Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(93)
Forma i typ
Książki
(93)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(85)
dostępne
(84)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(27)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(59)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(85)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Bolanowski Janusz (medycyna)
(2)
Bręczewski Grzegorz
(2)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Garbat Marcin
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Liberska Hanna (1955- )
(2)
Markocka-Mączka Krystyna (1948- )
(2)
Niemczyński Adam (1942- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Rutkowska Elżbieta (kultura fizyczna)
(2)
Siara Olga
(2)
Sutton Philip W. (1959- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Trempała Janusz
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Wrzosek Zdzisława
(2)
Apanel Danuta
(1)
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Barczykowska Ewa
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Barnes Colin (1946- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bolach Eugeniusz (1940- )
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Bronowicki Stanisław
(1)
Brukwicka Irena
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Budny Jolanta
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chańska Weronika (1976- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czapiński Janusz (1951- )
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Frysztacki Krzysztof (1949- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Giedrewicz-Niewińska Aneta
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harciarek Michał
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Janus Edyta
(1)
Jastrzębska Anna
(1)
Jędrzejewska Teresa
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Karski Jerzy Bohdan (-2009)
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1927- )
(1)
Kiwerski Jerzy (1937- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocór Maria
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kostorz Jerzy (1968- )
(1)
Kowalik Krzysztof (1959- )
(1)
Kołaczkowski Bartosz
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Malina Alicja
(1)
Mercer Geof
(1)
Migasiewicz Juliusz (1953- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mojs Ewa
(1)
Morawski Piotr
(1)
Morrow Lisa
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Nowak Anna (pedagog)
(1)
Noworól Jarosław
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Panek Tomasz (1953- )
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Porawska Ella (1971- )
(1)
Porawski Marek
(1)
Pużyński Stanisław (1936- )
(1)
Pyrczak-Piega Monika
(1)
Ratajczak Małgorzata
(1)
Rudzki Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(93)
Język
polski
(90)
angielski
(3)
Odbiorca
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(25)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
Rehabilitacja medyczna
(9)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(6)
CHORZY w RODZINIE
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(4)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
Fizjoterapia
(3)
HIGIENA
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
RODZINA
(3)
SŁUŻBA ZDROWIA
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
FIZYKOTERAPIA
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka długoterminowa
(2)
PEDIATRIA
(2)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(2)
PSYCHIATRIA
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
SOCJOLOGIA
(2)
Socjologia
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
ZDROWIE PUBLICZNE
(2)
BIOETYKA
(1)
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE
(1)
BUDOWNICTWO UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
CHORZY PSYCHICZNIE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Choroby narządów ruchu
(1)
Choroby zawodowe
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
GOSPODARSTWO DOMOWE
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
Igrzyska paraolimpijskie
(1)
Implanty
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Jakość życia
(1)
KOBIETA NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
MEDYCYNA
(1)
MIESZKANIA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metody fizjoterapeutyczne
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Ortopedia
(1)
PIELĘGNIARSTWO
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
POSTAWY
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka
(1)
Pomaganie
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(1)
Prawo
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo pracy
(1)
Problemy społeczne
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(4)
2001-0
(4)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Podręcznik
(7)
PORADNIKI
(4)
Monografia
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(11)
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawność
(59)
niepełnosprawność umysłowa
(24)
rehabilitacja
(23)
niepełnosprawni
(22)
dziecko niepełnosprawne
(13)
rodzina
(11)
edukacja
(9)
jakość życia
(8)
niepełnosprawność intelektualna
(7)
praca
(7)
wykluczenie społeczne
(7)
fizjoterapia
(6)
integracja społeczna
(6)
mózgowe porażenie dziecięce
(6)
pedagogika specjalna
(6)
seksualność
(6)
sport
(6)
wychowanie
(6)
aktywność fizyczna
(5)
dziecko przewlekle chore
(5)
niepełnosprawni intelektualnie
(5)
socjologia
(5)
ubóstwo
(5)
zdrowie
(5)
aktywność zawodowa
(4)
autyzm
(4)
choroba
(4)
choroba Alzheimera
(4)
dzieci
(4)
edukacja zdrowotna
(4)
kinezyterapia
(4)
nauczanie
(4)
niepełnosprawność fizyczna
(4)
padaczka
(4)
polityka
(4)
pomoc społeczna
(4)
prawo
(4)
stereotyp
(4)
stres
(4)
terapia
(4)
turystyka
(4)
wspomaganie rozwoju
(4)
zaburzenia osobowości
(4)
zapobieganie
(4)
światłolecznictwo
(4)
aktywizacja społeczna
(3)
aktywizacja zawodowa
(3)
bezrobocie
(3)
choroby układu krążenia
(3)
czas wolny
(3)
dom pomocy społecznej
(3)
dorosłość
(3)
dyskryminacja
(3)
dziecko autystyczne
(3)
elektroterapia
(3)
fizykoterapia
(3)
kobiety
(3)
kultura
(3)
masaż
(3)
media
(3)
narząd ruchu
(3)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność ruchowa
(3)
nierówności społeczne
(3)
niewidomi
(3)
opieka społeczna
(3)
praca socjalna
(3)
pracownicy socjalni
(3)
profilaktyka
(3)
psychologia
(3)
psychologia rozwojowa
(3)
religia
(3)
rodzicielstwo
(3)
społeczeństwo
(3)
sprawność fizyczna
(3)
stwardnienie rozsiane
(3)
terapia zajęciowa
(3)
wolontariat
(3)
wsparcie społeczne
(3)
zaburzenia rozwoju
(3)
zatrudnianie niepełnosprawnych
(3)
zespół Downa
(3)
żywienie
(3)
adaptacja społeczna
(2)
aktywność turystyczna
(2)
alkoholizm
(2)
bariery komunikacyjne
(2)
choroba Parkinsona
(2)
choroby nowotworowe
(2)
choroby przewlekłe
(2)
choroby układu oddechowego
(2)
depresja
(2)
diagnoza
(2)
dobrostan
(2)
dorastanie
(2)
dzieciństwo
(2)
edukacja specjalna
(2)
endoprotezoplastyka stawu biodrowego
(2)
etniczność
(2)
93 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 640-643 i przy rozdz. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw:: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14335.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15244.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Poradnik w zwięzłej formie przedstawia podstawową wiedzę na temat uwarunkowań, prawidłowego przebiegu i najczęstszych zaburzeń rozwojowych oraz sposbów wspomagania i leczenia. Czytelnicy znajdą w nim omówienie działań terapeutycznych stosowanych przez specjalistów: kinezyterapii, fizykoterapii, hipoterapii. Rodziców zainteresują z pewnością przedstawione w książce różnorodne sposoby samodzielnej pracy z dzieckiem, np." masaż Shantali, ćwiczenia relaksacyjne i usprawniające czynności rąk, muzykoterapia. Książka przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Może być też interesującą lekturą dla lekarzy pediatrów, neurologów, fizjoterapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14952 [Magazyn 1], P.14953 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12078.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13187.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
W książce przedstawiono podstawowe zagadnienia z zakresu zdrowia psychicznego, najważniejsze zaburzenia i choroby psychiczne oraz metody ich farmakologicznego leczenia. Ponadto omówiono metody usprawniania stosowane współczesnie u osób z zaburzeniami psychicznymi, m.in. zabiegi fizjoterapeutyczne, różne formy psychoterapii, terapię przez zabawę, przez sztukę (arteterapię), muzykoterapię i rehabilitację neuropsychologiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11826.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12997.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność intelektualna jest fenomenem niezwykle złożonym. Dotyka nie tylko daną osobę, lecz wpływa także na sposób funkcjonowania jej bliskich oraz szeroko rozumiane środowisko społeczne. Niepełnosprawności intelektualnej nie można cofnąć, można jednak skutecznie wspierać osoby nią dotknięte. Zadanie to podejmują i powinni podejmować m.in. terapeuci zajęciowi. Podręcznik opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich jest pierwszym opracowaniem w języku polskim poruszającym w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zagadnienia omówione w kolejnych częściach publikacji: teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej - definicja, klasyfikacja oraz przyczyny niepełnosprawności intelektualnej, współwystępujące z nią zaburzenia rozwojowe i psychiczne - klasyfikacja założeń nowocześnie ujmowanej terapii zajęciowej oraz stosowane w jej ramach narzędzia ocen obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości, jakie daje terapia zajęciowa - czynności dnia codziennego (ADL), uczenie się (Learning), praca (Work), czas wolny i zabawa - (Leisure and Play) oraz uczestnictwo społeczne (Social participation) wybrane problemy zajęciowe osób z niepełnosprawnością intelektualną - terapia zajęciowa osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną - możliwość wspierania dzieci z zespołem Downa - wykorzystanie stymulacji polisensorycznej metodą Snoezelen.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17852.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17851.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10662.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Promocja zdrowia / redakcja Jerzy Bohdan Karski. - Wydanie 3. - Warszawa : Ignis, 1999. - 521 stron : tabele ; 25 cm.
Promocja zdrowia to klucz do rozwiązania wielu problemów, w tym do zatrzymania spirali wzrostu kosztów leczenia. Książka Promocja zdrowia adresowana jest do szerokiego kręgu czytelników:: polityków społecznych, polityków zdrowia publicznego, decydentów administracji państwowej i samorządowej wszystkich szczebli, pracowników nauki i studentów, pracowników szkół podległych resortowi edukacji, zdrowia, ochrony środowiska, pracowników już istniejących i przyszłych biur, poradni i ośrodków promocji zdrowia. Z książki może korzystać każdy, dla kogo sprawy zdrowia stanowią ważne zagadnienie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330.XVIII.11 [Magazyn 1], 2322.XVIII.11 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2323.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Niepełnosprawność intelektualna / Remigiusz J. Kijak. - Warszawa : Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013. - 126 s. : il. (gł. kolor.) ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Między Diagnozą a Działaniem)
Bibliogr. s. 120-126.
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka dotyczy podstawowych problemów życia i funkcjonowania osób z orzeczonym stopniem społecznej i psychicznej niesprawności. Zawiera ogólną charakterystykę osoby niepełnosprawnej intelektualnie i problemów, z jakimi styka się w codziennym społecznym życiu. Przedstawia także zakres świadczeń i ulg przewidzianych prawem dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Podkreślono w niej równiez obszar ekonomii społecznej, jako ważnego kierunku działań na rzecz włączania osób niepełnosprawnych intelektualnie do życia społecznego i równoprawnego bytowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15081.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306.
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11365.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.12)
Tom ten poświęcono w głównej mierze różnorodnym formom oddziaływania podmiotów środowiska społecznego, w tym głównie rodziny, na rzecz usamodzielniania, upodmiotowiania osób niepełnosprawnych. W stosowanych zabiegach terapeutycznych ukierunkowanych na treści modelu społecznego coraz częściej korzysta się z wiedzy i przesłanek nauk humanistycznych, w których to jednostka, w naszym przypadku niepełnosprawna, postrzega świat subiektywnie, uczestnicząc w nim na zasadzie własnej aktywności, podejmowania różnorodnych zadań, poszukiwania swojego miejsca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10658.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-188.
Celem książki jest uzasadniona konieczność rozpoczęcia nie tylko dyskusji nad praktycznymi rozwiązaniami w zakresie pomocy dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale także szybkich zmian na tym polu. Opracowanie może być inspiracją dla wartościowych badań w przyszłości. Zamysł książki zamyka się w trzech częściach, które poprzedzone zostały wprowadzeniem (wraz z ustaleniami metodologicznymi), a zrekapitulowane zakończeniem odsłaniającym iluzje i pułapki społecznej troski. Szeroko zarysowane konteksty życia osób niepełnosprawnych stanową oś części I. W części II uwaga skoncentrowana jest na środowisku instytucjonalnym i rodzinnym. Walorem tego fragmentu pracy jest ukazanie osobistej perspektywy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część III zawiera ustalenia badawcze skupiające się na życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście podstawowych obszarów normalizacji- sytuacji mieszkalnej, zawodowej oraz sytuacji społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9928.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11552.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-189.
Celem publikacji jest jakościowa charakterystyka stylu i strategii radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w różnych sytuacjach trudnych oraz poznanie regulacyjnej mocy wybranych właściwości temperamentu i niektórych wymiarów osobowości w radzeniu sobie tej młodzieży w tych sytuacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9955.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11595.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W książce omówiono zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3301.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony: 225-229.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21059.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21058.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-301.
Książka Jakuba Niedbalskiego to imponujące studium empiryczne przeprowadzone zgodnie z zasadami metodologii teorii ugruntowanej. Autor dokonuje wszechstronnej, pogłębionej analizy miejsca, w którym z całą jaskrawością wychodzą na jaw reguły rządzące konstruowaniem ładu społecznego. Miejscem tym jest dom pomocy społecznej dla osób upośledzonych umysłowo. Oglądając to miejsce możemy, podążając za wskazaniami Autora, odnaleźć reguły, którymi na co dzień posługujemy się w naszym społecznym życiu – jednak zwielokrotnione, przerysowane, a więc tym bardziej przemawiające do naszej ospałej wyobraźni. Autor książki symbolizuje postawę, zgodnie z którą o upośledzeniu umysłowym może wypowiadać się tylko ktoś, kto z upośledzonymi „zjadł beczkę soli”. Mam nieodparte wrażenie, że większość specjalistów od „niepełnosprawności intelektualnej” upośledzonego człowieka widziała tylko z daleka, a w dodatku na krótko. Książka Jakuba Niedbalskiego ma szansę stać się publikacją, która to zmieni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15227.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej; uszkodzeń słuchu i wzroku; niedostosowania społecznego; specyficznych trudności w uczeniu się; zaburzeń komunikacji językowej; chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych); sytuacji kryzysowych lub traumatycznych; niepowodzeń edukacyjnych; zaniedbań środowiskowych; trudności adaptacyjnych; autyzmu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17966 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19491.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5279.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6557.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej