, procesy socjalizacji i wychowania oraz instytucje pedagogiczne, uzupełniając je rozważaniami z dziedziny teorii nauki i podstaw badawczo-metodycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12209.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13329.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 103-112.
Celem monografii jest próba ukazania wychowawczego wymiaru sportu w życiu dzieci i młodzieży. Opracowanie składa się z dwóch części: wychowaczy wymiar sportu i doświadczenia europejskie. W publikacji znalazły sie m.in. treści dotyczące psychologicznych aspektów wychowania poprzez sport, pedagogicznych walorów wychowania fizycznego, oddziaływania wychowawczego sportu z perspektywy wybranych krajow europejskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16366.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja wydaje się zapełniać wyraźną lukę w zakresie szeroko rozumianej pedagogiki społecznej. Oto bowiem problematyka podejmowana przez jedenastu autorów pracy w głównej mierze odnosi się do kwestii procesu wychowania środowiskowego widzianego przez pryzmat współpracy głównych sił społecznych środowiska, nakierowanej na realizację celów oraz zadań edukacyjno-wychowawczych. Publikacja z powodzeniem służyć może bardzo szerokiemu gronu ludzi, którzy pragną zrozumieć istotę funkcjonowania demokratycznego społeczeństwa, mają chęć oraz wolę włączyć się w jego budowę, widzą potrzebę oraz sens samodoskonalenia oraz samorealizacji poprzez działanie na rzecz przeobrażania własnego środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4554.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej książce Autorka – znana specjalistka w zakresie problematyki zespołu Downa – porusza kwestie najistotniejsze dla rodziny dziecka z tym zaburzeniem. Zaczyna od wyjaśnienia natury zespołu Downa, omówienia jego typów i przedstawienia historii badań. Potem koncentruje się na funkcjonowaniu dziecka obarczonego omawianym zaburzeniem, jego postrzeganiem samego siebie, relacjach z innymi osobami oraz odczuciach wiążących się z reakcjami tych osób na jego niepełnosprawność. Szczególne miejsce Autorka poświęca sytuacji takiego dziecka w rodzinie. Analizuje wpływ niepełnosprawności na funkcjonowanie rodziny (rodziców, rodzeństwa i dalszych krewnych), poziom ich życia i poczucie wartości. Omawia znaczenie wsparcia społecznego, a także pomocy innych osób (np. sąsiadów, wolontariuszy, specjalistów). Wymieniając trudności wynikające z zaburzenia (np. związane z mową, ruchem, emocjami, komunikacją społeczną), podpowiada jednocześnie, jak je pokonywać. Opisuje wiele metod wspomagających rozwój, np. terapię behawioralną, techniki parateatralne, paluszkowe zabawy, hipoterapię, metodę integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10941.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 7.)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja bardzo dobrze wpisuje się w potrzebę chwili obecnej, w której wobec zaistniałego kryzysu, tak wiele mówi się o pilnej potrzebie wychowania dzieci i młodzieży. (...) jest świadectwem osób bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych w praktykę pedagogiczną, których opracowania są wyrazem tego, jak pamięć i refleksja nad tym dziedzictwem kształtuje ich tożsamość jako pedagogów (...). Poprzez autentyczność źródeł i siłę przekonywania, bazując na doświadczeniu wielkiego i wyjątkowego mistrza wychowania, wnosi szereg wartości, które należy polecić uwadze nie tylko pedagogów, ale również psychologów i teologów oraz wszystkim zainteresowanym edukacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15552.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Podmiotowe traktowanie wychowanka.
Bibliografia strony: 233-241.
Cenne opracowanie z dziedziny resocjalizacji, skierowane przede wszystkim do rodzinnych kuratorów sądowych i osób związanych z sądownictwem, będące rozwinięciem problemów zasygnalizowanych w poprzedniej książce: Aneta Greczuszkin, Zofia Ostrichanska, Praca z indywidualnym przypadkiem w nadzorze rodzinnego kuratora sądowego, wyd. III, Lublin 2005. Publikacja ta stara się wypełnić lukę wśród skromnej literatury poświęconej tematyce konkretnych metod pracy rodzinnego kuratora sądowego. Autorka w swojej najnowszej książce pokazuje rodzinnym kuratorom sądowym, jak istotna i skuteczna jest zasada podmiotowego traktowania wychowanka w ich pracy oraz jak bardzo niekorzystny wpływ na psychikę i późniejsze życie nieletnich mają doświadczenia traktowania przedmiotowego. Praca w sposób wyczerpujący omawia metody, umożliwiające w najpełniejszym wymiarze podmiotowe podejście do osoby nieletniego, są to: praca z indywidualnym przypadkiem, metoda kontraktu i rozmowy wychowawczej, stosowanych w ramach caseworku. Dużym walorem tej pozycji jest to, że Autorka nie ogranicza się wyłącznie do przeprowadzenia teoretycznego dyskursu, ale dostarcza rzetelnej podstawy empirycznej dla swoich analiz. Materiał empiryczny zaprezentowany w książce z całą pewnością przysłuży się doskonaleniu i rozwijaniu warsztatu pracy rodzinnego kuratora sądowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22155.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22154.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-[167].
Nie ma w polskiej literaturze psychologicznej i pedagogicznej zbyt wielu publikacji o roli ojca w wychowaniu dzieci. Dotyczy to zarówno synów, jak i córek, jako że w jednym i drugim przypadku, może z nieco innych przyczyn, jest on równie potrzebny. Zadanie to podjął na kartach tej książki prof. Kazimierz Pospiszyl, opierając się na badaniach własnych, jak również na bogatej literaturze anglojęzycznej. Zgodnie z sugestią autora wpływ ojca na wychowanie dziecka uwidacznia się w trzech płaszczyznach: właściwego rozwoju orientacji płciowej oraz jego ukształtowania moralnego i rozwoju umysłowego. A jak to wygląda w rodzinach, gdzie pojawia się ojczym albo drugi mąż mamy?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15012.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15864.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Diagnoza rodzin zastępczych w obliczu dylematów współczesności / Marzena Ruszkowska. - Warszawa : Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013. - 132 s. : il. (gł. kolor.) ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Tematem publikacji jest rodzina zastępcza funkcjonująca na terenach miejskich i wiejskich oraz próba porównania funkcjoniwania rodzin z obu środowisk pod względem pełnionych funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Całość publikacji zawiera pięć rozdziałów. Pierwszy stanowi krótką podbudowę teoretyczną, wskazuje wspólczesne zagrożenia życia rodzinnego, przesłanki do poszukiwań opieki zastępczej i stan dotychczasowych badań prowadzonych w środowisku rodzin zastępczych. Kolejne rozdziały dotyczą założeń metodologicznych oraz analizy i interpretacji materiału badawczego. W podsumowaniu zostały zawarte wnioski wynikające z dokonanej oceny jakości funkcjonowania rodzin zastępczych pod względem opiekuńczo-wychowawczym oraz postulaty dla przyszłych rodziców zastępczych, a także instytucji i organizacji wspierających tę formę opieki zastępczej nad dzieckiem. (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13790.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14748.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: ojcostwo ojciec rodzina wychowanie
Bibliogr. s. [231]-242.
Publikacja w pierwszych rozdziałach zawiera teoretyczne podstawy i operacjonalizację pojęć przyjętych dla potrzeb analizy tematu. Przedstawia także rozważania dotyczące podjętego tematu badawczego, prowadzone w świetle dotychczasowego dorobku naukowego. Część empiryczna pracy zawiera prezentację i analizę uzyskanych wyników badań własnych. Praca ukazuje wizerunek ojca, rolę ojca w wychowaniu rodzinnym, modele ojcostwa w badanych rodzinach wielkomiejskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11697.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12223.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-144.
Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są „wystarczająco dobre”, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18580.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18579.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów. Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13699 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13698.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14702.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej, 22 maja 2009 r., Wrocław.
Bibliogr. przy ref.
Książka składa się z dwóch części. W pierwszej umieszczone zostały teksty, które dotyczą szeroko pojętej edukacji i wychowania (wraz z podmiotami tych procesów – uczniami, nauczycielami; odbywającego się z udziałem mediów, za ich pośrednictwem czy też w nich. W drugiej części zawarte zostały artykuły dotyczące poradnictwa w mediach, edukacji nieformalnej, wpływu spolecznego, a także roli, jaką media odgrywają w życiu współczesnego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11921.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej