Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(745)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(739)
Publikacje naukowe
(36)
E-booki
(17)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje fachowe
(4)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(694)
dostępne
(594)
wypożyczone
(34)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(214)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(407)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(696)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(3)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(3)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(16)
Szuścik Urszula
(16)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(14)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(13)
Gajdzica Zenon
(7)
Klinik Anna
(7)
Rąkowski Grzegorz (1954- )
(7)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(6)
Rottermund Jerzy
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Grzywacz Jacek
(5)
Jędrzejko Mariusz
(5)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(5)
Pisarczyk Stanisław (1937- )
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(4)
Szymański Edward (1928- )
(4)
Wojtaszczyk Konstanty Adam (1952- )
(4)
Węglińska Maria (1936- )
(4)
Ładyżyński Andrzej
(4)
Buczek Alicja
(3)
Gewert Marian
(3)
Gospodarek Jerzy
(3)
Jalinik Mikołaj
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Korzeniowska Wiesława
(3)
Krajnik Małgorzata
(3)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(3)
Malec-Milewska Małgorzata
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Pasieczny Robert
(3)
Skoczylas Zbigniew
(3)
Sobczak Eugeniusz
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Wordliczek Jerzy
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(2)
Adamowski Janusz Włodzimierz (1952- )
(2)
Aksman Joanna
(2)
Aluchna Maria
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Biernat Elżbieta
(2)
Brańka Zofia
(2)
Bryx Marek (1953- )
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cichosz Marzenna
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Doligalski Tymoteusz
(2)
Dziedzic Ewa
(2)
Dębska Grażyna
(2)
Fisiak Jacek (1936-2019)
(2)
Fuks Agata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gajkowska-Stefańska Lidia
(2)
Garbat Marcin
(2)
Gardian Renata
(2)
Gierszewska Grażyna
(2)
Godlewska Hanna (1960- )
(2)
Godlewska-Majkowska Hanna (1960- )
(2)
Goździalska Anna
(2)
Graczyk Krzysztof
(2)
Graczykowska Bogusława
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Jasiński Leszek Jerzy
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Kowalski Arkadiusz Michał
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kruszewicz Andrzej G. (1959- )
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Kuś Artur
(2)
Kłodawski Michał
(2)
Lichniak Irena
(2)
Mamcarz Bożena
(2)
Marcinkiewicz Cezary
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Mróz Bogdan
(2)
Nakielski Grzegorz
(2)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(2)
Olaczek Romuald (1934- )
(2)
Pakulska Teresa
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Papież Jan
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(391)
2000 - 2009
(323)
1990 - 1999
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(52)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(753)
Język
polski
(750)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Specjaliści ds. bezpieczeństwa i obronności
(2)
Chirurdzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uroginekolodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(30)
PEDAGOGIKA
(28)
DZIECKO
(25)
NAUCZANIE
(25)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(25)
WYCHOWANIE
(21)
TURYSTYKA
(17)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(16)
INNOWACJE
(16)
RODZINA
(14)
INTERNET
(11)
UNIA EUROPEJSKA
(10)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
KADRY
(9)
MŁODZIEŻ
(9)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(9)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(9)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(8)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(8)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(8)
ZARZĄDZANIE
(8)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(8)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(7)
POSTAWY
(7)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(7)
UCZNIOWIE
(7)
BUDOWNICTWO
(6)
CHORZY w RODZINIE
(6)
GOSPODARKA TERENOWA
(6)
KOBIETA
(6)
KULTURA MASOWA
(6)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
PEDAGOGIKA KULTURY
(6)
PRACE DYPLOMOWE
(6)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(6)
SZKOLNICTWO
(6)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(5)
EKOROZWÓJ
(5)
GLOBALIZACJA
(5)
GOSPODARKA
(5)
KULTURA FIZYCZNA
(5)
LUDZIE STARZY
(5)
MATERIAŁY BUDOWLANE
(5)
MOWA
(5)
NARKOMANIA
(5)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(5)
POLSKA
(5)
Pedagogika
(5)
Zarządzanie
(5)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(5)
BANKI
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(4)
DZIECKO MALTRETOWANE
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(4)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(4)
KONSUMENCI (ekon.)
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(4)
MIASTA
(4)
MOTYWACJA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(4)
OSOBOWOŚĆ
(4)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(4)
PODRĘCZNIKI
(4)
PORADNIKI
(4)
SOCJOLOGIA
(4)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(4)
UCZENIE SIĘ
(4)
WIEŚ
(4)
Wychowanie
(4)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(4)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(4)
ZDROWIE PUBLICZNE
(4)
AGROTURYSTYKA
(3)
AUTYZM
(3)
EDUKACJA MEDIALNA
(3)
EKONOMIA
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
FINANSE PUBLICZNE
(3)
FUNDAMENTY
(3)
GEOLOGIA INŻYNIERSKA
(3)
GRY EDUKACYJNE
(3)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(3)
INWESTYCJE
(3)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(3)
JĘZYK POLSKI
(3)
KULTURA
(3)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(3)
MANIPULACJA (psychol.)
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
MECHANIKA GRUNTÓW
(3)
Temat: czas
2001-0
(36)
1989-
(25)
2001-
(24)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1201-1300
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
POLSKA
(10)
BIESZCZADY
(1)
EUROPA
(1)
Europa
(1)
KUJAWSKO-POMORSKIE, województwo
(1)
Kanada
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
WARSZAWA
(1)
Warszawa
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(97)
Podręcznik
(47)
PODRĘCZNIKI
(20)
Praca zbiorowa
(14)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(9)
Monografia
(8)
PORADNIKI
(7)
Opracowanie
(5)
Podręczniki akademickie
(5)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(3)
Poradnik
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(2)
Raport z badań
(2)
Słownik dwujęzyczny
(2)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
ALBUMY
(1)
Antologia
(1)
BIBLIOGRAFIA
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
FOTOGRAFIA
(1)
KATALOGI
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Książka kucharska
(1)
MASZYNY
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
SPISY
(1)
SŁOWNIKI
(1)
SŁOWNIKI POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
ĆWICZENIA I ZADANIA DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(33)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Zarządzanie i marketing
(12)
Medycyna i zdrowie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Inżynieria i technika
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Psychologia
(4)
Transport i logistyka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Dom i ogród
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kulinaria
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(34)
rodzina
(32)
dzieci
(24)
edukacja
(24)
turystyka
(23)
Polska
(19)
wychowanie
(18)
budownictwo
(17)
zarządzanie
(16)
edukacja wczesnoszkolna
(14)
nauczanie
(14)
niepełnosprawni
(14)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(12)
pedagogika
(12)
prawo
(12)
Unia Europejska
(11)
rozwój zrównoważony
(11)
Internet
(10)
historia
(10)
kształcenie
(10)
nauczyciel
(10)
psychologia
(10)
samorząd terytorialny
(10)
socjologia
(10)
szkoła
(10)
zarządzanie strategiczne
(10)
globalizacja
(9)
ludzie starzy
(9)
rehabilitacja
(9)
wspomaganie rozwoju
(9)
dziecko niepełnosprawne
(8)
finanse
(8)
innowacje
(8)
jakość życia
(8)
kobiety
(8)
konsument
(8)
młodzież
(8)
uzależnienie
(8)
zarządzanie wiedzą
(8)
finanse przedsiębiorstw
(7)
materiały budowlane
(7)
niepełnosprawność
(7)
ochrona środowiska
(7)
planowanie przestrzenne
(7)
przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
wychowanie przedszkolne
(7)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(7)
biuro podróży
(6)
cele kształcenia
(6)
czas wolny
(6)
dydaktyka
(6)
gospodarka
(6)
innowacyjność
(6)
inwestycje
(6)
konkurencyjność
(6)
kultura
(6)
marketing
(6)
niepełnosprawność umysłowa
(6)
przedsiębiorczość
(6)
rynek pracy
(6)
terapia
(6)
zarządzanie kryzysowe
(6)
zasady nauczania
(6)
agresja
(5)
agroturystyka
(5)
autyzm
(5)
badania marketingowe
(5)
bezpieczeństwo
(5)
dziecko autystyczne
(5)
ekologia
(5)
formy kształcenia
(5)
grunt budowlany
(5)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
klaster
(5)
komunikacja marketingowa
(5)
metodologia
(5)
metody nauczania
(5)
motywowanie pracowników
(5)
myślenie twórcze
(5)
nauczyciele
(5)
niepowodzenia szkolne
(5)
planowanie
(5)
polityka społeczna
(5)
praca
(5)
praca dyplomowa
(5)
produkt turystyczny
(5)
przemoc w rodzinie
(5)
religia
(5)
resocjalizacja
(5)
rozwój regionalny
(5)
seksualność
(5)
socjalizacja
(5)
starość
(5)
sztuka
(5)
twórczość
(5)
uczeń
(5)
usługi turystyczne
(5)
zarządzanie jakością
(5)
zdrowie
(5)
ADHD
(4)
753 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-67.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10656.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lech Witkowski w swej nowej książce udowadnia, że pożegnanie z autorytetem (zjawiskiem i pojęciem) jest chyba przedwczesne. We wstępie do Wyzwań autorytetu... zapowiada co prawda, że czas zapotrzebowania na autorytety skończył się, jednak faktycznie – jeśli dobrze odczytuję tę zapowiedź, to nie chodzi o zerwanie z tym problemem, lecz raczej zależy mu na nowym jego odczytaniu, i to w dwóch możliwych warstwach: realnej i semantycznej. Pierwszy zabieg L. Witkowskiego polega na wyrwaniu autorytetu naukom behawioralnym, a więc odcięciu go od sił żywotnych oferowanych przez ten kierunek uprawiania psychologii, który polega na redukowaniu wszystkiego do konkretnych zachowań ludzi i prowadzenia precyzyjnych badań empirycznych (najlepiej eksperymentalnych). Propozycja L. Witkowskiego polega na wprowadzeniu autorytetu w obszar nauk humanistycznych, czyli uznaniu, że zjawisko to ma genezę kulturową, a tym samym jest bardziej płynne, bardziej uwarunkowane tradycją historyczną, bardziej wysycone wartościami, niż chcieliby to zaakceptować przedstawiciele nauk behawioralnych. Drugi zabieg na autorytecie polega na nadaniu temu pojęciu nowego znaczenia. Mówiąc krotko i konkretnie, chodzi o potraktowanie autorytetu jako soczewki, która pozwala ludziom lepiej orientować się w otoczeniu społecznym, pewne rzeczy wyodrębniać z niego wyraziście, a inne ignorować, przetwarzać informacje o świecie zgodnie z tym, co widzimy w tym „szkle powiększającym” autorytetu. Chcąc jak najlepiej oddać to oryginalne podejście: autorytet jest generatorem znaczeń społecznych, który pozwala z nieograniczonej liczby sensów możliwych do wydobycia z rzeczywistości uznać za własne tylko niektóre z nich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8354 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9727.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9726.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest bardzo czytelnie napisanym podręcznikiem akademickim skierowanym do studentów szkół pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków. Każdy rozdział zawiera wprowadzenie do głównego tematu, opis zagadnień oraz podsumowanie, w którym oprócz krótkiego streszczenia treści, pod hasłem "Pomyślmy wspólnie" znajdziemy zadanie do rozwiązania, a ponadto podstawowe pojęcia i zagadnienia, które Czytelnik powinien znać po lekturze rozdziału oraz wykaz literatury uzupełniającej. Główne tematy książki to rozwój i jego optymalizacja, podstawowe procesy i czynności interesujące pedagoga (ontogenetyczny rozwój człowieka, uczenie się, nauczanie i wychowywanie), interakcje pedagogiczne (ogólny punkt widzenia psychologa, relacja nauczyciel-uczeń), praktyczne wskazania, czyli jak poznać samego siebie, jak ułatwić samopoznanie uczniowi oraz jak wzbudzić motywację poznawczą ucznia. Zamiast zakończenia przedstawiono refleksje pedagogiczne, m.in. co łączy a co różni nauczycieli i uczniów oraz rozważania na temat sukcesu pedagogicznego oraz niebezpieczeństwa porażki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3081 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3082.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4084.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczność interwencji publicznej w zakresie mobilności miejskiej / Michał Wolański. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2022. - 258 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 239-253.
Głównym tematem niniejszej monografii jest skuteczność interwencji publicznej, czyli zgodnie z rozumieniem powszechnie przyjętym w ewaluacji oraz w naukach ekonomicznych stopień czy zdolność do realizacji zakładanych celów na poziomie strategicznym. Nowoczesne interwencje publiczne, w szczególności strategie i programy operacyjne, mają określone cele w ramach zadanych budżetów. W związku z tym mogą i powinny być z realizacji tych celów rozliczane. Co więcej jak pokazano w dalszej części pracy powszechna jest realizacja interwencji publicznych, które nie osiągają swoich celów, czyli są nieskuteczne, co rodzi potrzebę dogłębnej analizy ukierunkowanej właśnie na kryterium skuteczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22277.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22276.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom. 3 t.3)
Książka ta zaczyna się sentencją „spiesz się powoli” i ona stanowi jej główną myśl. Spiesząc się człowiek nie może dojrzeć ani piękna ani dramatu otaczającej go przyrody. Odpowiada na pytania: Jak zwiększyć ludzką wrażliwość?, Jak ocalić planetę – Ziemię?, Jak pracować, by zrozumieć świat i siebie?, Jak kształcić nauczycieli z ducha?, a przede wszystkim „Co zrobić, aby zapobiec degradacji człowieka, świata przyrody i sztuki?”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19722.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19721.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W przebiegu humanistycznych studiów uniwersyteckich słuchacze na ogół mają do czynienia z tym zagadnieniem na gruncie poszczególnych dyscyplin albo stykają się z tematami wymagającymi tylko zastosowania zintegrowanej już wiedzy o zależnościach między mózgiem a zachowaniem, stąd więc zrodził się pomysł napisania tego skryptu, w którym zaprezentowano wybór najważniejszych współczesnych poglądów na temat mózgowej organizacji czynności psychicznych. Zagadnienia przedstawiono na takim poziomie ogólności, by mogły stanowić punkt wyjścia do bardziej szczegółowego studiowania aspektów zachowań ludzkich zarówno prawidłowych, jak też patologicznych-ze wstępu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6830.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka wpisuje się w refleksję nad teoretycznymi podstawami współczesnej pedagogiki. Autorka stara się udzielić odpowiedzi na pytania o istotę wychowania, jego związek z praktyką pedagogiczną oraz jego podstawy filozoficzne i teoretyczne uzasadnienia. Podstawowym celem było wskazanie takich działań funkcjonujących w rzeczywistości wychowawczej, które są przykładem manipulacji. Pierwsza część pracy to rozważania dotyczące istoty manipulacji. Kolejna część książki zawiera opisy wybranych obszarów funkcjonowania manipulacji w przestrzeni społecznej. Są to: manipulacja jako forma nacisku, interpretacja ukrytego programu jako formy manipulacji, opis koegzystencji manipulacji i propagandy. Trzecia część pracy to interpretacja manipulacji w rzeczywistości wychowawczej. Rezultatem tych dociekań było wskazanie tekstów opisujących działania edukacyjne nacechowane zjawiskami manipulacyjnymi, zaliczonymi do wielkiej manipulacji. Praca skierowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, psychologii, socjologii, politologii, teoretyków i praktyków wychowania, dziennikarzy oraz osób zajmujących się komunikacją i analizą różnorodnych metod wywierania wpływu, pracowników i wolontariuszy organizacji zajmujących się walką z sektami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4641.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5013.V.2 [Czytelnia B], 5012.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.175 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o sygn. CD.175.
Książka obejmuje trzy grupy zagadnień. W pierwszej części znalazły się wstępne wiadomości dotyczące oligofrenopedagogiki jako nauki. Na temat etiologii upośledzenia umysłowego istnieje dość obszerna specjalistyczna literatura naukowa. Moje zadanie polegało nie na tym, aby podać skróconą wiedzę w tym zakresie, lecz na pokazaniu wzajemnego związku między stopniem upośledzenia umysłowego a planowaniem postępowania rewalidacyjnego. Druga część książki zawiera ogólne założenia organizacji szkolnictwa specjalnego dla upośledzonych umysłowo w Polsce. Analiza objęła głównie te placówki, które związane są z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w formie zorganizowanej opieki szkolnej i zakładowej. Odrębnego opracowania wymaga zagadnienie organizacji środowiska rewalidacyjnego w domu rodzinnym dziecka. Materiał dotyczący opieki nad dzieckiem upośledzonym umysłowo w dwóch wybranych państwach (Francja, Belgia) umieszczono w ostatniej części opracowania łącznie z problemem integracji upośledzonych umysłowo ze społeczeństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7053.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3308 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko pojętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Włoszech, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii. Celem autorów było przybliżenie czytelnikowi konkretnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4240 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4689.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 330-346. Indeksy.
Książka jest próba uporządkowania wiedzy na tema procesu diagnozy i podstawowych rozwiązań metodologicznych przyjętych w diagnozowaniu. autorka omawia założenia teoretyczno-metodologiczne diagnozy pedagogicznej, jej funkcje, kryteria oceny wykorzystywanych modeli i technik diagnostycznych, podstawowe standardy decydujące o jakości tworzonych i wykorzystywanych narzędzi diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13163.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14281.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji zostały przedstawione rodzime działania pomocowe i opiekuńcze skierowane do wybranych grup społecznych w szczególności narażonych w okresie ponowoczesności na marginalizację i wykluczenie społeczne (osoby starsze, niepełnosprawne, ofiary przemocy domowej, byli skazani, rodziny wychowujące dzieci z określoną dysfunkcją, rodziny z dziećmi osiągające niskie dochody). Poruszona została również kwestia aktywności społecznej lokalnych liderów w organizowaniu pomocy potrzebującym oraz rodzin zastępczych ze szczególnym podkreśleniem znaczenia rodzin niespokrewnionych z dzieckiem. Tematyka opracowań zawartych w monografii stanowi szerokie spektrum analiz, pytań, ale również konkretnych propozycji na przykład dla polityki rodzinnej państwa. Założone cele publikacji to ukazanie zasadności wspierania określonych grup w funkcjonowaniu w życiu społecznym oraz wyzwanie do gruntownej reorientacji teorii i praktyki pomocy społecznej i opieki w środowisku lokalnym. Publikacja posiada wartości zarówno naukowe, jak i informacyjne. Adresowana jest do pracowników naukowo-dydaktycznych, nauczycieli, pracowników szeroko rozumianej pomocy społecznej, studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10892.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 253-276.
Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22627.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22626.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych. Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną. Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej – dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8361 [Magazyn 1], P.8099 [Magazyn 1], P.8363 [Magazyn 1], P.8362 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8098.IV.4 [Wypożyczalnia B], P.8002.IV.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9333.IV.4 [Czytelnia B], 9332.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 63-64.
Celem publikacji jest wielopłaszczyznowe przedstawienie problematyki związanej z dzieckiem autystycznym. W pierwszej części publikacji omówione zostały merytoryczne opracowania dotyczące uregulowań prawnych niepełnosprawności, problematyki autyzmu oraz metod wspomagania rozwoju dziecka. W drugiej części autorka prezentuje indywidualny przypadek swojego dziecka, dotkniętego autyzmem, charakteryzuje wykorzystywane metody pracy, leczenia i rehabilitacji. Książka jest odbiciem wiedzy, doświadczeń, dylematów osobistych i emocjonalnych przeżyć autorki dotyczących funkcjonowania w rodzinie z dzieckiem autystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11708 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3621 [Magazyn 1], P.3620 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3619.XXIV.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2713.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wnosi do stanu wiedzy o mediach i edukacji medialnej nowe elementy, które zasługują na upowszechnienie. Autorkę interesowało bowiem w jaki sposób przemiany dotyczące przechodzenia od starych do nowych form przekazu wpłynęły na pozycję widza. W publikacji dokonano analizy wybranych teorii komunikowania masowego oraz przeglądu stanowisk teoretycznych dotyczących relacji telewizja – odbiorca. Zaprezentowana analiza dotyczy sposobów odbioru przekazów telewizyjnych przez młodzież gimnazjalną oraz rola edukacji medialnej we współczesnej szkole poprzez przyjętą procedurę badań empirycznych jest oryginalna i prowadząca do poszerzenia wiedzy pedagogicznej w zakresie mediów i edukacji medialnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5995 [Magazyn 1], P.5994 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5993.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7272.VI.11 [Czytelnia B], 7271.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [265]-289.
Książka jest wręcz imponującym zbiorem wiedzy na temat osób z zespołem Downa, przy tym jest to wiedza najbardziej kompetentna, została bowiem ujęta `od wnętrza` tychże osób oraz najbliższych członków rodziny, z którymi dzielą one swoje codzienne życie. Jest to wiedza `gorąca`, ponieważ zastosowana metoda narracji biograficznej pozwala na ujawnienie tego, co zazwyczaj skrywane przed otoczeniem, a niekiedy i przed samym sobą. [...] Oprócz tej pasjonującej części obejmującej narracje książka zawiera bardzo obszerną wiedzę na temat zespołu Downa, zarówno historyczną, jak i medyczną, psychologiczną czy pedagogiczną, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11986.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1185.XXI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej