Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(95)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(95)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(85)
dostępne
(66)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(48)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(85)
Autor
Baruk Jerzy
(3)
Sosińska-Kalata Barbara
(3)
Brdulak Halina
(2)
Bytniewski Paweł (1954- )
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Ciechomski Wiesław
(2)
Dworak Edyta
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Nowakowska Aleksandra
(2)
Romanowski Robert
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Andersen Esben Sloth
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Berger Peter L. (1929- )
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Jakub
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Chmielewski Krzysztof
(1)
Daszewski Włodzimierz
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dutka Elżbieta
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Evans Christina
(1)
Fagerberg Jan
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gomóła Anna
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Grabia Tomasz
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Grębecka Zuzanna (1975- )
(1)
Głodek Paweł
(1)
Iwan Stanisław (nauki ekonomiczne)
(1)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(1)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jawor-Joniewicz Anna
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kaczmarczyk Paweł (ekonomia)
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kasperkiewicz Witold (1947- )
(1)
Kawalec Paweł
(1)
Kawalec Paweł (1971- )
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Klimiuk Zbigniew
(1)
Korol Janusz
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kowalczyk Adam
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk Jarosław (1955- )
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krzak Maciej
(1)
Krzykawski Michał
(1)
Kurz Iwona
(1)
Kwiatkowska Walentyna
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata
(1)
Luckmann Thomas (1927- )
(1)
Majchrowski Zbigniew (1955- )
(1)
Martin Ben R
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mieszkowski Krzysztof (gospodarka)
(1)
Mikos von Rohrscheidt Armin (1966- )
(1)
Mrowcewicz Krzysztof
(1)
Niżnik Józef (1943- )
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Nowacka Anna (ekonomia)
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Paszek Alfred
(1)
Pawełoszek-Korek Ilona
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Piech Krzysztof (ekonomia)
(1)
Pigliucci Massimo (1964- )
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Piotrkowski Kazimierz
(1)
Poskrobko Bazyli (1941- )
(1)
Probst Gilbert J. B
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(46)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(101)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(100)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(48)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(26)
INNOWACJE
(24)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(14)
WIEDZA o KULTURZE
(8)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(7)
KADRY
(6)
WIEDZA
(5)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(4)
INFORMACJA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
Wiedza
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
Filozofia nauki
(2)
GOSPODARKA
(2)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
MOTYWACJA PRACY
(2)
NAUKA
(2)
Nauka
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
TRANSFER TECHNOLOGII
(2)
USŁUGI
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
Asymetria informacji
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo finansowe
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
Decyzje
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMETRIA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia społeczna
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka regionalna
(1)
Grupa Wyszehradzka
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
Handel
(1)
Historia
(1)
INFORMATYKA
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kapitalizm
(1)
Krytycyzm
(1)
Kryzys kultury
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MIASTA
(1)
MICHEJDA, ZBIGNIEW
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Marketing
(1)
Metodologia
(1)
Model biznesowy
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
Niepewność
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
Odpowiedzialność
(1)
OŚWIATA
(1)
PARKI TECHNOLOGICZNE
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRAWO AUTORSKIE
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Postawy
(1)
Poststrukturalizm
(1)
Problem demarkacji
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Czechy
(1)
Słowacja
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Opracowanie
(2)
Esej
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie wiedzą
(40)
gospodarka oparta na wiedzy
(26)
innowacje
(20)
przedsiębiorstwo
(18)
kapitał intelektualny
(9)
kapitał ludzki
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
organizacja ucząca się
(8)
wiedza
(7)
zarządzanie
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
organizacja
(5)
innowacyjność
(4)
kultura organizacyjna
(4)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(4)
nauka
(4)
rozwój zawodowy
(4)
transfer technologii
(4)
Polska
(3)
Unia Europejska
(3)
kompetencje
(3)
konkurencyjność
(3)
outsourcing
(3)
rozwój regionalny
(3)
socjologia wiedzy
(3)
społeczeństwo informacyjne
(3)
społeczeństwo wiedzy
(3)
badania marketingowe
(2)
benchmarking
(2)
e-biznes
(2)
filozofia nauki
(2)
finanse
(2)
gospodarka
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
konsument
(2)
kreatywność
(2)
kultura organizacji
(2)
marketing
(2)
motywowanie pracowników
(2)
obsługa klienta
(2)
organizacje sieciowe
(2)
rynek pracy
(2)
samorząd terytorialny
(2)
socjologia
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
struktura organizacyjna
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie relacjami
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
CRM
(1)
English language
(1)
KCRM
(1)
Lean Management
(1)
Open Access
(1)
Służba Celna
(1)
administracja celna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
artysta
(1)
asymetria
(1)
atrakcje turystyczne
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(1)
bezpieczeństwo publiczne
(1)
bezrobocie
(1)
biznes
(1)
ciało
(1)
druk
(1)
drążenie danych
(1)
dystrybucja
(1)
dźwięk
(1)
e-learning
(1)
edukacja historyczna
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
efektywność pracy
(1)
egzystencja
(1)
ekonometria
(1)
ekonomia
(1)
elastyczność
(1)
energia odnawialna
(1)
film
(1)
foresight
(1)
fotografia
(1)
fundusze europejskie
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka cyfrowa
(1)
gospodarka elektroniczna
(1)
gospodarka regionalna
(1)
handel elektroniczny
(1)
informacja
(1)
informacja marketingowa
(1)
inkubator przedsiębiorczości
(1)
innovation
(1)
innovation economy
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
instytucje naukowo-badawcze
(1)
inwestycje
(1)
inwestycje finansowe
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
jakość usług
(1)
joint venture
(1)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest jednemu z najważniejszych procesów w organizacji - innowacji produktu. Dzięki sprawnemu tworzeniu nowych produktów przedsiębiorstwo jest w stanie przetrwać na konkurencyjnym i coraz bardziej nasyconym rynku. Jedmocześnie, zdaniem autora, teoria niepoparta konkretnymi przykładami jest w dużym stopniu niefunkcjonalna. Z tego powodu w książce można znaleźć pięć przykładów organizacji polskich oraz pieć amerykańskich wykorzystujących niektóre narzędzia zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu. Stany Zjednoczone są jednym z miejsc narodzin koncepcji zarządzania wiedzą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5393 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6701.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6700.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-205.
Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjności, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowania procesów innowacji oraz wykorzystania internetu do komunikacji z klientami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15217 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16653.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16652.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Ekonometryczne modelowanie procesów gospodarki regionalnej.
Bibliogr. s. 152-160.
Celem badań podjętych w pracy jest ocena przestrzennego zróżnicowania stanu ilościowego i jakościowego gospodarki wiedzy w regionach Polski oraz próba kwantyfikacji wpływu GOW na poziom rozwoju regionalnego. Postawiono hipotezę, że metody ilościowe pozwolą na opis i diagnozę stanu gospodarki wiedzy w regionach oraz identyfikację relacji tej gospodarki ze wzrostem społeczno-gospodarczym regionów i jego procesami. Wykorzystano metody wielowymiarowej analizy porównawczej, modelowanie panelowe, modelowanie równań strukturalnych i metody ekonometrii przestrzennej. Większość badań empirycznych wykonano w programie R.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10831.XIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22382.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Trwająca 25 lat transformacja polskiej gospodarki z powodzeniem zbudowała podstawy systemu opartego na liberalizacji, stabilizacji makroekonomicznej i ładzie instytucjonalnym obejmującym reguły gry ekonomicznej, prawa i obyczaje wymuszające przestrzeganie owych reguł. Pozytywna ocena dokonań polskiej transformacji nie powinna przesłaniać pewnych wad i błędów, którymi obarczony był ten proces. Jego fundamentalną wadą jest patologiczny charakter prywatyzacji majątku narodowego, w efekcie którego doszło do likwidacji wielu przedsiębiorstw, które można było uratować. W rezultacie nastąpił faktyczny upadek wielu branż przemysłu lub stały się one peryferyjnymi elementami zagranicznych koncernów. Bezrobocie nadal jest bardzo wysokie i wiele wskazuje na to, że będzie dość trwałe. Relacje społeczne cechuje konfliktowość, a poziom kapitału społecznego pozostaje na niskim poziomie. Poszukiwać należy zatem nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej opartej na wiedzy i innowacjach stanowi gwarancję trwałego wzrostu dobrobytu ekonomicznego. Sukcesy odnoszą te gospodarki, które potrafią wyzwolić z przedsiębiorstw, elit społecznych zdolność do generowania i upowszechniania innowacji. W książce zwrócono uwagę zarówno na aspekty pozytywne, jak i negatywne transformacji, głównie w kontekście gospodarki opartej na wiedzy, innowacyjności, zatrudnienia i bezrobocia. Przeznaczona jest ona przede wszystkim dla pracowników naukowych i studentów kierunków ekonomicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14905.XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15714.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., maj 2008 r., Łódź.
Tekst częśc. tł. Streszcz. ang. przy ref.
Bibliogr. przy ref.
Prezentowany zestaw publikacji dotyka bardzo ważnych i aktualnych problemów polityki regionalnej. Dostarcza bogatego materiału empirycznego i przemyśleń na temat przeobrażeń regionów, a zarazem stanowi interesujący przegląd kierunków badań i poszukiwań różnych ośrodków akademickich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7674.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8666.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia w turystyce kulturowej / Armin Mikos von Rohrscheidt. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 378 stron, [16] stron tablic : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
(Historia w Działaniu)
Bibliografia na stronach 347-360. Indeks.
Jednym z ważniejszych przejawów obecności historii w przestrzeni publicznej jest turystyka kulturowa, która przeżywa dzisiaj widoczny renesans. Oprócz tradycyjnych form aktywności bardzo popularne stały się w ostatnich latach choćby spacery miejskie, które pozwalają odkrywać tajemnice swojej okolicy. Coraz więcej ludzi interesuje się własnym otoczeniem i jego historią, nie tylko lokalną, lecz także regionalną. Przedstawiamy publikację na temat wykorzystania historii i dziedzictwa w turystyce kulturowej. Autor – wykładowca akademicki, a równocześnie wieloletni organizator turystyki – oprócz ukazania podstawowych aspektów teoretycznych: zakresu pojęcia i obszaru działań turystyki kulturowej, jej roli w popularyzacji dziedzictwa narodowego i rozwijaniu tożsamości historycznej czy znaczenia w promocji miejscowości i regionów, zapoznaje czytelnika z różnymi formami aktywności, typowymi atrakcjami i sposobami organizacji imprez turystycznych. Książka zawiera wiele praktycznych wskazówek oraz przykłady dobrych praktyk, dzięki czemu pomoże każdemu organizatorowi rozwinąć skrzydła i jak najpełniej wykorzystać potencjał historyczny danego miejsca lub rejonu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17835.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to wydanie uaktualnione, poszerzone między innymi o najnowszą, innowacyjną koncepcję pt: Zarządzanie jutra, Prakseologiczną teorię zarządzania, Koncepcję kreatywnej kontroli czy Partnerstwo publiczno-prywatne oraz uzupełnione nowymi pozycjami literatury. Książka jest rezultatem aktywności pracowników i współpracowników skupionych wokół ówczesnego Zakładu Metod i Technik Zarządzania Katedry Zarządzania Wyższej Szkoły Menedżerskiej SIG w Warszawie. Katedrą od początku jej powstania kieruje prof. zw. dr hab. Stanisław Sudoł dr hc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8943.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10511.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 193-207.
Przedmiotem tego opracowania jest szczegółowe przedstawienie zarysowanych wyżej trendów oraz najnowszych koncepcji dotyczących zarządzania informacją marketingową. Celem autorek była również analiza i ocena skuteczności różnych technik i narzędzi stosowanych we współczesnych organizacjach pod kątem wykorzystania potencjału związanego z informacją marketingową do zwiększania wartości dla klientów. Z tego względu publikacja ma w znacznej mierze charakter praktyczny i zawiera wiele przykładów dotyczących polskich i zagranicznych organizacji - zarówno komercyjnych, jak i tych nienastawionych na zysk. Szczegółowe opisy niektórych przykładów umieszczono w ramkach zatytułowanych Materiały dodatkowe. Służą one zilustrowaniu omawianych problemów teoretycznych bądź zawierają uzupełniające dane i opinie, dotyczące np. nowych narzędzi marketingowych. W celu uporządkowania treści posłużono się w książce koncepcją systemu informacji marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17442.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17441.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera opracowania przygotowane na konferencję naukową pt. Strategia Lizbońska a zarządzanie wartością, która miała miejsce w dniach 24-27 września 2005 r.
Bibliogr. przy pracach.
Pomysłem na rewitalizację Strategii Lizbońskiej ma być skoncentrowanie się na dwóch celach: wzroście gospodarczym i wzroście zatrudnienia. Inne cele rozumiane są podobnie jak w mikroekonomicznej koncepcji shareholders value jako warunki realizacji tych dwóch wytyczonych celów. Postanowiono również o nacjonalizacji Strategii Lizbońskiej. Państwa członkowskie miały przedstawić jeszcze w 2005 r. wiarygodne i ambitne plany działań zapewniających powodzenie Strategii Lizbońskiej. System raportowania ma obejmować jeden narodowy plan gospodarczy. Komisja Europejska ma pełnić rolę niezależnej agencji monitorującej realizację Strategii Lizbońskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10365.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest interesująca i wartościowa. Po pierwsze - autor krytycznie ocenia i rozwija teorię zależności między edukacją a gospodarką. Widać to w szczególności w rozdziale poświęconym metodologii prognostyczno-planistycznej oceny relacji edukacja-gospodarka oraz w rozważaniach dotyczących transformacji polskiego rynku edukacyjnego. Druga przesłanka dotyczy szerokiej i pogłębionej prezentacji problematyki badawczej. Pozwala to książkę traktować jako kompendium wiadomości z zakresu wykorzystywania kapitału ludzkiego, przekształceń systemów edukacji i rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5608.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-323.
Autor podejmuje problematykę nowej roli uniwersytetu (rozumianego jako synonim wyższej uczelni) i jego powiązań z otoczeniem w gospodarce opartej na wiedzy. Prezentuje własną, interesującą i nowatorską wizję modelu przedsiębiorczego uniwersytetu, otwartego na kontakty ze światem zewnętrznym, w tym ze światem biznesu. Autor nie uległ tendencji, jak występuje w światowej i polskiej literaturze, gdzie idea przedsiębiorczego uniwersytetu kojarzona jest przede wszystkim z tworzeniem uczelnianych firm odpryskowych (spin-off). W zaproponowanym holistycznym modelu firmy odpryskowe stanowią tylko jeden z pięciu przejawów innowacyjności i przedsiębiorczości szkoły wyższej. Oprócz nich istnieje potrzeba aktywizacji transferu technologii, uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz nowoczesnego systemu zarządzania uniwersytetem. W polskich realiach książka dobrze wpisuje się w aktualną dyskusję nad modelem szkolnictwa wyższego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11605.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10671.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17244.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także czynników z nimi powiązanych. Z tego powodu podjęto decyzję, że oprócz publikacji o charakterze poradnikowym – ściśle praktycznym – istnieje potrzeba przygotowania publikacji naukowej. Została ona zbudowana z dwóch części. W pierwszej zamieszczono rozdziały w sposób bezpośredni odnoszące się do uczelnianego scoutingu wiedzy, jego założeń oraz do wymagań ludzkich, merytorycznych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania. Część druga zawiera analizę uczelni wyższej jako specyficznego środowiska, w którym zachodzą procesy komercjalizacji wiedzy. Zrozumienie tych uwarunkowań stanowi punkt wyjścia do budowania rozwiązań opartych na scoutingu wiedzy i dostosowanych do wymagań konkretnej organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęcie tematu Komercjalizacja wiedzy i technologii – determinanty i strategie wynika z trendów na rynkach międzynarodowych, które sprawiają, że badania naukowe są w centrum zainteresowań firm, szczególnie w takich branżach, jak: biotechnologia, nanotechnologia, energetyka odnawialna, medycyna, bioinformatyka, inżynieria materiałowa, elektronika, paliwa energetyczne. Rozwój nowych technologii staje się priorytetem strategii Unii Europejskiej, Polski, regionów, ośrodków badawczych i podmiotów gospodarczych. Podstawowym założeniem niniejszej dysertacji stała się teza, że zmiany dokonujące się pod wpływem globalizacji, integracji europejskiej, tempa prowadzenia badań naukowych i rozwoju nowych technologii na rynkach światowych, wzrostu konkurencyjności opartej na innowacyjności mają wpływ na zarządzanie wynikami badań przed wprowadzeniem nowych technologii i produktów na rynek. Celem rozprawy jest wskazanie podstawowych czynników kształtujących proces komercjalizacji w polskich przedsiębiorstwach i organizacjach naukowo-badawczych na tle innych krajów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji przedstawiono istotne aspekty teoretyczne i praktyczne związane z procesem generowania innowacji w relacji uczelnia ‒ przedsiębiorca. Uwzględniono w niej możliwości współpracy przedsiębiorców z uczelniami w zakresie transferu technologii za pośrednictwem centrów transferu technologii i spółek celowych uczelni oraz relacje z tym związane. Podkreślono rolę brokerów innowacji jako ekspertów łączących środowiska uczelniane i biznesowe w związku z transferem technologii. Odniesiono się do zagadnienia wyceny wartości rynkowej nowych technologii. Omówiono zastosowanie skali oceny poziomów gotowości technologii w procesie generowania innowacji. Przybliżono ogólny zarys zagadnienia praw własności przemysłowej i zastosowania badań patentowych. Przedstawiono możliwości ochrony wyników B+R za pośrednictwem tajemnicy przedsiębiorstwa (know-how). Przeanalizowano wybrane ryzyka w poszczególnych fazach procesu generowania innowacji. Scharakteryzowano istotne warunki umów stosowanych w procesie transferu technologii, w szczególności umów licencyjnych. Zaprezentowano przykładowe modele opłat licencyjnych oraz wybrane warunki negocjacji umów komercjalizacyjnych. Pokazano proces komercjalizacji wyników B+R z perspektywy przedsiębiorcy i uczelni wyższej. Przybliżono ogólne zasady świadczenia usług badawczych na rzecz przedsiębiorców. Opisano przywileje podatkowe związane z B+R dedykowane przedsiębiorcom, ze szczególnym uwzględnieniem centrów badawczo-rozwojowych. Wskazano na podstawowe korzyści komercjalizacji dla uczelni i przedsiębiorców. Podano przykłady dobrych praktyk w zakresie komercjalizacji wyników B+R z uczelni wyższych do przedsiębiorstw oraz ich wdrożenie do działalności gospodarczej i/lub w efekcie na rynek.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka przedstawia wyniki przedsięwzięcia badawczego, którego przedmiotem stały się znaczenia nadawane pracy oraz samookreślenia tożsamości podmiotów pracy. Kontrastywna fenomenografia uzupełniona Krytyczną Analizą Dyskursu pozwala określić ponadindywidualne sensy pracy, a także prześledzić przekształcenia się znaczeń pracy w cyklu życia. Badania osadzone są w paradygmacie krytycznym pedagogiki, a także inspirowane są rozwiązaniami przyjmowanymi w studiach kulturowych. Główny zamysł książki – do czego nawiązuje tytuł – polega na zbudowaniu dystansu względem tradycyjnej pedagogiki pracy, która redukuje funkcje szkoły do odpowiadania na zapotrzebowania rynku pracy. Zderzenie założeń paradygmatu konserwatywnego w pedagogice pracy ze znaczeniami nadawanymi pracy nie pozostawia wątpliwości, iż główny problem na styku człowiek-wychowanie-praca jest problemem demokratycznej kontroli nad gospodarką w ogóle, a miejscem pracy w szczególności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy. Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej