Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(49)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(31)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(24)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(44)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Błażejewski Wojciech
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Guzy Anna
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Baryluk Marzena
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dudzikowa Maria (1938- )
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fidelus Anna
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Jagusiewicz Andrzej
(1)
Jurczak Adam
(1)
Klinik Anna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kubów Stefan (1948- )
(1)
Kurlej Wiesław
(1)
Legienis Henryk. Baza agroturystyczna w kraju i w regionach
(1)
Legienis Henryk. Baza turystyczno-wyppoczynkowa dzieci i młodzieży szkolnej w ewidencji kuratoriów oświaty
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Liwo Helena
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Michalak Renata
(1)
Miller Piotr
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Nowak Paweł Fryderyk (1977- )
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Pecyna Maria Bogumiła S
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Rogowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Ruszaj Zbigniew
(1)
Rychlewski Krzysztof
(1)
Róg Tomasz (filolog)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szal Eugeniusz
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
woźnicka Elżbieta
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łakomski Marian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
UCZNIOWIE
(8)
Nauczyciele
(5)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(4)
NAUCZANIE
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
NAUCZYCIELE
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
DZIECKO
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
Uczniowie
(3)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO ZDOLNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
PROMOCJA ZDROWIA
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
Agroturystyka
(1)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CHOROBY
(1)
COVID-19
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność nauczania
(1)
GIMNAZJA
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Media społecznościowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Turystyka zdrowotna
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UCZNIOWIE o SPECJLANYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
(1)
Uczenie się
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WCZASY MŁODZIEŻOWE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WZORY UMÓW
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
POLSKA
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI
(2)
Antologia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Ekspertyza
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Językoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
uczeń
(34)
nauczyciel
(15)
szkoła
(12)
dzieci
(8)
rodzina
(7)
uczeń zdolny
(7)
młodzież
(6)
uczeń niepełnosprawny
(6)
wychowanie
(6)
nauczanie
(5)
specjalne potrzeby edukacyjne
(5)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(5)
dydaktyka
(4)
edukacja wczesnoszkolna
(4)
edukacja zdrowotna
(4)
kształcenie
(4)
metody nauczania
(4)
niepełnosprawni
(4)
niepowodzenia szkolne
(4)
program nauczania
(4)
uzależnienie
(4)
agresja
(3)
cele kształcenia
(3)
edukacja
(3)
edukacja seksualna
(3)
formy kształcenia
(3)
profilaktyka
(3)
promocja zdrowia
(3)
psychologia
(3)
stres
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
wychowanie przedszkolne
(3)
zaburzenia zachowania
(3)
zasady nauczania
(3)
środki kształcenia
(3)
ADHD
(2)
autyzm
(2)
chorzy psychicznie
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
dziecko autystyczne
(2)
edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
edukacja estetyczna
(2)
edukacja zdalna
(2)
gimnazjum
(2)
komunikacja
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
nawyki żywieniowe
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
nierówności edukacyjne
(2)
odżywianie
(2)
optymizm
(2)
pandemia
(2)
poczucie własnej wartości
(2)
program profilaktyczny
(2)
przemoc
(2)
rehabilitacja
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
samobójstwo
(2)
socjalizacja
(2)
społeczeństwo
(2)
substancje psychoaktywne
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
trudności wychowawcze
(2)
uczenie się
(2)
uczniowie
(2)
umiejętności życiowe
(2)
uwarunkowania zdrowia
(2)
współpraca szkoły z rodzicami
(2)
wypoczynek
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
zachowania prozdrowotne
(2)
zdolności
(2)
zdrowie
(2)
zdrowie psychiczne
(2)
środowisko szkolne
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
Internet
(1)
NLP
(1)
agroturystyka
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
aktywność turystyczna
(1)
alkohol
(1)
alkoholizm
(1)
badanie psychologiczne
(1)
biblioteka szkolna
(1)
biblioterapia
(1)
cele nauczania
(1)
cesarskie cięcie
(1)
choroba Alzheimera
(1)
codzienność
(1)
cukrzyca
(1)
czas wolny
(1)
depresja
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dyscyplina
(1)
dyscyplina szkolna
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-224.
Niniejsza monografia z dziedziny językoznawstwa stosowanego omawia zagadnienie kreatywności w odniesieniu do dydaktyki języków obcych. Kreatywność, rozumiana jako pomysły nowe, oryginalne i użyteczne, rozpatrywana jest z perspektywy kompetencji nauczycielskich, dyspozycji uczniowskich oraz właściwości samego języka. Podstawowym założeniem prezentowanym w tej publikacji jest uznanie, że kreatywność jest cechą, którą można rozwijać, i która może wspierać proces nauki języka obcego. Autor dowodzi, że stymulowanie twórczego myślenia uczniów i nauczycieli nie musi wiązać się z wybitnymi odkryciami, ale że możliwe jest bycie kreatywnym w codziennych, rutynowych czynnościach związanych z nauką języka obcego. Przykładem na to jak rozwijać uczniowską kreatywność jest zaprezentowany w tej książce autorski model treningu kreatywności na lekcji języka obcego. Zgromadzone w tej książce informacje dowodzą, że taki trening jest możliwy już od pierwszych etapów edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18898.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Poradnik przedstawia, w jaki sposób przygotować oraz pokierować zorganizowaną formą wypoczynku dzieci i młodzieży przy uwzględnieniu obowiązujących zasad i przepisów w zakresie bezpieczeństwa. W książce m.in.: wymagane kwalifikacje i zakresy obowiązków kadry wypoczynku, plan pracy, plan finansowy, wybrane zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w trakcie trwania wypoczynku, w tym: transport uczestników i kadry wypoczynku, regulaminy i zasady obowiązujące podczas wypoczynku, bezpieczeństwo prac wykonywanych przez uczestników wypoczynku, podstawowe zasady bezpiecznej kąpieli, bezpieczeństwo uczestników wypoczynku w górach, wypadki uczestników i pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12235.XX.1.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10990 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10989.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11956.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21065.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21064.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Prace badawcze w turystyce)
Publikacje znajdujące się na płycie CD dotyczą infrastruktury turystki uzdrowiskowej w Polsce, bazy agroturystycznej oraz bazy tuystyczno-wypoczynkowej dzieci i młodzieży szkolnej. Pierwsza z publikacji obrazuje stan infrastruktury leczniczej i turystycznej w uzdowiskach Polskich w 2001 r., na tle zmian jakie zaszły w latach 1999-2001. Druga zawiera dane z zakresu bazy aroturystycznej w Polsce i wpływu turystyki wiejskiej na jej rozwój. Trzecia okresla wielkość i rodzaj będącej w gestii kuratorów oświaty bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży w Polsce, m.in. schronisk młodzieżowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.20 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 266-286.
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17639.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17638.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 121)
Bibliogr. s. 165-169.
Książka porusza bardzo istotny i aktualny dla edukacji problem aktywizowania uczniów w procesie kształcenia. Jest także próbą weryfikacji fundamentalnych założeń reformy szkolnictwa. Główny nacisk został położony na ukazanie wpływu własnej aktywności ucznia na rozwój jego umiejętności poznawczych, dzięki którym zdobywa on wiadomości o najbliższym otoczeniu, a więc o obiektach, zjawiskach, procesach, a także relacjach zachodzących między nimi oraz rozumie i wyjaśnia ich przyczyny i skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12014 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13157.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21934.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach. Indeks.
Książka jest próbą ukazania obszarów polskiej i międzynarodowej polityki oświatowej w pryzmacie problematyki wybranych ekspertyz oświatowych opracowanych dla podmiotów ustawodawczych w latach 2008-2018. Celem publikacji jest prezentacja zagadnień mieszczących się w obszarze dyscypliny naukowej, jaką jest polityka oświatowa. Prezentowane zagadnienia mogą stanowić źródło wiedzy do oceny mechanizmów i zjawisk społecznych, a także być przydatne przy opracowywaniu szczegółowych analiz z zakresu szeroko rozumianej oświaty. Prezentowane treści pozwalają na poznanie eksperckiego warsztatu pracy. Mogą stanowić kompendium wiedzy o procesie budowania podstaw do stawiania prawidłowej diagnozy oświatowej w kontekście uwarunkowań ekonomicznych, ustrojowo-politycznych, społecznych, historycznych, demograficznych czy geograficzno-klimatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19843.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 75-80.
Przedmiotem niniejszego opracowania jest uczestnictwo młodzieży w aktywności ruchowej czasu wolnego. Uczestnictwo to jest wyrazem określonej postawy ukształtowanej w procesie wychowania i kształcenia. Dokonując studiów nad diagnozą i niektórymi uwarunkowaniami aktywności ruchowej młodzieży autor podjął próbę oceny skuteczności tego procesu. Opracowanie nawiązuje do koncepcji edukacyjnych określających rolę kultury fizycznej w zmieniających się warunkach społecznych. Książka prezentuje również informacje z zakresu metodologii przeprowadzonych badań oraz analizę ich wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12363.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem konferencji naukowej, której celem było ukazanie dotychczasowego zastosowania dorobku nauki w praktyce terapeutycznej bibliotekarza, który można wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz zainspirowanie środowiska nauczycieli bibliotekarzy do korzystania zeń, także twórczego rozwijania go.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3604.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zależności od okoliczności, czasu, miejsca funkcjonowanie dziecka może przybierać różną postać . Obecny czas to także czas pandemii, który przysporzył sporo problemów zarówno w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Sytuacja spowodowana Covid-19 wymusiła na rodzicach, nauczycielach, pedagogach niejednokrotnie wejście w nowe role, które pozwoliły na udzielanie adekwatnej pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego bieżących kłopotów związanych zarówno ze strachem, obawami natury psychologicznej czy odnalezieniu się w nowym zdalnym nauczaniu, jak i przetrwaniem w izolacji od rówieśników. Książka zawiera studia teoretyczne, badania empiryczne, krytyczne analizy, rozwiązania metodyczne związane z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie i współpracą z rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21960.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Classroom discipline and management, 2004.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Prezentowana książka zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą. Przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie, wśród nich teorie psychologiczne, psychiatryczne i psychoterapeutyczne. Relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak: przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów. Autor pokazuje również, jak prawidłowo kierować klasą w kilku aspektach: relacji między nauczycielem a uczniami, czasu i przestrzeni. Napisana przystępnym językiem, z licznymi przykładami z życia szkolnego podsuwa sposoby postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi i modelu przeciwdziałania przemocy w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11286.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12391.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Tekst częśc. ang., częśc. równol. niem., pol.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
O wartościach tkwiących w komunikacji zdajemy sobie sprawę chyba wszyscy, choć rzadko o tym mówimy. Dzięki językowi, komunikacji mamy szansę zrozumienia innych i świat, a także wyrażenia siebie samych. Poprzez to, co mówimy i jak się zachowujemy, dajemy znać, kim jesteśmy i za czym się opowiadamy. Zachowania komunikacyjne są wyrazem naszych wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9951.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11588.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9236 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 356 s. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na s. tyt.: Podręcznik częściowo programowany. Poprz. wyd. pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej.
Bibliogr. s. 331-337, 346-356 i przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12224.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13340.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie 13. zmienione - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 356 stron ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 331-337, 346-356 i przy rozdziałach. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.46.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Bibliogr. s. 145-151. Indeks.
Komunikacja społeczna w edukacji od wielu lat jest obiektem różnego rodzaju dydaktycznych badań eksperymentalnych. Podstawy komunikacji społecznej w edukacji to jednak jedna z pierwszych na polskim rynku księgarskim publikacji prezentujących dorobek badawczy w tej dziedzinie. Książka ta ma charakter interdyscyplinarny - przeznaczona jest dla osób interesujących się zagadnieniami komunikacji społecznej, dla nauczycieli różnych typów szkół zreformowanego systemu edukacji, a także dla studentów i wykładowców akademickich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4671 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4670.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5038.III.10 [Czytelnia B], 2276.III.10 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej