Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(57)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Książki
(57)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(9)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(47)
nieokreślona
(6)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(22)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(30)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(51)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Kożusznik Barbara
(3)
Colman Andrew M
(2)
Johnson Robert L
(2)
Kaczmarek Mirosława
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Radzicki Józef
(2)
Robbins Stephen P. (1943- )
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Abłamowicz Elżbieta
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bishop George D
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borsich Szymon
(1)
Boski Paweł
(1)
Bradshaw John (1950- )
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
Cebulak Marta
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Cichosz Adam
(1)
Coren Stanley
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czernecka Julita
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Domański Tomasz
(1)
Dröscher Vitus B. (1925- )
(1)
Duhigg Charles (1974- )
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fiłonowicz Beata
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gała Aleksandra (1954- )
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzega Urszula
(1)
Guzek Andrzej
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Górnik-Durose Małgorzata (1960- )
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Juczyński Zygfryd (1941- )
(1)
Judge Timothy A
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kimble Daniel
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Korpak Filip
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kołtońska Maja
(1)
Kruk Wacław
(1)
Kwilecki Krzysztof
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Mackintosh Nicholas J. (1935- )
(1)
Mamcarz Artur (1958- )
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Marć Małgorzata
(1)
Małecka-Ziembińska Edyta
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Miller Robert M
(1)
Mruk Henryk
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Noworól Jarosław
(1)
Odachowska-Rogalska Ewa
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Olejniczak Tomasz
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Opolska Teresa
(1)
Owen Neville
(1)
Peters Alan
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Potorska Alicja
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Redlicka Anna
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Rogozińska-Pawełczyk Anna
(1)
Rudzki Sławomir
(1)
Rutkowska Dorota (1970- )
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Ręklewski Marek
(1)
Sadowska-Mazuryk Joanna
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Sowa Izabela (1969- )
(1)
Spisacka Stanisława (1951- )
(1)
Stawarz Barbara (nauki o zdrowiu)
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suchocka Lilia
(1)
Szepeluk Adam
(1)
Szuster Anna
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Tkaczyk Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Illinois (USA)
(1)
Język
polski
(62)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Menedżerowie
(2)
Rodzice
(2)
Hodowcy koni
(1)
Jeźdźcy
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psychologowie
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Urzędnicy
(1)
Weterynarze
(1)
Temat
ZACHOWANIE
(21)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(10)
Zachowanie
(6)
ORGANIZACJE
(5)
MŁODZIEŻ
(4)
Młodzież
(4)
Psychologia zwierząt
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
DZIECKO
(3)
Dzieci
(3)
Etologia
(3)
KADRY
(3)
Zachowania prozdrowotne
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Zachowanie się zwierząt
(3)
Decyzje
(2)
HIGIENA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
MOTYWACJA
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
OSOBOWOŚĆ
(2)
POSTAWY
(2)
PROMOCJA ZDROWIA
(2)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
Psy
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
Stres
(2)
Tresura
(2)
ZACHOWANIE PROSPOŁECZNE
(2)
Zachowania konsumentów
(2)
Zachowania samobójcze
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Zwierzęta
(2)
ALTRUIZM
(1)
Analiza spektralna
(1)
BEHAWIORYZM
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Chorzy na depresję
(1)
DECYZJE
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Depresja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
E-konsumenci
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Franczyza
(1)
GENETYKA ZACHOWANIA
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
Genetyka
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
Jakość życia
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
Kierowanie pojazdami
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Koń
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
MEDYCYNA
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
Makroelementy
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Medycyna
(1)
Mikroelementy
(1)
MÓZG
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
Nadwaga
(1)
Neurobiologia
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ODPOWIEDZIALNOŚĆ MORALNA
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka pielęgniarska
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Osoby otyłe
(1)
Otyłość
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PODMIOTOWOŚĆ
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
PSYCHOFIZJOLOGIA
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Białoruś
(1)
Francja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Poradnik
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Biologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(4)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Chemia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
psychologia
(8)
młodzież
(7)
zachowania zdrowotne
(7)
aktywność fizyczna
(6)
dzieci
(6)
komunikacja interpersonalna
(5)
stres
(5)
zachowanie
(5)
motywacja
(4)
otyłość
(4)
przywództwo
(4)
psychologia zwierząt
(4)
styl życia
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
zdrowie
(4)
ból
(3)
edukacja zdrowotna
(3)
uzależnienie
(3)
zaburzenia zachowania
(3)
zachowania konsumenckie
(3)
alkohol
(2)
atrakcyjność
(2)
depresja
(2)
kierowanie
(2)
kompetencje społeczne
(2)
kultura organizacji
(2)
kultura organizacyjna
(2)
media społecznościowe
(2)
narkotyki
(2)
negocjacje
(2)
odżywianie
(2)
osobowość
(2)
pracownik
(2)
profilaktyka
(2)
promocja zdrowia
(2)
psychologia społeczna
(2)
psychologia zdrowia
(2)
reklama
(2)
rozwój psychiczny
(2)
samobójstwo
(2)
układ nerwowy
(2)
zaburzenia lękowe
(2)
zaburzenia odżywiania
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
zachowania ryzykowne
(2)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(2)
ADHD
(1)
Internet
(1)
Warszawa
(1)
Web 2.0
(1)
agresja
(1)
agroturystyka
(1)
alergia
(1)
alkoholizm
(1)
anoreksja
(1)
astma
(1)
autyzm
(1)
badania naukowe
(1)
bulimia
(1)
choroba
(1)
choroba przewlekła
(1)
choroby nowotworowe
(1)
choroby weneryczne
(1)
choroby zakaźne
(1)
cierpienie
(1)
ciąża
(1)
ciśnienie tętnicze
(1)
cukrzyca typu 1
(1)
czyn karalny
(1)
czynniki ryzyka
(1)
czynniki środowiskowe
(1)
czynności fizjologiczne
(1)
czynności ochronne
(1)
czynności rozrodcze
(1)
czynności ruchowe
(1)
decyzje zakupowe
(1)
diagnoza
(1)
dobrostan psychiczny
(1)
dopalacze
(1)
dysleksja
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
dziedziczenie
(1)
dziedziczenie cech
(1)
e-commerce
(1)
e-konsument
(1)
ekologia człowieka
(1)
ekonomia
(1)
ekonomia behawioralna
(1)
emocje
(1)
epidemiologia
(1)
etnocentryzm konsumencki
(1)
etologia
(1)
exercise
(1)
franczyza
(1)
genetyka
(1)
globalizacja
(1)
grupa
(1)
hazard
(1)
health behaviors
(1)
66 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 170-191. Indeks.
Monografia koncentruje się na uwarunkowaniach zachowań zdrowotnych podejmowanych przez młodzież w ujęciu podmiotowych i rodzinnych wyznaczników tych zachowań. W monografii dokonano przeglądu kluczowych koncepcji wyjaśniających zachowania związane ze zdrowiem, przedstawiono uwarunkowania zachowań zdrowotnych oraz zaprezentowano wyniki badań. Integralną częścią publikacji jest propozycja założeń programu profilaktycznego, opracowanego na bazie uzyskanych wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11260 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12352.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-208.
Dotychczasowe badania nad zachowaniami pro i antyspołecznymi prowadzone były dwutorowo i niezależnie od siebie, na różnych grupach badanych. Stanowiło to nadmierne uproszczenie tej problematyki, wskazując, że jedni zachowują się dobrze, a inni-źle. W rzeczywistości naszych zachowań nie można tak prosto klasyfikować. Uspołecznienie stanowi bowiem kontinuum, na krańcach którego znajdują się jednostki prospołeczne i antyspołeczne, a pomiędzy nimi osoby zachowujące się zarówno prospołecznie, jak i antyspołecznie. Takie właśnie ujęcie, ujawniające zarówno deficyty, jak i zasoby badanych adolescentów proponuję w książce. Umożliwia ono nie tylko dokładną diagnozę zjawiska przestępczości nieletnich, ale także formułowanie działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, które powinny opierać się na wiedzy o pozytywnych cechach i zachowaniach badanych. Część teoretyczna pracy przybliża prawne rozumienie pojęcia nieletni, zawiera także istoty zachowań prospołecznych i antyspołecznych oraz przegląd podstawowych teorii i badań poświęconych motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych adolescentów. Część empiryczna zawiera charakterystykę motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych nieletnich na tle uczniów ze szkół średnich i wolontariuszy ze względu na podstawowe cechy procesu motywacyjnego – kierunek i natężenie motywacji, a także analizę osobowościowych, środowiskowych i sytuacyjnych czynników motywacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8935 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9115.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10501.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ma za zadanie pomóc rodzicom, opiekunom, nauczycielom zrozumieć, czym jest depresja dla młodego człowieka, co się z nim wtedy dzieje, jakie myśli i uczucia nim targają. Młodzież opowiada o tym własnymi słowami, które bardziej przekonują niż jakikolwiek akademicki opis. Warto również dowiedzieć się, co w takich sytuacjach radzą specjaliści, na czym polega ich pomoc i jakie mogą być konsekwencje, kiedy taka pomoc jest dla dziecka niedostępna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18424.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18423.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Medycyna stylu życia / redakcja naukowa Daniel Śliż, Artur Mamcarz. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2018. - XVII, [1], 499 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
W naszym kraju stopniowo rozpowszechnia się przekonanie, że styl życia jest główną determinantą stanu zdrowia. Dlatego z wielką ciekawością przeczytałem monografię zatytułowaną „Medycyna stylu życia”, która poświęcona jest różnym aspektom wpływu stylu życia na zdrowie człowieka. Oddawana do rąk czytelników książka to efekt udanej inicjatywy łączenia wiedzy i doświadczeń specjalistów różnych dziedzin, którzy szczegółowo, ale przystępnie i w sposób wyważony omówili niekiedy trudne zagadnienia. Największą wartością podręcznika jest interdyscyplinarne spojrzenie na związek stylu życia ze zdrowiem człowieka. Cieszy, że tekst poszczególnych rozdziałów oparty jest o fakty naukowe, a nie jedynie o przekonania, bądź niezweryfikowane poglądy. Jednocześnie to praktyczny i wiarygodny przewodnik po zdrowym stylu życia. Książka napisana jest pięknym językiem, czyta się ją z przyjemnością. I jeszcze jedna zaleta prezentowanej monografii: zwraca uwagę przejrzysty układ książki, który ułatwia czytelnikowi przyswojenie zawartej w niej wiedzy. Jestem przekonany, że czytelnikami będą nie tylko osoby zawodowo związane z medycyną. Można wyrazić przekonanie, że monografia przybliży Czytelnikowi - nie zawsze w pełni dostrzegane - znaczenie prozdrowotnego stylu życia. Z przyjemnością polecam lekturę książki, tym bardziej, że to pierwsza taka publikacja w naszym kraju. prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18125 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19951.XVIII.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19950.XVIII.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Znaczenie edukacji zdrowotnej, zagadnień profilaktyki, szeroko rozumianej aktywności i działań prozdrowotnych wzrasta ze zmianami cywilizacyjnymi, wymuszającymi zmianę nawyków, sposobu odżywiania, tempa życia i form aktywności. Autorzy starają się zgłębić aktualne tendencje w zakresie zachowań prozdrowotnych, zmian w stylu życia oraz stopnia świadomości zdrowotnej całych populacji i społeczności dzieci, uczniów, osób dorosłych, przedstawicieli różnych grup zawodowych o różnych problemach zdrowotnych i sprawnościowych. Praca jest interdyscyplinarna, łączy kilka dziedzin nauki i różne spojrzenia na kwestie zdrowia, stylu życia oraz edukacji w tym zakresie. Dzięki połączeniu różnych podejść i kontekstów stanowić może nie tylko źródło wiedzy teoretycznej, ale i wskazówki do pracy z osobami w różnym wieku i na różnych etapach zaangażowania w promocję zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12479.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 355-423) and index.
From office jobs and long commutes to passive entertainment like television and video games, humans are sitting more than ever. Though lack of exercise has major health consequences, researchers are now examining the additional and widespread health risk of the simple act of sitting for extended periods. With research from leading scientists, Sedentary Behavior and Health: Concepts, Assessments, and Interventions presents evidence on sedentary behavior, its apparent health risks, and suggestions on measuring and altering this behavior. The highly respected international author team provides an interdisciplinary review of current research, examining scientific, public health, and broader social questions about the implications of sedentary behavior. These topics include humans’ physiological predispositions, exacerbation of current health conditions like obesity and diabetes, and the design and ergonomics of offices and chairs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17481 [Magazyn 1], P.17480 [Magazyn 1], P.17479 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18186.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18185.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22380.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18376.XIX.1 [Magazyn 1], P.18375.XIX.1 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20934.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20933.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-184.
Książka Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych ma szczególną wartość w związku z przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych. Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsumentów z tzw. pokolenia X i Y. Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Polecam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym. Prof. zw. dr hab. Aniela Styś, fragment recenzji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22972.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Starzenie się ludności postępuje, a skutki wywołane tym procesem stają się coraz bardziej dostrzegalne. Wraz z procesem starzenia się człowieka zachodzą w jego organizmie ogólne zmiany o charakterze fizycznym, fizjologicznym i psychicznym, modyfikując zachowania rynkowe. W sferze ekonomicznej zwiększająca się liczba seniorów wpływa na strukturę produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji środków zaspokajających potrzeby ludzkie. Zachowania konsumentów seniorów w ostatnich latach stały się przedmiotem badań wielu dziedzin nauki; kwerenda bibliograficzna wykazała jednak, że obszar innowacyjności zachowań ludzi starszych nie cieszył się zainteresowaniem badaczy. Zapewne wynika to z często prezentowanego w mediach stereotypu ludzi starszych jako niedostosowanych do zmian otoczenia, zamkniętych na nowości rynkowe. Jako główny cel monografii przyjęto określenie determinant zakupu i akceptacji przez konsumentów seniorów innowacji produktowych wybranych kategorii dóbr materialnych FMCG (fast-moving consumer goods). Przeprowadzono trzyetapową sekwencję badań wśród osób po 60. roku życia na terenie Wielkopolski, wykorzystując metodę wywiadu osobistego. Efektem analiz jest określenie modelu postaw seniorów wobec innowacji oraz zbudowanie modelu zakupu i akceptacji przez seniorów innowacji produktowych na rynku FMCG. Dodatkowo zaproponowano segmentację konsumentów seniorów według kryterium zdefiniowanej innowacyjności konsumenckiej, która pozwoliła na wyodrębnienie pięciu typów: niechętnych konserwatywnych, zorientowanych tradycjonalistów, aspirujących wycofanych, nieświadomych praktycznych oraz racjonalnych innowatorów. Zgromadzony materiał teoretyczno-empiryczny może znaleźć zastosowanie w procesie zarządzania portfelem produktów zarówno na etapie inicjowania i wprowadzania innowacji produktowych na rynek, jak i na etapie modyfikacji produktów już istniejących w celu uzyskania akceptacji konsumentów seniorów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia porusza wybrane zagadnienia dotyczące korzystania z bankowości mobilnej przez klientów indywidualnych banków, wskazując na moderującą rolę wieku użytkownika w akceptacji mobilnego kanału dostępu do usług bankowych. Odmienne podejście do technologii konsumentów różniących się wiekiem powoduje, że głównym celem pracy jest zidentyfikowanie podobieństw i różnic występujących w zachowaniach na rynku bankowości mobilnej klientów banków należących do trzech kohort pokoleniowych - generacji X, Y i Z. W publikacji usystematyzowano dotychczasowy stan wiedzy na temat korzystania z bankowości mobilnej przez osoby fizyczne, dokonano diagnozy i porównania zachowań konsumentów z pokolenia X, Y i Z w zakresie korzystania z BLIKA i usług dostępnych przez aplikacje mobilne banków oraz określono różnice międzypokoleniowe w postawach wobec bezpieczeństwa i zagrożeń związanych z realizacją usług bankowych kanałem mobilnym. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych problematyką zachowań konsumentów na rynku bankowości mobilnej, w tym środowiska naukowego oraz studentów kierunków: ekonomia, finanse, zarządzanie i geografia społeczno-ekonomiczna. W przekonaniu autorki publikacja może być także przydatnym źródłem wiedzy na temat funkcjonowania bankowości mobilnej dla konsumentów, którzy jeszcze nie zdecydowali się z niej skorzystać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia autorstwa prof. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk jest udaną próbą szerokiej i wielokierunkowej analizy kategorii, jaką jest kontrakt psychologiczny, który w kontekście pandemii nabiera nowego wymiaru. Książka stanowi głos w dyskusji na temat zmian w kontraktach psychologicznych i ich wpływu na postawy i zachowania pracowników. Zrealizowane badania dostarczyły bogatego materiału empirycznego, który pozwala poszerzyć wiedzę na temat cech kontraktów psychologicznych we współczesnych polskich organizacjach. Lektura książki skłania do wniosku, że jest to oryginalne i interesujące opracowanie o znaczących walorach praktycznych, prezentujące zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno organizacji, zarządzających nimi menedżerów, jak i zatrudnionych w nich pracowników. Z recenzji prof. Katarzyny Gadomskiej-Lila W nurt badań nad rozwojem i rolą kontraktu psychologicznego w Polsce wpisuje się książka autorstwa prof. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk zawierająca ujęcie tej problematyki w wymiarze teoretycznym – poprzez przedstawienie aktualnego stanu wiedzy oraz praktycznym – poprzez omówienie wyników badań z rekomendacjami dotyczącymi budowania kontraktu psychologicznego. Autorka wskazuje na występującą lukę empiryczną w odniesieniu do rozważań nad modelem kontraktu psychologicznego, w zakresie jego roli w kreowaniu relacji pracownik–pracodawca, które stanowią istotny wkład w rozwój badań nad tą koncepcją. Monografia stanowi oryginalne rozwiązanie problemu naukowego, dowodzi ogólnej wiedzy Autorki w analizowanym obszarze oraz potwierdza umiejętność samodzielnego przeprowadzenia pracy naukowo-badawczej. To spójne i czytelne opracowanie dotyczące problematyki kontraktu psychologicznego w zmieniającym się świecie pracy. Z recenzji prof. Elwiry Gross-Gołackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest prezentacja strategii rozwoju zagranicznych wielkopowierzchniowych sieci handlowych w Polsce po 1990 r. Polski model transformacji zaowocował niespotykaną — na tle innych krajów regionu — internacjonalizacją handlu. Zagraniczne sieci odegrały jednocześnie ważną rolę w modernizacji polskiego handlu stymulując szereg procesów innowacyjnych. W pracy ukazano strategie i pozycjonowanie wybranych sieci w stosunku do konkurencyjnych formatów hipermarketów oraz sklepów dyskontowych. W opracowaniu wykorzystano szeroko metodę studium przypadku, prezentując strategie wybranych zagranicznych sieci w Polsce i na świecie. Omówiono również wyniki własnych badań empirycznych zrealizowanych w 2021 r. wśród polskich gospodarstw domowych na temat ich zwyczajów zakupów w ulubionych zagranicznych sieciach handlowych. Niniejsza monografia wypełnia lukę badawczą dotyczącą analizy strategii rozwoju zagranicznych sieci handlowych w Polsce na tle szerszych procesów globalizacji handlu. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, brakuje ciągle pogłębionych strategicznych studiów przypadku tej grupy przedsiębiorstw. Monografia ukazuje jednocześnie wyzwania strategiczne, przed którymi stają dzisiaj stacjonarne sieci handlowe. Tradycyjny handel wielkopowierzchniowy wymaga obecnie przedefiniowania wcześniej stosowanych strategii. Nowoczesne sieci wielkopowierzchniowe muszą umieć coraz lepiej wykorzystywać kanały online oraz wprowadzać innowacje w zakresie doskonalenia swoich formatów sklepów. Brak lub zbyt wolne wdrażanie koniecznych innowacji może okazać się zagrożeniem dla ich dalszego działania na rynku. Niniejsza monografia dopełnia wcześniejsze prace autora na temat strategii marketingowych dużych sieci handlowych oraz strategii rozwoju handlu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia obejmuje aktualne zagadnienia z zakresu polskiego, unijnego i międzynarodowego prawa podatkowego. W pierwszej części książki rozważania koncentrują się na procedurach, instytucjach i instrumentach podatkowych już zaimplementowanych. Druga część dotyczy niedawno wprowadzonych rozwiązań podatkowych lub parapodatkowych, których skutki dla gospodarki lub społeczeństwa dopiero w przyszłości będą odczuwalne, bądź propozycji rozwiązań podatkowych. Niektóre z poruszanych tematów są obecne w dyskursie naukowym od wielu lat, jednak nie zostały wyczerpane ani nie osiągnięto w ich zakresie konsensusu (np. podatek katastralny czy opodatkowanie ekologiczne) lub dane rozwiązanie ma charakter koncepcyjny w Polsce, podczas gdy w innych państwach zostało już wdrożone (np. podatek od transakcji finansowych). Publikacja jest adresowana do osób zainteresowanych aktualnymi wyzwaniami i trendami w opodatkowaniu na poziomie krajowym, europejskim i światowym, w tym studentów kierunków prawnych i ekonomicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W literaturze przedmiotu podkreśla się, że jedną z największych słabości rynku nieruchomości, przynajmniej polskiego, jest brak kompleksowych i wiarygodnych informacji na temat jego stanu i rozwoju. Dane, którymi dysponuje przeciętny inwestor, są zwykle ograniczone zarówno jeśli chodzi o zakres przedmiotowy, jak i przestrzenny. Działalność na rynku nieruchomości, w tym deweloperska, wymaga systematycznych badań tego rynku, bowiem proces deweloperski jest długotrwały, wieloetapowy i skutkuje przekształceniem przestrzeni w aspekcie fizycznym, materialnym, społecznym oraz ekonomicznym. Naukowe badania rynku nieruchomości mieszkaniowych powinny być w związku z tym możliwie jak najbardziej kompleksowe, tzn. dotyczyć sfery podaży, popytu oraz cen mieszkań, uwzględniać perspektywę różnych (również słabszych) interesariuszy, dane historyczne i prognozy rozwojowe, zjawiska lokalne i globalne, wskaźniki ekonomiczne i opinie uczestników rynku. Celem prezentowanej monografii jest przedstawienie sytuacji na rynku mieszkaniowym w kontekście preferencji i potrzeb klientów nabywających mieszkania, wpływu pandemii COVID-19 na rynek nieruchomości, a także określenie czynników mogących oddziaływać na wartość nieruchomości. Problematyka została omówiona z uwzględnieniem istoty współczesnego miasta i procesów w nim zachodzących. Przeprowadzone w poszczególnych rozdziałach przedmiotowe analizy pozwoliły na wskazanie różnych niedopasowań ofert do oczekiwań nabywców na rynku nieruchomości. W wyniku postępowania badawczego autorzy sformułowali wnioski oraz rekomendacje dotyczące kierunków rozwoju rynku nieruchomości mieszkaniowych. Monografia może być źródłem wiedzy dla teoretyków i praktyków gospodarczych, a także stać się inspiracją do dyskusji i dalszych badań dotyczących kierunków rozwoju rynku nieruchomości. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej