Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(379)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Książki
(377)
Publikacje naukowe
(44)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje fachowe
(21)
E-booki
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(343)
dostępne
(338)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(146)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(202)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(344)
Autor
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Gierszewska Grażyna
(6)
Penc Józef (1939- )
(6)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Sierpińska Maria (1950- )
(5)
Banaszyk Piotr
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Romanowska Maria (1947- )
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Bełz Grzegorz
(3)
Bień Witold (1927- )
(3)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Pomykalska Bożyna
(3)
Pomykalski Przemysław
(3)
Sobiecki Roman (1954- )
(3)
Witczak Hubert
(3)
Bańka Waldemar
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Brdulak Halina
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Houston Joel F
(2)
Hościłowicz Edward
(2)
Jachna Tomasz (1950 - )
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936- )
(2)
Kamiński Tomasz (transport)
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Kokoszczyński Ryszard
(2)
Komorowski Jan
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marek Stanisław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Monkiewicz Jan (1949- )
(2)
Nawrot Bogumiła
(2)
Nowacki Robert
(2)
Nowak Edward (1951- )
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Paszkowski Jerzy
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pietrzak Tomasz
(2)
Pluta Wiesław
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Pukała Ryszard
(2)
Romanowski Robert
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Rutkowski Andrzej
(2)
Sagan Mariusz
(2)
Sangajło Ryszard
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Skalik Jan
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Smalec Agnieszka
(2)
Stolarek Antoni
(2)
Stronka Dariusz
(2)
Strużycki Marian
(2)
Szczepankowski Piotr
(2)
Trompenaars Alfons
(2)
Walendzik Małgorzata
(2)
Widelska Urszula
(2)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(2)
Wędzki Dariusz
(2)
Zarzecki Dariusz
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Świerczek Artur
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Adamik Anna
(1)
Alman Tomáš
(1)
Aluchna Maria
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Aue Wiesława
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Barabasz Adela
(1)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Baraniecka Anna (logistyka)
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bera Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(186)
2000 - 2009
(166)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
Kraj wydania
Polska
(388)
Język
polski
(381)
angielski
(5)
rosyjski
(1)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(24)
Menedżerowie
(12)
Przedsiębiorcy
(6)
Księgowi
(3)
Logistycy
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(239)
ZARZĄDZANIE
(114)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(44)
Przedsiębiorstwo
(43)
KADRY
(29)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(28)
INNOWACJE
(24)
Zarządzanie
(19)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(15)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(14)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(11)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(11)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(10)
MARKETING
(9)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(8)
Finanse przedsiębiorstwa
(7)
Innowacje
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
GLOBALIZACJA
(6)
Logistyka gospodarcza
(6)
MOTYWACJA PRACY
(6)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(6)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(6)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(6)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
Otoczenie firmy
(5)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(5)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
Decyzje
(4)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(4)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(4)
OTOCZENIE FIRMY
(4)
Organizacja
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Przedsiębiorstwo usługowe
(4)
TURYSTYKA
(4)
USŁUGI
(4)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
Analiza finansowa
(3)
CONTROLLING
(3)
DECYZJE
(3)
Działalność gospodarcza
(3)
Inwestycje
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
Marketing
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
UNIA EUROPEJSKA
(3)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(2)
BUDŻET
(2)
BUDŻETY TERENOWE
(2)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(2)
Big data
(2)
Biznesplan
(2)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
EKOROZWÓJ
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Egzaminy zawodowe
(2)
Finanse
(2)
INFORMACJA
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
KULTURA
(2)
Kadry
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konkurencyjność
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(2)
Model biznesowy
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLSKA
(2)
PRACA ZESPOŁOWA
(2)
PRODUKCJA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(2)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość akademicka
(2)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(2)
RACHUNKOWOŚĆ
(2)
RYZYKO UBEZPIECZENIOWE
(2)
SZKOLENIE ZAWODOWE
(2)
Start-up
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Transport drogowy
(2)
Transport towarowy
(2)
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
(2)
ZDOLNOŚCI
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Temat: czas
2001-
(41)
2001-0
(7)
1901-2000
(6)
1989-
(5)
1989-2000
(5)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Azja
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(40)
Podręcznik
(38)
Monografia
(21)
Materiały pomocnicze
(14)
PODRĘCZNIKI
(14)
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(8)
PORADNIKI
(6)
Raport z badań
(6)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(65)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(29)
Transport i logistyka
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(165)
zarządzanie
(83)
zarządzanie strategiczne
(38)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(32)
zarządzanie wiedzą
(29)
zarządzanie jakością
(27)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(27)
organizacja
(25)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(24)
innowacje
(21)
innowacyjność przedsiębiorstw
(21)
finanse
(19)
konkurencyjność
(19)
przedsiębiorczość
(18)
strategia
(18)
marketing
(16)
kapitał intelektualny
(15)
płynność finansowa
(14)
globalizacja
(13)
kapitał ludzki
(13)
kultura organizacyjna
(13)
zarządzanie ryzykiem
(13)
finanse przedsiębiorstw
(12)
przywództwo
(12)
analiza finansowa
(11)
controlling
(11)
motywowanie pracowników
(11)
wartość przedsiębiorstwa
(11)
łańcuch dostaw
(11)
kapitał obrotowy
(10)
leasing
(10)
logistyka
(10)
ocena pracowników
(10)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(10)
sprawozdanie finansowe
(10)
zarządzanie finansami
(10)
motywacja
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
przedsiębiorstwo turystyczne
(9)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(9)
analiza SWOT
(8)
rozwój zrównoważony
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
zarządzanie relacjami
(8)
biznesplan
(7)
menedżer
(7)
outsourcing
(7)
planowanie finansowe
(7)
zarządzanie zmianą
(7)
Lean Management
(6)
analiza strategiczna
(6)
działalność gospodarcza
(6)
e-biznes
(6)
faktoring
(6)
innowacyjność
(6)
inwestycje
(6)
planowanie
(6)
restrukturyzacja
(6)
szkolenie pracowników
(6)
zarządzanie produkcją
(6)
etyka biznesu
(5)
finansowanie
(5)
kapitał
(5)
kompetencje
(5)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(5)
kontrola
(5)
kredyt
(5)
kultura organizacji
(5)
organizacja ucząca się
(5)
prognozowanie
(5)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(5)
public relations
(5)
reengineering
(5)
rynek finansowy
(5)
struktura organizacyjna
(5)
zarządzanie personelem
(5)
zarządzanie procesami
(5)
zarządzanie projektami
(5)
benchmarking
(4)
efektywność ekonomiczna
(4)
fuzja
(4)
gospodarka oparta na wiedzy
(4)
jakość
(4)
kierowanie
(4)
komunikacja marketingowa
(4)
kryzys
(4)
marka
(4)
misja firmy
(4)
papiery wartościowe
(4)
produkcja
(4)
przedsiębiorczość akademicka
(4)
przedsiębiorstwo usługowe
(4)
przepływy pieniężne
(4)
rekrutacja pracowników
(4)
system zarządzania
(4)
ubezpieczenie
(4)
wycena
(4)
wynagrodzenie
(4)
zarządzanie innowacjami
(4)
zarządzanie kapitałem
(4)
388 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8871 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8870.XXII.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10426.XXII.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia Lizbońska jako program długookresowego rozwoju społeczno-gospodarczego krajów Unii Europejskiej została przyjęta w niniejszej monografii jako główne odniesienie merytoryczne, wyznacznik zmian oraz podstawa związków rynkowych obejmujących całą polską gospodarkę, a w tym małe i średnie przedsiębiorstwa. Zespół Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem traktuje te związki jako ważny element polskiej transformacji oraz podstawę wątków strategicznych na bliższą i dalszą przyszłość. Autorzy prezentują w monografii rozległe uwarunkowania wynikające ze studiów literatury polskiej i zagranicznej, a także z rezultatów badań empirycznych zrealizowanych na celowo dobranej próbie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7600.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8600.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kompleksowym studium gruntownie systematyzującym wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Autorzy wyczerpująco wyjaśniają istotę i przedmiot tego zarządzania. W nowatorski sposób rozważają kolejne fazy w procesie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Przedstawiają analizę i krytyczną ocenę uwarunkowań strategicznych, zagadnienia formułowania celów i strategicznego kierunku rozwoju przedsiębiorstwa, kwestię implementacji strategii oraz nadzorowania i kontrolowania (controllingu) ich realizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8530 [Magazyn 1], P.8531 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9953.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9952.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3557 [Magazyn 2], 3558 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu ; 124)
Wiedza nabywana na podstawie literatury przedmiotu powinna być pogłębiona poprzez praktyczne jej zastosowanie. "Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem" to szczególny przedmiot wiedzy praktycznie użytecznej, w zakresie którego zdobycie praktycznych umiejętności jest swoistym przymusem, w szczególności dla menedżerów i analityków. Zamiarem Autorów było przygotowanie opisów sytuacyjnych przedsiębiorstw działajacych w Polsce. Upatrywali w tym pomyśle odmienności w stosunku do podreczników obcojęzycznych i atrakcyjności dla Czytelników w odniesieniu przedmiotowym, czyli w problematyce "polskich" podmiotów gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8565 [Magazyn 1], P.8567 [Magazyn 1], P.8564 [Magazyn 1], P.8566 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9990.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9989.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Termin "system zarządzania przedsiębiorstwem" występuje w powszechnym użyciu. Trudno go jednak znaleźć, choćby w słowniku, kiedy szukamy lepszego zrozumienia zarządzania istniejącym już biznesem. W części pierwszej książka pokazuje, że stan i wartość poznawczej wiedzy naukowej nie jest zadowalający, zarówno jeśli chodzi o podstawy systemu zarządzania (geneza i istota przedsiębiorstwa oraz zarządzania), jak i sam system zarządzania przedsiębiorstwem. W drugiej części przedstawia koncepcję zniesienia tej luki poznawczej. Jej przedmiotem jest w pierwszej kolejności wyjaśnienie genezy i istoty zarządzania oraz przedsiębiorstwa w kategoriach skuteczności, nadwyżki ekonomicznej i samozasilania się. Następnie określa kształtowanie natury, budowę i mechanizm funkcjonowania oraz strukturę i rolę systemu zarządzania przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6936.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7728.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Total global strategy II" 2002.
Bibliogr. Indeks.
Rozwój światowej gospodarki sprawia, że coraz więcej firm ma charakter ponadnarodowy działają w wielu państwach, często wręcz w skali globalnej. Strategie ich funkcjonowania muszą więc z jednej strony uwzględniać wiele czasami odmiennych wyzwań płynących z różnych rynków, a z drugiej stanowić jednak spójną strategię działania całej firmy. Autor przedstawił zasady tworzenia skutecznej strategii globalnej i osiągania globalnej integracji. Zilustrował je wieloma przykładami, a każdy rozdział kończą pytania problemy ułatwiające zrozumienie tych skomplikowanych zjawisk gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8816.XII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10290.XII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Książka poświęcona jest problematyce kształtowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw oraz możliwościom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zwłaszcza tkwiących w różnych formach ich współpracy z otoczeniem rynkowym, w tym również międzynarodowym. Autorzy przedstawiają w niej zarówno analizy zagadnień teoretycznych, jak i wartościowe wyniki przeprowadzonych ostatnio badań empirycznych, ułatwiających zrozumienie procesów budowy konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery części poświęcone: teoretycznym podstawom kształtowania konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli współdziałania z otoczeniem rynkowym w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kształowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12149.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia omawiająca zależności między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Janusz T. Hryniewicz, badając stosunki pracy w polskich organizacjach, eksponuje kulturowe uwarunkowania zachowań pracowniczych, których źródeł szuka w historii Polski i Europy, a także w zjawiskach współczesnych. Na podstawie badań empirycznych opisuje modele motywacyjne, bada też psychiczny koszt pracy, który wiąże się z innowacyjnością pracowniczą i postawami irracjonalnymi. Autor zajmuje się wzajemną zależnością między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Zwraca także uwagę na przeszkody osobowościowe utrudniające współdziałanie i blokujące dostosowanie polskich organizacji do gospodarki opartej na wiedzy. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak należy postępować, by wybrać optymalny styl kierowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5579.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1103) 1029)
Na stronie tytułowej także tom 1029. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 455-472.
W pracy wykorzystano zwartą i czasopiśmienniczą literaturę przedmiotu zarówno polską, jak i zagraniczną, właściwe akty prawne, opracowania statystyczne, raporty z badań, a także inne materiały źródłowe, w tym pozyskane drogą elektroniczną. Istotnym źródłem informacji w części empirycznej były wyniki własnych badań w zakresie innowacyjnych modeli biznesu przeprowadzonych w podmiotach gospodarczych turystyki, które umożliwiły weryfikację wielu zaprezentowanych poglądów. Publikacja stanowi próbę kompleksowego, monograficznego ukazania innowacyjnych modeli biznesu w turystyce, zwłaszcza poprzez usystematyzowanie wiedzy teoretycznej w badanym obszarze, a także opartej na praktycznych doświadczeniach biznesowych oraz opracowanie własnej koncepcji budowania innowacyjnych i implicite konkurencyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17799 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19146.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19145.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W monografii została podjęta tematyka dotycząca znaczenia marketingu w procesie tworzenia i rozwoju kapitału intelektualnego na poziomie przedsiębiorstwa (poziom mikro). Autorzy rozdziałów prezentują wiedzę obejmującą nauki o zarządzaniu, co pozwoliło kompleksowo przedstawić znaczenie marketingu opartego na wiedzy na poziomie przedsiębiorstw i ich otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14669.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 354-361.
Monografia jest efektem badań naukowych i składa się z trzech części: merytorycznej, ujmującej zagadnienia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, empiryczno-analitycznej, zawierającej wyniki badań oraz części praktycznej, obejmującej wskazówki dla rozpoczynających i prowadzących działalność gospodarczą, stanowiącej kompendium wiedzy z tego zakresu. Zróżnicowana zawartość merytoryczno-empiryczna stanowi o zunifikowanym charakterze publikacji i dywersyfikuje tym samym grupę odbiorców. Oprócz studentów, wiele rozwiązań i podpowiedzi znajdą tu osoby zainteresowane otwieraniem działalności gospodarczej i przygotowywaniem biznes planów, ale także organizacje z otoczenia biznesu, doradcze i eksperckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12458.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12521.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody analizy finansowej przedsiębiorstwa / Wiktor Gabrusewicz. - [Warszawa] : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, [copyright 2019]. - 305 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 302-305.
Książka zawiera syntetyczny opis poszczególnych zagadnień objętych analizą finansową w przedsiębiorstwie, a następnie ukazuje podstawowe metody analizy finansowej odnoszące się do rozpatrywanych zjawisk. Współczesna analiza finansowa musi być nie tylko analizą retrospektywną, ale także prospektywną, dostarczającą podstaw do podjęcia decyzji odnoszących się do przyszłości. Aby wykorzystać w pełni analizę finansową, należy dokładnie poznać złożoność zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz w jego otoczeniu, a także nabyć umiejętność posługiwania się metodami tej dyscypliny naukowej. Zawartość książki ujęto w kilku grupach problemowych: • teoretyczno-metodyczne aspekty analizy finansowej przedsiębiorstwa, • metody analizy zasobów majątkowych i kapitałowych przedsiębiorstwa, • metody analizy kategorii strumieniowych, tj. przychodów, kosztów i wyniku finansowego, • metody analizy wskaźnikowej, • syntetyczne podejście analizy finansowej do oceny zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18233.VIII.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20282.VIII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20281.VIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-229.
Monografia zawiera opis podstawowych elementów zarządzania zasobami ludzkimi. Praca ma charakter teoretyczny, a jej strukturę tworzy osiem rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia wprowadzające do omawianej problematyki: rozwój historyczny koncepcji, rodzaje i uwarunkowania zzl. W rozdziale drugim skoncentrowano się na problematyce strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. Rozdział trzeci opisuje zagadnienia dotyczące kształtowania kapitału ludzkiego i intelektualnego organizacji. Kolejne rozdziały przedstawiają problematykę planowania i pozyskiwania pracowników, motywacji, systemu ocen pracowniczych, doskonalenia i rozwoju kadr oraz controllingu personalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13587 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13586.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14603.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-139.
Choć zarówno w polskiej, jak i światowej literaturze widać zmniejszenie zainteresowania zarządzaniem wiedzą w organizacjach w porównaniu z okresem przełomu wieków (co zapewne wynika z konieczności zajęcia się problemami związanymi z wciąż dokuczającym przedsiębiorstwom kryzysem), to przecież wiedza i wynikające z niej umiejętności wciąż traktowane są jako czynnik decydujący współcześnie o innowacyjności i tym samym o konkurencyjności organizacji. Warto zatem podejmować temat włączania działań związanych z wiedzą do praktyki przedsiębiorstw. Wydaje się nawet, że w czasach gorszej koniunktury wiedza jest bardziej w cenie niż w czasach prosperity. Pozwala ona skuteczniej unikać zagrożeń i wygrywać z konkurentami. Rezultatem wzrostu konkurencyjności są na ogół dobre (poprawiające się i lepsze od konkurentów) wyniki ekonomiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12041.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11080.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12040.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 309-340.
Rezyliencja to emanacja złożoności i dynamiki, dzięki którym łańcuch dostaw zachowuje ciągłość operacyjną w niepewnych czasach. Innymi słowy, rezylientny łańcuch dostaw odznacza się zdolnością adaptacji, reaktywnej odpowiedzi i odzyskiwania utraconych sił. Dysponuje zatem mechanizmem, za pomocą którego skutecznie stawia czoło zmianom niepewnym, trudno przewidywalnym, czyli takim, których generatorem jest przede wszystkim środowisko funkcjonowania łańcucha dostaw. Celem monografii jest identyfikacja cech oraz rozpozna-nie wzorca funkcjonowania rezylientnych łańcuchów dostaw jako złożonych systemów adaptacyjnych. Rezylientny łańcuch dostaw jest pojmowany jako złożony system adaptacyjny utrzymujący równowagę z otoczeniem w procesie przepływu produktów i informacji. W celu przeprowadzenia rozważań zidentyfikowano podstawowe kategorie epistemologiczne (przede wszystkim stan równowagi i nierównowagi systemu, krawędź chaosu, emergencję, sprzężenia zwrotne, cień systemu), które posłużyły rozpoznaniu walorów i ilustracji wzorca funkcjonowania rezylientnego łańcucha dostaw. Umożliwiły one podjęcie próby szczegółowej oraz wieloaspektowej analizy złożoności i dynamiki rezylientnego łańcucha dostaw z wykorzystaniem metafor organizacyjnych osadzonych w paradygmacie funkcjonalistyczno-systemowym.Monografia jest adresowana przede wszystkim do środowiska naukowego, doktorantów i studentów kierunków zarządzanie i logistyka oraz tych wszystkich, którzy poszukują źródeł inspiracji do prowadzenia badań w naukach o zarządzaniu. Ponadto może służyć menedżerom średniego i wyższego szczebla, uświadamia bowiem znaczenie tworzenia więzi społecznych i organizacji nieformalnej w funkcjonowaniu współczesnych łańcuchów dostaw w warunkach nieciągłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21596.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21595.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka stosowana / Dominik Zimon (red.) - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 158 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Monografia ma na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu logistyki stosowanej w różnych aspektach zarządzania przedsiębiorstwem. Ze względu na dużą dawkę teorii, połączonej z praktycznymi poradami, jej adresatami są zarówno nauczyciele akademiccy i studenci, jak też przedsiębiorcy chcący usprawnić procesy logistyczne w swoich firmach. Publikacja jest owocem pracy dziesięciu Autorów, pod redakcją dr. Dominika Zimona i zawiera jedenaście rozdziałów, w których zostały omówione poszczególne aspekty tytułowego zagadnienia. Problematyka książki obejmuje między innymi: - zarządzanie łańcuchem dostaw, - zaopatrzenie, - przepływ informacji, - analizę centrów dystrybucyjnych i sieci handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22129.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22128.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dwa tomy monografii zawierają opracowania kilkudziesięciu autorów z ośrodków naukowych zajmujących się problematyką rynku finansowego. Tom I Instrumenty i strategie rynku finansowego składa się z trzech części: Tendencje rozwoju sektora finansowego w Polsce, Sektor finansowy w wybranych krajach, Instrumenty i strategie rynku finansowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3474 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4257.VIII.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17244.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wydania według: www.taniaksiazka.pl.
Bibliografia na stronach 257-261.
Książka ta ma za zadanie przeprowadzić czytelnika poprzez proces analizy strategii biznesowej firmy w celu doboru adekwatnej metody zarządzania. Uwzględniając fakt, że w dobie Big Data główną wartością większości przedsiębiorstw jest przetwarzana przezeń informacja, to na niej skupiony winien być model zarządczy. Udział człowieka, zaangażowanie technologii, wreszcie infrastruktura, z której wykorzystaniem działa firma, to czynniki które poddano analizie. Skupienie wniosków wokół przebiegu informacji biznesowej i skoncentrowanie się na analizie danych, to przesłanki odróżniające to opracowanie od innych pozycji dostępnych na rynku. Z tego względu książka nie tylko będzie przydatna w procesie dydaktycznym jako uzupełnienie przedmiotu Podstawy informatyki dla biznesu, ale także może okazać się pomocna w codziennej praktyce zarządczej osób podejmujących istotne decyzje strategiczne w firmie. Wszystkie opisane przypadki i badania zostały zweryfikowane w ciągu ponad piętnastu lat pracy zawodowej autorki. Wykorzystanie dorobku naukowego w codziennej pracy w międzynarodowych grupach finansowych, przedsiębiorstwach prywatnych i administracji publicznej, w Polsce i za granicą, na poziomie krajowym, Unii Europejskiej, a czasem też w kręgu światowym sprawia, że otrzymują Państwo pozycję zweryfikowaną w codziennej pracy, przy nacisku na wynik, sprawdzoną w ogniu walki o rynek, a często prezentującą doświadczenia zrealizowane w trudnym otoczeniu biurokracji i inercji administracji publicznej. Jednocześnie, większość prezentowanych wniosków została poddana ocenie akademickiej i zrecenzowana pod kątem ich przydatności w procesie badawczym i dydaktycznym nauk ekonomicznych, dyscypliny zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18674.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej