Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(379)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Książki
(377)
Publikacje naukowe
(44)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje fachowe
(21)
E-booki
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(343)
dostępne
(330)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(146)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(202)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(344)
Autor
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Gierszewska Grażyna
(6)
Penc Józef (1939- )
(6)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Sierpińska Maria (1950- )
(5)
Banaszyk Piotr
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Romanowska Maria (1947- )
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Bełz Grzegorz
(3)
Bień Witold (1927- )
(3)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Pomykalska Bożyna
(3)
Pomykalski Przemysław
(3)
Sobiecki Roman (1954- )
(3)
Witczak Hubert
(3)
Bańka Waldemar
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Brdulak Halina
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Houston Joel F
(2)
Hościłowicz Edward
(2)
Jachna Tomasz (1950 - )
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936- )
(2)
Kamiński Tomasz (transport)
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Kokoszczyński Ryszard
(2)
Komorowski Jan
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marek Stanisław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Monkiewicz Jan (1949- )
(2)
Nawrot Bogumiła
(2)
Nowacki Robert
(2)
Nowak Edward (1951- )
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Paszkowski Jerzy
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pietrzak Tomasz
(2)
Pluta Wiesław
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Pukała Ryszard
(2)
Romanowski Robert
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Rutkowski Andrzej
(2)
Sagan Mariusz
(2)
Sangajło Ryszard
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Skalik Jan
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Smalec Agnieszka
(2)
Stolarek Antoni
(2)
Stronka Dariusz
(2)
Strużycki Marian
(2)
Szczepankowski Piotr
(2)
Trompenaars Alfons
(2)
Walendzik Małgorzata
(2)
Widelska Urszula
(2)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(2)
Wędzki Dariusz
(2)
Zarzecki Dariusz
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Świerczek Artur
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Adamik Anna
(1)
Alman Tomáš
(1)
Aluchna Maria
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Aue Wiesława
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Barabasz Adela
(1)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Baraniecka Anna (logistyka)
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bera Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(186)
2000 - 2009
(166)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
Kraj wydania
Polska
(388)
Język
polski
(381)
angielski
(5)
rosyjski
(1)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(24)
Menedżerowie
(12)
Przedsiębiorcy
(6)
Księgowi
(3)
Logistycy
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(239)
ZARZĄDZANIE
(114)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(44)
Przedsiębiorstwo
(43)
KADRY
(29)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(28)
INNOWACJE
(24)
Zarządzanie
(19)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(15)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(14)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(11)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(11)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(10)
MARKETING
(9)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(8)
Finanse przedsiębiorstwa
(7)
Innowacje
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
GLOBALIZACJA
(6)
Logistyka gospodarcza
(6)
MOTYWACJA PRACY
(6)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(6)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(6)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(6)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
Otoczenie firmy
(5)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(5)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
Decyzje
(4)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(4)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(4)
OTOCZENIE FIRMY
(4)
Organizacja
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Przedsiębiorstwo usługowe
(4)
TURYSTYKA
(4)
USŁUGI
(4)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
Analiza finansowa
(3)
CONTROLLING
(3)
DECYZJE
(3)
Działalność gospodarcza
(3)
Inwestycje
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
Marketing
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
UNIA EUROPEJSKA
(3)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(2)
BUDŻET
(2)
BUDŻETY TERENOWE
(2)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(2)
Big data
(2)
Biznesplan
(2)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
EKOROZWÓJ
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Egzaminy zawodowe
(2)
Finanse
(2)
INFORMACJA
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
KULTURA
(2)
Kadry
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konkurencyjność
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(2)
Model biznesowy
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLSKA
(2)
PRACA ZESPOŁOWA
(2)
PRODUKCJA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(2)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość akademicka
(2)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(2)
RACHUNKOWOŚĆ
(2)
RYZYKO UBEZPIECZENIOWE
(2)
SZKOLENIE ZAWODOWE
(2)
Start-up
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Transport drogowy
(2)
Transport towarowy
(2)
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
(2)
ZDOLNOŚCI
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Temat: czas
2001-
(41)
2001-0
(7)
1901-2000
(6)
1989-
(5)
1989-2000
(5)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Azja
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(40)
Podręcznik
(38)
Monografia
(21)
Materiały pomocnicze
(14)
PODRĘCZNIKI
(14)
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(8)
PORADNIKI
(6)
Raport z badań
(6)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(65)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(29)
Transport i logistyka
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(165)
zarządzanie
(83)
zarządzanie strategiczne
(38)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(32)
zarządzanie wiedzą
(29)
zarządzanie jakością
(27)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(27)
organizacja
(25)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(24)
innowacje
(21)
innowacyjność przedsiębiorstw
(21)
finanse
(19)
konkurencyjność
(19)
przedsiębiorczość
(18)
strategia
(18)
marketing
(16)
kapitał intelektualny
(15)
płynność finansowa
(14)
globalizacja
(13)
kapitał ludzki
(13)
kultura organizacyjna
(13)
zarządzanie ryzykiem
(13)
finanse przedsiębiorstw
(12)
przywództwo
(12)
analiza finansowa
(11)
controlling
(11)
motywowanie pracowników
(11)
wartość przedsiębiorstwa
(11)
łańcuch dostaw
(11)
kapitał obrotowy
(10)
leasing
(10)
logistyka
(10)
ocena pracowników
(10)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(10)
sprawozdanie finansowe
(10)
zarządzanie finansami
(10)
motywacja
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
przedsiębiorstwo turystyczne
(9)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(9)
analiza SWOT
(8)
rozwój zrównoważony
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
zarządzanie relacjami
(8)
biznesplan
(7)
menedżer
(7)
outsourcing
(7)
planowanie finansowe
(7)
zarządzanie zmianą
(7)
Lean Management
(6)
analiza strategiczna
(6)
działalność gospodarcza
(6)
e-biznes
(6)
faktoring
(6)
innowacyjność
(6)
inwestycje
(6)
planowanie
(6)
restrukturyzacja
(6)
szkolenie pracowników
(6)
zarządzanie produkcją
(6)
etyka biznesu
(5)
finansowanie
(5)
kapitał
(5)
kompetencje
(5)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(5)
kontrola
(5)
kredyt
(5)
kultura organizacji
(5)
organizacja ucząca się
(5)
prognozowanie
(5)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(5)
public relations
(5)
reengineering
(5)
rynek finansowy
(5)
struktura organizacyjna
(5)
zarządzanie personelem
(5)
zarządzanie procesami
(5)
zarządzanie projektami
(5)
benchmarking
(4)
efektywność ekonomiczna
(4)
fuzja
(4)
gospodarka oparta na wiedzy
(4)
jakość
(4)
kierowanie
(4)
komunikacja marketingowa
(4)
kryzys
(4)
marka
(4)
misja firmy
(4)
papiery wartościowe
(4)
produkcja
(4)
przedsiębiorczość akademicka
(4)
przedsiębiorstwo usługowe
(4)
przepływy pieniężne
(4)
rekrutacja pracowników
(4)
system zarządzania
(4)
ubezpieczenie
(4)
wycena
(4)
wynagrodzenie
(4)
zarządzanie innowacjami
(4)
zarządzanie kapitałem
(4)
388 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Uczelnie Techniczne)
Bibliogr. s. 169-175. Indeks.
Publikacja zawiera kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania informacją rynkową, a rozważania teoretyczne prezentowane w książce są poparte przykładami z praktyki gospodarczej i wynikami przeprowadzonych badań i analiz. Na ich podstawie autorzy przedstawiają stosowane metody i porponują trzy modele zarządzania informacją rynkową, umożliwiając uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki umiejętnemu wykorzystaniu posiadanych zasobów informacyjnych. Autorzy koncentrują sie na takich zagadnieniach, jak: informacja rynkowa i jej znaczenie w gospodarce globalnej, informacja rynkowa jako determinanta pozycji i przewagi konkurencyjnej, zarządzanie informacją rynkową w praktyce gospodarczej, modele zarządzania informacją rynkową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11261.IX.11 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12353.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Master of Business Administration)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2346 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: International management : culture and beyond, 2009.
Bibliogr. s. 585-596.
Publikacja stanowi wprowadzenie do niezwykle rozbudowanej dziedziny, jaką jest zarządzanie międzynarodowe. Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności, m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jakoą odgrywają czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania. Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalanie wiedzy. Poza głownymi tematami omówionymi w podręcznikach poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście. Należą do nich: wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne, nieformalny patronat, globalizacja kontra lokalizacja, e-komunikacja, konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach, znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur, nadzór nad marką korporacyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12520.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy.)
Bibliogr. s. 149-153.
Książka „Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw" stanowi opis podstawowych problemów gospodarki finansowej małych przedsiębiorstw wraz z uwzględnieniem roli otoczenia makrofinansowego. Prezentowane treści odnoszą się w dużej części do praktycznych problemów finansowych jakie muszą być rozwiązywane przez właścicieli. Publikacja przedstawia problemy finansowe na poziomie podstawowym, ale stanowi także w dużej części pogłębioną analizę wybranych problemów. Zakresem opracowania objęto: - gradację i specyfikę finansowania małych przedsiębiorstw, - samofinansowanie działalności inwestycyjnej, - pozyskiwanie środków pieniężnych za pomocą równoważnika odpisów amortyzacyjnych w przychodach, - możliwość wykorzystania zasad amortyzacji podatkowej w samofinansowaniu, - wykorzystanie preferencji podatkowych dla zwiększania zdolności inwestycyjnych, - politykę i ryzyko zwiększania zadłużenia długoterminowego, - wpływ polityki finansowej państwa na potencjalne decyzje małych przedsiębiorstw, - problemy finansowania kredytem bankowym w warunkach negatywnych efektów rynku małego kredytu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14463.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15388.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliogr. s. 266-275. Indeks.
Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym. Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Książka została wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i zrównoważonego rozwoju. Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono: genezę i istotę CSR, instrumenty zarządcze polityki CSR, współczesne koncepcje powiązane z CSR - zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14013 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14012.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14887.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Na okł. podtyt.: zasady działania, warunki sukcesu.
Książka stanowi zbiór wskazówek jak kreować, kierować oraz utrzymywać zmiany w organizacji, aby lepiej przystosować jej własną zmienność do zmienności otoczenia, z którym pozostaje ona w ciągłej i dynamicznej interakcji. Szczególną uwagę zwrócono w niej na projektowanie zmian i kluczowe czynniki ich wprowadzania, aby mogły być one realizowane szybko i skutecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4042 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4040.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Zarządzanie nie jest pojęciem łatwo definiowalnym. Wszyscy „czują”, na czym ono polega, ale mało kto wie, jak to robić. Dodatkowo wraz ze zmianami otoczenia zmieniają się i warunki zarządzania. Firmy przybierają inny kształt organizacyjny, co wymusza stosowanie odmiennych narzędzi zarządzania. Właśnie te nowoczesne formy organizacyjne i narzędzia zarządzania są omówione w niniejszej książce. Menedżer zależnie od własnej diagnozy stanu organizacyjnego przedsiębiorstwa sam musi dobrać zestaw pasujący do jego sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1755.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość : podstawy teoretyczne / Teresa Piecuch. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo C.H. Beck, 2013. - 271, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 249-258 i przy rozdz. Indeks.
Monografia stanowi syntetyczną, a jednocześnie szeroką analizę literatury przedmiotu z zakresu przedsiębiorczości. Książka prezentuje m.in.: różnorodne podejścia do przedsiębiorczości zawarte w teoriach ekonomii i zarządzania, charakterystykę przedsiębiorczości w różnych ujęciach, charakterystykę przedsiębiorcy, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, specyfikę MSP oraz ich rolę w kreowaniu zachowań przedsiębiorczych. Drugie wydanie zostało wzbogacone o zagadnienia dotyczące: przedsiębiorczości rodzinnej, przedsiębiorczości kobiet, którą scharakteryzowano w kontekście trudnej sytuacji kobiet na rynku pracy i w pracy zawodowej; przedsiębiorczości akademickiej, przedsiębiorczości społecznej, a także ekonomii społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13408.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14171.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oyg.: Managerial economics, 2007.
Indeks.
Niniejsza książka kompleksowo opisuje kluczowe zagadnienia z dziedziny ekonomii menedżerskiej. Zawiera techniki i koncepcje, którymi menedżerowie mogą i powinni sie posługiwać. Autorzy kładą nacisk na praktyczne przedstawienie tematu. Podają przykłady i opisują rzeczywiste sytuacje z różnych zakątków świata. Do teorii odwołują się tylko wtedy, gdy jest to niezbędne. Czytelnik znajdzie w książce wykaz najważniejszych pojęć, testy i pytania kontrolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12162.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Introduction to business information systems / Przemysław Polak. - Warszawa : Warsaw School of Economics, 2015. - 74, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Publikacja przygotowana w ramach projektu "Młodzi projektują zarządzanie".
Bibliogr., netogr. s. [75].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16923.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 170-176.
Każdy menedżer powinien zostać wyposażony w odpowiednią wiedzę w zakresie komunikowania się oraz znajomość zasad i metod wspomagających procesy komunikacyjne. Temu celowi służy niniejsze opracowanie. Autor przedstawia w nim charakterystykę procesu komunikowania się i poszczególnych jego elementów, a następnie omawia metody komunikacji nastawione na twórcze rozwiązywanie problemów, realizację zadań oraz partycypację pracowników w zarządzaniu. Ostatnia część pracy poświęcona jest narzędziom dostosowania struktur organizacyjnych przedsiębiorstwa do strumieni przepływu informacji: analizie systemu komunikacji oraz analizie wartości komunikowania, opracowanych i stosowanych w Niemczech, a zasługujących na popularyzację w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7398.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8377.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik dotyczy podstaw organizacji i zarządzania produkcją w przedsiębiorstwie, jest to swoiste kompendium wiedzy na ten temat. Zakres przedmiotowy opracowania podzielony jest na pięć rozdziałów, poprzedzonych wstępem, całość kończy wykaz wykorzystanej literatury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8645 [Magazyn 1], P.8644 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8643.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10094.IX.9 [Czytelnia C], 10095.IX.9 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 222-227.
W publikacji za oryginalne należy uznać to, że eksponując znaczenie relacji zmierza do wyprowadzenia myślenia i działania z analizy tego, czym właściwie jest usługa. Skutkiem takiego podejścia, polegającego na znoszeniu różnic między marketingiem wewnętrznym a zewnętrznym, jest przygotowanie warunków umożliwiających postrzeganie zarządzania organizacjami usługowymi jako zarządzania marketingowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9337.IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 114-117.
Opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty procesu zarządzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczególnych jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym oraz omawia problematykę rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, motywowania i oceniania pracowników, a także identyfikowania i zaspokajania ich potrzeb zawodowych. W pracy wskazano na możliwość wykorzystania omówionych metod i narzędzi w praktyce organizacyjnej. Dlatego, poza prezentacją podstawowych zagadnień teoretycznych, znaczne miejsce zajmują studia przypadków i przykłady praktycznego zastosowania poszczególnych instrumentów zarządzania zasobami ludzkimi. Książka jest adresowana do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się w specjalnościach związanych z szeroko rozumianą gospodarką turystyczną, a także do przedstawicieli branży turystycznej, kadry menedżerskiej i pracowników biur podróży, hoteli, placówek gastronomicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5672.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7177.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Tyt. oryg.: "The competencies handbook" 1999.
Indeks.
W książce zaprezentowano korzyści wynikające ze stosowania modeli kompetencyjnych oraz opisano proces ich projektowania, wdrażania i kontroli ich funkcjonowania. Przedstawiono tez przykładowy model kompetencyjny, który może być podstawą stworzenia własnego systemu kompetencyjnego, dopasowanego do indywidualnych potrzeb organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6343.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kryzys w przedsiębiorstwie / Beata Wieczerzyńska. - Warszawa : "CeDeWu", 2009. - 191 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 185-191.
Celem przedstawianej publikacji jest kompleksowe prześledzenie genezy trudności i zagrożeń przedsiębiorstwa, zdiagnozowanie kryzysu - jego przyczyn, symptomów oraz nasilenia (fazy), a następnie wybór przez zarządzających adekwatnego do diagnozy sposobu wyjścia z kryzysu i wykorzystania go dla pozytywnej transformacji przedsiębiorstwa w sferze ekonomicznej i prawnej. W prezentowanej pracy szeroko omówiono i przeanalizowano unormowania prawa upadłościowego i naprawczego poprzez pryzmat zawartych tam prawnych instrumentów zarządzania kryzysem w firmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10364.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono uwarunkowania i specyfikę funkcji personalnej w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP), strategie i metody stosowane w tego typu organizacjach, kwestie elastycznych form zatrudnienia i wynagradzania. Podano także kilka przykładów realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwach różnych branż. W siedmiu odrębnych tematycznie częściach zaprezentowano zagadnienia dotyczące m.in.: przedsiębiorczości i aktywności zawodowej starszych pracowników w MŚP; przeciwdziałania pracoholizmowi w małych przedsiębiorstwach; pozyskiwania kadry kierowniczej i procedur diagnozowania utalentowanych pracowników; relacji sieciowych w MŚP i ich wpływu na realizację zadań personalnych, a także wykorzystania technik informatycznych; stresu zawodowego i zarządzania konfliktem; kształtowania wynagrodzeń i problemu płacy godziwej; metod diagnozy i zarządzania opartego na kompetencjach; roli unijnych instrumentów wspierania rozwoju kapitału ludzkiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13497.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14455.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wolters Kluwer Polska ISSN 1897-4392)
Bibliogr. s. 193-203. Indeks.
Skuteczność systemu zarządzania jakością ISO 9001 uwarunkowana jest czynnikami występującymi zarówno w organizacji, jak i w jej otoczeniu. Dla przedsiębiorstwa najważniejsze są uwarunkowania wewnętrzne, czyli czynniki, którymi można zarządzać poprzez podejmowane w organizacji decyzje. Identyfi kacja tych czynników, określenie stopnia ich ważności oraz ocena oddziaływania na poszczególne rezultaty systemu zarządzania jakością, w istotny sposób przyczyniają się do doskonalenia skuteczności tego systemu i racjonalizacji podejmowanych decyzji gospodarczych. Autor w sposób szczegółowy i z praktycznego punktu widzenia przedstawił: - rolę zarządzania jakością w zarządzaniu organizacją, - zagadnienia skuteczności systemu zarządzania jakością, - wewnętrzne czynniki wpływające na skuteczność znormalizowanego systemu zarządzania jakością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10996 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8224.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9569.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-241
Książka pokazuje główne bariery rozwojowe polskich przedsiębiorstw - brak możliwości finansowania rozwoju, brak dostępu do szkoleń i wiedzy na temat nowoczesnego zarządzania, nadmierny fiskalizm państwa. Z badań przeprowadzonych przez autora wynika, że słaba kondycja i niska konkurencyjność polskich małych i średnich przedsiębiorstw wynika też z małej świadomości przedsiębiorców, niechęci do uczenia się, do współpracy z innymi przedsiębiorstwami, do ponoszenia ryzyka. Recenzowana książka może dostarczyć ciekawych przemyśleń polskim menedżerom, którzy chętnie narzekają na fiskalizm państwa i drogie kredyty, ale nie szukają przyczyn niepowodzeń biznesowych we własnych postawach i działaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10292.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego. Pozwala na: zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu; obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć; formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych; poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej. Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9939 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11577.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11576.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej