Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(68)
Forma i typ
Książki
(67)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(59)
dostępne
(33)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(32)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(62)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Błażejewski Wojciech
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Przybyła Ewa
(2)
Ruszaj Zbigniew
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(2)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Bodasińska Anna
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocór Maria
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Kosiba Grażyna
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kubów Stefan (1948- )
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Liwo Helena
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Miller Piotr
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Olczak-Baran Katarzyna
(1)
Piech Krzysztof
(1)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Róg Tomasz (filolog)
(1)
Saran Jan
(1)
Sas-Nowosielski Krzysztof (1966- )
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Staniów Bogumiła
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Strzyżewski Stanisław (1922-2013)
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Wagner Jarosław
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Waltoś Stanisław (1932- )
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
woźnicka Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(66)
angielski
(1)
portugalski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
NAUCZYCIELE
(11)
Nauczyciele
(9)
NAUCZANIE
(6)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Kreatywność
(3)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
Uczniowie
(3)
WYCHOWANIE
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(2)
DZIECKO
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
OŚWIATA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
Wychowanie
(2)
BIBLIOTERAPIA
(1)
COVID-19
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emisja głosu
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Higiena szkolna
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NIEMIEC, JERZY (1932- )
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
ONTOGENEZA
(1)
Ontogeneza
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PEDEUTOLOGIA
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Praktyki pedagogiczne
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rytmika
(1)
STUDENCI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Społeczeństwo
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(5)
1989-
(4)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(13)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wykład
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Językoznawstwo
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
nauczyciel
(54)
szkoła
(15)
uczeń
(15)
wychowanie
(12)
nauczyciele
(11)
dzieci
(10)
edukacja
(10)
edukacja wczesnoszkolna
(10)
kształcenie
(7)
pedagogika
(7)
wychowanie fizyczne
(7)
dydaktyka
(6)
niepowodzenia szkolne
(6)
rodzina
(5)
uczenie się
(5)
metody nauczania
(4)
rodzice
(4)
szkolnictwo wyższe
(4)
cele kształcenia
(3)
kompetencje zawodowe
(3)
kreatywność
(3)
nauczanie
(3)
nauczyciel akademicki
(3)
pedagogika wczesnoszkolna
(3)
przedszkole
(3)
wychowawca
(3)
zasady nauczania
(3)
awans zawodowy
(2)
biblioteka szkolna
(2)
biblioterapia
(2)
dokształcanie
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
formy kształcenia
(2)
komunikacja
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
kształcenie ustawiczne
(2)
młodzież
(2)
niepełnosprawność
(2)
nierówności edukacyjne
(2)
osobowość
(2)
oświata
(2)
pandemia
(2)
pedagog
(2)
pedeutologia
(2)
program kształcenia
(2)
program nauczania
(2)
promocja zdrowia
(2)
psychologia
(2)
rozwój biologiczny
(2)
samokształcenie
(2)
socjalizacja
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
społeczeństwo
(2)
studenci
(2)
trudności wychowawcze
(2)
uczniowie
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
środki kształcenia
(2)
środowisko szkoły
(2)
ADHD
(1)
HIV
(1)
NLP
(1)
Unia Europejska
(1)
aksjologia
(1)
aktywność
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
arteterapia
(1)
autokreacja
(1)
autyzm
(1)
badania pedagogiczne
(1)
bibliotekarstwo
(1)
budżet
(1)
choroby narządu głosu
(1)
czas wolny
(1)
czynniki środowiskowe
(1)
czytelnik
(1)
człowiek
(1)
diagnoza
(1)
dialog edukacyjny
(1)
dialog wychowawczy
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dydaktyka mediów
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
e-learning
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja szkolna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja zdalna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Bibliogr. s. 333-365. Indeksy.
Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących. Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań. Książka umożliwia Czytelnikowi zaznajomienie się z rozwojem pedeutologii jako ważnej subdyscypliny pedagogicznej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Autorka w swych rozważaniach uwzględnia polską myśl pedeutologiczną, kierunki ewolucji pytań badawczych, związki pedeutologii z innymi subdyscyplinami pedagogiki, a także z innymi dyscyplinami naukowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14469.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15393.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest wynikiem projektu badawczego realizowanego w latach 2018-2021 na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku im. Jędrzeja Śniadeckiego przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22402.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 13, r. 2014)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18915.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-182.
Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli pracujących, a dodatkowo studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13103 [Magazyn 1], P.13102 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; 3)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-298.
Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół problematyki szeroko rozumianych procesów rozwoju i uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontekście przemian społeczno–kulturowych. Wielu badaczy zajmujących się jakością wczesnej edukacji dziecka podkreśla rażące nieprzystosowanie współczesnej szkoły do pracy z 7–10 letnim dzieckiem przestarzałą metodę, brak aktywności badawczej na lekcjach, incydentalność współpracy grupowej, dyscyplinę ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15376.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17268.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Książka, która została przygotowana w oparciu o studia pedeutologiczne nad edukacją, jako całożyciowym doświadczeniem wprowadza czytelników w interdyscyplinarne ujęcie problematyki życia z perspektywy znaczenia edukacji, rozwoju osobowego, przemian globalnych i lokalnych w ujmowaniu rzeczywistości. Całość tomu przynosi wiele wniosków dotyczących edukacji formalnej i nieformalnej nauczycieli. Autorzy również zwracają uwagę na znaczenie doświadczeń życiowych w procesie wywoływania zmian w postrzeganiu i interpretacji rzeczywistości. Zaletą tego opracowania jest to, że nie zamyka, lecz raczej otwiera dyskusję nad edukacją ujmowaną jako całożyciowy proces. [ze Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13852.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22200.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22199.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 17, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka zawiera 15 artykułów dotyczących poznania i refleksji nad wieloma aspektami działalności inkluzyjnej, nad potrzebami, problemami oraz wyzwaniami jakie stoją nadal przed edukacją inkluzyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18919.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja przez ruch : fale, spirale, jodełki, zygzaki / Dorota Dziamska. - Warszawa : Nowa Era, copyright 2015. - 59 stron : il. kolor. ; 24 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
Bibliogr. s. 59.
Dorota Dziamska, wykorzystując metodę integracji sensorycznej, stworzyła system „Edukacja przez ruch”. Opisana w tych publikacjach teoria posłużyła za podstawę scenariuszy i ćwiczeń graficznych dla przedszkolaków i uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Zajęcia wspomagają proces uczenia, doskonalą zintegrowane ruchy ciała, są dostosowane do wieku i możliwości dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1418.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 365-376.
Nowe, rozszerzone wydanie, oparte o bieżącą podstawą programową. Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, całościowo opisuje zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce zamieszczone są nie tylko teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, ale również scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci. Unikatową pozycja na rynku wydawniczym polecana nauczycielom przedszkolnym, studentom pedagogiki, rodzicom, a także wszystkim zainteresowanym tematem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9820 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9818.IV.9 [Wypożyczalnia B], P.9819.IV.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11346.IV.9 [Czytelnia B], 11345.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania : podręcznik akademicki. Część 2. Szkoła / redakcja naukowa Krzysztof Konarzewski. - Wydanie VII zmienione - 2 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 233, [1] strona : rysunki ; 24 cm.
Indeksy.
Podręcznik przedstawia najważniejsze przemiany zachodzące w instytucji szkolnej od czasów antycznych do początku naszego stulecia omawia istotne zmiany w oświacie po 1989 roku pomaga pojąć historyczny, społeczny i psychologiczny sens działalności zawodowej nauczyciela przybliża rolę nauczyciela i związane z nią trudności pokazuje przykłady, w jaki sposób poznać i zrozumieć ucznia oraz jego „świat" przygotowuje do racjonalnego wyboru programów nauczania, a także zachęca do tworzenia programów autorskich. Podręcznik przeznaczony dla studentów wszystkich kierunków nauczycielskich oraz studentów pedagogiki. Niezwykle pomocny nauczycielom w ich codziennej praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22835.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zgromadzone w książce teksty są tak dobrane, aby mogły stanowić podstawę źródłową wprowadzającą w dyscyplinę naukową jaką jest pedagogika, w interpretację procesu stawania się człowiekiem. Ukazuja one osobę ludzką jako podmiot wychowania, akcentują osobowy wymiar reakcji między nauczycielem-wychowawcą a uczniem-wychowankiem, ukazują aktualne koncepcje wychowania, problemy zawodu nauczycielskiego, aż po zagadnienie odpowiedzialności za formalne i nieformalne działania wychowawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 461.IV.1 [Magazyn 1], 463.IV.1 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 459.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 460.IV.1 [Czytelnia B], 462.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 1)
Bibliogr. s. 117-125.
Treść monografii skupia się na roli nauczyciela wychowania fizycznego jako kordynatora szkolnej edukacji zdrowotnej. Całość ujęto w pięć tematycznie powiązanych rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny: opisują dzieje wychowania zdrowotnego, przybliżają sytuację edukacji zdrowotnej w szkole, charakteryzują warsztat zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego oraz kwalifikacje i kompetencje edukatora zdrowia. Rodział czwarty prezentuje wyniki badań ankietowych na temat wybranych aspektów realizacji edukacji zdrowotnej w obecnej szkole, przeprowadzonych wśród nauczycili. Ostatni rozdział koncentruje się na zagadnieniu kultury zdrowotnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16204 [Magazyn 1], P.16219 [Magazyn 1], P.16203 [Magazyn 1], P.16200 [Magazyn 1], P.12987 [Magazyn 1], P.16201 [Magazyn 1], P.16221 [Magazyn 1], P.16197 [Magazyn 1], P.16216 [Magazyn 1], P.16207 [Magazyn 1], P.16193 [Magazyn 1], P.16209 [Magazyn 1], P.16217 [Magazyn 1], P.16202 [Magazyn 1], P.16211 [Magazyn 1], P.16214 [Magazyn 1], P.16208 [Magazyn 1], P.16215 [Magazyn 1], P.12985 [Magazyn 1], P.16198 [Magazyn 1], P.16195 [Magazyn 1], P.16206 [Magazyn 1], P.16222 [Magazyn 1], P.16210 [Magazyn 1], P.16205 [Magazyn 1], P.16194 [Magazyn 1], P.16220 [Magazyn 1], P.16212 [Magazyn 1], P.12986 [Magazyn 1], P.16213 [Magazyn 1], P.16218 [Magazyn 1], P.16196 [Magazyn 1], P.16199 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14119.XVIII.12.2 [Czytelnia B], 14118.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16109.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-224.
Niniejsza monografia z dziedziny językoznawstwa stosowanego omawia zagadnienie kreatywności w odniesieniu do dydaktyki języków obcych. Kreatywność, rozumiana jako pomysły nowe, oryginalne i użyteczne, rozpatrywana jest z perspektywy kompetencji nauczycielskich, dyspozycji uczniowskich oraz właściwości samego języka. Podstawowym założeniem prezentowanym w tej publikacji jest uznanie, że kreatywność jest cechą, którą można rozwijać, i która może wspierać proces nauki języka obcego. Autor dowodzi, że stymulowanie twórczego myślenia uczniów i nauczycieli nie musi wiązać się z wybitnymi odkryciami, ale że możliwe jest bycie kreatywnym w codziennych, rutynowych czynnościach związanych z nauką języka obcego. Przykładem na to jak rozwijać uczniowską kreatywność jest zaprezentowany w tej książce autorski model treningu kreatywności na lekcji języka obcego. Zgromadzone w tej książce informacje dowodzą, że taki trening jest możliwy już od pierwszych etapów edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18898.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów)
Bibliogr. s. 217-228.
W ujęciu zaproponowanym przez dr. J. Wagnera odzwierciedlone zostały najnowsze trendy oraz prognozy dotyczące dynamiki i kierunków rozwoju mediów wspierających proces edukacji. Uwzględniona została problematyka zarówno z zakresu teorii pedagogicznych istotnych w kształceniu na odległość, jak i możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w procesie nauczania uczenia się wspomaganego komputerowo. Na podstawie przeprowadzonych badań autor książki wskazuje na potrzebę i konieczność tworzenia uczelnianych systemów wspomagania procesu nauczania-uczenia się. Ukazując pewne niedoskonałości tej formy kształcenia, podkreśla istotne pozytywne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kształcenia i ich wpływ na wyniki sprzyjające podnoszeniu jakości zajęć oraz skuteczności pracy pedagoga-nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13728.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w niniejszym tomie jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi z poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Książka stanowi interesujący wkład naukowców w debatę o stanie polskiej oświaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, które dotyczą nie tylko określonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospołecznej kondycji nauczyciela, rodziców oraz uwarunkowań środowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12018.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej