Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(159)
Forma i typ
Książki
(156)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
E-booki
(5)
Proza
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(145)
dostępne
(113)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(42)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(83)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(152)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Kawula Stanisław (1939- )
(6)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(4)
Błażejewski Wojciech
(3)
Konopczyński Marek
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Nowak Marian (1955- )
(3)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bauman Teresa
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Nowak Beata Maria
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Pięta Jan
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Siara Olga
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Ładyżyński Andrzej
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Alman Tomáš
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Buczkowski Krzysztof
(1)
Błasiak Aleksandra
(1)
Błasiak Anna
(1)
Błaut Robert
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Draźba Patryk
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidecki Wiesław
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gnitecka Jolanta
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Gut Alina
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Górajek-Jóźwik Jolanta
(1)
Głowa Kamil
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Huk Tomasz
(1)
Indellicato Rosa
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jeziorański Marek
(1)
Jusiak Roman
(1)
Juszczyk Maciej (1973- )
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarczyk Paweł (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(159)
Język
polski
(159)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(4)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Aplikanci
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(33)
WYCHOWANIE
(13)
Pedagogika
(11)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(10)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(10)
OPIEKA SPOŁECZNA
(8)
PEDAGOGIKA RODZINY
(8)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(6)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PEDAGOGIKA PRACY
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
PERSONALIZM
(4)
CZAS WOLNY od PRACY
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauki społeczne
(3)
PEDAGODZY
(3)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(3)
RODZINA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
DZIECKO
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kara pozbawienia wolności
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Szkolnictwo
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Wychowanie
(2)
ZMIANA SPOŁECZNA
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EKOLOGIA
(1)
EKONOMIA
(1)
EMIGRACJA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Emisja głosu
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
Kara (prawo)
(1)
Katolicyzm
(1)
Kawula, Stanisław (1939-2014)
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
LITERATURA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
METODOLOGIA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(6)
2001-0
(4)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
POLSKA
(2)
Kanada
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(24)
Praca zbiorowa
(11)
Podręcznik
(10)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
Opracowanie
(7)
Monografia
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
PORADNIKI
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Słownik
(2)
ANTOLOGIA
(1)
BIBLIOGRAFIA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
ESEJ
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Szkic
(1)
SŁOWNIKI
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Psychologia
(7)
Historia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(70)
wychowanie
(34)
edukacja
(24)
rodzina
(22)
pedagogika społeczna
(17)
pedagogika specjalna
(15)
dzieci
(14)
pedagogika resocjalizacyjna
(11)
pedagogika rodziny
(10)
psychologia
(10)
szkoła
(10)
nauczyciel
(9)
pedagogika kultury
(8)
pedagogika opiekuńcza
(8)
przemoc w rodzinie
(8)
resocjalizacja
(8)
młodzież
(7)
niepełnosprawni
(7)
pedagogika chrześcijańska
(7)
wsparcie społeczne
(7)
edukacja zdrowotna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
małżeństwo
(6)
nauczanie
(6)
pomoc społeczna
(6)
praca socjalna
(6)
rehabilitacja
(6)
badania pedagogiczne
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(5)
filozofia
(5)
kultura
(5)
metodologia
(5)
patologia społeczna
(5)
pedagogika pracy
(5)
pedagogika wczesnoszkolna
(5)
polityka prorodzinna
(5)
rodzina dysfunkcyjna
(5)
socjalizacja
(5)
socjologia
(5)
więź rodzinna
(5)
bezrobocie
(4)
czas wolny
(4)
dom dziecka
(4)
edukacja dorosłych
(4)
kształcenie
(4)
niepełnosprawność
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
opieka społeczna
(4)
pedagogika religii
(4)
personalizm
(4)
rodzicielstwo
(4)
sieroctwo
(4)
sport
(4)
szkolnictwo wyższe
(4)
słownik
(4)
agresja
(3)
dydaktyka
(3)
edukacja kulturalna
(3)
historia
(3)
metoda Montessori
(3)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
opieka instytucjonalna
(3)
organizacja
(3)
pedagogika międzykulturowa
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika porównawcza
(3)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(3)
praca
(3)
religia
(3)
szkolnictwo
(3)
sztuka
(3)
teoria wychowania
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
wychowanie zdrowotne
(3)
zdrowie
(3)
zdrowie publiczne
(3)
zmiana społeczna
(3)
ADHD
(2)
Jan Paweł II
(2)
Korczak Janusz
(2)
animacja kultury
(2)
animator
(2)
animator kultury
(2)
arteterapia
(2)
badania jakościowe
(2)
badania naukowe
(2)
bezdomność
(2)
dom kultury
(2)
dyskurs
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
edukacja regionalna
(2)
encyklopedia
(2)
globalizacja
(2)
głusi
(2)
159 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Animacja kultury wylansowana została jeszcze w ubiegłym stuleciu przez kraje zachodnioeuropejskie, a przede wszystkim Francję jako swoista koncepcja działalności/aktywności społeczno-kulturalnej i edukacyjnej, skrywająca skarbiec walorów ideologiczno-metodycznych niezbędnych w realizacji nowych wyzwań. Stąd animatora kultury określono mianem wybitnej osobowści działającej wedle wskazań nowego ducha czasu - ducha animacji. Publikacja jest zbiorem dwudziestu opracowań autorów, przedstawiającym rzeczową i krytyczną opinię na temat dotychczasowego dorobku rodzimej wykładni animacji kultury/społeczno-kulturalnej, diagnozę osiągnięć i niedociągnięć współczesnej teorii i praktyki oraz oświetlającym istotne dla przyszłych badań i działań pola problemów i rozwiązań. (z recenzji Barbary Jedlewskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13532.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14564.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Praca stanowi zbiór artykułów przygotowanych przez pracowników naukowych i praktyków pedagogiki specjalnej z Czech, Słowacji i Polski, wskazuje nie tylko na teoretyczne aspekty terapii pedagogicznej, ale zawiera także szereg wskazań do obszaru działań praktycznych. Pozwoli nauczycielom, wychowawcom, studentom, terapeutom czy rodzicom na nowo spojrzeć na problematykę wychowania dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10144.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11717.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 147-156.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej. Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości – całościowość postrzegania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22567.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22566.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera hasła z zakresu: wielospecjalistycznej diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki zaburzeń rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14174.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Książka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją wielowątkową, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy ważnych zagadnień ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia, związanych z edukacją dziecka w początkowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej wiele problemów istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego okresu rozwojowego, ale także całożyciowej edukacji człowieka". (z recenzji dr. hab. Agaty Cudowskiej prof. Uniwersytetu w Białymstoku)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12015.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13158.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Nowoczesny podręcznik akademicki adresowany do studentów pedagogiki, a także kierunków pokrewnych przygotowujący do pracy nauczycielskiej w systemie szkolnym i pozaszkolnym zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i z dorosłymi. Strukturę podręcznika tworzą elementy pedagogiki pracy związane z kolejnymi etapami życia szkolnego i zawodowego: edukacja przedzawodowa, prozawodowa, zawodowa, a także edukacja dorosłych rozpatrywana w kontekście idei uczenia się przez całe życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6703 [Magazyn 1], P.6704 [Magazyn 1], P.7020 [Magazyn 1], P.7019 [Magazyn 1], P.6705 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6702.IV.8 [Wypożyczalnia B], P.5086.IV.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6193.IV.8 [Czytelnia B], 6194.IV.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika serca : wychowanie emocjonalne w XXI wieku / redakcja naukowa Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Jan Łaszczyk, Bogusław Śliwerski. - Wydanie 2 uzupełnione i rozszerzone - Warszawa : Difin, 2020. - 250 stron : faksymilia, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 242-250.
Książka ma na celu wspieranie i propagowanie idei pedagogiki serca i związanej z nią społecznej inicjatywy powołania Komitetu Upowszechniania Wychowania Emocjonalnego Pedagogika Serca, którego honorowym patronem jest Maria Łopatkowa. Celem Komitetu jest uzyskanie zgody Organizacji Narodów Zjednoczonych na dodatkowy wpis w Konwencji Praw Dziecka, odnoszący się do obowiązkowego kształcenia uczuć wyższych w systemach edukacyjnych państw członkowskich ONZ i rozwijania u dzieci i młodzieży zdolności kochania oraz empatii. Pedagogika serca powinna stać się dla każdego pedagoga i nauczyciela wyznacznikiem sposobu pracy i jej perspektywą. Nowe pokolenie wychowane w duchu pedagogiki serca realizując wzór osobowy Homo Amans człowieka miłującego ludzi i świat człowieka pokoju, rozpoczęłoby pozytywną globalizację świata, zmierzając do upragnionego przez ludzkość celu do trwałego pokoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20165.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-271
Książka adresowana jest do teoretyków i praktyków życia społecznego: socjologów, pedagogów i psychologów wychowania, nauczycieli, rodziców, samorządowców, dziennikarzy, pracowników służb społecznych i porządkowych, studentów i uczniów - a więc wszystkich zainteresowanych i odpowiedzialnych za publiczny porządek oraz jakość życia społecznego w różnych jego obszarach. W książce zamieszczono 14 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminologii, socjologii wychowania), co pozwala na ukazanie problemu agresji w szkole z wielu uzupełniających się perspektyw. Prezentowane są też wyniki badań na próbach ogólnopolskich oraz projekty i postulowane działania, jakie należy podjąć w celu zapobiegania i zwalczania agresji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6643.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7496.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia studia, refleksje i myśli, które mogą służyć w kreowaniu teorii i praktyki pedagogicznej, a także mogą stać się impulsem w wychowaniu i kształtowaniu zdrowej globalnej rzeczywistości człowieka - homo europeus, nie tylko w Europie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5097.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6208.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to skrypt, który dotyczy współczesnej edukacji w krajach rozwiniętych, głównie europejskich i północnoamerykańskich. Zawiera 36 wybranych tematów związanych z edukacją wraz z podstawową literaturą i pytaniami kontrolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 458.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka ma charakter dwudzielny. W pierwszej jej części omówiono konteksty teoretyczne pedagogiki rodziny (tu m.in. artykuły o rodzinie jako podmiocie przemian i badań społecznych, sposobie życia współczesnych ludzi w ramach rodziny traktowanej jako wspólnota, o kulturze popularnej jako źródle badań nad rodziną), druga poświęcona jest opisowi jej wymiarów praktycznych ľ pedagogii rodziny (badania dotyczyły m.in. małżeństw i ich jakości, nowej roli ojca w zmieniającym się świecie, istoty działania świetlicy środowiskowej w kontekście potrzeb rodziny z obszarów społecznego ryzyka, obciążenia dzieci w wieku szkolnym pracą związaną z realizacją aspiracji edukacyjnych rodziców).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14013.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 266-286.
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17639.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17638.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [289]-322.
Przedstawiana Czytelnikowi publikacja zawiera teksty specjalistów zajmujących sie pedagogiką wczesnoszkolną, badających problematykę edukacji dzieci rozpoczynających nauke w szkole. Praca składa się z sześciu części, podejmujących zagadnienia teoretyczne i odnoszące się do praktyki, nawiązujące do zmieniających się kontekstów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15187.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Tytuł z ekranu tytułowego.
Książka elektroniczna do udostępniania na czytniku.
Bibliografia wybranych prac Ewy Marynowicz-Hetki na stronach 311-317 i bibliografia, netografia na stronach 283-310. Indeksy.
Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społeczno­pedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych. Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny, jej roli, związków z innymi dziedzinami nauk, otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje, jak działanie wpływa na myślenie o działaniu, z czego działanie wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-Marie Barbiera, operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. E.163.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Ścisłe więzi łączące obie dyscypliny, od dawna zauważane, długo nie mogły doczekać się jasnego i pełnego opisu na polskim gruncie. Impulsem bezpośrednim do powstania tej publikacji stały się zmiany systemowe w kształceniu w dziedzinie pracy socjalnej. Jej twórcy wykorzystali prace wybitnych przedstawicieli obu dziedzin z niemieckiego kręgu kulturowego – dając przegląd stanowisk oraz uporządkowali je i usystematyzowali, opatrując komentarzem uwzględniającym polskie realia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3017 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3018.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Książka pod redakcją Krystyny Marzec-Holki, Katarzyny Mirosław-Nawrockiej i Joanny Moledy jest zbiorem studiów teoretycznych, badań empirycznych, analiz krytycznych, ekspertyz i rozwiązań metodycznych. Wielu autorów, reprezentantów wszystkich polskich ośrodków akademickich, wyraziło chęć podjęcia dyskursu na temat współczesnych uwarunkowań i wzorów procesów resocjalizacji, reintegracji, inkluzji społecznej z perspektywy teorii oraz praktyki. Publikacja ma zatem charakter interdyscyplinarny, w dyskursie bowiem uczestniczą prawnicy, reprezentanci szeroko rozumianych nauk o wychowaniu – pedagogiki i jej subdyscyplin: pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagogiki społecznej, pedagogiki penitencjarnej, pracy socjalnej, filozofii, psychologii, socjologii, kryminologii oraz katolickiej nauki kościelnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22157.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22156.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja wydaje się zapełniać wyraźną lukę w zakresie szeroko rozumianej pedagogiki społecznej. Oto bowiem problematyka podejmowana przez jedenastu autorów pracy w głównej mierze odnosi się do kwestii procesu wychowania środowiskowego widzianego przez pryzmat współpracy głównych sił społecznych środowiska, nakierowanej na realizację celów oraz zadań edukacyjno-wychowawczych. Publikacja z powodzeniem służyć może bardzo szerokiemu gronu ludzi, którzy pragną zrozumieć istotę funkcjonowania demokratycznego społeczeństwa, mają chęć oraz wolę włączyć się w jego budowę, widzą potrzebę oraz sens samodoskonalenia oraz samorealizacji poprzez działanie na rzecz przeobrażania własnego środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4554.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
Zawartość merytoryczna treści opracowań zaprezentowanych w przedstawionej monografii ma zróżnicowany charakter. Wspólnym mianownikiem rozważań podjętych przez Autorów jest problematyka związana z podejmowaniem przez organizację takich działań, które mogą przyczynić się do zmian dających przewagę w obszarze, gdzie działa dana organizacja (także państwo) lub jednostka ją tworząca. Lektura poszczególnych opracowań upoważnia do stwierdzenia, że pozostają one w obszarze zagadnień zmian w organizacji. Nadaje to rozważaniom cechy stałej aktualności. Opracowania zawierają wiedzę teoretyczną i praktyczną, pokazując kategorie, zjawiska, a także mechanizmy oddziaływania na organizacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21959.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Prezentowana publikacja dotyczy relacji między pedagogiką społeczną i pracą socjalną. W części pierwszej przedstawiono wzajemne powiązania obu tych dziedzin oraz poglądy pedagogów społecznych. Część druga prezentuje szczegółowe rozważania dotyczące wychowawczej funkcji pracy socjalnej. Rozdział ostatni traktuje o pomocy w przezwyciężaniu cierpienia i dążeniu do rozwoju duchowego jako głównych aspektach kształtujących etykę pracy socjalnej. Każdy z podrozdziałów kończy się krótkim podsumowaniem i zagadnieniami do dyskusji pomagającymi w przyswojeniu i wdrożeniu prezentowanej wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1565 [Magazyn 1], P.1564 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2974.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The social exclusion - factors of the risk, the prophylaxis, remedies.
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem referatów wygłoszonych na szóstej międzynarodowej konferencji naukowej "Wykluczenie społeczne - czynniki ryzyka, profilaktyka, remedia", zorganizowanej przez Instytut Pedagogiki PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Zgromadzone w niej referaty podzielono na trzy, odmienne tematycznie, części. Pierwsza z nich dotyczy złożoności zjawiska wykluczenia społecznego oraz jego źródeł. Kolejna przedstawia instytucje wspierające oraz formy i możliwości wyjścia z wykluczenia społecznego w sensie ogólnym. Część trzecia, ostatnia, prezentuje artykuły ukazujące praktyczne rozwiązania edukacyjne i resocjalizacyjne ułatwiające readaptację społeczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15922 [Magazyn 1], P.12037 [Magazyn 1], P.15919 [Magazyn 1], P.15921 [Magazyn 1], P.15920 [Magazyn 1], P.15918 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12035.VI.12 [Wypożyczalnia B], P.12036.VI.12 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13168.VI.12 [Czytelnia B], P.12034.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej