Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(120)
Forma i typ
Książki
(120)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(92)
tylko na miejscu
(79)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(58)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(36)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(79)
Autor
Holt Ron
(9)
Bromhead Peter (1919- )
(6)
Fiedler Eckhard
(6)
Jansen Reimer
(6)
Norman-Risch Mil
(6)
Oakland John S
(6)
O'Driscoll James
(5)
McDowall David (1945- )
(4)
Emslie Val
(3)
Harvey Paul (1949- )
(3)
Jones Rhodri
(3)
Laird Elizabeth
(3)
Mauk David (1945- )
(3)
Ur Penny
(3)
Worrall Anne
(3)
Abbs Brian (1935- )
(2)
Adrian-Vallance D'Arcy
(2)
Burden Robert L
(2)
Feunteun Anne
(2)
Freebairn Ingrid
(2)
Lewis Gordon
(2)
Musman Richard
(2)
Nunan David
(2)
Stevenson Douglas Keith (1944- )
(2)
Vale David
(2)
Warde Alan
(2)
Williams Marion
(2)
Wright Andrew
(2)
Abercrombie Nicholas
(1)
Adamson John William (1857-1947)
(1)
Alderson J. Charles
(1)
Ambercrombie Nicholas
(1)
August Diane
(1)
Beddall Fiona
(1)
Beechey Veronica
(1)
Bell Judith
(1)
Bodenstein Jürgen H
(1)
Bojanowska Elżbieta (1972- )
(1)
Bolitho Rod
(1)
Brock Annie
(1)
Burrows Phill
(1)
Calderhead James
(1)
Childs Peter (1962- )
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Crandall Jo Ann (1943- )
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Datesman Maryanne Kearny
(1)
Daun-Barausch Elke
(1)
Doughty Catherine
(1)
Doughty Catherine J
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Dubin Fraida (1928- )
(1)
Duff Alan
(1)
Dąbrowska Izabela Edyta
(1)
Edwards Sharon A
(1)
Evans Evans
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Ganske Kathy
(1)
Gardner Howard
(1)
Gates Peter
(1)
Green Catherine
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Hussey Gemma
(1)
Irwin John Leslie (1942- )
(1)
Jacobson Julie
(1)
Jiménez Raya Manuel
(1)
Johnson Kelly 1971-
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kearny Edward N
(1)
Keddie Jamie
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Kiński Czesław
(1)
Lapp Diane
(1)
Lauder Nina
(1)
Lavery Clare
(1)
Lee W. R
(1)
Lindstromberg Seth
(1)
Long Michael H
(1)
Lynch Tony
(1)
Maley Alan
(1)
Maloy Robert W
(1)
Mannay Dawn
(1)
McGregor Tanny
(1)
Menegale Marcella
(1)
Mercer Sarah (1974- )
(1)
Morrow Lesley Mandel
(1)
Moss Anne
(1)
Moule Jean
(1)
Nowak Sabina A. (filolog)
(1)
Oakland John
(1)
Olshtain Elite (1938- )
(1)
Pahl Kate
(1)
Porter Ladousse Gillian
(1)
Puchta Herbert
(1)
Raban Sandra
(1)
Read Carol
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(46)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(64)
Kiribati
(22)
Wielka Brytania
(7)
Stany Zjednoczone
(7)
Anglia
(5)
Kalifornia (USA)
(4)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
nieznany (us)
(3)
Niemcy
(2)
Chiny
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Holandia
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Język
polski
(84)
angielski
(36)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(37)
WIELKA BRYTANIA
(22)
Nauczanie języków obcych
(12)
STANY ZJEDNOCZONE
(11)
Język angielski
(9)
Nauczanie
(9)
Kultura
(7)
PODRĘCZNIKI
(6)
Metody nauczania
(4)
Polityka
(4)
Technologia
(4)
JĘZYKI
(3)
NAUCZANIE
(3)
CZYTANIE
(2)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Motywacja
(2)
PSYCHOLOGIA
(2)
Psychologia
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Socjologia
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
FEMINIZM
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry komputerowe
(1)
IRLANDIA
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
KOBIETA
(1)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Language arts
(1)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(1)
Modalność językowa
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUKI SPOŁECZNE
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele języków
(1)
OBYCZAJE TOWARZYSKIE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Psychologia nauczania
(1)
ROLA SPOŁECZNA
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Reading comprehension
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
Społeczeństwo
(1)
SŁUCHANIE
(1)
UNIVERSITY of CAMBRIDGE
(1)
Wideo
(1)
WŁADZA PAŃSTWOWA
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
ŻYCIE CODZIENNE
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(9)
Stany Zjednoczone
(3)
STANY ZJEDNOCZONE
(2)
POLSKA
(1)
Polska
(1)
ROSJA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
SŁOWACJA
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
PODRĘCZNIKI
(10)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(2)
Praca zbiorowa
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Językoznawstwo
(19)
Kultura i sztuka
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
education
(102)
religion
(37)
media
(35)
Great Britain
(27)
government
(27)
law
(27)
economy
(26)
politics
(24)
culture
(20)
sport
(20)
English language
(18)
handbook
(15)
primary school
(15)
United States
(13)
leisure
(13)
teaching
(13)
social conditions
(12)
society
(11)
education studies
(10)
transport
(10)
EFL
(9)
art
(9)
elections
(9)
environment
(9)
policy
(9)
family
(8)
welfare
(8)
communication
(7)
employment
(7)
health
(7)
language
(7)
learning
(7)
mass media
(7)
minorities
(7)
social life
(7)
USA
(6)
United States of America
(6)
Wales
(6)
civilization
(6)
geography
(6)
history
(6)
household
(6)
parliament
(6)
people
(6)
study
(6)
urbanization
(6)
Scotland
(5)
agriculture
(5)
arts
(5)
educational technology
(5)
holidays
(5)
monarchy
(5)
British
(4)
climate
(4)
coursebook
(4)
foreign speakers
(4)
lifestyle
(4)
music
(4)
parties
(4)
population
(4)
private life
(4)
psychology
(4)
social services
(4)
teacher
(4)
teacher's book
(4)
work
(4)
workbook
(4)
England
(3)
London
(3)
Nothern Ireland
(3)
activity program
(3)
animals
(3)
bilingualism
(3)
building
(3)
constitution
(3)
design
(3)
educational games
(3)
educational psychology
(3)
fashion
(3)
gender
(3)
hobbies
(3)
industry
(3)
justice
(3)
language arts
(3)
language teaching
(3)
local government
(3)
medicine
(3)
motivation
(3)
second language acquisition
(3)
study and teaching
(3)
teaching approaches
(3)
the Houses of Parliment
(3)
tourism
(3)
Ireland
(2)
SLA
(2)
children of immigrants
(2)
ethnicity
(2)
identity
(2)
labour market
(2)
language learning
(2)
120 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
"Psychology for Language Teachers" examines the field of educational psychology and considers various ways in which a deeper understanding of this discipline can help language teachers. The first part presents an overview of educational psychology, and discusses how different approaches to psychology have influenced language teaching methodology. Following this, four themes are identified: the learner, the teacher, the task and the learning context. Recent psychological developments in each of these domains are discussed and implications are drawn for language teaching. Areas considered include approaches to learning, motivation, the role of the individual, attribution, mediation, the teaching of thinking, the cognitive demands of tasks and the learning environment. Psychology for Language Teachers does not assume previous knowledge of psychology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 3065.XXIV.14 [Wypożyczalnia A]
Książka
W koszyku
Index.
This book was created as a summary of the full volume, Developing Literacy in Second-Language Learners, reporting the findings of the National Literacy Panel on language-minority children and youth. In this book, chapters adapted from the original report concisely review the state of knowledge on the development of literacy in language-minority children and youth, in relation to five specific themes: development of literacy in second-language learners; cross-linguistic relationship in second-language learners; sociocultural contexts and literacy development; educationg language-minority students: instruction and professional development; student assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14540.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Tytuł wersji polskiej: Wybrane zagadnienia współczesnej polityki społecznej - między nauką a praktyką.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
The publication presents theoretical and practical social policy problems and its links to such issues as the intergenerational transfer of educational capital, technological innovation, the job decency and its future, or the new social risk of dependency.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22419.VII.1. [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching practices that work)
Includes bibliographical references and index.
This indispensable book presents an accessible, research-driven approach to making content meaningful for English language learners. It enables teachers to put together a differentiated lesson on the run or dig further into proven teaching and learning strategies for non-native speakers. Keep this book on your desk and the sticky notes handy—you'll be marking page after page of useful, effective, and enjoyable additions to your teaching repertoire!—Kristine B. Heim, MA, ELL Teacher, Saint Paul (Minnesota) Public Schools “Standards based, practical, and flexible, this book provides tools for helping ELLs grow in critical areas of literacy. Teachers are guided to select exactly which lessons are most appropriate for the needs of their students and to determine the level of instruction: beginning, intermediate, or advanced. The 'Tech It Out' sections and many website links show how to take learning to the next level in a modern way. Teachers finally have a way to differentiate literacy skills so ELLs can actively participate with their peers. This is a 'must-have' book for every classroom teacher trying to help ELLs succeed! [Jacqueline Wells]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17700.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talk about understanding : rethinking classroom talk to enhance comprehension / Ellin Oliver Keene. - Portsmouth, NH : Heinemann, 2012. - XXII, 160 s. : il. ; 24 cm. + 1 videodisc ((120 min.) : sd., col. ; 4 3/4 in.)
Bibliogr.
Do książki dołączona jest płyta VCD o tej samej sygnaturze.
Reading education pioneer Ellin Oliver Keene demystifies comprehension instruction by describing what it can look like when readers comprehend deeply and what it can look like when teachers aim for this deep comprehension. This ground-breaking book is illustrated with video footage of Ellin modeling the reading instruction she describes. Here, you can watch Ellin use language and teaching moves that help students go beyond superficial reading comprehension to lasting understanding. "Talk About Understanding" offers: ôOutcomes of Understandingö Markers - descriptions of the behaviors present when children understand a text deeply including ways to assess with and teach toward these outcomes; ôTalk About Understandingö Principles - suggestions to modify teaching language and teaching interactions to deepen childrenĺs ability to comprehend; ôFrom the Insideö Video Segments - classroom footage of Ellin teaching lessons that illustrate use of the ôOutcomes of Understandingö markers and ôTalk About Understandingö principles from the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14555.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Tony Lynch looks at how learners interact in the classroom, and offers guidance to teachers on how to make lessons more effective by giving learners better opportunities for interaction and communication. Using illustrative transcripts, he offers insights from research into the nature of real-life interaction, and practical guidance on designing communicative tasks in all four skills.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9106.XXIV.14.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10730.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 332-343) and index.
The Second Edition provides essential coverage of New and Emerging Technologies including 21st century learning, tablet computers and apps, flipped classrooms, microblogging, online learning, virtual schools, digital citizenship, and digital video as well as expanded explorations of educational websites and software, learning games, digital portfolios, assistive technologies, and student participation systems. These additions let students learn about how the latest technologies can be used in schools to create successful learning experiences for K-12 students. The Enhanced Pearson eText features embedded video.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18209.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gender Studies in Wales)
Autor
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia strony 422-445. Indeks.
The last two decades have seen big changes within a small nation; the distinctiveness of Wales, in terms of its political life and culture, has grown considerably in that time. This edited collection by a range of eminent Welsh writers, emerging academics and creative artists examines what is distinctive about Wales and Welshness in an interdisciplinary yet comprehensive manner. The core concepts of gender, class and identity are explored throughout the book, which presents twelve chapters in three distinct yet overlapping thematic sections: Wales, Welshness, Language and Identity, Education; Labour Markets and Gender in Wales; and Welsh Public Life, Social Policy, Class and Inequality. The chapters explore the role of men and women in Wales and of Wales itself as a nation, an economy, and a centre of partially devolved governance, raising questions related to equality, policy and progression. The collection also features photographs, graphic art and poetic verse that both represent and extend the central arguments of the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17721.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 473-520 i bibliografie, netografie przy rozdziałach.
“The book is founded on the task-based approach and positive education, reflecting contemporary trends and tendencies in foreign language teaching methodology. Compared to other similar publications available on the Polish market, the book’s most distinguishing feature is the attention devoted not only to developing the students’ language competence, but also their well-being, which is in keeping with the tenets of positive psychology. Academic in form, it is a truly unique volume that fills the gap in this type of literature on the Central European publishing market.” Prof. Michał B. Paradowski, University of Warsaw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22178.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22177.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drama Techniques : a resource book of communication activities for language teachers / Alan Maley, Alan Duff. - Third edition, 8th printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 2013. - X, 246 pages : illustrations ; 23 cm.
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
The fully revised edition of this 'classic' helps teachers give their learners the tools they need to express themselves through a range of stimulating drama contexts. This completely revised edition of the classic title "Drama Techniques" provides: *150 ideas for interesting and productive fluency practice *a large selection of drama-based techniques which focus learners' attention on communicative tasks or activities *techniques suitable for all levels *clear instructions for the teacher *advice on how to use the techniques in the classroom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17707.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10740.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Victorian Government / Neil Tonge. - London, Sydney : Franklin Watts, cop. 2009. - 32 s. : il. ; 27 cm.
(Victorian Britain)
The books in this series examine the major developments in key areas during Queen Victoria's reign. The informative text, illustrations and fact boxes bring this rich period of history to life.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9326.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Teacher Training and Development)
"Teaching Children English" focuses on an activity-based approach to teaching young learners aged seven years and over. It examines the educational and linguistic needs of children and provides an overview of appropriate classroom techniques. It highlights the importance of effective classroom management and organisation and supports teachers in the management of classroom resources. It provides extensive practice in lesson planning in terms of language aims. There are ten chapters each dealing with a specific aspect of teaching methodology and classroom practice. Each chapter has a theme-based approach for the task content and includes stories, rhymes, songs, practical tasks and language tasks. Methodology and classroom practice issues are related to these themes - examples include festivals, animals, storytelling and measuring.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9643 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Teacher Training and Development)
"Teaching Children English" focuses on an activity-based approach to teaching young learners aged seven years and over. It examines the educational and linguistic needs of children and provides an overview of appropriate classroom techniques. It highlights the importance of effective classroom management and organisation and supports teachers in the management of classroom resources. It provides extensive practice in lesson planning in terms of language aims. There are ten chapters each dealing with a specific aspect of teaching methodology and classroom practice. Each chapter has a theme-based approach for the task content and includes stories, rhymes, songs, practical tasks and language tasks. Methodology and classroom practice issues are related to these themes - examples include festivals, animals, storytelling and measuring.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.705 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1715.XXIV.14.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.707.XXIV.14.8 [Czytelnia A], P.706.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Niniejszy tom podejmuje dyskusję nad zagadnieniami, którymi zainteresowali się autorzy poszczególnych rozdziałów w związku ze stosowaniem w środowisku akademickim i szkolnym podejścia tradycyjnego oraz zdalnego, którego rola znacząco uwydatniła się w czasie pandemii C0VID-19. Autorzy tomu to badacze i nauczyciele akademiccy oraz nauczyciele szkolni. Tom zawiera rozdziały o charakterze przeglądowym, argumentacyjnym oraz sprawozdania z badań empirycznych, które wyraźnie wskazują na fakt, iż bez względu na nauczane przedmioty oraz lokalne wyzwania, jakie stają przed nauczycielami, ciąży na nich duża odpowiedzialność za stworzenie uczniom takich warunków, które umożliwią osiągnięcie oczekiwanych celów dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18579.XXIV.14.7 [Magazyn 1], P.18578.XXIV.14.7 [Magazyn 1], P.18580.XXIV.14.7 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21904.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21903.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cultural competence : a primer for educators / Jean Molue. - 2nd ed. - [Belmont, Calif.] : Wadsworth Cengage Learning, 2012. - XVI, 367 s. : il. ; 24 cm.
"Cultural competence: a primer for educators" shows you the basics of multicultural education strategies in a short, easy-to-use education textbook. The author also offers insights into the psycho-social dimensions of teaching culturally diverse populations. Thorough yet concise, this is the guide you'll need to ensure that you emphasize the importance of diversity in your classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13422.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The book is an up-to-date introduction to the United states of America and her people. At an intermediate to advanced level of language difficulty, it provides an integrative view of American society, history, economics, politics, media, and culture.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18262.XXIV.4 [Magazyn 1], P.9715 [Magazyn 1], P.9714 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9713.XXIV.4 [Wypożyczalnia A], P.9712.XXIV.4 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11118.XXIV.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The book is an up-to-date introduction to the United states of America and her people. At an intermediate to advanced level of language difficulty, it provides an integrative view of American society, history, economics, politics, media, and culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11119 [Magazyn 2], P.9461 [Magazyn 1], P.9711 [Magazyn 1] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Britain Today / Richard Musman, D'Arcy Adrian-Vallance. - Wydanie 6 - Harlow : Longman, 1996. - 156 stron : ilustracje, mapy ; 24 cm.
This is revised and updated look at life in contemporary Britain seen through the eyes of the British people. Major topics such as education, government, religion and sport are shown in context of the lives of British people who are seen at home, at work and at leisure. It provides background information and statistics aiming to give students an in-depth view of the topics covered as well as a glossary of more difficult vocabulary. Included are language practice exercises and questions for discussion designed to encourage students to understand the text. It is suitable for upper-intermediate to advanced students.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9524 [Magazyn 1], P.9515 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Britain Today / Richard Musman, D'Arcy Adrian-Vallance. - Wydanie 7 - Harlow : Longman, 1997. - 156 stron : ilustracje, mapy ; 24 cm.
This is revised and updated look at life in contemporary Britain seen through the eyes of the British people. Major topics such as education, government, religion and sport are shown in context of the lives of British people who are seen at home, at work and at leisure. It provides background information and statistics aiming to give students an in-depth view of the topics covered as well as a glossary of more difficult vocabulary. Included are language practice exercises and questions for discussion designed to encourage students to understand the text. It is suitable for upper-intermediate to advanced students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 245.XXIV.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 244.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
British Cultural Identities / ed. Mike Storry, Peter Childs. - Ed. 3. - London, New York : Routledge, 2007. - XIX, 299 s. : il. ; 24 cm.
"In British Cultural Identities" Mike Storry and Peter Childs assess the degree to which being British impinges on the identity of the many people who live in Britain. They analyze contemporary British identity through the various and changing ways in which people who live in the UK position themselves and are positioned by their culture today. Using examples from contemporary and popular culture, each chapter covers one of seven intersecting themes: place and environment education, work and leisure gender, sex and the family youth culture and style class and politics ethnicity and language religion and heritage. This third edition is fully updated to include environmental concerns, devolution, the infantilization of culture, binge-drinking and reality TV, 7/7 and terrorism, and the general shift from a literate to a visual culture.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9185.XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10879.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej