Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(19)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(46)
Autor
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Rozmus Andrzej
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Adamko Jerzy
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Al-Noorachi Muzahim
(1)
Bera Ryszard
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Chochół Andrzej (1954- )
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Dominik Monika
(1)
Doroszewicz Stefan
(1)
Dudak Anna
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dziewanowska Katarzyna
(1)
Ejsmont Aneta
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fatyga Robert
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Garbat Marcin
(1)
Gołdyka Leszek
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Hnatyszak Olga
(1)
Jackowski Antoni (1935- )
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jezior Jagoda
(1)
Kargul Jagna
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kawałko Bogdan
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Knap Maciej
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kortus Bronisław (1927- )
(1)
Kosiński Piotr (ilustrator)
(1)
Kraśniewski Andrzej
(1)
Krzemień Kazimierz (1951- )
(1)
Kucab-Bąk Katarzyna
(1)
Kukołowicz Tomasz (1984- )
(1)
Kuźmicz Katarzyna Anna
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Marszałek Anna
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Miszczuk Andrzej
(1)
Miłosz Henryk
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ostrowicka Helena
(1)
Pabian Angelika
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Pazdro Krzysztof Maciej
(1)
Piasecka Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Piwko Marian
(1)
Przychocka Iwona
(1)
Przygodzki Zbigniew
(1)
Pyra Mariusz
(1)
Rola-Noworyta Anna
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Rywacki Jerzy
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Saran Jan
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szala Marcin
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Tarnaś Sławoj
(1)
Theiss Wiesław (1946- )
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Urbański Stanisław (1947- )
(1)
Wadowski Dariusz
(1)
Waltoś Stanisław (1932- )
(1)
Wawak Tadeusz (1946- )
(1)
Wieczorek Adam
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Wolaniuk Anita
(1)
Zelek Aneta
(1)
Zimny Artur (nauki ekonomiczne)
(1)
Zwiech Patrycja
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Żmigrodzki Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Pracownicy naukowi
(2)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(16)
Szkolnictwo wyższe
(9)
NAUCZANIE
(6)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(4)
POLITYKA SPOŁECZNA
(3)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(3)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
Mentoring
(2)
Metody nauczania
(2)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PRACOWNICY NAUKOWI
(2)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
STUDENCI
(2)
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
(2)
Współdziałanie
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ASPIRACJE
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
BEZROBOCIE
(1)
BUDOWNICTWO MIEJSKIE
(1)
Benchmarking
(1)
CHEMIA
(1)
Coaching
(1)
DEKLARACJA BOLOŃSKA (1999)
(1)
DOCHODY INDYWIDUALNE
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
ERASMUS (program)
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
GEOGRAFIA
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
KARIERA
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Marketing
(1)
Marketing wartości
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki społeczne
(1)
ODPADY
(1)
Obsługa klienta
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PILCH, TADEUSZ
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Chełm)
(1)
Pedagogika
(1)
Postawy
(1)
Pracodawcy
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
ROLNICTWO
(1)
RYNEK PRACY
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
SIŁA ROBOCZA
(1)
SOCJOLODZY
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
SZTUKA
(1)
Siła robocza
(1)
Studenci zagraniczni
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
TRANSFORMACJA SYSTEMU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
(1)
TURYSTYKA
(1)
UBÓSTWO
(1)
UNIWERSYTETY KATOLICKIE
(1)
URBANISTYKA
(1)
Uczelnia Państwowa im. Szymona Szymonowica (Zamość)
(1)
Ukraińcy
(1)
WARSZAWA
(1)
WSPÓŁDZIAŁANIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wykształcenie
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
2001-0
(10)
1989-
(4)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Chełm (woj. lubelskie)
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
LISTY APOSTOLSKIE
(1)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(53)
jakość kształcenia
(8)
edukacja
(5)
rynek pracy
(5)
studenci
(5)
uniwersytet
(5)
zarządzanie jakością
(5)
kształcenie
(4)
marketing
(4)
niepełnosprawni
(4)
bezrobocie
(3)
dialog społeczny
(3)
nauczyciel akademicki
(3)
pedagogika
(3)
polityka społeczna
(3)
proces boloński
(3)
rodzina
(3)
szkolnictwo
(3)
ubóstwo
(3)
Krajowe Ramy Kwalifikacji
(2)
aktywna polityka społeczna
(2)
dyskryminacja
(2)
gospodarka
(2)
integracja społeczna
(2)
komercjalizacja
(2)
kształcenie akademickie
(2)
kształcenie zawodowe
(2)
mentoring
(2)
migracje
(2)
nauczanie
(2)
państwo opiekuńcze
(2)
państwo socjalne
(2)
państwowa wyższa szkoła zawodowa
(2)
polityka
(2)
polityka mieszkaniowa
(2)
polityka rodzinna
(2)
program kształcenia
(2)
przestępczość
(2)
rozwój regionalny
(2)
równouprawnienie
(2)
społeczeństwo wiedzy
(2)
studia
(2)
szkoła wyższa
(2)
turystyka
(2)
tutoring
(2)
wielokulturowość
(2)
wychowanie
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
zamożność
(2)
świadczenia społeczne
(2)
Erasmus
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Jan Paweł II
(1)
Polska
(1)
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
(1)
Ukraina
(1)
Unia Europejska
(1)
Warszawa
(1)
Wydział Ekonomiczno-Rolniczy
(1)
absolwenci
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
akredytacja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
analiza dyskursu
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
aspiracje
(1)
awans zawodowy
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
badania społeczne
(1)
badanie
(1)
bankowość
(1)
bariery architektoniczne
(1)
bariery komunikacyjne
(1)
benchmarking
(1)
bezpieczeństwo
(1)
biblioteka
(1)
budownictwo miejskie
(1)
cele kształcenia
(1)
chemia
(1)
coaching
(1)
cudzoziemcy
(1)
dydaktyka
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
elita polityczna
(1)
ergonomia
(1)
formy kształcenia
(1)
fundusze europejskie
(1)
fuzja
(1)
geografia
(1)
geografia fizyczna
(1)
geomorfologia
(1)
globopedagogika
(1)
gospodarka odpadami
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
gospodarka turystyczna
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 27-28 czerwca 2013 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja opisuje model państwowych wyższych szkół zawodowych, ich rolę w systemie szkolnictwa wyższeg oraz sposób funkcjonowania. Całość została podzielona na pięć części. Pierwsza zawiera 8 rozdziałów o tematyce ogólnej dotyczącej wszystkich bądź znacznej wielkości PSWZ w Polsce. Część druga obejmuje 10 opracowań dotyczących konkretnych uczelni. Część trzecia skupia 8 rozdziałów opisujących określoną rolę i funkcję PWSZ w rejonach ich funkcjonowania. W części czwartej omówiono specyficzne zagadnienia ze sfery dzialalności dydaktycznej, naukowo-badawczej i organizacyjnej PSW w Białej Podlaskiej. Ostatnia część zawiera krótkie informacje o PWSZ w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14261 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14259.V.3 [Wypożyczalnia B], P.14260.V.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15075.V.3 [Czytelnia B], 15076.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-401.
Książka skupia się na zmianach w świecie pracy i praktyce planowania kariery i zarządzania karierą z perspektywy młodzieży akademickiej znajdującej się w momencie podwójnej tranzycji: z okresu młodzieńczości do dorosłości oraz edukacji na rynek pracy. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej skupiono się na rekonstrukcji teorii związanych z wyjaśnieniem domeny kariery. Część druga odnosi się do badań własnych nad postrzeganiem i interpretacją kariery przez młodzież akademicką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14270.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej, traktująca rozwój podopiecznego holistycznie, staje się coraz bardziej popularna. W opinii jej prekursorów oraz praktyków jest ona szansą na powrót do źródeł edukacji i odnowienie relacji mistrz-uczeń. Metoda ta, oparta na personalizmie, klasycznej koncepcji cnót i osiągnięciach psychologii pozytywnej oraz wyposażona w nowoczesne narzędzia edukacyjne, pozwala odkrywać pełnię potencjału podopiecznego, by mógł on wykorzystywać swoje talenty i mocne strony dla dobra własnego i innych. Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17671.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-250.
Kształcenie w szkołach wyższych jest usługą, która ma wielu interesariuszy. Wśród usługobiorców najważniejszymi wydają się być studenci i potencjalni pracodawcy, co sprawia, że programy i metody kształcenia w uczelniach powinny być organizowane, tak aby uwzględniać ich wymagania. To, w jakim stopniu inherentne właściwości kształcenia realizowanego w danej uczelni spełniają wymagania interesariuszy tego procesu, a przede wszystkim wymagania studentów i pracodawców, określa jego jakość. W monografii przedstawiono sposoby realizacji działań poprzedzających badania jakości kształcenia, przyjmując, że dobrym przybliżeniem rzeczywistej wartości tej jakości będzie zbiór ocen jakości dokonywanych przez absolwentów uczelni z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przedstawiono również wyniki badań jakości kształcenia realizowanego w pięciu polskich publicznych uczelniach ekonomicznych. Zaprezentowano rezultaty porównawczej analizy jakości kształcenia w tych uczelniach, a w konsekwencji wyniki pozycjonowania uczelni na różnych wymiarach procesu edukacyjnego ocenianego przez ich absolwentów z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przy założeniu, że wybrane największe szkoły wyższe można potraktować jako reprezentację polskich publicznych uczelni ekonomicznych, wskazano na podstawie interpretacji uzyskanych wyników badań słabe i mocne strony edukacji ekonomicznej w polskim ekonomicznym szkolnictwie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-223, netogr. s. 223-226, wykaz aktów prawnych s. 226-227.
Książka porusza problematykę oceny (sprawności, skuteczności i efektywności) systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkołach wyższych. Omawia metody i techniki oceny jakości kształcenia oraz wskazuje na uwarunkowania i bariery wdrażania TQM w szkole wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13807.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11815.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka skierowana jest do menedżerów kierujących uczelniami, wydziałami lub też innymi jednostkami realizującymi proces kształcenia. Zawarte są w niej praktyczne przykłady obliczeń kosztów kształcenia w uczelniach (semestralnych, rocznych, a także jednostkowych kosztów przypadających na jednego absolwenta) oraz ich analiza ułatwiająca zastosowanie proponowanej metody. Książka ta może być użyteczna do przeprowadzenia analiz porównawczych kosztów w różnych uczelniach oraz symulacji kadrowych i finansowych w planowaniu procesów kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2413 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2414.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-200.
W książce autorzy dokonują identyfikacji stosowanych modeli polityki rozwoju kapitału ludzkiego. Prezentują różne podejścia i warunki funkcjonowania systemów oddziałujących na wartość kapitału ludzkiego na poziomie regionów. Analizy dotyczą Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch i Polski oraz wybranych celowo, dobrze rozwiniętych, regionów w tych krajach. Badania wskazują, że zależnie od poziomu decentralizacji działań stosowane są różne podejścia do zakresu inwestycji w kapitał ludzki, kształtowania systemowych rozwiązań czy poziomu zaangażowania władz samorządowych i innych aktorów regionalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14172.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Wydziału Pedagogiki i Psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie.)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Monografie WSEI.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja prezentuje wielostronne ujęcie problematyki studenckiej, pogłębiając izwracając uwagę na problem edukacji uczelnianej ukierunkowanej na podmiotowość studenta wraz z kontekstem sytuacyjnym nabywania przez niego kompetencji. W ten sposób powstała pozycja wydawnicza dotycząca istotnych problemów jakościowych edukacji wszkole wyższej, jak też czynników otoczenia uczelnianego ispołecznego, stanowiącego obiektywne warunki nauki studenta. Jest niewątpliwie dobrym kompendium wiedzy ofunkcjonowaniu współczesnej szkoły wyższej i tendencjach jego przemian. Wskazuje też na tkwiące wuczelniach wyższych zasoby kształtowania osobowości studenta wnawiązaniu do sugestii wynikających z raportów edukacyjnych ozasięgu transnarodowym. W sytuacji niedostatku refleksji teoretycznej i badań dotyczących szkolnictwa wyższego, niniejsza pozycja wydawnicza ma wartość szczególną, budząc refleksję nad celami i szansami kształcenia, zachęcając do dalszej dyskusji nad nabrzmiałymi dziś problemami edukacji na poziomie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12614.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Niniejsza publikacja adresowana do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia i sprawy socjalne na uczelniach wyższych, studentów, wykładowców, osób zajmujących sie profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich ma za zadanie przybliżyć Czytelnikowi kwestie związane z integracją osób niepełnosprawnych i rolą uczelni w tym zakresie oraz nakreślić sytuację studentów niepełnosprawnych w świetle uwarunkowań prawnych, danych liczbowych i badań. Część druga natomiast prezentuje wyniki badań przeprowadzonych przez autorki, omawia sytuację studentów niepełnosprawnych oraz porusza kwestie związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych i doświadczeniami pracowników naukowo-dydaktycznych w uczeniu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13532.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 183)
Bibliogr. przy rozdz.
Kilkunastoletnie doświadczenia związane z edukacją studentów z niepełnosprawnością obligują do podjęcia wielowątkowej dyskusji dotyczącej tej problematyki. Specjaliści pedagogiki specjalnej, nauczyciele akademiccy prowadzący specjalistyczne zajęcia dla osób z niepełnosprawnością, pełnomocnicy rektorów do spraw osób niepełnosprawnych oraz studenci omawiają tematy dotyczące ogólnych zagadnień związanych z szeroko pojętą problematyką kształcenia osób z niepełnosprawnością na poziomie wyższym, możliwości i sposobów udzielania konkretnego wparcia studiującym osobom niepełnosprawnym oraz funkcjonowania tych osób w środowisku akademickim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14094.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
50 lat Wydziału Ekonomiczno-Rolniczego SGGW 1953-2003. - Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2003. - 423, [1] s. : fot., tab. ; 24 cm.
Publikacja zawiera obszerne i szczegółowe informacje o 50-letniej historii Wydziału Ekonomiczno-Rolniczego SGGW w Warszawie. Autorzy, w bardzo krótkich rozdziałach, starali się zaprezentować genezę i rozwój organizacyjny Wydziału, strukturę kadry naukowo-dydaktycznej, jej najistotniejsze osiągnięcia naukowo-badawcze oraz współpracę z uczelniami zagranicznymi i krajowymi ośrodkami naukowymi, a także przedstawić środowisko studenckie. Praca odtwarza wiele podstawowych faktów z życia Wydziału, dążąc tym samym do ukazania obiektywnego wizerunku placówki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2854 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 603-621.
Opracowane przez Jagodę Jezior studium jest rezultatem wieloletniej pracy badawczej prowadzonej na terenie województwa lubelskiego pod kątem wartości wyższego wykształcenia na rynku pracy. Podstawą opracowania jest kilkanaście projektów badawczych, w których uwzględniono opinię różnych kategorii respondentów reprezentujących pracodawców i pracobiorców. Przyjęta wieloaspektowa perspektywa badawcza, oparta na niezmiennie bogatych danych źródłowych, pozwala na uzyskanie wyważonej i niezwykle rzetelnej ekspertyzy, z czym mamy do czynienia w przedłożonej rozprawie. Autorka nie tylko analizuje, interpretuje i zestawia - z największą wnikliwością i skrupulatnością - obszerny materiał empiryczny, ale także nad prowadzonym przedsięwzięciem roztacza cenną refleksję metodologiczną, która sama w sobie stanowi wielką wartość podjętego przedsięwzięcia. Książka jest świadectwem gigantycznej pracy, jaka została wykonana, by uzyskać efekt, z którym Czytelnik ma szansę zapoznać się podczas lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17684.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest to zbiór rozmów z profesorami i wybitnymi absolwentami socjologii (a także studentami). Książka podzielona jest na trzy części, gdzie autorzy pozwalają znaleźć odpowiedź na pytania : Jak socjolog patrzy na świat?, Po co nam socjologia?, Co po socjologii?. Książka jest zbiorem rozmów (m.in. z Antonim Sułkiem, Henrykiem Domańskim, Martą Bucholc) przeprowadzonych i opracowanych przez studentów Instytutu oraz osoby zaprzyjaźnione.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11307.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12441.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 167-173.
Książka, opracowana przez uznanych autorów, stanowi interesującą poznawczo podróż przez umiędzynarodowione, a więc kulturowo zróżnicowane środowisko wyższych uczelni. Prezentuje szerokie spektrum zachowań o podłożu społeczno-kulturowym i religijnym, które cudzoziemcy mogą uzewnętrzniać podczas pobytu w polskich ośrodkach akademickich, a także wyjaśnia, jak właściwie na nie reagować. Dostarcza wiedzy na temat zarządzania zachowaniami kulturowymi w szkolnictwie wyższym, przygotowania wizyt oraz obsługi obcokrajowców na terenie uczelni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18622.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18621.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 10)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł i numer serii. Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 268-278.
Za cel główny pracy przyjęto rozpoznanie istoty i zakresu (płaszczyzn) oddziaływania państwowych wyższych szkół zawodowych na lokalne otoczenie społeczno-ekonomiczne oraz stworzenie modelu ich funkcjonowania i kierunków rozwoju w aspekcie wypełniania misji dla gospodarki i społeczeństwa [ze wstępu].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18093 [Magazyn 1], P.18091 [Magazyn 1], P.18092 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19836.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19835.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
"Książka traktuje o możliwościach poprawy i doskonalenia jakości znajdujących się w sferze zarządzania szkołą wyższą. (...) Niniejsza monografia wychodzi naprzeciw nowym nurtom i tendencjom życia akademickiego: naukowo-badawczego, dydaktycznego i kulturowego, uwzględniając kontekst otoczenia, w tym kontekst prawny, techniczno-technologiczny i społeczno-gospodarczy. Stanowi interesujące kompendium wiedzy o zagadnieniach, z jakimi mierzy się dziś lub zmierzy się w niedalekiej przyszłości szkolnictwo wyższe i poszczególne uczelnie. Jest również ciekawym materiałem informacyjno-instruktażowym dla środowiska akademickiego. (...) Praca uwzględnia założenia tak zwanej reformy bolońskiej, a ponadto eksponuje - jako jeden z warunków powodzenia misji - potrzebę zmiany kultury organizacyjnej uczelni oraz wartości wyznawanych przez ich pracowników". (Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Lisieckiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13061.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 15 grudnia 2009 r., Lublin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja jest próbą przybliżenia historycznych i aktualnie istniejących podejść do tytułowego zagadnienia. Traktując ja jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania wokół pedagogiki uniwersyteckiej zarówno na gruncie historii wychowania, dydaktyki, pedeutologii, biografistyki, pedagogiki ogólnej i chrześcijańskiej, pedagogiki zdrowia, filozofii czy prawa, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli i doświadczeń w tej dziedzinie. (ze Słowa wprowadzającego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14361.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Lektura pracy wprowadza czytelnika w obszar ważnych społecznie kwestii łączących się z kształceniem na poziomie wyższym. Zgromadzone w niej teksty dobrze oddają dylematy współczesnego szkolnictwa wyższego, które nie bez problemów realizuje wyzwania jakie stawia przed nim "społeczeństwo wiedzy". Zamieszczone w książce wnikliwe studia zostały ujęte w dwie części: "Studiowanie w zamęcie współczesności" oraz "Wartości w edukacji akademickiej".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11550.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej