Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(95)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(95)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(85)
dostępne
(66)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(48)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(85)
Autor
Baruk Jerzy
(3)
Sosińska-Kalata Barbara
(3)
Brdulak Halina
(2)
Bytniewski Paweł (1954- )
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Ciechomski Wiesław
(2)
Dworak Edyta
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Nowakowska Aleksandra
(2)
Romanowski Robert
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Andersen Esben Sloth
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Berger Peter L. (1929- )
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Jakub
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Chmielewski Krzysztof
(1)
Daszewski Włodzimierz
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dutka Elżbieta
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Evans Christina
(1)
Fagerberg Jan
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gomóła Anna
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Grabia Tomasz
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Grębecka Zuzanna (1975- )
(1)
Głodek Paweł
(1)
Iwan Stanisław (nauki ekonomiczne)
(1)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(1)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jawor-Joniewicz Anna
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kaczmarczyk Paweł (ekonomia)
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kasperkiewicz Witold (1947- )
(1)
Kawalec Paweł
(1)
Kawalec Paweł (1971- )
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Klimiuk Zbigniew
(1)
Korol Janusz
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kowalczyk Adam
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk Jarosław (1955- )
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krzak Maciej
(1)
Krzykawski Michał
(1)
Kurz Iwona
(1)
Kwiatkowska Walentyna
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata
(1)
Luckmann Thomas (1927- )
(1)
Majchrowski Zbigniew (1955- )
(1)
Martin Ben R
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mieszkowski Krzysztof (gospodarka)
(1)
Mikos von Rohrscheidt Armin (1966- )
(1)
Mrowcewicz Krzysztof
(1)
Niżnik Józef (1943- )
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Nowacka Anna (ekonomia)
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Paszek Alfred
(1)
Pawełoszek-Korek Ilona
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Piech Krzysztof (ekonomia)
(1)
Pigliucci Massimo (1964- )
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Piotrkowski Kazimierz
(1)
Poskrobko Bazyli (1941- )
(1)
Probst Gilbert J. B
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(46)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(101)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(100)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(48)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(26)
INNOWACJE
(24)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(14)
WIEDZA o KULTURZE
(8)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(7)
KADRY
(6)
WIEDZA
(5)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(4)
INFORMACJA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
Wiedza
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
Filozofia nauki
(2)
GOSPODARKA
(2)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
MOTYWACJA PRACY
(2)
NAUKA
(2)
Nauka
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
TRANSFER TECHNOLOGII
(2)
USŁUGI
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
Asymetria informacji
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo finansowe
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
Decyzje
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMETRIA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia społeczna
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka regionalna
(1)
Grupa Wyszehradzka
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
Handel
(1)
Historia
(1)
INFORMATYKA
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kapitalizm
(1)
Krytycyzm
(1)
Kryzys kultury
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MIASTA
(1)
MICHEJDA, ZBIGNIEW
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Marketing
(1)
Metodologia
(1)
Model biznesowy
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
Niepewność
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
Odpowiedzialność
(1)
OŚWIATA
(1)
PARKI TECHNOLOGICZNE
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRAWO AUTORSKIE
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Postawy
(1)
Poststrukturalizm
(1)
Problem demarkacji
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Czechy
(1)
Słowacja
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Opracowanie
(2)
Esej
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie wiedzą
(40)
gospodarka oparta na wiedzy
(26)
innowacje
(20)
przedsiębiorstwo
(18)
kapitał intelektualny
(9)
kapitał ludzki
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
organizacja ucząca się
(8)
wiedza
(7)
zarządzanie
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
organizacja
(5)
innowacyjność
(4)
kultura organizacyjna
(4)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(4)
nauka
(4)
rozwój zawodowy
(4)
transfer technologii
(4)
Polska
(3)
Unia Europejska
(3)
kompetencje
(3)
konkurencyjność
(3)
outsourcing
(3)
rozwój regionalny
(3)
socjologia wiedzy
(3)
społeczeństwo informacyjne
(3)
społeczeństwo wiedzy
(3)
badania marketingowe
(2)
benchmarking
(2)
e-biznes
(2)
filozofia nauki
(2)
finanse
(2)
gospodarka
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
konsument
(2)
kreatywność
(2)
kultura organizacji
(2)
marketing
(2)
motywowanie pracowników
(2)
obsługa klienta
(2)
organizacje sieciowe
(2)
rynek pracy
(2)
samorząd terytorialny
(2)
socjologia
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
struktura organizacyjna
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie relacjami
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
CRM
(1)
English language
(1)
KCRM
(1)
Lean Management
(1)
Open Access
(1)
Służba Celna
(1)
administracja celna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
artysta
(1)
asymetria
(1)
atrakcje turystyczne
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(1)
bezpieczeństwo publiczne
(1)
bezrobocie
(1)
biznes
(1)
ciało
(1)
druk
(1)
drążenie danych
(1)
dystrybucja
(1)
dźwięk
(1)
e-learning
(1)
edukacja historyczna
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
efektywność pracy
(1)
egzystencja
(1)
ekonometria
(1)
ekonomia
(1)
elastyczność
(1)
energia odnawialna
(1)
film
(1)
foresight
(1)
fotografia
(1)
fundusze europejskie
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka cyfrowa
(1)
gospodarka elektroniczna
(1)
gospodarka regionalna
(1)
handel elektroniczny
(1)
informacja
(1)
informacja marketingowa
(1)
inkubator przedsiębiorczości
(1)
innovation
(1)
innovation economy
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
instytucje naukowo-badawcze
(1)
inwestycje
(1)
inwestycje finansowe
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
jakość usług
(1)
joint venture
(1)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Bibliografia na stronach 373-377. Indeks.
Intrygująca książka jednego z najbardziej znanych ekonomistów na świecie, która podważa nasze przekonania na temat ryzyka i korzyści, polityki i religii, finansów i osobistej odpowiedzialności W swojej najbardziej jak dotąd prowokacyjnej książce jeden z czołowych myślicieli naszych czasów definiuje na nowo, co to znaczy zrozumieć świat, odnieść sukces w zawodzie, współtworzyć rzetelne i sprawiedliwe społeczeństwo, umieć wykrywać nonsensy i wpływać na innych. Powołując się na przykłady od Hammurabiego do Seneki, od giganta Anteusza po Donalda Trumpa, Nassim Nicholas Taleb pokazuje, jak gotowość do zaakceptowania ryzyka własnego stanowi niezbędny atrybut bohaterów, świętych i ludzi odnoszących sukcesy we wszystkich dziedzinach życia. Autor, w sposób jak zawsze jednocześnie przystępny i obrazoburczy, rzuca wyzwanie wielowiekowym przekonaniom na temat cnót tych, którzy stoją na czele wojskowych interwencji, dokonują inwestycji finansowych oraz promują religijne wyznania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22607.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W monografii zostały wyodrębnione dwie części obejmujące dziewięć rozdziałów W kolejnych rozdziałach zawarta jest analiza literatury przedmiotu, której rezultatem są sformułowane pytania badawcze oraz wyniki badań odnoszące się do określenia uwarunkowań innowacyjności organizacji sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjności organizacji sieciowych, takich jak: klastry, sieci franczyzowe i organizacje wirtualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15005.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15853.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
W niniejszym opracowaniu podjęta została tematyka dotycząca pojęcia marketingu terytorialnego opartego na wiedzy, który zakłada aktywne działania jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów w procesie tworzenia innowacji w przedsiębiorstwach oraz wsparcie procesu rozwoju lokalnego i regionalnego.Autorzy rozdziałów prezentują wiedzę obejmującą zarówno nauki o zarządzaniu, jak i nauki ekonomiczne, co pozwoliło kompleksowo przedstawić znaczenie marketingu terytorialnego opartego na wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14334.XIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15243.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 557-560.
Książka prezentuje w sposób kompleksowy koncepcję zarządzania wartością klienta. Jest to nowoczesne podejście do marketingu polegające na traktowaniu klientów jako głównego aktywu firmy, którego wartość jest w procesie zarządczym mierzona i maksymalizowana. Rozwój trwałych i rentownych relacji z klientami stanowi bowiem determinantę wzrostu zysku firmy oraz jej wartości. Problematyka zarządzania wartością klienta rozpatrywana jest z perspektywy: podejść do pomiaru wartości klienta, zarządzanie wiedzą o kliencie, tworzenie wartości dla klienta, społecznie odpowiedzialnego marketingu jako wartości dla klienta, budowy wartości klienta w marketingu relacji. Książka przeznaczona dla szerokiego grona Czytelników zainteresowanych strategiami wzrostu wartości klientów - praktyków, nauczycieli akademickich, a także studentów marketingu i zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11961.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 261-276.
Początek XXI wieku cechuje wysoka dynamika zmian zachodzących w gospodarce, która w szybkim tempie staje się gospodarką globalną. Jednym z głównych czynników wywołujących te zmiany jest postęp naukowo-techniczny w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rosnące usieciowienie gospodarki i społeceństwa. Rozwija się wspólpraca sieciowa pomiędzy geograficznie odległymi od siebie przedsiębiorstwami, a konkurencja przekształca się z lokalnej w globalną. Silna presja konkurencyjna oraz wysoki poziom rozwoju techniki i technologii sprawiają, że przedsiębiorstwom coraz trudniej jest samodzielnie odnosić sukcesy rynkowe, opierając się jedynie na własnych zasobach i umiejetnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11604.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat współczesny został zdominowany przez technologię informacyjną, która wkracza do każdej dziedziny naszego życia. Postęp techniczny i technologiczny, jaki dokonał się w drugiej połowie XX wieku, doprowadził nie tylko do powstania nowych wysoko zaawansowanych technologicznie gałęzi przemysłu, ale także do rewolucyjnych zmian w metodach i sposobach wytwarzania oraz zarządzania. Powstanie sieci komputerowych, a zwłaszcza Internetu, oraz rozwój tradycyjnych i pojawienie się nowoczesnych, bezprzewodowych środków łączności sprawiły, że straciły na znaczeniu tradycyjne bariery komunikacji między ludźmi. Możliwość błyskawicznego przesłania ogromnych ilości informacji w dowolne miejsce na kuli ziemskiej stworzyła warunki powstania nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego oraz gospodarki opartej na wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5392 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6699.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6698.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka. Miscellanea Informatologica Varsoviensia)
W prezentowanej pracy zbiorowej autorzy kontynuują formułę, zgodnie z którą nie wyznaczono z góry jednego tematu rozważań, lecz przedstawiono pewne spektrum zagadnień badawczych, na którym aktualnie skupia uwagę środowisko warszawskich informatologów. Przedstawiona w książce problematyka jest więc dość zróżnicowana, ale - jak i w poprzednim tomie MIV - układa się ona w mozaikę zagadnień zogniskowanych wokół pewnego jednoczącego je elementu. Jest nim fenomen oddziaływania nowoczesnej sieciowej technologii informacyjnej i komunikacyjnej na organizację życia społecznego, tworzenie nowych modeli działania i rozwijanie narzędzi zapewniających efektywiuejszą komunikację i transmisję dóbr symbolicznych, które stają się podstawą rodzącej się na naszych oczach nowej formacji społecznej. Pojęciem porządkującym jest tu koncept sieci, a ściślej - sieci informacyjnej, toteż szukając wspólnej etykiety dla prezentowanych w książce treści za najtrafniejszą uznaliśmy: Informacja w sieci: problemy, metody i technologie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5313.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing Nowego Wieku)
Bibliogr. s. 377-383.
Ta książka to praktyczny instruktaż zarządzania wiedzą i relacjami z klientem dla każdego menedżera i specjalisty IT! Autor wyjaśnia dokładnie, jak wykorzystać bazujące na wiedzy i ukierunkowane na klienta technologie CRM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10842.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Publikacja prof. J. Gołuchowskiego Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji prezentuje potencjalne rozwiązania technologiczne, które można stosować w systemach zarządzania wiedzą. W pierwszych rozdziałach autor charakteryzuje wiedzę jako najważniejszy zasób organizacji oraz omawia procesy jej tworzenia i przetwarzania, a następnie przedstawia różne systemy zarządzania wiedzą w organizacji. W książce znajduje się również gruntowny opis technologii informatycznych stosowanych w zarządzaniu wiedzą jawną oraz wspomagających procesy tworzenia wiedzy w organizacji. Interesujące jest także opracowanie poświęcone portalom korporacyjnym oraz propozycje autora w zakresie technologii dla systemów zarządzania wiedzą nowej generacji. Książka adresowana jest do menedżerów, studentów i wykładowców zainteresowanych doborem i doskonaleniem technologicznych rozwiązań w zakresie zarządzania wiedzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6579.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Pojęcie "gospodarka postindustrialna" jest stosunkowo trafnym, nadal aktualnym i najogólniejszym terminem obejmującym swą treścią współczesne "tło" zarządzania. Oprócz zmniejszenia znaczenia wielkiego przemysłu i koncentracji na szeroko rozumianych usługach, jedną z cech gospodarki postindustrialnej jest jej orientacja na wiedzę. Rośnie praktyczne znaczenie wiedzy dotyczącej kontekstu decyzji menedżerów, zmniejszania niepewności i ryzyka działania w coraz bardziej burzliwym otoczeniu. Niniejsze opracowanie pomaga w zrozumieniu uwarunkowań współczesnego zarządzania, zwłaszcza tego o charakterze strategicznym, ukierunkowanym długofalowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10119.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka oparta na wiedzy w Europie Środkowo-Wschodniej / Joanna Szarek-Orlecka. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 252 strony : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 221-237.
Książka stanowi wieloaspektowe studium badawcze z solidnym warsztatem metodycznym i bogatym materiałem empirycznym, w którym autorka podejmuje tematykę regionalnej gospodarki opartej na wiedzy z perspektywy ekonomii rozwoju z uwzględnieniem współczesnych determinant wzrostu gospodarczego i rozwoju ekonomiczno-społecznego, makroekonomii, teorii innowacji i kapitału ludzkiego, ekonomii regionalnej, polityki i integracji europejskiej. Obszarem badań szczegółowych są regiony transgraniczne, czterech państw Grupy Wyszehradzkiej o zbliżonych uwarunkowaniach geograficzno-historycznych i celach gospodarczo-społecznych. Większość regionów państw Grupy Wyszehradzkiej z trudem odnajduje się w nowej rzeczywistości kreacji gospodarki opartej na wiedzy. Dlaczego tak się dzieje i jakie są tego przyczyny? Jaką ścieżką rozwoju gospodarki opartej na wiedzy będą podążać regiony V4? Jak efektywnie gospodarować zasobem wiedzy? Na te i inne pytania odpowiedzi można szukać na łamach tej książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21879.XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21878.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie zarządzania uwagą na współczesnym rynku to analiza nowego podejścia w zarządzaniu (attention economy), akcentującego znaczenie uwagi jako rzadkiego, ograniczonego zasobu. Attention economy oznacza nową strukturę rynŞku, rządzącego się innymi prawami niż gospodarka industrialna czy gospodarka dystrybucji, które osiągnęły granice swojego wzrostu. W efekcie to nie kapitał, praŞca czy wiedza, ale właśnie ograniczona możliwość poświęcenia uwagi określonym produktom czy wydarzeniom wpływa na sposób podejmowania decyzji przez po-szczególnych uczestników rynku. Uwaga pracowników, klientów oraz organizacji staje się bowiem głównym elementem kształtującym sposób zachowania przedŞsiębiorstw, ich struktury wewnętrzne czy politykę marketingową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5395.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6704.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 302-314.
Praca porusza niezwykle aktualny temat, jakim jest zarządzanie wiedzą. Autor dokonuje ekonomicznego spojrzenia na sytuację w polskiej oświacie i próbuje przenieść na jej grunt pojęcia i narzędzia znane z zarządzania. Jest to zadanie niezwykle trudne. Praca "Zarządzanie wiedzą w polskiej oświacie. Diagnoza i perspektywy zmian" jest przykładem zastosowania interdyscyplinarnego podejścia łączącego wiedzę z dziedziny zarządzania z wiedzą o edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8176.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9513.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 238-245, wykaz aktów prawnych i orzeczeń s. 245-246.
O rozwoju każdej organizacji decyduje posiadany przez nią kapitał intelektualny, którego bardzo ważnym elementem jest wiedza podlegająca ochronie. W książce pokazano rolę i znaczenie ochrony wiedzy w tworzeniu i powiększaniu kapitału intelektualnego organizacji, zaprezentowano istotę i podstawowe zasady ochrony wiedzy, przedstawiono również problemy związane z zarządzaniem wiedzą chronioną, a także możliwości i sposoby korzystania z dostępnej w sieciach komputerowych informacji o wiedzy chronionej. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych i technicznych, jak i menedżerów, kierowników, osób odpowiedzalnych za zarządzanie wiedzą, pracowników komórek ochrony wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8801 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10274.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 314.
Bibliogr. s. 295-306. Indeks.
Materiały są przeznaczone do wykorzystania w procesie studiowania i zawierają cenne analizy metodologiczne, bogatą bibliografię oraz aktualne diagnozy. Zróżnicowany zespół autorów oraz wysoki poziom publikacji gwarantuje szerokie spectrum zaprezentowanych poglądów, które porządkują oraz wzbogacają obecny stan nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15330.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 327-348.
Praca ma charakter empiryczno-teoretyczny, w których znaczny nacisk położono na badanie funkcjonariuszy i pracowników administracji celnej w kontekście percepcji zarządzania wiedzą. Zasadniczym celem badawczym publikacji jest opracowanie pożądanego modelu zarządzania wiedzą w administracji celnej jako komponentu systemu bezpieczeństwa ekonomiczno-społecznego RP. Realizacja tego celu wzbogaca teorię strategicznego zarządzania wiedzą o instrumenty zarządzania ryzykiem związane z wyznaczeniem mierników i kwantyfikatorów instrumentów kontrolnych oraz heterogeniczną absorpcją wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12615.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.210-232.
Monografia jest pierwszym tego typu kompleksowym opracowaniem naukowym podejmującym eksplorację wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem w perspektywie wewnątrzorganizacyjnej w realiach gospodarki opartej na wiedzy. W sposób systematyczny dokonano tu przeglądu wycinkowej i rozproszonej literatury w przyjętym obszarze badawczym. W wyniku identyfikacji istniejącej luki poznawczej zaproponowano autorski model wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem, który następnie poddano empirycznej weryfikacji. Zawarte w pracy wywód teoretyczny oraz empiria rzucają nowe światło na miejsce i rolę zaufania w zarządzaniu współczesnym innowacyjnym przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11529.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12758.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 248-270.
Z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Czyżowicza: Autor bardzo słusznie wskazuje na dynamikę zmian zachodzących w bieżącym stuleciu w życiu współczesnych państw, narodów i przedsiębiorstw. To ten okres właśnie charakteryzuje się radykalną transformacją wielu dotychczas działających na globalnym rynku przedsiębiorstw. Widoczne jest na nim coraz intensywniejsze poszukiwanie możliwości rozwoju różnorodnych form i modeli biznesowych, które sprzyjają skutecznemu funkcjonowaniu na rynku nie tylko lokalnym czy regionalnym, ale i na rynku światowym. Stąd też niezwykle ważne jest zdefiniowanie przez Autora kategorii innowacyjności w e-biznesie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13953.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10077 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem prezentowanej monografii, o pojemnym tytule - Zarządzanie w nowej gospodarce. Klasyka i nowoczesność - jest zapoznanie czytelników z najnowszą wiedzą w zakresie nauki o zarządzaniu oraz przedstawienie w niektórych przypadkach ewolucji myśli teoriopoznawczej i praktycznej w tym zakresie. W opracowaniu dominuje nurt rozważań powiązany z zasadami gospodarki innowacyjnej i opartej na wiedzy, bowiem nie powinno ulegać najmniejszej wątpliwości, iż silniejsze skoncentrowanie uwagi na pozamaterialnych zasobach każdej organizacji oraz ocena efektywności ich aplikacji w rzeczywistości ekonomicznej zapewniają skuteczne pokonywanie barier i stwarzają szanse na ciągłe doskonalenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9039.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10614.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej