Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(159)
Forma i typ
Książki
(156)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
E-booki
(5)
Proza
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(145)
dostępne
(113)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(42)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(83)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(152)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Kawula Stanisław (1939- )
(6)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(4)
Błażejewski Wojciech
(3)
Konopczyński Marek
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Nowak Marian (1955- )
(3)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bauman Teresa
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Nowak Beata Maria
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Pięta Jan
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Siara Olga
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Ładyżyński Andrzej
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Alman Tomáš
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Buczkowski Krzysztof
(1)
Błasiak Aleksandra
(1)
Błasiak Anna
(1)
Błaut Robert
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Draźba Patryk
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidecki Wiesław
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gnitecka Jolanta
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Gut Alina
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Górajek-Jóźwik Jolanta
(1)
Głowa Kamil
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Huk Tomasz
(1)
Indellicato Rosa
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jeziorański Marek
(1)
Jusiak Roman
(1)
Juszczyk Maciej (1973- )
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarczyk Paweł (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(159)
Język
polski
(159)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(4)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Aplikanci
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(33)
WYCHOWANIE
(13)
Pedagogika
(11)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(10)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(10)
OPIEKA SPOŁECZNA
(8)
PEDAGOGIKA RODZINY
(8)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(6)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PEDAGOGIKA PRACY
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
PERSONALIZM
(4)
CZAS WOLNY od PRACY
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauki społeczne
(3)
PEDAGODZY
(3)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(3)
RODZINA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
DZIECKO
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kara pozbawienia wolności
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Szkolnictwo
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Wychowanie
(2)
ZMIANA SPOŁECZNA
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EKOLOGIA
(1)
EKONOMIA
(1)
EMIGRACJA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Emisja głosu
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
Kara (prawo)
(1)
Katolicyzm
(1)
Kawula, Stanisław (1939-2014)
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
LITERATURA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
METODOLOGIA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(6)
2001-0
(4)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
POLSKA
(2)
Kanada
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(24)
Praca zbiorowa
(11)
Podręcznik
(10)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
Opracowanie
(7)
Monografia
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
PORADNIKI
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Słownik
(2)
ANTOLOGIA
(1)
BIBLIOGRAFIA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
ESEJ
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Szkic
(1)
SŁOWNIKI
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Psychologia
(7)
Historia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(70)
wychowanie
(34)
edukacja
(24)
rodzina
(22)
pedagogika społeczna
(17)
pedagogika specjalna
(15)
dzieci
(14)
pedagogika resocjalizacyjna
(11)
pedagogika rodziny
(10)
psychologia
(10)
szkoła
(10)
nauczyciel
(9)
pedagogika kultury
(8)
pedagogika opiekuńcza
(8)
przemoc w rodzinie
(8)
resocjalizacja
(8)
młodzież
(7)
niepełnosprawni
(7)
pedagogika chrześcijańska
(7)
wsparcie społeczne
(7)
edukacja zdrowotna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
małżeństwo
(6)
nauczanie
(6)
pomoc społeczna
(6)
praca socjalna
(6)
rehabilitacja
(6)
badania pedagogiczne
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(5)
filozofia
(5)
kultura
(5)
metodologia
(5)
patologia społeczna
(5)
pedagogika pracy
(5)
pedagogika wczesnoszkolna
(5)
polityka prorodzinna
(5)
rodzina dysfunkcyjna
(5)
socjalizacja
(5)
socjologia
(5)
więź rodzinna
(5)
bezrobocie
(4)
czas wolny
(4)
dom dziecka
(4)
edukacja dorosłych
(4)
kształcenie
(4)
niepełnosprawność
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
opieka społeczna
(4)
pedagogika religii
(4)
personalizm
(4)
rodzicielstwo
(4)
sieroctwo
(4)
sport
(4)
szkolnictwo wyższe
(4)
słownik
(4)
agresja
(3)
dydaktyka
(3)
edukacja kulturalna
(3)
historia
(3)
metoda Montessori
(3)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
opieka instytucjonalna
(3)
organizacja
(3)
pedagogika międzykulturowa
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika porównawcza
(3)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(3)
praca
(3)
religia
(3)
szkolnictwo
(3)
sztuka
(3)
teoria wychowania
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
wychowanie zdrowotne
(3)
zdrowie
(3)
zdrowie publiczne
(3)
zmiana społeczna
(3)
ADHD
(2)
Jan Paweł II
(2)
Korczak Janusz
(2)
animacja kultury
(2)
animator
(2)
animator kultury
(2)
arteterapia
(2)
badania jakościowe
(2)
badania naukowe
(2)
bezdomność
(2)
dom kultury
(2)
dyskurs
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
edukacja regionalna
(2)
encyklopedia
(2)
globalizacja
(2)
głusi
(2)
159 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 12, r. 2014.)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16332.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 15 grudnia 2009 r., Lublin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja jest próbą przybliżenia historycznych i aktualnie istniejących podejść do tytułowego zagadnienia. Traktując ja jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania wokół pedagogiki uniwersyteckiej zarówno na gruncie historii wychowania, dydaktyki, pedeutologii, biografistyki, pedagogiki ogólnej i chrześcijańskiej, pedagogiki zdrowia, filozofii czy prawa, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli i doświadczeń w tej dziedzinie. (ze Słowa wprowadzającego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14361.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 259, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 236-259.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela – w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18702.V.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22760.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22759.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-156.
Publikacja prezentuje w szerszym ujęciu zagadnienia resocjalizacji przez twórczość. Zawiera cztery rozdziały, każdy z nich został poświęcony omówieniu wybranych aspektów twóczości, sztuki, pedagogiki i resocjalizacji. Przedstawia również koncepcje resocjalizacji odwołujące się do twórczości i sztuki oraz arteterapii wybitnych polskich badaczy z tego zakresu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13795.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zamyśle Redaktora Naukowego monografia ma łączyć zdiagnozowany stan praktyki edukacyjnej z propozycjami zmian i modernizacji wybranych jej obszarów, wynikającymi z zastosowania teorii pedagogicznych. Jej Autorzy, Członkinie i Członkowie Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (w kilku przypadkach wraz ze swoimi współpracownikami) przedstawili własne rozważania w układzie: diagnoza – kierunki zmian i modernizacji – niezbędne warunki realizacyjne. Rozszerzyli przy tym pole namysłu o diagnozę i perspektywy rozwoju wybranych subdyscyplin pedagogicznych. W rezultacie powstał wielowątkowy raport pozwalający spojrzeć na pedagogikę z perspektywy teoretycznej i praktycznej – za co wyrażam gorące podziękowania wszystkim Autorom (…).Na podkreślenie zasługuje fakt, że autorskie diagnozy wybranych fragmentów rzeczywistości dotyczącej teorii pedagogicznych i praktyki edukacyjnej zostały poddane refleksji natury interdyscyplinarnej – specyficznej dla zadań realizacyjnych opartych na pogłębionej analizie stanu oraz doświadczeń (również międzynarodowych). Dzięki takiemu podejściu otrzymaliśmy nie tylko autorskie diagnozy, które są silną stroną badań pedagogicznych, ale też autorskie pomysły na rozwiązanie zdiagnozowanych problemów, będące eksperckim głosem pedagogów. Z Wprowadzenia Redaktora Naukowego prof. dra hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18506.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21697.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21696.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 11-14 czerwca 2007 r., Dąbrowica k. Lublina.
Streszcz. ang., fr., niem. przy niektórych ref.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja stanowi zbiór tekstów uczestników konferencji pt. "Antropologia i antropologiczne podstawy w Pedagogice Ogólnej", która odbyła się w czerwcu 2007 roku w Dąbrowicy k. Lublina. Wśród grup problemowych i bloków zagadnień znalazły sie następujące tematy: podstawy antropologiczne pedagogiki ogólnej, interdyscyplinarne podejście do pedagogiki ogólnej, antropologiczna aksjologia wychowania i rozwoju człowieka oraz antropologiczne podtsawy szczególnych obszarów badan pedagogiki ogólnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10331 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10330.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11848.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 227-240.
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17637.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17636.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenia angielskie.
Bibliografia.
Zamieszczone w tomie opracowania mieszczą się w ramach humanistycznej wizji człowieka, który wykorzystując wszystkie dostepne siły urzeczywistnia własne powołanie i dobro innych. Rozważania nad zdrowiem z punktu widzenia medycznego, filozoficznego, społecznego i psychologicznego skłaniają do stawiania pytań o role Koscioła w promocji kultury życia i zdrowia w dzisiejszym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 468.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21018.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21017.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Podręczników dla Studentów Studiów Pielęgniarskich; 21)
Zwiększone oczekiwania wobec współczesnego pielęgniarstwa stawiają nas wobec konieczności uporządkowania dotychczasowego stanu wiedzy, dokumentowania doświadczeń praktycznych oraz wyników poszukiwań teoretycznych. Pielęgniarstwo to znacznie więcej niż sprawność w pielęgnacji chorych, znajomość procedur i aparatury medycznej. Bez refleksji filozoficznej, bez pogłębionej samoświadomości pielęgniarka nie podoła zadaniom, jakie przed nią stoją. Podręcznik przedstawia istotę zawodu pielęgniarskiego z perspektywy filozofii, jego kształtowanie się na przestrzeni czasu, uwarunkowania socjologiczne, psychologiczne i społeczne. Zawiera też przegląd wybranych teorii pielęgniarstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14035 [Magazyn 1], P.14032 [Magazyn 1], P.14033 [Magazyn 1], P.14034 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13498.II.2 [Wypożyczalnia B], P.14031.II.2 [Wypożyczalnia B], P.5038.II.2 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6124.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 283-305.
Podręcznik akademicki w zwięzłej formie prezentuje aktualne problemy i dorobek badawczy nauk humanistycznych zajmujących się rekreacją i czasem wolnym. Książka przedstawia rekreację jako zjawisko dotyczące bezpośrednio człowieka, jego aktywności, postaw i systemu wartości, dylematów i wyborów związanych ze sposobem spędzania wolnego czasu. Podręcznik szczegółowo i wyczerpująco omawia zagadnienia związane z rekreacją: filozofię rekreacji, historię rekreacji, antropologię rekreacji, psychologię rekreacji, teologię rekreacji, socjologię czasu wolnego, ekonomię czasu wolnego, pedagogikę czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11187.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12234.XIX.2 [Czytelnia B], 12233.XIX.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Celem niniejszej monografii jest prezentacja osiągnięć badawczych studentów, w ramach aktywności w studenckich kołach naukowych prowadzonych w Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku jak również w zakresie indywidualnym, które były przedmiotem rozważań podczas wydarzeń studenckich, tj. Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Naukowej, Debaty Studenckiej oraz spotkań członków studenckich kół naukowych. Zalety prowadzenia badań własnych przez studentów powinny być postrzegane również w szerokim kontekście, tzn. nie tylko jako nauka realizacji procesu badawczego, prezentacji wyników i ich obrony, ale również jako ważne uzupełnienie obowiązkowego programu studiów i wsparcie decyzji dotyczących przyszłej kariery zawodowej. Znalezienie i rozwijanie zainteresowań naukowo-badawczych przez studentów pomaga im w podejmowaniu odpowiednich decyzji dotyczących przyszłości zawodowej, a także może stać się inspiracją do rozwoju naukowego. W tym kontekście bardzo ważna staje się rola opiekunów studenckich kół naukowych polegająca na wspieraniu studentów w doborze i sposobie rozwiązywania problemów naukowo-badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21935.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
W niniejszym opracowaniu autorzy włączają się w nurt dyskusji o aktualnych zagrożeniach społecznych i sposobach ich ograniczenia drogą działań oświatowych. Zaprezentowano wiele trafnych wypowiedzi, ocen i sentencji osób uważanych powszechnie za autorytety w dziedzinie nauki, religii, sztuki, m.in. filozofów, pisarzy, pedagogów. Wybór treści cytowanych autorów podyktowany był chęcią zainteresowania istotną problematyką szerokich kręgów uczniów szkół średnich, studentów głównie kierunków humanistycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18524.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Ksiązka skupia się na rozważaniach nad współczesnymi problemami wychownaia. W opracowaniu wyróżniono pięć rozdziałów. W pierwszym z nich dokonano charakterystyki pedagogiki jako nauki o wychowaniu. Rozdział drugi porusza kwestie związane z aksjologicznym wymiarem procesów edukacyjnych. W rodziałach trzecim i czwartym skupiono się na analizie podstawowych środowisk wychowawczych: rodziny i szkoły. Ostatni rozdział poświęcono problemowi przemocy wobec dziecka, zarówno w rodzinie, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12902.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14024.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-321 oraz przy pracach.
Praktyka edukacji muzycznej w Polsce i Europie jako dziedzina służąca młodemu pokoleniu do poznawania dorobku kultury muzycznej i dająca podstawy do świadomego i aktywnego kontaktowania się z nim, jest przedmiotem troski środowiska psychologów, pedagogów, muzykologów, rozumiejących niepowtarzalne wartości aktywnego uprawiania muzyki dla rozwoju osobistego i kultury każdego człowieka. Realia dzisiejszej szkoły oraz życia społecznego i obyczajowego, jak również badania sondażowe wskazują na silną potrzebę zajmowania się muzyką przez młode pokolenie. Ta naturalna potrzeba młodych zderza się z brakiem narzędzi do rozumienia przez nich muzyki, warunków do przeżywania estetycznego i emocjonalnego muzyki, wynikającym z niedostatków w systemie kształcenia i nauczania muzyki w szkołach oraz w przygotowaniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22495.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22494.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Niniejsze opracowanie z pedagogiki szkoły wyższej jest pracą zbiorową, przygotowaną przez trzech niezależnych autorów. Książka składa się z trzech części. Częśc I to rozważania o stanie i kondycji myśli i praktyki edukacyjnej w świecie współczesnym. Część II poświęcona jest dydaktyce szkoły wyższej, omawia cele ogólne, kierunkowe i przedmiotowe studiów wyższych. Przedstawia podstawowe zasady nauczania i formułuje wskazówki techniczne prowadzenia zajęć oraz omawia niższe i wyższe formy nauczania na studiach wyższych. Część III poświęcona jest psychologii nauczania, mianowicie uczeniu się dorosłych, motywowaniu do uczenia się oraz znaczeniu kar i nagród w systemie nauczania-uczenia się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13357 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13356.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12390.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy.)
Bibliogr. s. 271-282, wykaz aktów prawnych s. 282-283, netogr. s. 284.
Przedmiot "podstawy rehabilitacji", ujęty w programie studiów pedagogicznych, wymaga opatrzenia w niezbędną literaturę i wybrania z niej zagadnień istotnych z punktu widzenia przyszłego pedagoga. Autorzy książki Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym piszą, że "najnowsza wiedza medyczno-lekarska i psychologiczno-pedagogiczna z zakresu rehabilitacji rozproszona jest w wielu monografiach i czasopismach specjalistycznych, w związku z czym dostęp do niej jest dość utrudniony"‘. Od tego czasu na rynku wydawniczympojawiło się wiele książek, które mają charakter syntez i dotyczą różnych aspektów rehabilitacji. Problem tkwi w tym, jakie proporcje w zakresie przekazywanej wiedzy należy ustalić dla studentów pedagogiki, z jakimi zagadnieniami powinni być zapoznani, jako szczególnie ważnymi w przyszłej pracy zawodowej w charakterze pedagoga. Wymiary niepełnosprawności, jej interpretowanie - to problemy szczególnie istotne w wyróżnianiu odmian procesu rehabilitacji w aspekcie biomedyczno-lekarskim, psycholo-giczno-pedagogicznym i socjalno-społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16936.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"W pracy zaprezentowano systemy pedagogiczne, propozycje programu wychowawczego, z uwzględnieniem współczesnej rzeczywistości społecznej, oraz wychowawczo-opiekuńczych potrzeb osoby wychowanka. Zamierzeniem konstrukcyjnym jest tu poszukiwanie odpowiedzi dotyczących wskazania optymalnych, oczekiwanych warunków, determinant, stymulatorów oddziaływań wychowawczych z przyjęciem tezy, że współcześnie wychowanek, jako osoba, często oczekuje profesjonalnej pomocy, wsparcia, facylitacji w realizacji własnych celów rozwojowych. Zawarto również podstawowe założenia programu wychowania osoby wychowanka, z uwzględnieniem oczekiwanej facylitującej postawy wychowawcy oraz warunków wychowania, wspomagania rozwoju." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13529.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-280.
Celem publikacji jest ukazanie teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Książka podzielona jest na dwie części. W części pierwszej zamieszczono teksty zawierające teoretyczne rozważania na temat związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną oraz norm dydaktycznych, wartości w pedagogice, innowacyjności jako kategorii ogólnopedagogicznej, badań nad praktyką procesu kształcenia, inspiracji, kultury pedagogicznej oraz o przyczynach i trudnościach w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej. Druga część dostarcza głównie analiz opartych na badaniach empirycznych autorów. Czytelnik odnajdzie tu teksty poświęcone: wychowaniu intelektualnemu, wychowaniu do twórczości, pedagogicznej idei podmiotowości i partnerstwa oraz indywidualizacji w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego, użyteczności wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności pedagogów i nauczycieli, konstruowaniu i badaniu programów kształcenia w szkole wyższej oraz kształceniu i wychowaniu teatralnemu młodzieży w procesie edukacji kulturalnej. Zamieszczne w pracy teksty mogą być źródłem wiedzy skłaniającej Czytelnika do przemysleń, krytycznej analizy, dyskusji oraz dalszych praktyk badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12297.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej