Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(57)
dostępne
(37)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(21)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(57)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Szuścik Urszula
(7)
Camarda Sylwia
(4)
Gordon Thomas (1918-2002)
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Moska Waldemar (1962- )
(3)
Skalski Dariusz
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Przybylski Stanisław (medycyna)
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Carr Alan
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gaś Zbigniew B. (1952- )
(1)
Graczykowska Bogusława
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Konieczny Grażyna
(1)
Kosińska Ludwika
(1)
Kozdroń Ewa
(1)
Kubalska Halina
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Madej Bartłomiej
(1)
Makowska Alicja
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Nożyńska Zofia
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opora Robert
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Paszyński Włodzimierz (1951- )
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Przybylski Stanisław (kultura fizyczna)
(1)
Przybyła Ewa
(1)
Rylke Hanna
(1)
Sas-Nowosielski Krzysztof (1966- )
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Siara Olga
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Strzyżewski Stanisław (1922-2013)
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Szudlarek Tomasz
(1)
Treter Katarzyna
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Woś Barbara
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zeman-Czajkowska Jolanta
(1)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(1)
Śliwerski Bogdan
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(12)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1918-1939
(3)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
Holandia
(1)
Język
polski
(61)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
DZIECKO
(14)
WYCHOWANIE
(12)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(11)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(9)
UCZNIOWIE
(7)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Metody nauczania
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
Metoda Montessori
(4)
MŁODZIEŻ
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
DZIECKO TRUDNE
(3)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
PŁYWANIE
(3)
RATOWNICTWO WODNE
(3)
AIDS
(2)
ALTRUIZM
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kreatywność
(2)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(2)
NAUCZANIE
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(2)
Wychowanie
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTYPEDAGOGIKA
(1)
CHOROBY PRZENOSZONE DROGĄ PŁCIOWĄ
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
GIMNASTYKA ARTYSTYCZNA
(1)
GRUPY RÓWIEŚNICZE
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
HIV
(1)
INNOWACJE
(1)
KARA (psychol.)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
MATEMATYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
NAGRODY
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PERSONALIZM
(1)
POKWITANIE
(1)
POSTMODERNIZM
(1)
PRZEMOC
(1)
Program nauczania
(1)
Psychologia dziecka
(1)
SPORT
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(1)
TURYSTYKA
(1)
Trening sportowy
(1)
Umuzykalnianie
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNEe
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYCIECZKI SZKOLNE
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Poradnik
(3)
Antologia
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(5)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(11)
wychowanie przedszkolne
(10)
edukacja wczesnoszkolna
(7)
edukacja
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
wychowanie fizyczne
(5)
nauczyciel
(4)
pływanie
(4)
wychowanie
(4)
edukacja przedszkolna
(3)
edukacja przyrodnicza
(3)
metoda Montessori
(3)
muzyka
(3)
pedagogika
(3)
ratownictwo wodne
(3)
wychowanie do wartości
(3)
altruizm
(2)
czas wolny
(2)
czytanie
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja estetyczna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
kultura fizyczna
(2)
metody aktywizujące
(2)
myślenie twórcze
(2)
młodzież
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciele
(2)
nurkowanie
(2)
pisanie
(2)
plastyka
(2)
program profilaktyczny
(2)
przedszkole
(2)
rekreacja ruchowa
(2)
szkoła
(2)
turystyka
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
ADHD
(1)
AIDS
(1)
HIV
(1)
Maria Montessori
(1)
aktywność twórcza
(1)
bezpieczeństwo społeczne
(1)
choroby przenoszone drogą płciową
(1)
ciąża nieletnich
(1)
dorastanie
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja muyczna
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja pozaszkolna
(1)
edukacja prozdrowotna
(1)
edukacja szkolna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja techniczna
(1)
ekoturystyka
(1)
embriologia
(1)
empatia
(1)
gimnazjum
(1)
grupa rówieśnicza
(1)
gry rekreacyjne
(1)
gry ruchowe
(1)
harcerstwo
(1)
innowacje
(1)
język angielski
(1)
kajakarstwo
(1)
katechizacja
(1)
kolarstwo
(1)
koncepcja pedagogiczna
(1)
kościół katolicki
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie
(1)
matematyka
(1)
metoda projektowania okazji edukacyjnych
(1)
metoda projektów
(1)
metoda wychowawcza
(1)
metoda zabawowa
(1)
metoda zadaniowa
(1)
metody nauczania
(1)
metody wspierające
(1)
narciarstwo zjazdowe
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
odpoczynek
(1)
odpowiedzialność
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pokój
(1)
praca socjalna
(1)
prawa człowieka
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka społeczna
(1)
promocja zdrowia
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-125.
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8930.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10498.VI.13 [Czytelnia B], 10497.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Autor pragnnie, aby najliczniejszą grupę Czytelników niniejszej książki stanowili praktycy pracujący z młodzieżą, szczególnie zaś z młodzieżą wykolejoną. Druga grupa Czytelników, do których książka ta jest adresowana to studenci pedagogiki i psychologii, a szczególnie zaś ci, którzy specjalizują się w zakresie resocjalizacji. Informacje zawarte na jej kartach zawierają niezbędną dla istoty resocjalizacji gramatykę przedmiotu. Zorientowanie się bowiem w uwarunkowaniach i kierunkach rozwoju współczesnych poczynań resocjalizacyjnych stanowi jedynie słuszną drogę do uaktywnienia własnej wyobraźni tak, aby mogła ona stworzyć skuteczne impulsy do stymulowania i poprawiania najbardziej subtelnego i złożonego wymiaru struktury duchowej człowieka, jaki stanowi domena sądów, ocen i wartości moralnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6056 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6057.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7308.VI.13 [Czytelnia B], 7307.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9080.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10698.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Streszcz. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja dotyczy pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć rekreacyjnych, form turystyki i wypoczynku będących synonimem integracji wychowania. Publikacja składa sie z pięciu tematycznie zróżnicowanych rozdziałów, w których kompetentni i nowatorscy autorzy zaprezentowali swoje przemyślenia, doświadczenia i spostrzeżenia naukowe dotyczące pedagogicznych aspektów rekreacji, turystyki i wypoczynku dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11518.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie odczytanie jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje zagadnienie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, które nie musi być bolesnym i dokuczliwym przeżyciem, ale może stać się motorem korzystnych zmian w rozwoju dziecka. W pozycji przedstawiono zarówno teoretyczne rozważania dotyczące zaburzeń i problemów w procesie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, jak i propozycje praktycznych rozwiązań, których celem jest ułatwienie dziecku nawiązania pozytywnych kontaktów w nowym dla niego otoczeniu pozarodzinnym. Pozycja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, studentów pedagogiki, a także rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9823 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9822.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11348.IV.9 [Czytelnia B], 11349.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La mente del bambino : mente assorbente. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22476.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22475.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Problemy w Klasie)
Tyt. oryg.: "Avoiding risky sex in adolescence". Tyt. ze s. przedtyt.: Program profilaktyki szkolnej.
Bibliografia s. 81-82
Autor na podstawie swojego długoletniego doświadczenia proponuje program przeciwdziałania ryzykownym zachowaniom młodzieży, polegający na uświadamianiu jej wagi problemu i nauczeniu odpowiedzialności. Książka jest skierowana do nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych oraz wszystkich osób pracujących z młodzieżą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7666 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8661.XVIII.1.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-120.
Książka adresowana jest do nauczycieli przedszkoli oraz pedagogów pracujących w edukacji wczesnoszkolnej, a także do rodziców, którzy są coraz bardziej świadomi i zaangażowani w edukację swych dzieci. Ciekawe rozwiązania znajdą w tej książce również nauczyciele świetlic szkolnych i środowiskowych, a także opiekunowie, zajmujący się dziećmi w innych sytuacjach, np. podczas wakacji. Ważnym adresatem są adepci przygotowujący się do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji - studenci kierunków pedagogicznych wszystkich uczelni w Polsce. Ideą książki jest wszechstronne aktywizowanie dziecka, a więc oparcie działań edukacyjnych na jego osobistej aktywności, będącej najważniejszym czynnikiem rozwoju. Realizacja propozycji działań metodycznych zawartych w publikacji będzie więc służyć podniesieniu jakości wczesnej edukacji dziecka nie tylko w zakresie poznawania przyrody i kształtowania postaw ekologicznych wychowanków, lecz i innych obszarów edukacji przedszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22539.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22538.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole".
Bibliogr. s. [466]-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji matematycznej i mają wpływ na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej autorzy wyjaśniają, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12008.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13151.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.836 [Magazyn 2], B.835 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.834.XVIII.1.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
W książce Edukacja i pokój zgromadzono piętnaście porywających wykładów, które Maria Montessori wygłosiła w latach 1932-1939. Dotyczą one możliwości zaistnienia trwałego pokoju między ludźmi oraz doniosłej roli, jaką w tym procesie ma do odegrania edukacja. Wkład Marii Montessori w myśl społeczną, polityczną, naukową i religijną został doceniony w 1949 i 1950 roku, kiedy liczne organizacje i instytucje zgłosiły jej kandydaturę do Pokojowej Nagrody Nobla.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22315.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22314.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Autor skupia swą uwagę na okresie dojrzewania, dostrzega olbrzymi wpływ rówieśników na kształtowanie się postaw i zachowań, ukazuje możliwości, jakie kryją się w wykorzystaniu tego środowiska w pracy socjalnej. Zalety młodzieżowych programów wsparcia rówieśniczego to m.in. ekonomiczność, kształtowanie dojrzałych postaw prospołecznych, budowanie partnerskich relacji młodzieży i dorosłych, poszerzanie oferty pomocy dla młodzieży przeżywającej kryzys, plastyczność i brak rutyny. W książce zamieszczono szczegółowy podział i omówienie różnych rodzajów programów doradztwa czy nauczania, zaś osobny rozdział poświęcono badaniu skuteczności ich zastosowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5497 [Magazyn 1], 6902 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6901.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-216.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych. Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej: 1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej; 2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora. Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20040.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20039.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest wynikiem projektu badawczego realizowanego w latach 2018-2021 na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku im. Jędrzeja Śniadeckiego przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22402.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
W pierwszym rozdziale publikacji czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori. W drugim przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym i międzynarodowym, w celu ukazania recepcji poglądów Marii Montessori w teori i praktyce pedagogicznej w Polsce. W ostatnim rozdziale zostały opisane aktualne zainteresowania praktyką kształcenia w systemie Marii Montessori w Polsce oraz wpływ jej systemu na praktykę i teorię wychowania przedszkolnego [Ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21954.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej