CZYTANIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(64)
Forma i typ
Książki
(63)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(62)
dostępne
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(63)
Autor
Beatty Ken
(3)
McKenna Michael C
(3)
Walpole Sharon
(3)
Cain Kate
(2)
Lapp Diane
(2)
Morrow Lesley Mandel
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Oakhill Jane
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Stahl Steven A
(2)
Allington Richard L
(1)
Almasi Janice F
(1)
Alvermann Donna E
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Kimberly L
(1)
Antonacci Patricia
(1)
Ashby Jane
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Bean Rita M
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Berne Jennifer
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Brady Susan A
(1)
Braun Eldon D. (1943- )
(1)
Braze David
(1)
Calkins Lucy
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Cummins Sunday
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Degener Sophie
(1)
Duffy Gerald G
(1)
Ellis Sue
(1)
Ezell Helen K. 1951-
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fowler Carol A
(1)
Fullerton Susan King
(1)
Ganske Kathy
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Handzel Zofia
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hulan Nancy
(1)
Israel Susan E
(1)
Justice Laura M. 1968-
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Koda Keiko (1954- )
(1)
Layne Vicky
(1)
Lewis Maureen
(1)
Lukin Annabelle
(1)
Marsh Jackie
(1)
McCormack Rachel L
(1)
McGuinness Diane
(1)
McIntyre Ellen
(1)
Meyer Richard J. (1949-)
(1)
Miller Debbie (1948- )
(1)
Nowicka Ewa
(1)
O'Callaghan Catherine M
(1)
Pakenham Kenneth J
(1)
Pamuła-Behrens Małgorzata
(1)
Paris Scott G. 1946-
(1)
Pasquarelli Susan Lee
(1)
Philippakos Zoi A
(1)
Pollatsek Alexander
(1)
Potts John (1924- )
(1)
Pressley Michael
(1)
Rayner Keith
(1)
Riley Jeni
(1)
Robb Laura
(1)
Rokita Andrzej (1968- )
(1)
Ruddell Robert B
(1)
Scanlon Donna M
(1)
Schleppegrell Mary J
(1)
Schumm Jeanne Shay (1947- )
(1)
Seravallo Jennifer
(1)
Shagoury Ruth (1950- )
(1)
Sobkowiak Włodzimierz (1955- )
(1)
Solich Kornelia (1968- )
(1)
Steineke Nancy
(1)
Styles Morag
(1)
Sweeney Joan M
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Tracey Diane H
(1)
Unrau Norman
(1)
Van Kleeck Anne
(1)
Wharton-McDonald Ruth
(1)
Willis Judy
(1)
Young Terrell A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(33)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Nowy Jork (stan) (USA)
(17)
Stany Zjednoczone
(9)
Wielka Brytania
(4)
Anglia
(3)
nieznany (us)
(3)
New Jersey (USA)
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Delaware (USA)
(1)
Maryland (USA)
(1)
Język
angielski
(39)
polski
(25)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
CZYTANIE
(64)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: miejsce
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Problems, exercises
(1)
Słowo kluczowe
reading
(43)
English language
(24)
teaching
(15)
study and teaching
(10)
literacy
(8)
reading comprehension
(8)
children
(7)
language arts
(5)
learning
(5)
vocabulary
(4)
book
(3)
czytanie
(3)
elementary level
(3)
phonics
(3)
word recognition
(3)
United States
(2)
dysleksja
(2)
dyslexia
(2)
early childhood education
(2)
media literacy
(2)
phonetics
(2)
pisanie
(2)
psychology
(2)
reading difficulties
(2)
reading skills
(2)
reading specialist
(2)
remedial teaching
(2)
teaching approaches
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
visual literacy
(2)
English literature
(1)
Great Britain
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
applied linguistics
(1)
bilingualism
(1)
brain
(1)
case study
(1)
children's literature
(1)
classroom managment
(1)
content area reading
(1)
criticism
(1)
decoding
(1)
developing literacy
(1)
disability
(1)
disorders
(1)
dzieci
(1)
education
(1)
education theory
(1)
educational psychology
(1)
edukacja
(1)
english orthography
(1)
foreign language
(1)
foreign speakers
(1)
group reading
(1)
guide
(1)
history
(1)
język obcy
(1)
kindergarten
(1)
komputer
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
language disorder
(1)
learning strategies
(1)
lesson planning
(1)
linguistics
(1)
listening
(1)
literature
(1)
metacognition
(1)
methods of teaching
(1)
multicultural education
(1)
native language
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie wczesnoszkolne
(1)
ortography
(1)
parents
(1)
periodical
(1)
phonolapsology
(1)
phonology
(1)
physiology
(1)
primary level
(1)
primary school
(1)
processes of reading
(1)
psycholinguistics
(1)
reading in the home environment
(1)
research
(1)
rhetoric
(1)
science
(1)
second language acquisition
(1)
small groups
(1)
social aspects
(1)
spelling
(1)
spoken English
(1)
storytelling
(1)
teachers
(1)
technologia informacyjna
(1)
text
(1)
theory
(1)
trudności w czytaniu
(1)
trudności w pisaniu
(1)
wiek wczesnoszkolny
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Center for Improvement of Early Reading Achievement)
Includes bibliographical references and indexes.
Originating in a recent CIERA conference held at the University of Michigan, this book brings together the nation's most distinguished researchers to examine how readers understand text and how comprehension is assessed. The first part provides both national and historical contexts for the study of reading comprehension. The second part examines how vocabulary, motivation, and expertise influence comprehension, and it includes analyses of the developmental course and correlates of comprehension. Chapters in the third part consider how schools focus on comprehension for instruction and assessment. The fourth part includes chapters on large-scale assessment that analyze how test formats and psychometric characteristics influence measures of reading comprehension. At the end of each part is a commentary--written by an expert-that reviews the chapters, critiques the main points, and synthesizes critical issues.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15581.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408 ; nr 411)
Bibliogr. s. 217-230. Indeks.
Reading in the native and consequently in a foreign language is related not only to how well we know the language but also to a whole gamut such factors as language aptitude, reading motivation, reading strategies, learning styles, personality, reading anxiety, gender, attitude to reading, dyslexia, socio-economic status of the family or home environment. Fluent reading in a foreign language is connected with fluent native language reading and both depend on proficiency in a given language, but also on language talent, parent’s education and employment and – very important – access to the classic writings of Polish literature and the use of the Internet in order to get knowledge. Foreign text readers rely not only on the knowledge of the language but also on their general knowledge, experience and reading practices that are shaped by the world in which they live.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9807.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Beyond Initial Reading / John Potts. - London, New York : Routledge, 2012. - 115 s. ; 24 cm.
(Unwin Education Books ; 28)
(Routledge Library Editions. Education ; 117)
Bibliogr. p.108-110. Index.
This book sets out a clear and logical framework for the teaching of reading throughout different age groups, whereby systematic progression can be developed within a structured framework. A detailed set of recommendations are offered and are both illustrated and justified, for the teacher to examine and use. Much has been written about the importance of skilled and efficient reading and language usage in the early years of education, but all too few teachers are aware of the need for the development of reading skills in an ordered sequence with older children as well. Problems such as the motivation of the learner, the place of reading in a mass media age, the extent and classification of reading failure and the diagnosis of reading problems are examined, and the complexities of the linguistic background and of linguistic deprivation are covered thoroughly.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14523.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
An important goal in every first-grade classroom is to get children reading--but how? This book examines current research on first-grade literacy instruction, and shows how it translates into what good teachers really do in the classroom. The authors, premier early literacy scholars and educators, describe several studies of effective beginning reading instruction conducted across the country. They then take readers directly into the classrooms of five highly successful teachers, exploring the reading, writing, and classroom management techniques these practitioners use to boost student engagement and achievement. The book provides readers with a vivid picture of the complexities of successful teaching. In particular, it demonstrates ways that teachers can blend elements of both holistic and skills approaches to provide rich and enjoyable learning environments for young readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15590.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. [405]-462) and indexes.
Reading is a highly complex skill that is prerequisite to success in many societies in which a great deal of information is communicated in written form. Since the 1970s, much has been learned about the reading process from research by cognitive psychologists. This book summarizes that important work and puts it into a coherent framework. The book’s central theme is how readers go about extracting information from the printed page and comprehending the text. Like its predecessor, this thoroughly updated 2nd Edition encompasses all aspects of the psychology of reading with chapters on writing systems, word recognition, the work of the eyes during reading, inner speech, sentence processing, discourse processing, learning to read, dyslexia, individual differences and speed reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15599.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and literacy 3-7 : creative approaches to teaching / Jeni Riley. - Repr. - London ; Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications, 2011. - VIII, 269 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. (s. [251]-262). Index.
Language and Literacy 3-7 is a practical guide which considers the research evidence that is needed to inform enlightened practice, and offers concrete suggestions and teaching approaches for early years settings and classrooms. This comprehensive book shows the 'what', the 'how' and the 'why' of innovative, creative practice for teaching language and literacy. The author examines how young children learn to use both spoken and written language, and shows how to assess, plan, offer learning opportunities and teach for the efective development of speaking, listening, reading and writing. Each chapter includes case studies, learnign and teaching suggestions and further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14547.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD-ROM contains "45 short texts for teaching, CCSS tutorials, student handouts, and teacher resources!"--Back cover.
Includes bibliographical references (pages 268-271).
Uzupełnieniem kompletu jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Give students the tools they need to tackle complex texts with these research-based, classroom-tested lessons from master teacher Laura Robb. The three-part system-teacher modeling, guided practice, independent practice-scaffolds students as they learn how to preview a text to build background knowledge; use a concept map to expand vocabulary; identify key details and make logical inferences; determine main ideas and themes; analyze characters, events, and ideas; interpret language; analyze text structure, and more! Includes 46 short texts for modeling and practice, along with text-specific discussion questions, multiple-choice assessments, writing tasks, student response sheets, assessment tools, and if-then scaffolding charts to help teachers support struggling and reluctant learners. The rigorous instruction leads to solid text-based comprehension of literary and informational text. A must have for meeting the CCSS! 272 pages + CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15920.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7868 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr. s. 353 363. Indeks.
This book presents a research-supported framework for early literacy instruction that aligns with multi-tiered response-to-intervention (RTI) models. The book focuses on giving teachers a better understanding of literacy development and how to effectively support children as they begin to read and write. The authors' interactive strategies approach is designed around essential instructional goals related both to learning to identify words and to comprehending text. Detailed guidance is provided on ways to target these goals with Kľ2 students at risk for reading difficulties. Assessment and instructional strategies for whole-class, small-group, and one-to-one settings are discussed in depth. Numerous reproducible forms for documenting student learning are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13930.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy / ed. Kathy Collins Block)
Index s. 561-576
Weaving together the latest knowledge and best practices for teaching children to read, this indispensable text and professional resource provides a complete guide to differentiated instruction for diverse learners. Uniquely integrative, the book places the needs of English language learners and students with disabilities front and center instead of treating them as special topics. Accessible chapters on each of the core components of literacy clearly demonstrate how to link formal and informal assessment to evidence-based instruction. Special features include Research Briefs, Tech Tips, Internet Resources, Reflection and Action Questions, and dozens of reproducible student activities and assessment tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9298.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"In Teaching Reading in Small Groups", Jennifer Serravallo extends the powerful teaching that made "Conferring with Readers" a hit and helps you meet instructional challenges effectively and efficiently. You'll uncover hidden time for workong more closely with more children on comprehension, fluency, engagement, and print-work strategies thanks to Jen's how-tos on: using formative assessment to create groups of readers with common needs; differentiating for individuals, even when they're in a group; enhancing your Tier 1 and Tier 2 instruction. She shows how to take the strenghts of individual conference and apply them to small groups so that readers: get into texts and get more out of them; learn vital strategies that help them read more challenging texts; talk about books with rigor and vigor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14559.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia Angielska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8144 ; nr 45)
Bibliogr. s. 327-347. Indeks.
This is a book about how graded (leveled) readers written for American children and adolescents can be adapted to the needs of English-as-a-Foreign-Language (EFL) learners wishing to improve their pronunciation skills through reading. The adaptations discussed in this book focus on using the Phonetic Difficulty Index (PDI) to analyze the inherent graded text pronouncing difficulties as potentially error-inducing (phonolapsology). Such analysis leads to phonetically enhancing the text in many ways to make it an interactive resource, scaffolding the learning and acquisition of EFL pronunciation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15819.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-121, netogr. s. 121-122.
Autorka omawia w książce swoje badania nad wykorzystaniem programów komputerowych do stymulowania procesu nabywania elementarnych umiejętnosci we wczesnej nauce czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16970.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-226. Indeks.
Książka stanowi kompendium wiedzy w zakresie rozszerzonej audiofonologii niezbędnej takim odbiorcom jak nauczyciele i wychowawcy dzieci niesłyszących, logopedzi i surologopedzi, studenci pedagogiki specjalnej i integracyjnej. Książka składa się z pięciu rozdziałów: Dźwięki, Słuch, Mowa, Kody manualne wspierające językowe komunikowanie się, Język migowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8811.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This accessible text provides an extensive survey of the major theories and models that influence reading instruction and research. Readers learn why theory matters in designing and implementing high-quality instruction; how to critically evaluate the assumptions and beliefs that guide their own work with students; and the benefits of approaching everyday teaching situations from multiple theoretical perspectives. Every chapter features classroom application activities and illuminating teaching vignettes. Of particular utility to graduate students, the book also addresses research applications, including descriptions of exemplary studies informed by each theoretical model.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8390.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9773.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, index.
"On Reading Books to Children: Parents and Teachers" brings together in one volume current research on adult book reading to children. The authors, drawn from around the world, are key researchers and eminent scholars from the fields of reading and literacy, child language, speech pathology, and psychology, representing multiple perspectives within these disciplines. Chapters on the effects and limitations of book sharing are integrated with chapters discussing promising programs on storybook research. The reality of reading to children is more complex than it appears on the surface. The authors discuss some effects of and suggestions for reading to children that have emerged from the research. The ideas set forth in this volume will stimulate new lines of research on the effects of storybook reading, as well as refinements of current methods, yielding findings that enrich our understanding of this important arena of literacy development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13918.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. 169-173) and index.
This bestselling book provides a research-based framework for making differentiated instruction work in the primary grades. It includes scientifically validated techniques for teaching each component of the beginning reading program. The authors describe how to use assessment to form differentiated small groups and monitor student progress; plan which skills to target and when; and implement carefully selected instructional strategies. Vivid classroom examples illustrate what differentiated instruction looks like in action in each of the primary grades.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15583.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
With a unique focus on grades 4 and 5, this book explains how to design and implement a research-based reading program that helps all students build major literacy skills (word recognition, fluency, vocabulary, and comprehension). The expert authors present ready-to-use activities, strategies, and lesson plans, along with detailed guidance for assessing students and providing instruction in differentiated small groups. Teachers get a clear understanding of how differentiation works in a tiered response-to-intervention model and how it aligns with the Common Core Standards. In a convenient large-size format, the book includes extenxive reproducible checklists and forms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15584.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 169-172) and index.
Offering step-by-step guidance to simplify planning and decision making, this book reviews the basics of differentiated reading instruction and provides detailed, ready-to-use lesson plans and materials to help teachers hit the ground running. Teachers get everything they need to implement four types of instructional groups over multiple three-week cycles. For fluency, vocabulary, and comprehension, lessons are based on popular, inexpensive trade books. For phonemic awareness and word recognition, dozens of reproducibles are provided, all in a convenient large-size format.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15585.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: reading brain physiology
Bibliogr., index.
Reading comes easily to some students, but many struggle with some part of this complex process that requires many areas of the brain to operate together through an intricate network of neurons. As a classroom teacher who has also worked as a neurologist, Judy Willis offers a unique perspective on how to help students not only learn the mechanics of reading and comprehension, but also develop a love of reading. She shows the importance of establishing a nonthreatening environment and provides teaching strategies that truly engage students and help them build phonemic awareness; manipulate patterns to improve reading skills; improve reading fluency; combat the stress and anxiety that can inhibit reading fluency; increase vocabulary; overcome reading difficulties that can interfere with comprehension. By enriching your understanding of how the brain processes language, emotion, and other stimuli, this book will change the way you understand and teach reading skills and help all your students become successful readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13923.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej