Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(112)
Forma i typ
Książki
(109)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(98)
dostępne
(70)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(24)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(55)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(102)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Dziewanowska Dorota (1956- )
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Piwko Marian
(3)
Urbański Stanisław (1947- )
(3)
Wieczorek Adam
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Gębal Przemysław (1972- )
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Lewicki Roman (1953- )
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wrzesińska Anna (rusycysta)
(2)
Zybert Mirosław
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Anisimowicz Barbara
(1)
Bandura Ewa
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boryczka Bożena
(1)
Broadhead Annie
(1)
Brophy Jere E
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clarke Alan (1952- )
(1)
Czekaj Krzysztof (1958- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dudzik Iwona (filozofia)
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Dziamska Dorota. ABC origami
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Gawkowska Aneta (1972- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grocholewski Zenon (1939- )
(1)
Groffik Dorota
(1)
Gruchała Paweł (1979- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hollins Peter
(1)
Jagieła Beata
(1)
Jarocka Janina (1948- )
(1)
Jaroszewska Anna (germanistka)
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karpiński Ryszard (kultura fizyczna)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klebanowski Michał
(1)
Klinik Anna
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kuźmicki Marek (1975- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lipińska Ewa (filolog)
(1)
Lishman Joyce
(1)
Lorens Roman
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Matczak Anna
(1)
Michalak Renata
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Noga Beniamin
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(110)
Kiribati
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(106)
rosyjski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dorośli
(2)
Dziennikarze
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politycy
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
JĘZYKI
(10)
NAUCZANIE
(9)
JĘZYK ROSYJSKI
(8)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczanie języków obcych
(7)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(5)
PEDAGOGIKA
(4)
AKCENT ROSYJSKI
(3)
CHORZY w RODZINIE
(3)
Dziecko zdolne
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Metody nauczania
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
CZYTANIE
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
DZIECKO
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
Edukacja włączająca
(2)
INTERNET
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
MATEMATYKA
(2)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
RODZINA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
WYCHOWANIE
(2)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AUTYZM
(1)
Aqua fitness
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIOLOGIA
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
CAE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZASOWNIK ROSYJSKI
(1)
Cele kształcenia
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Historia
(1)
IMIESŁÓW ROSYJSKI
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYK FRANCUSKI
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
LICZEBNIK ROSYJSKI
(1)
Literatura
(1)
MOODLE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NARCIARSTWO ZJAZDOWE
(1)
NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(1)
NAUKA
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(3)
1989-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(8)
Podręcznik
(8)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(3)
Opracowanie
(3)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
LISTY APOSTOLSKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLIKI
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Językoznawstwo
(9)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
nauczanie
(77)
język obcy
(11)
język rosyjski
(10)
nauczanie początkowe
(10)
uczenie się
(10)
dydaktyka
(9)
edukacja
(9)
edukacja wczesnoszkolna
(8)
nauczanie na odległość
(8)
niepełnosprawni
(8)
dzieci
(7)
e-learning
(7)
wychowanie
(7)
Jan Paweł II
(6)
język angielski
(5)
nauczanie języków obcych
(5)
rehabilitacja
(5)
rodzina
(5)
ćwiczenia
(5)
czytanie
(4)
dziecko niepełnosprawne
(4)
język polski
(4)
kształcenie
(4)
kultura
(4)
nauczyciel
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
pedagogika specjalna
(4)
psychologia
(4)
uczeń
(4)
wychowanie przedszkolne
(4)
Internet
(3)
akcent
(3)
autyzm
(3)
dziecko autystyczne
(3)
edukacja przedszkolna
(3)
kompetencje językowe
(3)
metody nauczania
(3)
nauczanie integracyjne
(3)
nauczanie zintegrowane
(3)
nauka
(3)
pisanie
(3)
praca
(3)
program nauczania
(3)
terapia zajęciowa
(3)
uczeń zdolny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
aktywizacja zawodowa
(2)
aktywność zawodowa
(2)
cele kształcenia
(2)
cele nauczania
(2)
choroba Alzheimera
(2)
dysleksja
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko zdolne
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja kulturalna
(2)
edukacja matematyczna
(2)
edukacja międzykulturowa
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
gramatyka
(2)
historia
(2)
integracja społeczna
(2)
komputer
(2)
matematyka
(2)
metodyka
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
młodzież
(2)
nauczanie przedszkolne
(2)
nauczanie wspomagane komputerowo
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
niepełnosprawność
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
ortografia
(2)
pedagogika
(2)
poziom podstawowy
(2)
psychologia poznawcza
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
religia
(2)
rewalidacja
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
seksualność
(2)
stereotyp
(2)
szkolnictwo
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
szkoła podstawowa
(2)
szkoła specjalna
(2)
sztuka
(2)
technologia informacyjna
(2)
terapia
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
uczniowie
(2)
uniwersytet
(2)
wiek przedszkolny
(2)
wychowanie do wartości
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
ADHD
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
112 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Podstawy Pedagogiki Rewalidacyjnej)
Pięć aneksów, sześć załączników
Książka stanowi obszerną syntezę informacji dotyczących zaburzenia autystycznego. Autor opisuje szczegółowo rozwój poglądów na autyzm formułowanych przez badaczy, pedagogów i lekarzy oraz omawia aktualną wiedzę na jego temat. Duża część książki poświęcona została metodom terapeutycznym i ich opisom oraz omówieniu roli rodziców w terapii. Autor opisuje zagadnienia dotyczące funkcjonowania dziecka autystycznego w szkole specjalnej i problemami związanymi z nauczaniem ich niektórych przedmiotów, a także rolą terapeutyczną poszczególnych dyscyplin. Osobne rozdziały zostały poświęcone zaburzeniom semantyczno-pragmatycznym, funkcjonowaniu placówek edukacji specjalnej i przykładom ćwiczeń wykorzystywanych w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 271-284.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22565.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22564.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 170-173.
Podręcznik, który Państwo otrzymujecie, jest przewodnikiem do prowadzenia zajęć w ramach aqua fitness. Ma pomóc przede wszystkim początkującym instruktorom prawidłowo skonstruować jednostkę lekcyjną/treningową, pamiętając o wpływie wody na organizm ludzki, ale również pokazać jak w prosty sposób można uatrakcyjniać zajęcia wprowadzając różne przybory do zajęć. Dla zaawansowanych instruktorów aqua fitness, podręcznik może być inspiracją do poszukiwania nowych rozwiązań w kreatywnym tworzeniu zajęć w wodzie z ludźmi w różnym wieku i o różnym stopniu sprawności fizycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18587.XIX.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21980.XIX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21979.XIX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Nauczaniu Kościoła ; t. 4)
Indeks.
"Jan Paweł II wzywa świat nauki, aby wszelkimi siłami starał się odbudować perspektywę wiedzy otwartej na prawdę i na Absolut. Świadomość ograniczeń, jakie nakładają na naukę zasady moralne, nie jest przejawem obskurantyzmu, ale gwarancją, że badania naukowe pozostaną godne człowieka i będą służyły życiu. (...) Mam nadzieję, że tom przyczyni się do dyskusji nad przyszłością nauki, jaka nieustannie rozwija się na oczach współczesnego świata. Środowiska uczelniane powinny uczyć prawdy, dobra i skuteczności. Te trzy słowa zawierają w sobie treść i zadanie nauki." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13265.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie pierwszym dzieła zebrano opracowania dotyczące problemów osobowości i zachowania się osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także dotyczące ich rodzin oraz edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży dotkniętych różnym stopniem tej niepełnosprawności. Autorzy szczególnie akcentują i uzasadniają potrzebę społecznego wspierania osób niepełnosprawnych, podkreślają podmiotowość rodziców w procesie rehabilitacji dziecka oraz ich obciążenie związane z koniecznością aktywnego uczestnictwa w tym procesie. Książka zawiera opracowania ukazujące możliwości oraz trudności w realizacji edukacyjnej integracji dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3075.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom Człowieka z niepełnosprawnością intelektualną stanowi kontynuację rozważań nad wieloaspektową problematyką niepełnosprawności intelektualnej i złożoną sytuacją osób nią dotkniętych. Strukturę tomu stanowią trzy części, w których zaproponowano opracowania prezentujące problemy społecznego i zawodowego funkcjonowania a także wspomagania, rehabilitacji i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy mają nadzieję, że pozycja ta przyczyni się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy na temat trudności, ograniczeń, ale także możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnych zakresach ich funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości, i będzie inspiracją do poszukiwania nowych, lepszych i bardziej skutecznych rozwiązań ciągle trudnej i złożonej sytuacji tych osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3076.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4081.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 15)
Bibliogr. przy pracach.
Tom prezentuje opinie naukowców i praktyków na temat różnych form edukacji, uspołecznienia i terapii osób z wielorakimi deficytami wiedzy i umiejętności wynikających z określonej formy niepełnosprawności. Całość opracowania została ujęta w trzy części. W pierwszej umieszczono artykuły, których problematyka koncentruje się wokół różnych form aktywizacji osób niepełnosprawnych. Część druga obejmuje artykuły poświęcone głównie różnym formom terapii osób niepełnosprawnych. Część trzecia zawiera sprawozdanie z dyskusji panelowej poświęconej kwalifikacjom i kompetencjom pedagogów specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wokół Kompetencji)
Bibliogr. przy pracach.
"Ukazanie się kolejnego wyczerpującego opracowania na temat autonomii jest cennym wkładem do dyskusji o teraźniejszości i przyszłości dydaktyki języków obcych w naszym kraju na różnych poziomach biegłości i w różnych grupach wiekowych - od nauczania wczesnoszkolnego po szkoły wyższe, w tym filologie obce. (...) Artykuły włączone do zbioru wnoszą wiele nowych treści w postaci nie tylko dalszych przemyśleń na temat konieczności zreformowania zasad organizacji procesu dydaktycznego oraz nowocześniejszego zdefiniowania ról pełnionych przez uczniów i pedagogów, lecz także w formie interesujących doniesień badawczych, nierzadko odwołujących się do zupełnie nowych możliwości stwarzanych przez współczesną technologię edukacyjną i nieskrępowany obieg informacji." (prof. dr hab. Jan Majer)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13518.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język a Komunikacja 13)
Bibliogr. s. 315-329. Indeks.
Książka traktuje o niezwykle aktualnej problematyce pośrednictwa interkulturowego w dydaktyce językowej. Autorka (Ewa Bandura) wyczerpująco i wszechstronnie podchodzi do definicji kultury, zjawiska kompetencji i mediacji interkulturowej, podając uwarunkowania instytucjonalne i programowe oraz opierając się na ważnych dokumentach miedzynarodowej polityki edukacyjnej. Nowe tendencje w nauczaniu kultury pokazane są na podstawie przeprowadzonych badań i ilustrowane wynikami ankiet. Kluczowa posta nauczyciela jako mediatora interkulturowego w dydaktyce językowej osadzona jest w realiach polskich, chociaż książka daje szersze, panoramiczne spojrzenie na omawiane zagadnienia. Obok części teoretycznej, część empiryczna zawiera bogaty materiał praktycznych sugestii i rozwiązań dydaktycznych w przygotowaniu uczniów języka obcego do komunikacji interkulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 312-346. Indeks.
Problematyka tekstów zawartych w książce wskazuje na najbardziej, z punktu widzenia autorów, palące zjawiska i procesy dziejące się w uniwersytecie i wokół niego. W centrum uwagi poszczególnych tekstów znalazły się warunki rozwoju osoby i zmiany społecznej, jakie tworzy współczesna szkoła wyższa. Uczelnia nie jest wyspą; jest uwikłana w zdarzenia i procesy znacznie wykraczające poza tej terytorium, a o jej funkcjonowaniu decydują kwestie ekonomiczne oraz sposoby zarządzania na poszczególnych szczeblach jej organizacji. Należy pamiętać, że uczelnia zobowiązana jest w pierwszej kolejności do kształcenia studentów, wychowywania ich w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka oraz kształcenie i promowanie kadr naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14773.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Nauczaniu Kościoła ; t. 5)
Indeks.
"Zagadnienia nauki zawsze rodziły głębokie zatroskanie w sercu Jana Pawła II. Dlatego w ciągu swojego pontyfikatu niestrudzenie zwracał się do świata nauki. Czynił to również pod adresem polskich uczonych. Stawiał pytanie: w jakim duchu i w jakim kierunku powinna zmierzać uprawiana nauka? (...) Jan Paweł II ostrzegał polskich uczonych przed zagrożeniami, jakie płyną z liberalnej demokracji i wolnego rynku. Stosowanie kryterium korzyści ekonomicznej szkodzi nauce i szkodzi człowiekowi." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13264.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 213-214.
Od autora Powyższy podręcznik adresowany jest do instruktorów, trenerów pływania oraz osób zajmujących się szkoleniem nurkowym, gdzie fundamentem w nauczaniu są umiejętności pływackie. Przedstawiony w niej został dwutorowy program nauczania obejmujący swoim zasięgiem treści poświęcone nauczaniu technik pływackich oraz elementów nurkowania. Pozwoli to instruktorom zajmującym się nauczaniem nurkowania weryfikować swoją wiedzę metodyczną z zakresu szkolenia pływackiego, a w konsekwencji, na opanowanie przez kursantów najbardziej optymalnych technik przemieszczania się w wodzie również bez sprzętu nurkowego. Może także pomóc nauczycielom pływania wyposażyć swoich uczniów w najprostsze umiejętności posługiwania się podstawowym, i nie tylko, sprzętem do nurkowania. Sportowo-medyczna.pl Program nauczania pływania został rozszerzony i tak zmodyfikowany, aby dwie ścieżki szkolenia, tj., opanowanie sportowych technik pływackich jak również elementów nurkowania harmonijnie ze sobą współgrały. Warto dodać, że profesjonalne przygotowanie pływaka dążącego do osiągnięcia najwyższych wyników sportowych wymaga zastosowania w procesie szkolenia sprzętu ABC (maska, płetwy, rurka do oddychania - fajka) oraz umiejętności pływania pod wodą przy pomocy kraulowych i delfinowych ruchów nóg jako zasadniczych składowych nawrotów. Umiejętne wkomponowanie podstawowych treści z zakresu nurkowania do programu nauczania i doskonalenia sportowych technik pływania jest trudne i wymaga niesłychanie dużej wiedzy oraz delikatnych zabiegów metodycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21978.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja ekonomiczna polskiego społeczeństwa / Beniamin Noga, Marian Noga, Agnieszka Dejnaka. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 163, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 155-160.
Światowy kryzys gospodarczy, który rozpoczął się w 2007 roku i w niektórych krajach trwa do dzisiaj, uświadomił wszystkim, że wiedza ekonomiczna polskiego społeczeństwa jest niestety niewielka albo - jak podkreślają to publicyści - katastrofalnie niska. Z naszych obserwacji wynika, że niewielką wiedzę ekonomiczną mają również politycy i przede wszystkim parlamentarzyści, którzy przecież mają stanowić prawo, w tym prawo w gospodarce. Dlatego też doszliśmy do wniosku, że warto napisać monografię, która będzie realizowała dwa cele: Cel 1. W sposób prosty i jednocześnie precyzyjny, będziemy opisywać fundamenty teorii ekonomicznej i przedstawimy metody przekazania tej teorii społeczeństwu, co stanowi istotę edukacji ekonomicznej. Cel 2. Ta monografia per se, sui generis stanowić powinna instrument, narzędzie, środek, zdobywania wiedzy ekonomicznej, przez Tych, którzy ją przeczytają.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18045.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18044.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
"Niniejsza monografia pokazuje, że interkulturowość na stałe zagościła w dydaktyce języków obcych na różnych poziomach nauczania. Celem tej monografii jest przede wszystkim podzielenie się praktycznymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dydaktyki języków obcych oraz odniesienie się do najnowszych trebdów w szeroko rozumianym językoznawstwie stosowanym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień interkulturowości, kreatywności i refleksyjności." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13522.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny ; t. 1, r. 2011)
Książka stanowi zbiór poglądów zarówno teoretyków, jak i praktyków kształtowania i rozwijania zdolności oraz pracy z uczniem zdolnym. Składa się z czterech części. Pierwsza zawiera systemowe ujęcie problematyki wsparcia ucznia zdolnego w aspekcie teorii i praktyki edukacyjnej. W części drugiej zgrupowano prace ukazujące problemy ucznia zdolnego we współczesnym społeczeństwie. Uczeń zdolny w szkole i przedszkolu to tematyka trzeciej części, natomiast ostatnia zawiera problematykę funkcjonowania ucznia zdolnego w rodzinie i szkole. Wszystkie prace mają ujednoliconą formę, tzn. każdy tekst poprzedzony jest słowami kluczowymi oraz streszczeniami w języku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13527.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Monografia ma na celu ukazanie drogi Jana Pawła II do świętości w codziennym, zwykłym życiu, w posługiwaniu kapłańskim, biskupim i wreszcie na stolicy piotrowej. Zapezentowane ujęcie jest jedynie fragmentarycznie ukazaną refleksją nad wyjątkową postacią polskiego papieża." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13845.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10662.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Językowa Dzisiaj. Podręcznik akademicki)
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja jest znakomitym podręcznikiem dla studentów kierunków filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli języków obych. Ukazuje cele programowe kształcenia językowego od strony ucznia, określa cechy istotne w pewnych grupach wieku i zaawansowania uczniów, wskazuje typowe uczniowskie trudności i omawia praktyczne sposoby, w jakie nauczyciel może je pokonać. W kolejnych rozdziałach podręcznika autorzy omawiają: nowoczesne cele nauczania języka obcego, wymagania nowej podstawy programowej, europejską politykę językową, rozwijanie kompetencji interkulturowych, umiejętność posługiwania się nowymi technologiami, problemy specyficzne dla poszczególnych grup uczących się języka obcego, trudności, z którymi borykają się uczniowie oraz sposoby identyfikowania trudności ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu. Podręcznik uwzględnia również obecną sytuację w szkolnictwie i na rynku usług edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11412.V.8 [Wypożyczalnia A], P.11411.V.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12625.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zależności od okoliczności, czasu, miejsca funkcjonowanie dziecka może przybierać różną postać . Obecny czas to także czas pandemii, który przysporzył sporo problemów zarówno w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Sytuacja spowodowana Covid-19 wymusiła na rodzicach, nauczycielach, pedagogach niejednokrotnie wejście w nowe role, które pozwoliły na udzielanie adekwatnej pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego bieżących kłopotów związanych zarówno ze strachem, obawami natury psychologicznej czy odnalezieniu się w nowym zdalnym nauczaniu, jak i przetrwaniem w izolacji od rówieśników. Książka zawiera studia teoretyczne, badania empiryczne, krytyczne analizy, rozwiązania metodyczne związane z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie i współpracą z rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21960.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 426-483. Indeksy.
"Podręcznik akademicki pedagogiki religii autorstwa Cypriana Rogowskiego jest dziełem, które ukazuje się na gruncie polskim po raz pierwszy. [... ] Oceniam go jako dzieło nowatorskie na polskim rynku wydawniczym, bardzo potrzebne i niemające zbyt wielu odpowiedników w literaturze światowej. Czytelnikami będą nie tylko przedstawiciele nauk pedagogicznych, psychologowie i socjologowie, ale także teologowie, filozofowie, religioznawcy oraz przedstawiciele innych dyscyplin humanistycznych (np. kulturoznawstwa). Recenzowany podręcznik legitymizuje w Polsce pedagogikę religii jako autonomiczną dyscyplinę naukową, zajmującą się człowiekiem i jego związkami z rzeczywistością transcendentną - dyscypliną badającą religijność jako proces dochodzenia do wiary osobowej, przeżywanej i umocnionej". (z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mariańskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11843.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13017.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej