Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(18)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(12)
nieokreślona
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(16)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Łukasik Joanna Małgorzata
(2)
Adamiak Wacław
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Durka Grażyna
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Gołębiowski Dariusz (informatyk)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jakimiuk Beata
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Kučaj Oleksandr Volodimirovič
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Murawska Ewa (1958- )
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(11)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
rosyjski
(1)
słowacki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Nauczyciele
(8)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie
(4)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Szkolnictwo
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Awans zawodowy
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emisja głosu
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Higiena szkolna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Liberalizm edukacyjny
(1)
Matematyka
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Ontogeneza
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedeutologia
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Słuch muzyczny
(1)
Technologie cyfrowe
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zdrowotność
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(3)
Antologia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
nauczyciele
(18)
szkoły
(6)
dzieci
(5)
edukacja
(5)
rodzice
(3)
wychowanie
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
kształcenie
(2)
pedagogika
(2)
AI
(1)
aksjologia
(1)
awans zawodowy
(1)
diagnoza
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dydaktyka
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja szkolna
(1)
emerytura
(1)
emisja głosu
(1)
filozofia
(1)
filozofia edukacji
(1)
jakość pracy
(1)
jakość życia
(1)
kariera zawodowa
(1)
kompetencje
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
kultura muzyczna
(1)
liczenie
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
metoda Montessori
(1)
młodzież
(1)
nauczanie
(1)
niepełnosprawność
(1)
osobowość
(1)
pedagodzy
(1)
pedeutologia
(1)
pomoc psychopedagogiczna
(1)
praca terapeutyczna
(1)
problemy zdrowotne
(1)
promocja zdrowia
(1)
przedszkole
(1)
psychologia
(1)
relacje międzyludzkie
(1)
resocjalizacja
(1)
rodzina
(1)
rozwój biologiczny
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój motoryczny
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
socjologia edukacji
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
społeczeństwo
(1)
sprawiedliwość
(1)
szkolnictwo
(1)
sztuczna inteligencja
(1)
terapeuci
(1)
terapia
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczniowie
(1)
wychowanie muzyczne
(1)
wykluczenie
(1)
zasoby cyfrowe
(1)
zmiana edukacyjna
(1)
zmiana społeczna
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Aneks na stronach 349-350.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 321-344.
Książka jest adresowana do naukowców, pedagogów i nauczycieli zainteresowanych zagadnieniami relacji interpersonalnych i ich oddziaływaniem na satysfakcję z wykonywanej pracy, a także nawiązywania i rozwijania więzi z ludźmi tworzącymi szkolną wspólnotę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23166.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23165.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 157-173.
W monografii podkreślono problemy teoretycznego i metodycznego przygotowania do wykorzystania cyfrowych zasobów edukacyjnych w procesie kształcenia przyszłych specjalistów w krajach UE. Scharakteryzowano wsparcie regulacyujne i prawne w ramach tego kształcenia. Uzasadniono także klasyfikację cyfrowych zasobów edukacyjnych [ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23676.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
W "Części 1" autor zamieszcza informacje na temat, jak AI zmienia oblicze pracy zawodowej i edukacji, jak można ją wykorzystać do optymalizacji różnorodnych procesów i zaangażowania uczestników w procesie nauki. Nie tylko pokauje narzędzia, ale także wskazuje, jak je stosować, aby przyniosły realne korzyści w codziennym życiu i pracy. W tym poradniku znajdziesz odpowiedzi na pytania, które mogą wydawać się zbyt zaawansowane dla początkujących, ale zarazem są wystarczająco dogłębne dla tych, którzy już stawiają pierwsze kroki w świecie AI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.170.V.7 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja wyzwolenia szkoły i nauczycieli / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 361 stron : ilustracja ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 345-361.
Świat, w którym funkcjonuje dzisiejsza szkoła – uczęszczający do niej uczniowie oraz zatrudnieni w niej nauczyciele – uległ radykalnej zmianie. Pandemia Covid-19, konieczność nauczania zdalnego i związane z tym zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także wojna w Ukrainie i potrzeba wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji – pokazują chaos funkcjonowania szkoły oraz wskazują na potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23130.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23129.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD zawiera przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, pliki pdf.
Do książki dołączona płyta CD o tej samej sygnaturze.
Bibliografia na stronach 253-[255].
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym. W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22591.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22590.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony: 247-254.
Książka została opracowana w oparciu o badania naukowe, korzystając z szerokiej wiedzy pedagogicznej z ostatnich dwudziestu lat. Pomaga w zrozumieniu, co należy rozwijać w dziecięcym umyśle, by dziecko łatwiej przyswajało wiedzę, a także jak należy uczyć, by dzieci mogły usprawniać swoje umiejętności matematyczne. Zawarte w niej wskazówki ułatwiają nauczycielom realizację programu nauczania w sprawny oraz dobrze zorganizowany sposób. Książka daje możliwość podniesienia jakości prowadzonych zajęć, a także dodatkowego zainteresowania dziecka matematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22569.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22568.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 259, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 236-259.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela – w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18702.V.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22760.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22759.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Szkolna rzeczywistość ujęta w formalnoprawne ramy wyznacza każdemu nauczycielowi konkretne funkcje i zadania. Analizując te najbardziej aktualne, można powiedzieć, że preferuje się model nauczyciela o rozszerzonym profilu zawodowym i otwartym podejściu do wykonywanych zadań. Aby im sprostać, nauczyciel musi ustawicznie się doskonalić, rozwijać, poddawać refleksji codzienną rzeczywistość i szukać nowych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.165.V.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Przeobrażenia, jakie dokonują się w każdym obszarze życia człowieka, wymagają zmodyfikowanego podejścia: kształcenia i wychowania, młodych ludzi, które pozwoli funkcjonować w świecie zgodnie z wymaganiami czasów w duchu uniwersalnych wartości. Uwzględniając powyższe uznano za niezwykle ważnie skoncentrowanie uwagi na szkole i nauczycielach, których udział w kreowaniu nowej jakości edukacji jest nieoceniony. Oni są bowiem odpowiedzialni za stworzenie nowej kultury uczenia się. Bezsprzecznie tempo doświadczanych zmian i „kurczący się” świat wymuszają inne niż dotychczas podejście do miejsca i roli szkoły (organizacji, metod pracy, sposobu funkcjonowania i in.) oraz nauczycieli, wyostrzając znaczenia wiedzy połączonej z refleksyjnością i krytycznym myśleniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23317.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23316.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 253-276.
Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22627.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22626.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 18 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych", prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22663.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Jednym z ważniejszych priorytetów w dziedzinie edukacji w zmieniającej się Europie jest wypracowanie nowego modelu nauczyciela–wychowawcy–opiekuna na miarę potrzeb XXI wieku i rosnących oczekiwań społecznych. Poszukiwanie sensu bycia dziś pedagogiem, swoiste snucie opowieści o wyjątkowości, szczególności pracy nauczyciela, wychowawcy, opiekuna i jednocześnie trudach tej profesji to główna przesłanka prezentowanej pracy zbiorowej. Tom zawiera teksty różnorodne metodologicznie, językowo i strukturalnie, które jednak są spójne i użyteczne dla realizacji idei przewodniej podjętego przedsięwzięcia–dociekliwego, wieloaspektowego poszukiwania nowego spojrzenia na sztukę bycia nauczycielem–wychowacą–opiekunem we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23327.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23326.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22537.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22536.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-321 oraz przy pracach.
Praktyka edukacji muzycznej w Polsce i Europie jako dziedzina służąca młodemu pokoleniu do poznawania dorobku kultury muzycznej i dająca podstawy do świadomego i aktywnego kontaktowania się z nim, jest przedmiotem troski środowiska psychologów, pedagogów, muzykologów, rozumiejących niepowtarzalne wartości aktywnego uprawiania muzyki dla rozwoju osobistego i kultury każdego człowieka. Realia dzisiejszej szkoły oraz życia społecznego i obyczajowego, jak również badania sondażowe wskazują na silną potrzebę zajmowania się muzyką przez młode pokolenie. Ta naturalna potrzeba młodych zderza się z brakiem narzędzi do rozumienia przez nich muzyki, warunków do przeżywania estetycznego i emocjonalnego muzyki, wynikającym z niedostatków w systemie kształcenia i nauczania muzyki w szkołach oraz w przygotowaniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22495.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22494.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej