Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje naukowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
tylko na miejscu
(33)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(29)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Bac Aneta
(2)
Cybulski Mateusz
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(2)
Kędziora-Kornatowska Kornelia (1962- )
(2)
Strelau Jan
(2)
Waszkiewicz Napoleon
(2)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Barć Maja
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Blecharz Jan (1954- )
(1)
Buckworth Janet (1953- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Dishman Rod K
(1)
Fidelus Anna
(1)
Fijewski Piotr
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kanarek-Lizik Dorota (1967- )
(1)
Kopyto Piotr
(1)
Król-Fijewska Maria
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Leppert Wojciech (1963- )
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Majkowicz Mikołaj
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Morena Katarzyna
(1)
O'Connor Patrick J
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Piepiora Paweł Adam
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Rutkowska Magdalena (neonatolog)
(1)
Różycka Jagoda
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sidorowicz Sławomir (1942- )
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Stepulak Marian Zdzisław (1957- )
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szczepaniak Sławomir
(1)
Tomporowski Phillip D. (1948- )
(1)
Wojciechowska-Filipek Sylwia
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Załuski Maciej
(1)
Zdrada Damian
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łuszczyńska Aleksandra (1971- )
(1)
Ślusarska Monika
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Żurek Alina
(1)
Żurek Grzegorz (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(747)
Lekarze
(150)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(101)
Poziom zaawansowany
(70)
Menedżerowie
(55)
Psycholodzy
(37)
C1 poziom biegłości językowej
(54)
Fizjoterapeuci
(54)
B2 poziom biegłości językowej
(53)
Nauczyciele
(47)
Poziom średniozaawansowany
(44)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(37)
Technikum
(30)
Przedsiębiorcy
(28)
Rodzice
(27)
C2 poziom biegłości językowej
(26)
B1 poziom biegłości językowej
(25)
C1 (poziom biegłości językowej)
(24)
Położne
(24)
Poziom podstawowy
(23)
Pedagodzy
(20)
Prawnicy
(19)
Programiści
(19)
Ratownicy medyczni
(19)
Dietetycy
(18)
Przedszkola
(17)
Studenci
(17)
Szkoły średnie
(17)
Szkoły branżowe I stopnia
(16)
Dzieci
(15)
Pediatrzy
(15)
Poziom niższy średniozaawansowany
(15)
Urzędnicy
(15)
Ekonomiści
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Poziom profesjonalny
(13)
B2 (poziom biegłości językowej)
(12)
Księgowi
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Neurolodzy
(12)
Ortopedzi
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Chirurdzy
(11)
Ginekolodzy
(11)
Lekarze rodzinni
(11)
Onkolodzy
(11)
Dorośli
(10)
Logopedzi
(10)
Rehabilitanci
(10)
Zawody medyczne
(10)
Adwokaci
(9)
Radcy prawni
(9)
Dietetycy i żywieniowcy
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Szkoły podstawowe
(8)
Szkoły zawodowe
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Lekarze specjaliści
(7)
Pracownicy samorządowi
(7)
Specjaliści ds. marketingu
(7)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(7)
Analitycy ekonomiczni
(6)
Inżynierowie budownictwa
(6)
Kardiolodzy
(6)
Pielęgniarki
(6)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(6)
Psychiatrzy
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Specjaliści zdrowia publicznego
(6)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Diabetolodzy
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Informatycy
(5)
Interniści
(5)
Inżynierowie
(5)
Logistycy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Pracownicy banków
(5)
Pracownicy służby zdrowia
(5)
Szkoły ponadgimnazjalne
(5)
Sędziowie
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(4)
A1 poziom biegłości językowej
(4)
Architekci
(4)
C1 plus
(4)
C2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(4)
Farmaceuci
(4)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Mikrobiolodzy
(4)
Młodzież
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Ogrodnicy
(4)
Opiekunowie medyczni
(4)
Politycy
(4)
Temat
Psychologia
(5)
Dzieci
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Młodzież
(3)
Psychoterapia
(3)
Stres
(3)
Wychowanie
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Farmakoterapia
(2)
Leczenie
(2)
Nauczanie
(2)
Otyłość
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Socjoterapia
(2)
Terapia dydaktyczna
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Ankieta
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Asertywność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bioetyka
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Diagnoza
(1)
Dieta odchudzająca
(1)
Dietetyka
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Erotomania
(1)
Etyka zawodowa
(1)
GERIATRIA
(1)
Geriatria
(1)
Gerontopsychiatria
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Karate
(1)
Kinezyterapia
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Kultura popularna
(1)
Lazarus, Richard Stanley (1922-2002)
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Lęk
(1)
Medycyna kliniczna
(1)
Menedżer
(1)
Metodologia
(1)
Miłość
(1)
Motywacja
(1)
Mutyzm
(1)
Nadwaga
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki społeczne
(1)
OSOBY W WIEKU STARSZYM
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Perinatologia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatologia
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Salutogeneza
(1)
Samoakceptacja
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wirus SARS-CoV-2
(1)
Więziennictwo
(1)
Więźniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(6)
Scenariusz zajęć
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(23)
Medycyna i zdrowie
(13)
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(6)
psychologia
(6)
wychowanie
(4)
terapia
(3)
aktywność fizyczna
(2)
autyzm
(2)
choroba Alzheimera
(2)
choroba afektywna dwubiegunowa
(2)
człowiek
(2)
depresja
(2)
diagnoza
(2)
diagnoza psychologiczna
(2)
edukacja
(2)
etyka
(2)
farmakoterapia
(2)
młodzież
(2)
nadwaga
(2)
otyłość
(2)
pedagogika
(2)
pomoc psychologiczna
(2)
psychologia zdrowia
(2)
psychoterapia
(2)
rozwój dziecka
(2)
socjoterapia
(2)
spostrzeganie
(2)
terapia zajęciowa
(2)
uczenie się
(2)
uzależnienia
(2)
zaburzenia
(2)
zaburzenia lękowe
(2)
zaburzenia osobowości
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
zaburzenia seksualne
(2)
zaburzenia snu
(2)
zdrowie psychiczne
(2)
Depression Anxiety Stress Scales 42 (DASS 42)
(1)
Questionnaire on Communication and Cooperation in Treatment (QCCT)
(1)
World Assumption Scale (WAS)
(1)
Wundt Wilhelm
(1)
adaptacja
(1)
arteterapia
(1)
asertywność
(1)
atrybucja
(1)
badania
(1)
badania psychologiczne
(1)
behawioryzm
(1)
biopsychologia
(1)
ból kręgosłupa
(1)
ból przewlekły
(1)
choreografia
(1)
choroba
(1)
chorzy psychicznie
(1)
diagnoza neuropedagogiczna
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dialog konstruktywny
(1)
dorastanie
(1)
dorosłość
(1)
dysleksja rozwojowa
(1)
dzieciństwo
(1)
edukacja zdalna
(1)
emocje
(1)
etyka zawodowa
(1)
farmakologia
(1)
funkcjonalizm
(1)
funkcjonowanie biopsychiczne
(1)
genetyka zachowania
(1)
geriatria
(1)
historia
(1)
hospicjum
(1)
integracja sensoryczna
(1)
izolacja więzienna
(1)
jakość życia
(1)
karate
(1)
komunikacja społeczna
(1)
komunikacja terapeutyczna
(1)
konflikt
(1)
kryzys
(1)
kształcenie
(1)
kwestionariusz osobowości
(1)
leczenie bólu
(1)
leczenie neurochirurgiczne
(1)
logopedia
(1)
ludzie starzy
(1)
menedżer
(1)
metodologia
(1)
metody badań
(1)
model eksperymentalny
(1)
model korelacyjny
(1)
modele badawcze
(1)
mutyzm
(1)
muzykoterapia
(1)
narząd ruchu
(1)
nauczanie
(1)
nauka
(1)
nauki społeczne
(1)
neobehawioryzm
(1)
neonatologia
(1)
neurologia
(1)
neuropsychologia
(1)
noworodek
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zależności od okoliczności, czasu, miejsca funkcjonowanie dziecka może przybierać różną postać . Obecny czas to także czas pandemii, który przysporzył sporo problemów zarówno w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Sytuacja spowodowana Covid-19 wymusiła na rodzicach, nauczycielach, pedagogach niejednokrotnie wejście w nowe role, które pozwoliły na udzielanie adekwatnej pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego bieżących kłopotów związanych zarówno ze strachem, obawami natury psychologicznej czy odnalezieniu się w nowym zdalnym nauczaniu, jak i przetrwaniem w izolacji od rówieśników. Książka zawiera studia teoretyczne, badania empiryczne, krytyczne analizy, rozwiązania metodyczne związane z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie i współpracą z rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21960.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia.)
Bibliografia strony 271-298. Indeksy.
Książka: przedstawia podstawowe zagadnienia dotyczące nadwagi i otyłości, krytycznie analizuje koncepcje teoretyczne stosowane jako podstawy interwencji psychologicznych służących leczeniu i prewencji otyłości, przybliża standardy przeprowadzania eksperymentów, służących testowaniu wpływu określonych czynników na ludzkie zdrowie, zawiera opisy interwencji psychologicznych oraz ocenę ich efektywności. Gwałtowny wzrost częstości występowania otyłości i nadwagi w ostatnich latach sprawił, że problemy związane z nadmierną wagą znalazły się w centrum zainteresowania praktyków zajmujących się zdrowiem, jakością życia, funkcjonowaniem społecznym i psychicznym. Proponowana książka zawiera przegląd najnowszych badań światowych dotyczących tego, jak psychologowie oddziałują na ludzi, by rozpoczęli i utrzymali aktywny tryb życia oraz zalecaną dietę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17615.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Zaprezentowane w tej książce narzędzia badawcze to skonstruowane lub zaadaptowane metody pomiaru przeznaczone do oceny:: nasilenia objawów depresyjnych, lękowych i poziomu stresu; komunikacji i współpracy w leczeniu; przebiegu procesu adaptacji pacjenta do choroby i jej leczenia; zmian fundamentalnych przekonań człowieka w następstwie zajścia zdarzenia traumatycznego. Wszystkie kwestionariusze i skale mogą być stosowane do celów naukowych oraz diagnostycznych. Wzbogacą warsztat badawczy zarówno pracowników ochrony zdrowia:: lekarzy, pielęgniarek, położnych, ratowników medycznych, fizjoterapeutów, psychologów zajmujących się naukowo problematyką nauk o zdrowiu, jak i studentów kierunków medycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18669.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22575.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22574.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 257-270.
Kryzys jest pojęciem, które kojarzy się zarówno z problemami osobistymi, jak i organizacyjnymi, państwowymi czy nawet globalnymi. Współczesna rzeczywistość sprzyja powstawaniu kryzysów, a zagrożenie nimi dotyczy wszystkich. Zasadniczym celem publikacji jest analiza zarządzania w warunkach, jakie wywołane są przez sytuacje kryzysowe, zarówno w skali makro, jak i mikro. Zakres opracowania obejmuje zagadnienia, z którymi można spotkać się w różnych sferach życia: w sytuacjach prywatnych, w organizacji, w społeczeństwie, w państwie, dlatego też znajomość tej problematyki wydaje się niezbędna w funkcjonowaniu we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22738.X.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22737.X.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 209-212.
Książka jest poświęcona problematyce mutyzmu wybiórczego (selektywnego), czyli zaburzeniu wieku dziecięcego, którego głównym objawem jest brak mowy w niektórych sytuacjach społecznych. Wątpliwości i pytania na temat mutyzmu selektywnego towarzyszą rodzicom i ich opiekunom niemal na każdym etapie diagnozy i terapii. Publikacja ma na celu udzielenie odpowiedzi na możliwie najwięcej pytań, m.in.: jakie są dzieci z mutyzmem wybiórczym, czego potrzebują? Jaką strategię postępowania przyjąć, by jego rozwój przebiegał harmonijnie? Czym grodzi nieleczony mutyzm wybiórczy? Dlaczego tak ważna jest współpraca pomiędzy rodzicami, terapią i placówką, do której uczęszcza dziecko?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17461.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 103-118.
Książek na temat karate napisano już wiele. Sęk w tym, że większość z nich przedstawia wyłącznie historię tej dyscypliny i elementy treningu kihon, kata, kumite. Paweł Adam Piepiora idzie zdecydowanie dalej. Autor kładzie nacisk nie tylko na przygotowanie motoryczne i techniczne, ale też taktyczne i mentalne. Dlaczego? Bo za sukcesem dobrze przygotowanego fizycznie karateki stoi psychika. Sportowiec, zawodnik, trener i sędzia wykorzystał swoje ponad trzydziestoletnie doświadczenie, wiedzę i umiejętności z zakresu różnych stylów karate. W poszczególnych rozdziałach Czytelnik znajdzie krótką historię i charakterystykę tej dyscypliny sportu, opis form i treningu karate, a także umiejętności fizycznych i mentalnych niezbędnych do jego uprawiania. Kompendium jest cennym źródłem informacji dla trenerów i instruktorów karate, pełnoletnich adeptów karate, kandydatów na trenerów i instruktorów karate, trenerów mentalnych i psychologów sportu, studentów nauk o kulturze fizycznej, nauczycieli, pedagogów oraz wychowawców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21970.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21018.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21017.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 143-162.
Treści książki stanowią wynik doświadczeń własnych i praktyki psychodietetycznej w ramach prowadzenia gabinetu psychologicznego oraz współpracy przy projektach naukowych dotyczących zachowań zdrowotnych w tym żywieniowych pacjentów z przewlekłymi chorobami somatycznymi i nadwagą / otyłością. Zawierają zbiór interdyscyplinarnej i kompleksowej wiedzy z dziedziny dietetyki i psychologii, która ma ukierunkować przyszłych specjalistów i specjalistów już pracujących z ww. grupami osób w stronę skutecznej i efektywnej współpracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18214.XVIII.10 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20189.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20188.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach. Indeks.
Książka stanowi unikalne połączenie praktycznego podręcznika jak postępować z nieuleczalnie chorym lub skrajnie niedojrzałym noworodkiem i jego rodziną (opieka perinatalna, dawkowanie leków, formalności, zagadnienia prawne) z rozprawą etyczno-filozoficzną (rozważania filozofów z różnych epok o przemijaniu, dysputa o uporczywej terapii, najnowsze wyniki badań z dziedzin psychologii i socjologii). Autorzy pochodzą z odmiennych światów, ale ich spojrzenia na omawiane tematy idealnie się uzupełniają.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17796 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19140.XVIII.1.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19139.XVIII.1.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22412.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompendium wiedzy psychologicznej napisane przez 47 wybitnych polskich psychologów z myślą o studentach psychologii i innych nauk społecznych, nauczycielach akademickich, psychologach praktykach. Książka stanowi trzeci tom Psychologii. Dotyczy jednostki w społeczeństwie i elementów psychologii stosowanej. Znajdują się tu takie pojęcia: człowiek w relacji z innymi, edukacja, działalność zawodowa i publiczna, zdrowie i choroba, etyczne aspekty uprawiania zawodu psychologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia - Indeksy.
Kompendium wiedzy psychologicznej napisane przez 47 wybitnych polskich psychologów z myślą o studentach psychologii i innych nauk społecznych, nauczycielach akademickich, psychologach praktykach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.446.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-144.
Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są „wystarczająco dobre”, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18580.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18579.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikowanie się z chorym psychicznie / dr hab. n. społ. Ewa Wilczek-Rużyczka. - Wydanie II. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2019. - XI, [1], 132, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach. Indeks.
Zwięzłe kompendium wiedzy na temat komunikowania się z chorym psychicznie. W poszczególnych rozdziałach omówiono zarówno podstawy teoretyczne komunikowania się, jak i jego rodzaje. Uwzględniono również jego specyfikę w przypadku osób z różnymi zaburzeniami psychicznymi, a także komunikowanie się z rodziną chorego psychicznie. Ponadto przedstawiono problemy i sytuację tych osób w rodzinie i społeczeństwie, z uwzględnieniem aspektów etycznych i prawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17864 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19258.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19257.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.784.III.10 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.783.III.10 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.785.III.10 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.782.III.10 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 59-60, 229-235.
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20149.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20148.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seksoholizm : perwersja i miłość / Damian Zdrada. - Warszawa : Difin, copyright 2017. - 264 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, dyskografia, filmografia przy rozdziałach.
Kompendium wiedzy o seksoholizmie z punktu widzenia psychoterapeuty, ale nie seksuologa. Książka zawiera wskazówki przydatne w rozpoznawaniu i psychoterapii osób z tym zaburzeniem. Adresowana jest do psychologów, psychoterapeutów, studentów psychologii, którzy chcą leczyć tzw. seksoholików. Publikacja stanowi opracowanie dotyczące problematyki seksoholizmu. W obszarze problemów seksualnych występuje wiele różnych zaburzeń: począwszy od zaburzeń identyfikacji płciowej, poprzez zaburzenia preferencji seksualnych aż po zaburzenia rozwoju psychoseksualnego. Nie ma jednak w tej klasyfikacji seksoholizmu. Co więcej – ani w klasyfikacji zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, ani w kryteriach diagnostycznych wg DSM-V nie znajdziemy takiej jednostki chorobowej. Skąd więc wzięło się zaburzenie, o którym mówi się coraz częściej i więcej? Na to pytanie czytelnik znajdzie odpowiedź w tej publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18473.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18472.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18169.V.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20073.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20072.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej