Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(311)
Forma i typ
Książki
(304)
Rejestracje audio i wideo
(15)
Publikacje naukowe
(4)
Programy komputerowe
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(206)
dostępne
(180)
nieokreślona
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(148)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(217)
Autor
Dooley Jenny
(10)
Evans Virginia (1945- )
(9)
Rabley Stephen
(8)
Ellis Rod
(6)
Escott John
(6)
Lightbown Patsy M
(5)
Sanabria Kim
(5)
Spada Nina
(5)
Clare Antonia
(4)
Evans Virginia
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Tomlinson Brian
(4)
Wilson JJ
(4)
Bielak Marlena
(3)
Brown H. Douglas (1941- )
(3)
Burgess Sally
(3)
Collins Anne
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Edwards Lynda
(3)
Graham Carolyn
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(3)
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Nunan David
(3)
Obee Bob
(3)
Puchta Herbert
(3)
Strange Derek
(3)
Ur Penny
(3)
Willis Jane
(3)
Acklam Richard (1960- )
(2)
Barone Diane M
(2)
Brown James Dean
(2)
Byram Michael
(2)
Cohen Andrew D
(2)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(2)
Jones Christopher (1949- )
(2)
Jordan R. R
(2)
Kehl Jacqueline
(2)
Laird Elizabeth
(2)
Lapp Diane
(2)
Littlewood William T
(2)
Long Michael H
(2)
Lyster Roy
(2)
Macaro Ernesto
(2)
Mercer Sarah
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Newbrook Jacky
(2)
Oxford Rebecca L
(2)
Rinvolucri Mario (1940- )
(2)
Rodgers Theodore S
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Stevenson Robert Louis (1850-1894)
(2)
Trask R. L
(2)
Wright Andrew
(2)
Yule George
(2)
Zdybiewska Małgorzata
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Alcott Louisa May (1832-1888)
(1)
Allwright Dick
(1)
Anderson Kris
(1)
Annabell Clementine
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Arnold Jane (1944- )
(1)
Arthur Lois
(1)
August Diane
(1)
Bachman Lyle F. (1944- )
(1)
Bailey Kathleen M
(1)
Baker Judith
(1)
Baker Mona
(1)
Baralt Melissa
(1)
Barfield Andrew
(1)
Barrett Barney
(1)
Bassnett Susan (1945- )
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Bell Allan
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Birsh Judith R
(1)
Blaz Deborah
(1)
Bolitho Rod
(1)
Brinton Donna M
(1)
Brock Avril
(1)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Bruno Anthony
(1)
Burton S. H
(1)
Cameron Deborah (1958- )
(1)
Carr Nathan T. (1966- )
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Cerezo Luis
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chi Julie C
(1)
Chung Leeva C. 1965-
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cooper James Fenimore (1789-1851)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(88)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(180)
Wielka Brytania
(38)
Anglia
(28)
Kiribati
(23)
Nowy Jork (stan) (USA)
(20)
Stany Zjednoczone
(10)
nieznany (us)
(4)
Niemcy
(3)
Massachusetts (USA)
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
nieznany (cdn)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Maryland (USA)
(1)
Singapur
(1)
Walia
(1)
Język
polski
(184)
angielski
(127)
Odbiorca
C2 poziom biegłości językowej
(12)
C1 poziom biegłości językowej
(10)
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(156)
Nauczanie języków obcych
(54)
Język angielski
(45)
JĘZYKI
(30)
JĘZYKOZNAWSTWO
(18)
C2 (poziom biegłości językowej)
(12)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(11)
Nauczanie
(10)
CZYTANIE
(8)
Językoznawstwo
(8)
English language
(7)
Language and languages
(7)
Metody nauczania
(7)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Dwujęzyczność
(5)
Język
(5)
NAUCZANIE
(5)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(5)
CPE (certyfikat językowy)
(4)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(4)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(4)
UCZENIE SIĘ
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
JĘZYK
(3)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
Kultura
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Pisanie
(3)
Second language acquisition
(3)
Sprawność językowa
(3)
Słuchanie
(3)
Testy językowe
(3)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
Dyskurs (językoznawstwo)
(2)
Język handlu i biznesu
(2)
Język środowiskowy
(2)
KOMPUTERY
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
LEKSYKOLOGIA
(2)
Language acquisition
(2)
Language arts (Primary)
(2)
Literacy
(2)
Literatura
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Media literacy
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
PISANIE
(2)
POWIEŚĆ SZKOCKA
(2)
PRZEKŁADY
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
SOCJOLINGWISTYKA
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Technologia
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Uczenie się
(2)
Visual literacy
(2)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
Applied Linguistics
(1)
Badania naukowe
(1)
Bilingualism
(1)
Blended learning
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Children
(1)
Czytanie
(1)
DRAMAT ANGIELSKI
(1)
DUCHOWOŚĆ
(1)
DZIECKO
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Education
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Estetyka
(1)
Fleksja
(1)
Fonologia
(1)
Foreign language
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(1)
Gramatyka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia
(1)
INTERNET
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intercultural communication
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
PODRĘCZNIKI
(5)
Program edukacyjny
(5)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(3)
Rejestracja dźwiękowa
(3)
Monografia
(2)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(74)
Edukacja i pedagogika
(69)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
language
(98)
English language
(76)
language reader
(70)
teaching
(55)
language skills
(49)
readers
(43)
study and teaching
(35)
language learning
(31)
language acquisition
(28)
language teaching
(26)
linguistics
(26)
learning
(25)
EFL
(24)
second language acquisition
(24)
learning strategies
(16)
listening
(15)
exam
(14)
advanced level
(13)
foreign language
(13)
CPE
(12)
study
(12)
culture
(11)
language arts
(11)
C1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Cambridge Advanced Exam
(10)
reading
(10)
education
(9)
second language learning
(9)
writing
(9)
bilingualism
(7)
listening skills
(7)
ELT
(6)
children
(6)
communication
(6)
literature
(6)
methods of teaching
(6)
practice tests
(6)
SLA
(5)
applied linguistics
(5)
discourse
(5)
literacy
(5)
pronunciation
(5)
speaking
(5)
vocabulary
(5)
C2
(4)
CAE
(4)
classroom managment
(4)
elementary level
(4)
grammar
(4)
intermediate
(4)
language teacher
(4)
media
(4)
methodology
(4)
teacher development
(4)
technology
(4)
Penguin Readers
(3)
communication skills
(3)
coursebook
(3)
foreign speakers
(3)
games
(3)
gender
(3)
journalism
(3)
language and culture
(3)
language and languages
(3)
multicultural education
(3)
newspaper
(3)
psycholinguistics
(3)
semantics
(3)
sociolinguistics
(3)
task-based learning
(3)
testing
(3)
tests
(3)
upper-intermediate
(3)
young learners
(3)
American literature
(2)
American novel
(2)
CLIL
(2)
English
(2)
English literature
(2)
Great Britain
(2)
Internet
(2)
United States
(2)
Wales
(2)
activity program
(2)
assessment
(2)
authentic text
(2)
behaviourism
(2)
bilingual education
(2)
business English
(2)
communicative competence
(2)
computer
(2)
context of speech
(2)
cultural studies
(2)
dyslexia
(2)
education studies
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
group work
(2)
identity
(2)
intercultural communication
(2)
311 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Słowo kluczowe: language pronunciation listening
Jazz Chants introduce and reinforce the language structures and functions of everyday spoken English. They provide a way of improving students' speaking and listening skills. The Student Book contains the words of each chant, a useful introduction, and clear teaching notes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17224.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Small talk : more jazz chants / Carolyn Graham. - New York ; Oxford : Oxford University Press, 1986. - 86 stron ; 28 cm.
Forma i typ
Gatunek
Słowo kluczowe: language pronunciation listening
Small Talk is a collection of jazz chants that focuses on language functions. Each unit consists of a series of chants illustrating a function, as well as listening exercises, pronunciation practice, activities, and teacher's notes. An answer key is included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17227.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 67)
Includes bibliographical references (pages 199-217) and index.
This book addresses fundamental questions regarding the relationships between successful language learning and strategy use and development according to learner, situational or target variables. It considers strategy effectiveness from an individual point of view and discusses pedagogical issues, especially relating to teacher perceptions and training, classroom and learner factors, methodology and content.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14815.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15609.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Teacher Series)
CLIL in Context is a comprehensive, practical guide to CLIL in different educational contexts. The authors provide tips on how to implement CLIL for majority language students in dual language programs, for minority and indigenous language students who are learning through a second language and for students learning an additional language in foreign language contexts. They provide plenty of real life examples and useful tools for working with the community, planning instruction, selecting materials and assessing student learning. All of this is supported by commentaries from educators and students around the world who have adopted a CLIL approach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20487.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
On the Surface of Discourse / Michael Hoey. - London : George Allen & Unwin, [cop.1983]. - XIV, 219 s. : ryc., tab. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3305.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz. Indeks.
Imagine a professional learning community where you could sit in as... Ellin Keene and Debbie Miller swap best practices, Stephanie Harvey and Harvey "Smokey" Daniels compare instruction across the grades, Anne Goudvis and Tanny McGregor share ways to infuse comprehension into every subject area, Cris Tovani and Nancy Commins apply the strategies to help struggling readers, English learners, and special-needs students. With this book you can. It's an energetic, personal conversation on what great comprehension instructions looks like, what an amazing range of applications it has for all students, and what we can do better. And like any exciting conversation, the authors point out their favorite parts of one another's chapters-highlighting discussion topics for teacher study groups along the way.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14538.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
The Roles of Language in CLIL provides a theoretically-based approach to the integration of language and content in primary and secondary contexts addressed to a range of stakeholders in Content and Language Integrated Learning. Adopting the framework of systemic functional linguistics, this book raises practitioners' awareness of how language functions in CLIL. Drawing on their wide experience as CLIL educators and researchers, the authors explore data collected in real CLIL classrooms from two interrelated perspectives: the CLIL classroom as an interactional context for developing language and content, and the genres and registers through which the meanings of the different academic subjects are enacted. From the analysis of this corpus of data, the authors provide a rich description of how CLIL students' language works and may be expected to develop.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14562.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An extremely lucid book that mixes discursive prose with exercises, questions and prompts for reflection. Each theoretical point is supported by a fully explained example. The book focuses on the different strategies that people use to learn languages and shows teacher how to (a) train pupils in those strategies and (b) adapt their teaching to derive the greatest benefit from each strategy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14810.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15589.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 173-175
This book, by one of the leading figures in applied linguistics, provides a wide-ranging and comprehensive treatment of the major issues. Its six chapters take the reader through the major tenets and debates in the field and are essential reading for anyone involved in applied linguistics and language teaching today. It outlines the historical roots of the field and its major developments over the years, and examines current issues such as language modelling and the analysis of discourse. While not neglecting theory, the book takes a practical approach and language teachers, as well as university level students, will find it a useful read.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7981.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9203.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materials and methods in ELT : a teacher's guide / Jo McDonough, Christopher Shaw, and Hitomi Masuhara. - Third edition. - Chichester, West Sussex [England] ; Malden, MA : Wiley-Blackwell, 2013. - XIV, 334 pages ; 25 cm
Includes bibliographical references (pages 308-328) and index.
Featuring extensive updates and revisions, the 3rd edition of Materials and Methods in ELT offers a comprehensive and useful introduction to the principles and practice of teaching English as a foreign/second language. A popular and practical guide for teachers, teachers in training, and for students studying methods and materials. Features a new chapter on IT in English language teaching, new samples from current teaching materials, plus a new section on technology for materials and methods. Covers how to approach materials and methods, evaluation and adaptation, technology for materials and methods, and teaching in under-resourced classrooms. Examines the different methods available to teachers for organizing and managing an ELT classroom, including group and pair work, individualization, and classroom observation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15919.XXIV.14. [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
In this practical and idea-packed book, coauthors, classroom teachers Joe and Kristin Merrill share their personal framework for teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20516.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Practical and accessible, this book comprehensively covers everything you need to know to design, develop, and deliver successful online, blended, and flipped language courses. Grounded in the principles of instructional design and communicative language teaching, this book serves as a compendium of best practices, research, and strategies for creating learner-centered online language instruction that builds students’ proficiency within meaningful cultural contexts. This book addresses important topics such as finding and optimizing online resources and materials, learner engagement, teacher and student satisfaction and connectedness, professional development, and online language assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21430.XXIV.30 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Practical and accessible, this book comprehensively covers everything you need to know to design, develop, and deliver successful online, blended, and flipped language courses. Grounded in the principles of instructional design and communicative language teaching, this book serves as a compendium of best practices, research, and strategies for creating learner-centered online language instruction that builds students’ proficiency within meaningful cultural contexts. This book addresses important topics such as finding and optimizing online resources and materials, learner engagement, teacher and student satisfaction and connectedness, professional development, and online language assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20515.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching language learning strategies / Rebecca L. Oxford. - Harlow, England ; N.Y. : Pearson/Longman, 2011. - XIV, 342 s. : ill. ; 24 cm.
(Applied linguistics in action)
Includes bibliographical reference and index.
Over the past thirty years, the field of language learning strategies has generated a massive amount of interest and research in applied linguistics. Teaching and Researching Language Learning Strategies redraws the landscape of language learning strategies at just the right time. In this book Rebecca Oxford charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. Offering practical, innovative suggestions for assessing, teaching, and researching language learning strategies, she provides examples of strategies and tactics from all levels, from beginners to distinguished-level learners, as well as a new taxonomy of strategies for language learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14814.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15604.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Multiple Intelligences in EFL gives a brief overview of the latest research into multiple intelligences relevant for EFL. It shows how you can enrich your own teaching by systematically activating other intelligences in your language lessons and demonstrates what you can do so that more students feel 'addressed' in your class. This book will help you to appreciate otherwise hidden strengths in your students and provide fun lessons through over 70 clear and easy-to-follow 'teaching recipes'.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7911.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9204.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching Languages, Literatures, and Cultures)
Bibliogr. s. 195-202. Indeksy.
Authors offer a holistic approach to postsecondary language teaching that integrates the study of literature and culture into every level of the curriculum. By studying multiple genres ranging from popular to elite, students gain an understanding of multiple communicative frameworks - and develop multiple literacies. Authors propose the use of a sequence of template - generated exercises that leads students from basic grammar paterns to a sophisticated grasp of the interrelations among language use, meaning and cultural context.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14041.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Introducing Language and Society / Peter Trudgill. - London [et al.] : Penguin English, 1992. - 79 s. ; 20 cm.
(Penguin English Linguistics)
An introduction to the ways in which aspects of the environment, age, race, class, the part of the country we come from - and other factors - influence how we speak. This is the second title in the "Penguin English Linguistics" series which offers a grounding in different aspects of linguistics.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3198.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3197.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge language teaching library)
Bibliografia strony 198-217. Indeks.
This book is designed to give language teachers a basis for introducing a cultural component into their teaching. The paperback edition is a collection of selected essays that attempts to provide language teachers with a basis for introducing a cultural component into their teaching. It includes essays written especially for the volume, as well as some that have been previously published.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17407.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Study of Language / George Yule. - Ed. 3, 2 print. - Cambridge : Cambridge University Press, 2007. - X, 273 s. : il. ; 25 cm.
Autor
Forma i typ
Bibliografia s. 261 - 285 Indeks s. 286 - 294
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6789.XXIV.10 [Wypożyczalnia A], P.6790.XXIV.10 [Wypożyczalnia A], P.6791.XXIV.10 [Wypożyczalnia A], P.6788.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7612.XXIV.10 [Czytelnia A], 7613.XXIV.10 [Czytelnia A], 7614.XXIV.10 [Czytelnia A] (3 egz.)
Książka
W koszyku
The Study of Language / George Yule. - Edition 2. - Cambridge : Cambridge University Press, 1999. - 294 strony ; 23 cm.
Autor
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia strony : 261 - 285. Indeks strony : 286 - 294.
This bestselling textbook provides an engaging and user-friendly introduction to the study of language. Assuming no prior knowledge of the subject, Yule presents information in bite-sized sections, clearly explaining the major concepts in linguistics and all the key elements of language. This seventh edition has been revised and updated throughout, with substantial changes to the chapters on phonetics and semantics, and forty new study questions. To increase student engagement and to foster problem-solving and critical thinking skills, the book includes over twenty new tasks. An expanded and revised online study guide provides students with further resources, including answers and tutorials for all tasks, while encouraging lively and proactive learning. This is the most fundamental and easy-to-use introduction to the study of language.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60.XXIV.10 [Magazyn 1], P.65.XXIV.10 [Magazyn 1], P.68.XXIV.10 [Magazyn 1], P.70.XXIV.10 [Magazyn 1], P.64.XXIV.10 [Magazyn 1], P.9719.XXIV.10 [Magazyn 1], P.9718.XXIV.10 [Magazyn 1], P.63.XXIV.10 [Magazyn 1], P.67.XXIV.10 [Magazyn 1], P.66.XXIV.10 [Magazyn 1], P.69.XXIV.10 [Magazyn 1], P.72.XXIV.10 [Magazyn 1], P.9717.XXIV.10 [Magazyn 1], 59.XXIV.10 [Magazyn 1], P.9716.XXIV.10 [Magazyn 1] (15 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.71.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej