MÓZG
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Kruk Krzysztof
(2)
Raifenschneider Dieter
(2)
Balkemore Sarah-Jayne
(1)
Bragdon Allen
(1)
Colman Andrew M
(1)
Domańska Łucja
(1)
Ferber Jerzy
(1)
Frith Uta
(1)
Gamon David
(1)
Greenfield Susan
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Kimble Daniel
(1)
Prigatano George P
(1)
Sacharczuk Mariusz
(1)
Spitzer Manfred
(1)
Turlejska Elżbieta
(1)
Willis Judy
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
MÓZG
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
brain
(2)
ADHD
(1)
alkoholizm
(1)
autyzm
(1)
cognition
(1)
dysleksja
(1)
dziedziczenie
(1)
déjà vu
(1)
ekologia człowieka
(1)
genetyka
(1)
leworęczność
(1)
mózg
(1)
mózgowie
(1)
neuropsychology
(1)
neurorehabilitacja
(1)
osobowość
(1)
pamięć fotograficzna
(1)
physiology
(1)
psychofarmakologia
(1)
psychology
(1)
reading
(1)
rehabilitacja
(1)
sen
(1)
sezonowe zaburzenia afektywne
(1)
synestezja
(1)
słuch absolutny
(1)
układ nerwowy
(1)
umysł ludzki
(1)
uszkodzenie mózgu
(1)
uzależnienia
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia poznawcze
(1)
zaburzenia świadomości
(1)
zdolności
(1)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 211-216
In this groundbreaking book, two leading authorities in the field review what we really know about how and when the brain learns, and consider the implications of this knowledge for educational policy and practice. Pioneering book in emerging field from two leading authorities. Reviews in an accessible style what we know about how and when the brain learns. Draws out the implications of this knowledge for educational policy and practice. Covers studies on learning during the whole of development, including adulthood. Looks at what we can learn from brain research about children with learning difficulties, and how this can inform remedial education.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8387.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9768.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Opracowanie opiera się na powszechnie uznanych standardach międzynarodowych i wykorzystuje wyłącznie dane kliniczne na temat leczenia chorych. Zawiera wiele wytycznych nieomawianych w innych protokołach leczenia urazów mózgu oraz uwzględnia polskie warunki organizacji pomocy doraźnej, opieki neurotraumatologicznej, a także realia wyposażenia oddziałów intensywnej opieki medycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3703.XVIII.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3702.XVIII.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co potrafi twój mózg / David Gamon, Allen Bragdon. - Warszawa : "Medium", 2003. - 124 s. : rys. ; 21 cm.
(Trenuj Swój Mózg)
Tyt. oryg.: Brains that work a little bit differently.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy przedstawiają dziesięć najczęściej spotykanych cech będących wynikiem nietypowego rozwoju pewnych obszarów mózgu. Cechy te są tak rozpowszechnione, że nie traktuje się ich jako przypadków wymagających leczenia. Autorzy wyjaśniają na czym polegają te odmienności, jak z nimi żyć, jak je rozpoznawać i sprawdzać oraz jak na nie reagować (leworęczność, dysleksja, pamięć fotograficzna, autyzm, alkoholizm, synestezja itd.).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2539 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2538.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3784.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tajemnice mózgu / Susan Greenfield ; tł. Elżbieta Turlejska. - Warszawa : "Diogenes" : "Świat Książki", 1998. - 191, [1] s. : il. (w tym kolor.), fot., portr., rys., wykr. ; 27 cm.
(Labirynty Wiedzy)
Książka ceniona na całym świecie neurolog, ukazuje mechanizmy rządzące zachowaniem pojedynczych neuronów i budową ludzkiego mózgu, próbuje dotrzeć do odwiecznej tajemnicy indywidualnej, jednostkowej świadomości, przy okazji ostro przeciwstawiając się robiącej ostatnio wielka karierę metaforze ludzkiego mózgu jako komputera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6798.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2145 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Principles of neuropsychological rehabilitation, 1999.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik jest autorską propozycja teorii i praktyki rehabilitacji neuropsychologicznej. Zawiera analizę zaburzeń, niepełnosprawności i ograniczeń osób z nabytą patologią mózgowia. Autor przedstawia i uzasadnia znaczenie zaburzeń emocjonalno-motywacyjno-osobowościowych zarówno w diagnozie, jak i w terapii rehabilitacyjnej; wnosi istotną zmianę w dotychczasowy wzorzec diagnozy i rehabilitacji; prezentuje trzynaście głównych zasad rehabilitacji oraz potwierdzone empirycznie efekty ich stosowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13179.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14301.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezczynny rdzewieje - dotyczy to nie tylko sprawności fizycznej, w pełni odzwierciedla też stan sprawności umysłu.10 minut dziennie joggingu umysłu wystarcza, by Twoje szare komórki pobudzić do galopu. W tej książce znajdziesz:- 400 poważnych i wesołych zadań umysłowych z rozwiązaniami- Kompletny program aktywizacji: sportowo-zabawowy trening w zakresie logiki, pamięci, intuicji, kreatywności i umiejętności przekazywania wiedzy- Złote rady: naukowe wskazówki o zdrowym sposobie życia, odżywiania się, sprawności fizycznej i o przyswajaniu wiedzy- Najnowsze informacje dotyczące sposobu funkcjonowania mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5171.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3864.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Neurogeneza wieku dorosłego / Mariusz Sacharczuk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005. - 99, [1] s. : fot. ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
est to monografia poświęcona najnowszym osiągnięciom w zakresie badań nad komórkami dorosłego mózgu. Rozwój biologii molekularnej, a szczególnie badania dotyczące przeciwciał identyfikujących fenotypy komórek zmieniły - w sposób rewolucyjny - dotychczasowy pogląd o niemożności tworzenia się nowych neuronów w mózgu dorosłych osobników. Obecnie wiemy, że w dorosłym mózgu mogą tworzyć się nowe komórki nerwowe, co świadczy o tym, że ma on dużo większą plastyczność, niż dotychczas przypuszczano. Na podstawie doniesień literatury światowej i własnych badań autor sugeruje, że związana ze starzeniem się organizmu atrofia neuronów jest głównym czynnikiem powodującym zaburzenia funkcjonowania ich sieci, ale proces ten można zatrzymać bądź opóźnić, stosując odpowiednio dobraną strategię postępowania klinicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3643 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4339.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym. Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości, przemoc). Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6260.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: reading brain physiology
Bibliogr., index.
Reading comes easily to some students, but many struggle with some part of this complex process that requires many areas of the brain to operate together through an intricate network of neurons. As a classroom teacher who has also worked as a neurologist, Judy Willis offers a unique perspective on how to help students not only learn the mechanics of reading and comprehension, but also develop a love of reading. She shows the importance of establishing a nonthreatening environment and provides teaching strategies that truly engage students and help them build phonemic awareness; manipulate patterns to improve reading skills; improve reading fluency; combat the stress and anxiety that can inhibit reading fluency; increase vocabulary; overcome reading difficulties that can interfere with comprehension. By enriching your understanding of how the brain processes language, emotion, and other stimuli, this book will change the way you understand and teach reading skills and help all your students become successful readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13923.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej