Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(57)
dostępne
(38)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(21)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(57)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Szuścik Urszula
(7)
Camarda Sylwia
(4)
Gordon Thomas (1918-2002)
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Moska Waldemar (1962- )
(3)
Skalski Dariusz
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Przybylski Stanisław (medycyna)
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Carr Alan
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gaś Zbigniew B. (1952- )
(1)
Graczykowska Bogusława
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Konieczny Grażyna
(1)
Kosińska Ludwika
(1)
Kozdroń Ewa
(1)
Kubalska Halina
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Madej Bartłomiej
(1)
Makowska Alicja
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Nożyńska Zofia
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opora Robert
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Paszyński Włodzimierz (1951- )
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Przybylski Stanisław (kultura fizyczna)
(1)
Przybyła Ewa
(1)
Rylke Hanna
(1)
Sas-Nowosielski Krzysztof (1966- )
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Siara Olga
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Strzyżewski Stanisław (1922-2013)
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Szudlarek Tomasz
(1)
Treter Katarzyna
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Woś Barbara
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zeman-Czajkowska Jolanta
(1)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(1)
Śliwerski Bogdan
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(12)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1918-1939
(3)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
Holandia
(1)
Język
polski
(61)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
DZIECKO
(14)
WYCHOWANIE
(12)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(11)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(9)
UCZNIOWIE
(7)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Metody nauczania
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
Metoda Montessori
(4)
MŁODZIEŻ
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
DZIECKO TRUDNE
(3)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
PŁYWANIE
(3)
RATOWNICTWO WODNE
(3)
AIDS
(2)
ALTRUIZM
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kreatywność
(2)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(2)
NAUCZANIE
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(2)
Wychowanie
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTYPEDAGOGIKA
(1)
CHOROBY PRZENOSZONE DROGĄ PŁCIOWĄ
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
GIMNASTYKA ARTYSTYCZNA
(1)
GRUPY RÓWIEŚNICZE
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
HIV
(1)
INNOWACJE
(1)
KARA (psychol.)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
MATEMATYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
NAGRODY
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PERSONALIZM
(1)
POKWITANIE
(1)
POSTMODERNIZM
(1)
PRZEMOC
(1)
Program nauczania
(1)
Psychologia dziecka
(1)
SPORT
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(1)
TURYSTYKA
(1)
Trening sportowy
(1)
Umuzykalnianie
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNEe
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYCIECZKI SZKOLNE
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Poradnik
(3)
Antologia
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(5)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(11)
wychowanie przedszkolne
(10)
edukacja wczesnoszkolna
(7)
edukacja
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
wychowanie fizyczne
(5)
nauczyciel
(4)
pływanie
(4)
wychowanie
(4)
edukacja przedszkolna
(3)
edukacja przyrodnicza
(3)
metoda Montessori
(3)
muzyka
(3)
pedagogika
(3)
ratownictwo wodne
(3)
wychowanie do wartości
(3)
altruizm
(2)
czas wolny
(2)
czytanie
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja estetyczna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
kultura fizyczna
(2)
metody aktywizujące
(2)
myślenie twórcze
(2)
młodzież
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciele
(2)
nurkowanie
(2)
pisanie
(2)
plastyka
(2)
program profilaktyczny
(2)
przedszkole
(2)
rekreacja ruchowa
(2)
szkoła
(2)
turystyka
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
ADHD
(1)
AIDS
(1)
HIV
(1)
Maria Montessori
(1)
aktywność twórcza
(1)
bezpieczeństwo społeczne
(1)
choroby przenoszone drogą płciową
(1)
ciąża nieletnich
(1)
dorastanie
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja muyczna
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja pozaszkolna
(1)
edukacja prozdrowotna
(1)
edukacja szkolna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja techniczna
(1)
ekoturystyka
(1)
embriologia
(1)
empatia
(1)
gimnazjum
(1)
grupa rówieśnicza
(1)
gry rekreacyjne
(1)
gry ruchowe
(1)
harcerstwo
(1)
innowacje
(1)
język angielski
(1)
kajakarstwo
(1)
katechizacja
(1)
kolarstwo
(1)
koncepcja pedagogiczna
(1)
kościół katolicki
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie
(1)
matematyka
(1)
metoda projektowania okazji edukacyjnych
(1)
metoda projektów
(1)
metoda wychowawcza
(1)
metoda zabawowa
(1)
metoda zadaniowa
(1)
metody nauczania
(1)
metody wspierające
(1)
narciarstwo zjazdowe
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
odpoczynek
(1)
odpowiedzialność
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pokój
(1)
praca socjalna
(1)
prawa człowieka
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka społeczna
(1)
promocja zdrowia
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Altruizm, jako troska o dobro drugiego człowieka, uznawany do niedawna za mało realny postulat moralny, wydaje się dziś wymogiem wręcz koniecznym do normalnego funkcjonowania jednostek i grup we współczesnym świecie. Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich, pedagogicznych i psychologicznych a także do osób, dla których wychowanie, w szczególnosci wychowanie do altruizmu, ma niepomierne znaczenie w życiu ludzkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2109 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3302.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Do książki dołączona jest płyta DVD o tej samej sygnaturze.
kompendium wiedzy na temat wciąż rodzącej dylematy edukacji alternatywnej. Stanowi swoistą wymianę poglądów i idei pomiędzy poszczególnymi autorami, a lektura budzi refleksję i prowokuje do dyskusji na temat niezależnej myśli i praktyki edukacyjnej. Tym samym omawiana pozycja powinna być obowiązkową lekturą dla pedagogów, studentów pedagogiki oraz wszystkich zainteresowanych tematyką związaną z kształceniem. Dodatkową zaletą publikacji jest estetyczna, twarda okładka oraz płyta, które zawartość stanowi jakby podsumowanie rozważań i tekstów przedstawionych w „Edukacji alternatywnej w XXI wieku”. Wszystko to powinno zachęcić do poszukiwania własnego zdania dotyczącego edukacji alternatywnej oraz sposobów i metod jej realizowania. Do książki została dołączona płyta DVD z plikami wideo - między innymi z filmem „Na Bednarskiej. Kalejdoskop szkolnej demokracji” czy też wywiady z nauczycielami, uczniami i rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11920.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem blisko czterdziestu tekstów autorstwa przedstawicieli: filozofii, socjologii, psychologii i pedagogiki a jej myślą przewodnią jest hasło " podmiotowość q wychowaniu". Jest to wielopłaszczyznowe, interesujące poznawczo i inspirujące do własnych poszukiwań kompendium procesów edukacyjnych (wychowawczych). Skierowana jest do szerokiej rzeszy Czytelników, głównie jednak do nauczycieli-wychowawców oraz studentów studiów pedagogicznych i uniwersyteckich przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2289 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2288.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaprezentowane teksty są zmodyfikowaną wersją prac dyplomowych słuchaczy, którzy w programie swoich studiów, poza cyklem zajęć treningowych, mieli również rozważania teoretyczne oraz przeprowadzili spotkania grupowe z wybraną przez siebie grupą dzieci lub młodzieży według wcześniej opracowanego scenariusza. Czytelnik zapoznawany jest z przesłankami teoretycznymi skonstruowanego programu, z samym programem oraz ze sposobem jego realizacji, z refleksją prowadzących zajęcia na temat funkcjonowania grupy oraz z ich autorefleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2558.VI.2 [Czytelnia B], 3809.VI.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
… jest to książka merytorycznie znakomita – i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobów narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. W pełni zasługuje na druk oraz szeroką popularyzację. Dokonuje w niej Autor wielokontekstowej, głębokiej rekonstrukcji pedagogiki dziecka; jej historii, teorii i recepcji. Ponadto konfrontuje ideologię i filozofię pajdocentryzmu z rzeczywistością edukacyjną, społeczno-kulturową i polityczno-ekonomiczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5546.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etapy wychowania / Maurice Debesse. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo "Żak", 1996. - 120, [2] s. ; 21 cm.
Autor przeciwstawia się pedagogice autorytetu i przymusu, pedagogice nakazów, ale nie akceptuje radykalnych zasad pedagogiki swobody. Szuka drogi pośredniej między krańcowościami przymusu i samowoli, szanuje indywidualność, ale ostrzega przed jej kaprysami, wskazuje drogę wolności splecionej jednak z odpowiedzialnością, ceni twórcze poszukiwania i innowacje, ale docenia rolę trwałych nawyków w życiu jednostek, chce przezwyciężyć konflikty między dyrektywą wychowania człowieka i dyrektywą wychowania obywatela, akcentuje rolę wychowania, ale uwydatnia równocześnie znaczenie procesów immanentnego rozwoju każdej jednostki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1876.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - metody - inspiracje)
Uważa się, że funkcją pedagogiki jest dostarczanie nauczycielom przepisów na uzyskiwanie zakładanych celów, swoistej technologii działania edukacyjnego. Niezwykła złożoność procesów edukacyjnych powoduje jednak, że owe proste i zrozumiałe dla wszystkich, łatwe do praktycznego stosowania teorie okazują się raz za razem mistyfikacjami. Rodzi to zniechęcenie, stwarza konflikt praktyków z teoretykami i wywołuje jeszcze większe zapotrzebowanie na oczywistość i prostotę. Praca podzielona jest na trzy rozdziały: Wyzwanie pedagogiki krytycznej, Antypedagogika i Emancypacja [z] pedagogiki antypedagogicznym wyzwaniem dla dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1889 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1890.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 292-304.
Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu i oddolnego eksperymentowania, opartego na inicjatywach obywatelskich. Zastanawia się nad szansami ich powodzenia, wskazuje jawne i ukryte niebezpieczeństwa, które wiążą się z rozbijaniem solidarności i jedności społecznej, z dominacją indywidualizmu, rywalizacji i konkurencji. Odwołując się do teorii i praktyki, proponuje przykłady konkretnych rozwiązań, które mieszczą się w przestrzeni państwa demokratycznego i wpisują w obywatelską, wspólnotową aktywność, podyktowaną troską o wspólne dobro.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16093.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16092.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem rozważań w książce jest dziecko uwikłane w różne sytuacje wychowawcze, dziecko, a nie suche problemy, reguły, definicje. Skoncentrowanie się na osobie wychowanka nie jest tożsame z odrzuceniem teoretycznej refleksji, z unikaniem poznania myśli i doświadczeń innych ludzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1884.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1883.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik dotyczy procesu kształcenia i wychowania młodzieży do uczestnictwa w kulturze fizycznej. Składa się z dwóch części. W pierwszej omówiono cele kształcenia wychowania fizycznego, zasady, style kierownaia i role zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego oraz model kształcenia i wychowania fizycznego. W części drugiej omówiono najistotniejsze elementy kształcenia i wchowania oraz ich metodykę: diagnozę, programowanie, realizację i ocenę wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15823.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z zapisków 10 osób - psychologów praktyków - dokonanych podczas pracy z dziećmi w różnych placówkach pedagogicznych lub psychologicznych w całej Polsce. Autorzy dzielą się swoimi doświadczeniami - dobrymi i złymi, ale zawsze autentycznymi. Poszczególne rozdziały opatrzone są komentarzami doc. Hanny Olechnowicz, która równocześnie jest inspiratorką działań terapeutów - pod jej kierunkiem powstały programy terapeutyczne omawiane w książce. Praca jest świetną pomocą dla osób zajmujących się profesjonalnie dziećmi z zaburzeniami w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2100 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Z zabawą i bajką w świecie sześciolatka / Lucyna Bzowska [i in.]. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 237, [1] s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Publikacja ma charakter konkretnych gier, zbaw oraz pomysłów metodycznych, wplecionych w naturalny rytm pracy z dziećmi 6-letnimi w ciągu całego roku szkolnego. Podkreśla rolę rodziny, zwraca uwagę na kształcenie wszystkich zmysłów, wprowadza w świat baśni, będący inspiracją do poznawania siebie, innych, przyrody, zwyczajów. Dużo miejsca poświęca figurom geometrycznym, uwzględnia potrzebę zabawy w teatr, podkreśla niezwykle ważną umiejętność twórczej aktywności dzieci. Zawiera scenariusze lekcji oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Łączy tradycyjne, sprawdzone i efektywne rozwiązania z mądrym, racjonalnym oraz intuicyjnym nowatorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12019.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13162.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 108-112.
Intencją Autorki jest pomoc w organizowaniu pracy z dziećmi oraz wyzwalanie pedagogicznej inwencji, podniesienie rangi metod aktywizujących i wspierających w edukacji przedszkolnej. Proponowane są konkretne rozwiązania w pracy z przedszkolakiem, sprzyjające wzmacnianiu jego aktywności i kreatywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13792.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16109.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Książka jest programem polityki prorodzinnej skierowanym do rodzin z dziećmi z klas I-III. Sprzyja aktywności rodziców w działaniach edukacyjno-wychowawczych szkoły, jak i kreowaniu prozdrowotnego, sportowego stylu życia rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.160 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.158.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.159.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.467 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom książki kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera część, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie ľ dziecka i dzieciństwa ľ w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Część druga poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów: Czech i Słowacji. Ostatnia część tomu obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14439.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 6 zawiera zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Pracę otwiera część, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. W kolejnej części zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Trzecia część obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym ľ muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Tom zamyka część, w której autorzy wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników oraz przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14442.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej