Sorting
Source
Books
(23)
Form of Work
Książki
(23)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(20)
available
(15)
unavailable
(2)
unknown
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(21)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Niemczyński Adam (1942- )
(2)
Trempała Janusz
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Gaździk Tadeusz Szymon (1954- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jaworek Jolanta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Matczak Anna
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szal Eugeniusz
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Zawiślak Beata
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zielińska Patrycja
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(23)
Language
Polish
(23)
Audience Group
Rodzice
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
DZIECKO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
CHOROBY CYWILIZACYJNE
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Logopedia
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Niemowlę
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
RODZICE
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Żłobki
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(2)
Poradnik
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Słowo kluczowe
wspomaganie rozwoju
(22)
wychowanie
(7)
rehabilitacja
(6)
dziecko niepełnosprawne
(5)
dzieci
(4)
dziecko autystyczne
(4)
terapia
(4)
wychowanie przedszkolne
(4)
autyzm
(3)
dorastanie
(3)
dorosłość
(3)
edukacja
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
nauczanie
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
psychologia rozwojowa
(3)
rodzina
(3)
rozwój psychiczny
(3)
stymulacja sensoryczna
(3)
ADHD
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
niepełnosprawni
(2)
pedagogika specjalna
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
psychoterapia
(2)
rozwój dziecka
(2)
rozwój moralny
(2)
rozwój psychofizyczny
(2)
rozwój psychomotoryczny
(2)
samopoznanie
(2)
starzenie się
(2)
szkoła specjalna
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
uczeń zdolny
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
życie rodzinne
(2)
Laban Rudolf
(1)
Ruch Rozwijający
(1)
Sherborne Weronika
(1)
adaptacja
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
autoagresja
(1)
baraszkowanie
(1)
bigoreksja
(1)
biofeedback
(1)
biostymulacja laserowa
(1)
choroba nowotworowa
(1)
choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
(1)
choroby reumatyczne
(1)
choroby układu ruchu
(1)
czytanie
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dopalacze
(1)
dotyk
(1)
dyskopatia
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko zdolne
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja w żłobku
(1)
emocje
(1)
endoprotezoplastyka stawu biodrowego
(1)
eurosieroctwo
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka twórcza
(1)
grupa rówieśnicza
(1)
homoseksualiści
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
interwencja logopedyczna
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
klub dziecięcy
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kreatywność
(1)
krioterapia
(1)
ludzie starzy
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda Weroniki Sherborne
(1)
metody terapeutyczne
(1)
miażdżycowe niedokrwienie kończyn dolnych
(1)
mowa
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczyciel
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
nieletni przestępcy
(1)
niemowlęctwo
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
nordic walking
(1)
osiągnięcia szkolne
(1)
osobowość
(1)
padaczka
(1)
23 results Filter
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 137-145.
Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech zarówno w domu, jak i w żłobku jest bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju malucha. Odpowiednia opieka i stymulowanie rozwoju dziecka w tym okresie ma kluczowe znaczenie dla jego przyszłego rozwoju emocjonalnego, społecznego, poznawczego i fizycznego. W domu rodzice powinni dbać o stymulujące i bezpieczne środowisko dla dziecka, zapewniając mu wsparcie i miłość. Ważne jest codzienne czytanie dziecku, rozmowy, zabawy interakcyjne, spacery na świeżym powietrzu oraz dbanie o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę. W żłobku również powinno się przestrzegać tych zasad. Opiekunowie powinni zapewnić dziecku rozwijające i atrakcyjne zabawki, zachęcać do ekspresji emocji, wspierać samoistność i rozwijać umiejętności społeczne poprzez zabawy z rówieśnikami. Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech w domu i żłobku powinno być prowadzone w sposób holistyczny, czyli uwzględniać wszystkie sfery rozwoju dziecka. Ważne jest również współpraca między rodzicami a opiekunami, aby razem działać na rzecz jak najlepszego rozwoju malucha.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23279.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23278.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 63-64.
Celem publikacji jest wielopłaszczyznowe przedstawienie problematyki związanej z dzieckiem autystycznym. W pierwszej części publikacji omówione zostały merytoryczne opracowania dotyczące uregulowań prawnych niepełnosprawności, problematyki autyzmu oraz metod wspomagania rozwoju dziecka. W drugiej części autorka prezentuje indywidualny przypadek swojego dziecka, dotkniętego autyzmem, charakteryzuje wykorzystywane metody pracy, leczenia i rehabilitacji. Książka jest odbiciem wiedzy, doświadczeń, dylematów osobistych i emocjonalnych przeżyć autorki dotyczących funkcjonowania w rodzinie z dzieckiem autystycznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11708 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Słownik zawiera hasła z zakresu: wielospecjalistycznej diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki zaburzeń rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14174.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 65-67.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.9066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10656.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z badań i analiz ujmują różnorodne aspekty oddziaływań wobec osób wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmują zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzające do poszerzenia wiedzy społecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na różnych etapach życia jednostki, także w okresie starzenia się i starości. Uwzględnia się tu również problemy mniejszosci, w tym osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, osób o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukują dróg do integracji z tymi osobami, normalizacji warunków ich życia i edukacji, jak i sposobów eliminowania stereotypów, marginalizacji czy społecznego wykluczenia osób z niepełnosprawnoscią. Podejmuje się również problematykę różnego rodzaju oddziaływań wspierających, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzględnia wagę indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13843.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny ; t. 1, r. 2011)
Książka stanowi zbiór poglądów zarówno teoretyków, jak i praktyków kształtowania i rozwijania zdolności oraz pracy z uczniem zdolnym. Składa się z czterech części. Pierwsza zawiera systemowe ujęcie problematyki wsparcia ucznia zdolnego w aspekcie teorii i praktyki edukacyjnej. W części drugiej zgrupowano prace ukazujące problemy ucznia zdolnego we współczesnym społeczeństwie. Uczeń zdolny w szkole i przedszkolu to tematyka trzeciej części, natomiast ostatnia zawiera problematykę funkcjonowania ucznia zdolnego w rodzinie i szkole. Wszystkie prace mają ujednoliconą formę, tzn. każdy tekst poprzedzony jest słowami kluczowymi oraz streszczeniami w języku polskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13527.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozważania podjęte w pracy są kontynuacją zagadnień dotyczących pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom składa się z trzech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli realizowaną przez naszych południowych sąsiadów. Tom zamyka część będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzeby i możliwości wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14441.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. 131-135.
Weronika Sherborne (1922 - 1990) wypracowała system ćwiczeń j zabaw ruchowych - Ruch Rozwijający (Developmental Movement) nastawiony na rozwianie, obok sfery motorycznej. takich cech, jak:: poczucie własnej wartości i pewności siebie, poczucie bezpieczeństwa, odpowiedzialność,-), wrażliwość, umiejętność nawiązywania kontaktów z drugą osobą. Autorki książki, która stanowi pomoc metodyczna dla nauczycieli, psychologów i wychowawców a także jest przewodnikiem dla rodziców, prezentują Ruch Rozwijający jako metodę szczególnie przydatną w pracy z dziećmi nadpobudliwymi, agresywnymi, lękliwymi oraz przejawiającymi głębsze zaburzenia rozwojowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10852.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 342-352.
Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18471.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 21311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 21310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych. Częśc druga obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych środowisk wychowawczych: rodzinnego i szkolnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11173.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12208.V.9 [Czytelnia B], 12209.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 461-513 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11177.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12215.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
Book
In basket
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 461-513 i przy rozdziałach. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.126.III.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
W książce omówiono zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3301.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka podejmuje zagadnienie fizjoterapii w leczeniu i profilatyce chorób cywilizacyjnych. Omawia problemy stosowania fizjoterapii w leczeniu chorób narządów ruchu, pediatrii i neonatologii, po zabiegach ortopedycznych, w chorobach układu nerwowegooraz chorobach serca i naczyń. Poza tym przybliża wybrane formy metod fizykalnych, jak światłolecznictwo i krioterapia. Opisuje również znaczenie sportu w rehabilitacji na przykładzie narciarstwa i nordic walking.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15791.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 211-[214].
Książka jest przeznaczona dla rodziców i wychowawców najmłodszych dzieci specjalnej troski. Pokazuje, jak ważna jest sprawa przeżyć i postaw ich rodziców i jaki ma wpływ na skuteczność terapii. Autorzy omawiają potrzeby dzieci niepełnosprawnych i metody aktywizujące ich rozwój.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 3296.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2101.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again