Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(311)
Forma i typ
Książki
(304)
Rejestracje audio i wideo
(15)
Publikacje naukowe
(4)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(206)
dostępne
(179)
nieokreślona
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(148)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(217)
Autor
Dooley Jenny
(10)
Evans Virginia (1945- )
(9)
Rabley Stephen
(8)
Ellis Rod
(6)
Escott John
(6)
Lightbown Patsy M
(5)
Sanabria Kim
(5)
Spada Nina
(5)
Clare Antonia
(4)
Evans Virginia
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Tomlinson Brian
(4)
Wilson JJ
(4)
Bielak Marlena
(3)
Brown H. Douglas (1941- )
(3)
Burgess Sally
(3)
Collins Anne
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Edwards Lynda
(3)
Graham Carolyn
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(3)
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Nunan David
(3)
Obee Bob
(3)
Puchta Herbert
(3)
Strange Derek
(3)
Ur Penny
(3)
Willis Jane
(3)
Acklam Richard (1960- )
(2)
Barone Diane M
(2)
Brown James Dean
(2)
Byram Michael
(2)
Cohen Andrew D
(2)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(2)
Jones Christopher (1949- )
(2)
Jordan R. R
(2)
Kehl Jacqueline
(2)
Laird Elizabeth
(2)
Lapp Diane
(2)
Littlewood William T
(2)
Long Michael H
(2)
Lyster Roy
(2)
Macaro Ernesto
(2)
Mercer Sarah
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Newbrook Jacky
(2)
Oxford Rebecca L
(2)
Rinvolucri Mario (1940- )
(2)
Rodgers Theodore S
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Stevenson Robert Louis (1850-1894)
(2)
Trask R. L
(2)
Wright Andrew
(2)
Yule George
(2)
Zdybiewska Małgorzata
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Alcott Louisa May (1832-1888)
(1)
Allwright Dick
(1)
Anderson Kris
(1)
Annabell Clementine
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Arnold Jane (1944- )
(1)
Arthur Lois
(1)
August Diane
(1)
Bachman Lyle F. (1944- )
(1)
Bailey Kathleen M
(1)
Baker Judith
(1)
Baker Mona
(1)
Baralt Melissa
(1)
Barfield Andrew
(1)
Barrett Barney
(1)
Bassnett Susan (1945- )
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Bell Allan
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Birsh Judith R
(1)
Blaz Deborah
(1)
Bolitho Rod
(1)
Brinton Donna M
(1)
Brock Avril
(1)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Bruno Anthony
(1)
Burton S. H
(1)
Cameron Deborah (1958- )
(1)
Carr Nathan T. (1966- )
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Cerezo Luis
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chi Julie C
(1)
Chung Leeva C. 1965-
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cooper James Fenimore (1789-1851)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(88)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(180)
Wielka Brytania
(38)
Anglia
(28)
Kiribati
(23)
Nowy Jork (stan) (USA)
(20)
Stany Zjednoczone
(10)
nieznany (us)
(4)
Niemcy
(3)
Massachusetts (USA)
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
nieznany (cdn)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Maryland (USA)
(1)
Singapur
(1)
Walia
(1)
Język
polski
(184)
angielski
(127)
Odbiorca
C2 poziom biegłości językowej
(12)
C1 poziom biegłości językowej
(10)
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(156)
Nauczanie języków obcych
(54)
Język angielski
(45)
JĘZYKI
(30)
JĘZYKOZNAWSTWO
(18)
C2 (poziom biegłości językowej)
(12)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(12)
Nauczanie
(10)
CZYTANIE
(8)
Językoznawstwo
(8)
English language
(7)
Language and languages
(7)
Metody nauczania
(7)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Dwujęzyczność
(5)
Język
(5)
NAUCZANIE
(5)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(5)
CPE (certyfikat językowy)
(4)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(4)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(4)
UCZENIE SIĘ
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
JĘZYK
(3)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
Kultura
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Pisanie
(3)
Second language acquisition
(3)
Sprawność językowa
(3)
Słuchanie
(3)
Testy językowe
(3)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
Dyskurs (językoznawstwo)
(2)
Język handlu i biznesu
(2)
Język środowiskowy
(2)
KOMPUTERY
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
LEKSYKOLOGIA
(2)
Language acquisition
(2)
Language arts (Primary)
(2)
Literacy
(2)
Literatura
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Media literacy
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
PISANIE
(2)
POWIEŚĆ SZKOCKA
(2)
PRZEKŁADY
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
SOCJOLINGWISTYKA
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Technologia
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Uczenie się
(2)
Visual literacy
(2)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
Applied Linguistics
(1)
Badania naukowe
(1)
Bilingualism
(1)
Blended learning
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Children
(1)
Czytanie
(1)
DRAMAT ANGIELSKI
(1)
DUCHOWOŚĆ
(1)
DZIECKO
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Education
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Estetyka
(1)
Fleksja
(1)
Fonologia
(1)
Foreign language
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(1)
Gramatyka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia
(1)
INTERNET
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intercultural communication
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
PODRĘCZNIKI
(5)
Program edukacyjny
(5)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(3)
Rejestracja dźwiękowa
(3)
Monografia
(2)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(74)
Edukacja i pedagogika
(69)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
language
(98)
English language
(76)
language reader
(70)
teaching
(55)
language skills
(49)
readers
(43)
study and teaching
(35)
language learning
(31)
language acquisition
(28)
language teaching
(26)
linguistics
(26)
learning
(25)
EFL
(24)
second language acquisition
(24)
learning strategies
(16)
listening
(15)
exam
(14)
advanced level
(13)
foreign language
(13)
CPE
(12)
study
(12)
culture
(11)
language arts
(11)
C1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Cambridge Advanced Exam
(10)
reading
(10)
education
(9)
second language learning
(9)
writing
(9)
bilingualism
(7)
listening skills
(7)
ELT
(6)
children
(6)
communication
(6)
literature
(6)
methods of teaching
(6)
practice tests
(6)
SLA
(5)
applied linguistics
(5)
discourse
(5)
literacy
(5)
pronunciation
(5)
speaking
(5)
vocabulary
(5)
C2
(4)
CAE
(4)
classroom managment
(4)
elementary level
(4)
grammar
(4)
intermediate
(4)
language teacher
(4)
media
(4)
methodology
(4)
teacher development
(4)
technology
(4)
Penguin Readers
(3)
communication skills
(3)
coursebook
(3)
foreign speakers
(3)
games
(3)
gender
(3)
journalism
(3)
language and culture
(3)
language and languages
(3)
multicultural education
(3)
newspaper
(3)
psycholinguistics
(3)
semantics
(3)
sociolinguistics
(3)
task-based learning
(3)
testing
(3)
tests
(3)
upper-intermediate
(3)
young learners
(3)
American literature
(2)
American novel
(2)
CLIL
(2)
English
(2)
English literature
(2)
Great Britain
(2)
Internet
(2)
United States
(2)
Wales
(2)
activity program
(2)
assessment
(2)
authentic text
(2)
behaviourism
(2)
bilingual education
(2)
business English
(2)
communicative competence
(2)
computer
(2)
context of speech
(2)
cultural studies
(2)
dyslexia
(2)
education studies
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
group work
(2)
identity
(2)
intercultural communication
(2)
311 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
In Other words : a coursebook on translation / Mona Baker. - London, New York : Routledge, cop. 2009. - X, [2], 304 s. ; 22 cm.
This bestselling "Coursebook" addresses the need for a systematic approach to training in translation studies by drawing on key areas in modern linguistic theory and relating them systematically to a number of translation problems and strategies. The strategies are identified by an examination of authentic examples of translated texts in a variety of languages. No knowledge of linguistics or foreign languages is assumed. Each chapter begins with an explanation of the key linguistic concepts referred to and ends with a series of practical exercises. By striking a balance between theory and practice, the book provides a sound basis for training professional translators.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8584.XXIV.11 [Wypożyczalnia A], 10009.XXIV.11 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10008.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This varied collections of essays represents the differing strands of work currently being undertaken in the exciting new field of Translation Studies and reflects a shift of emphasis away from a more descriptive form of translation towards the idea that translation occupies a seminal position in the development of culture.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12204.XXIV.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12527.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16960.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Provides a unique and timely re-examination of key issues such as strategies in context, strategy instruction, and strategy research methods by numerous experts in the field. Offers an invaluable overview of what is known from empirical research about listening, reading, speaking, writing, vocabulary, and grammar strategies. Proposes a clear and focused research agenda for the next decades.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9188.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Michigan Teacher Training)
Bibliogr. s. 119-126. Indeks.
This book presents a linguistic approach to teaching reading in different subjects; an approach that focuses on language itself. Central to this approach is a view that knowledge is constructed in and through language and that language changes with changes in knowledge. As students move from elementary to secondary schools, they encounter specialized knowledge and engage in new contexts of learning in all subjects. This means that the language of secondary school learning is quite different from the language of the elementary years. Students need to develop specialized literacies (literacy relevant to each content area) as well as a critical literacy they can use across subject areas to engage with, reflect on, and assess specialized and advanced knowledge. This functional language analysis approach is shown using actual secondary social studies, science, and math textbooks and using a literary text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14044.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition ; 33)
Includes bibliographical references and index.
In recent years traditional, classroom-based language tuition has been increasingly overshadowed by innovative approaches, such as distance learning, supported independent learning and blended learning (with an online component). This timely volume examines the use of language learning strategies in a range of independent settings, and addresses key issues for independent learners such as autonomy, strategic awareness and self-regulation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14809.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15588.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(New Directions in Language Teaching)
The book discusses the importance of computers in the upcoming era of IT generation as far as ELT and learning are concerned. It also advertises the use of technology in the classroom as the mean of motivating young students.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11155.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Includes bibliographical references and index.
In this indispensable work, prominent authorities review the latest research on all aspects of ELL instruction (K-12) and identify what works for today's students and schools. Provided are best-practice guidelines for targeting reading, writing, oral language, vocabulary, content-domain literacies, and other core skill areas; assessing culturally and linguistically diverse students; and building strong school-home-community partnerships. Chapters include clear-cut recommendations for teaching adolescent ELLs and those with learning disabilities. The comprehensive scope, explicit linkages from research to practice, and guidance for becoming a culturally informed, reflective practitioner make the book an ideal course text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15579.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Religion, culture, and society)
Includes bibliographical references (p. [202]-205) and index.
'A sense of place': what do we mean? Why are some places felt be holy? What is a sense of nationality in spiritual terms? Is nationalism fundamentally opposed to international understanding, tolerance and equality, or can it be humanitarian and Christian? These are some of the questions which Dorian Llywelyn explores in his vigorous analysis of the interplay between place, religion, nationality, language, culture and politics in the Welsh literary tradition. This comprehensive study ranges from the sixth to the twentieth century and draws on a rich variety of sources in its examination of the development of a political theology in Wales. Since many of the writers discussed here have not been previously translated into English, the book opens up the treasures of Welsh-language spirituality and thought to the non-Welsh-speaking reader. Sacred Place, Chosen People combines contemporary theory with a profound knowledge of the Welsh literary and religious tradition and offers a fascinating elucidation of the long tradition of Wales as a 'holy land' and its people as a 'people of God.'
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16584.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
This book offers an in-depth explanation of Task-Based Language Teaching (TBLT) and the methods necessary to implement it in the language classroom successfully. * Combines a survey of theory and research in instructed second language acquisition (ISLA) with insights from language teaching and the philosophy of education * Details best practice for TBLT programs, including discussion of learner needs and means analysis; syllabus design; materials writing; choice of methodological principles and pedagogic procedures; criterion-referenced, task-based performance assessment; and program evaluation * Written by an esteemed scholar of second language acquisition with over 30 years of research and classroom experience * Considers diffusion of innovation in education and the potential impact of TBLT on foreign and second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15686.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and linguistics : an introduction / John Lyons. - Cambridge [Cambridgeshire] ; New York : Cambridge University Press, 2009. - XI, 356 pages : illustrations ; 22 cm.
Includes index.
Bibliography: pages [333]-350.
This 1981 book is a general introduction to linguistics and the study of language, intended particularly for beginning students and readers with no previous knowledge or training in the subject. There is first a general account of the nature of language and of the aims, methods and basic principles of linguistic theory. John Lyons then introduces in turn each of the main sub-fields of linguistics: the sounds of language, grammar, semantics, language change, psycholinguistics: the sounds of language, grammar, semantics, language change, psycholinguistics, language and culture. Throughout the book he emphasizes particularly those aspects of the discipline that seem fundamental and most likely to remain important. He stresses throughout the cultural at least as much as the biological context of human language, and shows how the linguist's concerns connect productively with those of the traditional humanities and the social sciences. Each chapter has a wide-ranging set of discussion questions and revision exercises, and extensive suggestions for further reading. The exposition is marked throughout by the author's characteristic clarity, balance and authority.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18068.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 18)
Index s.167-172
Based on a synthesis of classroom SLA research that has helped to shape evolving perspectives of content-based instruction since the introduction of immersion programs in Montreal more than 40 years ago, this book presents an updated perspective on integrating language and content in ways that engage second language learners with language across the curriculum. A range of instructional practices observed in immersion and content-based classrooms is highlighted to set the stage for justifying a counterbalanced approach that integrates both content-based and form-focused instructional options as complementary ways of intervening to develop a learner’s interlanguage system. A counterbalanced approach is outlined as an array of opportunities for learners to process language through content by means of comprehension, awareness, and production mechanisms, and to negotiate language through content by means of interactional strategies involving teacher scaffolding and feedback.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8589.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9810.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching Young Children: Choices in Theory and Practice / Glenda Mac Naughton Gillian Williams. - 2 nd edition. - Berkshire: McGraw - Hill CompaniesOpen University Press" rel="nofollow">McGraw - Hill CompaniesOpen University Press McGraw - Hill Companies, 2009. - XVI, 432 s. : illustrations; 30 cm.
This book presents early childhood students and staff with a broad and diverse range of teaching techniques to support children's learning. It examines 26 techniques ranging from simple ones, such as describing and listening, to more complex methods, such as deconstruction and scaffolding. The strategies selected are derived from the best current research knowledge about how young children learn. A detailed evaluation of each strategy enables childcare staff, early childhood teachers and students to expand their repertoire of teaching strategies and to critically evaluate their own teaching in early childhood settings. Vignettes and examples show how early childhood staff use the techniques to support children's learning and help to bring the discussion of each technique to life. Revised and updated in light of the latest research, new features include: * Coverage of the phonics debate * Addition of ICT content * Questions for further discussion * Revision to the chapter on problem solving * Updated referencing throughout Teaching Young Children is key reading for students and experienced early childhood staff working in diverse settings with young children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16865.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index s. 203-206
"Spoken Language and Applied Linguistics" argues for putting spoken language right at the centre of the syllabus. It brings together a number of separate studies by the author, based on the CANCODE spoken corpus, and weaves them together to illustrate the central role the study of spoken language can play in applied linguistics. After an introduction to the corpus, the author lays out the main components of a theory of spoken genres, with corpus examples. There then follows a broad discussion of what can/should be taught about the spoken language, followed by chapters on discourse grammar and on the sometimes parallel, sometimes different, grammatical patterning of spoken and written texts. The book then turns to lexis, with a general overview of the vocabulary of spoken language and closes with a look at another central area of language teaching, speech reporting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9206.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spoken Language and Applied Linguistics / Michael McCarthy. - Digital printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 2005. - VIII, 206 s. ; 23 cm.
Index s. 203-206
"Spoken Language and Applied Linguistics" argues for putting spoken language right at the centre of the syllabus. It brings together a number of separate studies by the author, based on the CANCODE spoken corpus, and weaves them together to illustrate the central role the study of spoken language can play in applied linguistics. After an introduction to the corpus, the author lays out the main components of a theory of spoken genres, with corpus examples. There then follows a broad discussion of what can/should be taught about the spoken language, followed by chapters on discourse grammar and on the sometimes parallel, sometimes different, grammatical patterning of spoken and written texts. The book then turns to lexis, with a general overview of the vocabulary of spoken language and closes with a look at another central area of language teaching, speech reporting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9285.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge language teaching library)
Includes bibliographical references (p. 255-267) and indexes.
Collaborative Language Learning and Teaching is written for teachers, teacher educators and researchers who are interested in experimenting with alternative ways of organising teaching and learning, and who wish to create an environment in which teachers, learners and researchers can work together and learn from one another. This wide-ranging collection of papers focuses on issues such as: The central characteristics of a collaborative approach to classroom research - Appropriate theoretical models of language and learning for informing collaborative research Appropriate research methods, tools and techniques for collaborative investigations - Classroom tasks and patterns of organisation which facilitate cooperative learning - Organisational patterns which underlie successful collaborative teaching. The classroom-oriented studies on which the collection is based provide models for readers who wish to experiment with these ideas in their own context.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17709.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and Researching Language Learning Strategies / Rebecca L. Oxford. - Second Edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2017. - XV, 354 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action)
Includes bibliographical reference and index.
Now in its second edition, Teaching and Researching Language Learning Strategies: Self-Regulation in Context charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. This volume carries on the author's tradition of linking theoretical insights with readability and practical utility and offers an enhanced Strategic Self-Regulation Model. It is enriched by many new features, such as the first-ever major content analysis of published learning strategy definitions, leading to a long-awaited, encompassing strategy definition that, to a significant degree, brings order out of chaos in the strategy field. Rebecca L. Oxford provides an intensive discussion of self-regulation, agency, and related factors as the "soul of learning strategies." She ushers the strategy field into the twenty-first century with the first in-depth treatment of strategies and complexity theory.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21797.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21796.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Photocopiable Resource Series)
This book offers 80 lessons with photocopiable worksheets devised to develop key thinking and language skills in young children. A selection of activities, organised in categories from basic to higher-order thinking skills, engage young learners in meaningful use of language while enhancing cognitive abilities trough real-life thinking tasks. All tasks carefully match both the cognitive and language level of the students and will create hours of fun and motivation for both teachers and learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14045.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Key issues in language teaching / Jack C. Richards. - Cambridge : Cambridge Univeristy Press, 2015. - XXII, 826 stron : ilustracje ; 25 cm.
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive and extensively researched overview of key issues in language teaching today. This essential text, also available to purchase separately as an enhanced eBook with embedded video, surveys a broad range of core topics that are essential in understanding contemporary approaches to teaching English as a second or international language, and which form the content of many professional development courses for language teachers. A wide range of issues is examined, including a consideration of the nature of English in the world, the way the English teaching profession works, the development of teaching methods, the nature of classroom teaching, teaching the four skills, teaching the language system, and elements of a language program.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18292.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20094.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20093.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Routledge Handbook of Applied Linguistics / edited by James Simpson. - First edition. - Milton Park, Abingdon, [UK] ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2011. - XIX, 725 pages ; illustrations ; 26 cm.
(Routledge Handbooks in Applied Linguistics)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Includes bibliographical references and index.
The chapters are written by specialists from around the world. Each one provides an overview of the history of the topic, the main current issues and possible future trajectory. Where appropriate, authors discuss the impact and use of new technology in the area. Suggestions for further reading are provided with every chapter. The Routledge Handbook of Applied Linguistics is an essential purchase for postgraduate students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20519.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej