Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(45)
dostępne
(41)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(28)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(45)
Autor
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Kawula Stanisław (1939- )
(2)
Opora Robert
(2)
Badora Sylwia
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Foryś Grzegorz (1974- )
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Galas Barbara
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gorlach Krzysztof (1954- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kanarek-Lizik Dorota (1967- )
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(1)
Massalski Adam (1942- )
(1)
Matejek Józefa
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Nowak Beata Maria
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna (1974- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pogorzelska Anna
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Ruszkowska Marzena
(1)
Sobecki Mirosław (1960- )
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Stawarz Barbara (nauki o zdrowiu)
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Urban Bronisław
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Walasek Stefania
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wiatr Kazimierz (1955- )
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Węgliński Andrzej (1955- )
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łukawska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
angielski
(1)
Odbiorca
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(14)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(13)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
DZIECKO
(6)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(6)
MŁODZIEŻ
(5)
OPIEKA SPOŁECZNA
(5)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(5)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(4)
Opieka społeczna
(3)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(3)
RODZINA
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nierówności edukacyjne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PEDAGODZY
(2)
POZNANIE
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Praca socjalna
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Socjalizacja
(2)
Więźniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Animacja kultury
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Choroby psychiczne
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
Demokracja
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
EMIGRACJA
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Globalizacja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAŁÓG
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
POGOTOWIE OPIEKUŃCZE
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Problemy społeczne
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc
(1)
Psychoterapia
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
Reintegracja społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Ruchy społeczne
(1)
SIEROCTWO
(1)
STEREOTYP (psychol., socjol.)
(1)
STOWARZYSZENIE SOS WIOSKI DZIECIĘCE
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjoterapia
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
TRANSFORMACJA SYSTEMU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
WIĘŹNIOWIE
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE MORALNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Więziennictwo
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(5)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
2001-0
(4)
1945-1989
(2)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
POLSKA
(2)
ROSJA
(1)
RPA
(1)
SŁOWACJA
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Opracowanie
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(9)
resocjalizacja
(9)
niedostosowanie społeczne
(6)
praca socjalna
(6)
rodzina
(6)
edukacja
(5)
przestępczość nieletnich
(5)
wychowanie
(5)
dzieci
(4)
nieletni przestępcy
(4)
pedagogika społeczna
(4)
agresja
(3)
pedagogika resocjalizacyjna
(3)
rodzina zastępcza
(3)
zakład poprawczy
(3)
kapitał społeczny
(2)
kurator sądowy
(2)
odporność psychiczna
(2)
ojcostwo
(2)
opieka instytucjonalna
(2)
opieka nad dzieckiem
(2)
opieka społeczna
(2)
pedagog
(2)
pedagogika opiekuńcza
(2)
resocjalizacja nieletnich
(2)
rodzinny dom dziecka
(2)
schronisko dla nieletnich
(2)
subkultury młodzieżowe
(2)
uzależnienie
(2)
więźniowie
(2)
wsparcie społeczne
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
zaburzenia odżywiania
(2)
adaptacja
(1)
adopcja
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność
(1)
alkoholizm
(1)
animacja społeczna
(1)
antropologia
(1)
asystent rodziny
(1)
bezpieczeństwo
(1)
bezpieczeństwo społeczne
(1)
biblioteka
(1)
cyberprzestępczość
(1)
demoralizacja
(1)
dom dziecka
(1)
dorosłe dzieci alkoholików
(1)
dziecko zdolne
(1)
education
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja regionalna
(1)
ekonomia społeczna
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
family
(1)
filozofia
(1)
globalizacja
(1)
harcerstwo
(1)
instytucje
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
izolacja więzienna
(1)
kara
(1)
kariera
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
kryzys
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
kłamstwo
(1)
media
(1)
mentoring
(1)
migracje
(1)
mobbing
(1)
młodzież zdolna
(1)
narkomania
(1)
narkotyki
(1)
nauczyciel
(1)
nieletni
(1)
nieletnie matki
(1)
niepełnosprawni
(1)
nieprzystosowanie społeczne
(1)
nierówności ekonomiczne
(1)
opieka zastępcza
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
osobowość
(1)
ośrodek adopcyjno-opiekuńczy
(1)
pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pielęgniarka
(1)
placówka resocjalizacyjna
(1)
pogotowie opiekuńcze
(1)
polityka społeczna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
ponowoczesność
(1)
praca socjalno-wychowawcza
(1)
prawa pacjenta
(1)
prizonizacja
(1)
probacja
(1)
profilaktyka
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 80-83.
Praca poświęcona jest zagadnieniom profilaktyki i rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Wspomaganie rozwoju dzieci sprzyja budowaniu pozytywnego nastawienia do otaczającego świata i ludzi. Potrzeba takiego podejścia jest szczególnie wyraźna, gdy dziecko ma agresywne skłonności, nie radzi sobie z problemami życia codziennego, nie potrafi samodzielnie przezwyciężać trudności powszechnie napotykanych. Poprzez swoją niemoc staje się odrzucane i wzrasta w nim uczucie dezaprobaty i odtrącenia rówieśniczego, a często nawet pogardy ze strony nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Główną treść pracy stanowi prezentacja funkcjonujących obecnie w Polsce najważniejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami badań i analiz źródłowych. Prezentowane formy zostały podzielone na kilka grup. Pierwszą stanowią placówki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupełniającym, wspierającym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dziećmi i młodzieżą, podejmujące zarówno opiekę dzienną, jak i całodobową, a mające charakter opiekuńczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zostały placówki opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a więc adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki o specjalności pedagogika społeczna, opiekuńcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadzących przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalności. Może być także przydatna studentom innych kierunków z obszaru nauk społecznych oraz praktykom – wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom sądowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6504 [Magazyn 1], P.4223 [Magazyn 1], P.6505 [Magazyn 1], P.6502 [Magazyn 1], P.6503 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7438.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4670.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Przesłaniem wiodącym pracy zbiorowej pt. "Powinności i kompetencje w wychowaniu osób niedostosowanych społecznie" jest wyeksponowanie roli pedagoga w procesie resocjalizacji, ukazanie wieloaspektowości kompetencji, jakie powinien posiadać, by mógł się zmierzyć z trudniejszymi wyzwaniami praktyki. Zaprezentowane w monografii rozważania przybliżają Czytelnikowi obszar będący w polu zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej, procesów przez tę pedagogikę analizowanych zarówno w warstwie teoretycznych dociekań, jak i metodycznych oraz organizacyjnych rozwiązań. Praca obejmuje trzy kręgi tematyczne: kompetencje pedagogów resocjalizacyjnych, rola i obowiązki pedagogów resocjalizacyjnych, obraz pedagoga resocjalizacyjnego w percepcji osób resocjalizowanych. Oddana do rąk Czytelników książka może stanowić inspirację i zachętę do teoretyczno-badawczego i praktycznego zajmowania szczególną kategorią osób - niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami w zachowaniu, wchodzących w kolizje z prawem, zdemoralizowanych, czy wreszcie, jak chcą socjologowie, wadliwie przystosowanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9210.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10938.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęte dzięki porozumieniu Kancelarii Prezydenta RP i UNICEF badania dotyczą sytuacji dzieci, których pełny i harmonijny rozwój jest zagrożony z powodu braku atmosfery miłości, szacunku i zrozumienia jaką dla szczęśliwego dzieciństwa powinno tworzyć środowisko rodzinne. Dzieci te pozbawione okresowo lub trwale opieki ze strony rodziców, którzy nie potrafią bądź nie są w stanie zajmować się nimi zostają powierzone opiece zastępczych środowisk wychowawczych o charakterze rodzinnym lub instytucjonalnym. Publikację tworzą opracowania specjalistów dotyczących sytuacji prawnych, historii, stanu badań, perspektyw zmian w dziedzinie opieki nad dziećmi oraz materiał z przeprowadzonych badan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3344.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 341-359.
Książka stanowi bez wątpienia znakomity przykład publikacji, która zachowując wysoki poziom naukowy jest i oryginalna i uniwersalna oraz zrozumiała nie tylko dla specjalistów. Może ona stanowić naukowy przewodnik w zakresie teorii rozwoju i sposobów funkcjonowania rodziny w kryzysie, trafnie wskazuje na potrzebę kreowania systemu rodzinnego ku jego autonomii i pokryzysowej autokreacji tożsamości społecznej. (fragment recenzji prof. zw. dr hab. Zdzisława Kosyrza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12464.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Socjologii ; t. 9)
Bibliografia na stronach 329-345. Indeks.
Książka jest przeglądem koncepcji teoretycznych dotyczących pojęć rozwoju oraz ruchu społecznego i pokazuje, w jaki sposób te dwa obszary badań „spotykają się” i mogą pomóc w opisie współczesnego świata. [...] Powiązanie problematyki rozwoju społecznego, za pomocą koncepcji rozwoju zrównoważonego, z problematyką ruchów społecznych i przedstawienie całego tego obszaru w ramach spójnego stanowiska należy uznać za podstawowy element oryginalności przedsięwzięcia. z recenzji dr. hab. Piotra Matczaka, prof. UAM
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22786.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22785.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka dotyczy zróżnicowanych aspektów problematyki wspisującej się w znacznej mierze w obszar zainteresowań pedagogiki społecznej uwzględniającej realia współczesności. Dotyczy głównie sytuacji młodzieży we współczesnej rzeczywistości, a w tym wypadku taże teoretycznych i praktycznych aspektów pracy pedagogicznej w odniesieniu do różnych kategorii jej podmiotów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11170.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12203.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-371.
Przedstawione w tej pracy teorie koncentrują się na istotnych aspektach niedostosowania społecznego i odporności psychicznej. Koncepcje te stanowią jednocześnie podstawę dla różnych typów interwencji psycho-korekcyjnych, które autor omawia w kolejnych rozdziałach pracy. W naukach społecznych istnieje wiele interpretacji tego samego zjawiska. Stąd też ich doboru dokonano, kierując trafnością i wartością dla praktyki resocjalizacyjnej. Ponadto odwoływanie się do określonych poglądów zostało zdeterminowane stopniem ich przydatności dla rozumienia zjawiska odporności psychicznej w kontekście niedostosowania społecznego. Książka może okazać się pomocą dla profesjonalistów pracujących z nieletnimi w wyjaśnianiu zjawisk niedostosowania społecznego nie tylko od strony ich patogenezy, lecz także w kwestii podejmowania skutecznych oddziaływań resocjalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10943 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9944.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11580.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Rozprawa ma układ klasyczny. Otwiera ją czytelny spis treści, po którym następuje wstęp oparty na piśmiennictwie zawierającym 414 pozycji, w większości anglojęzycznych z pierwszej dekady bieżącego stulecia, przedstawionych wg standardów renomowanych czasopism medycznych. Kolejne rozdziały przedstawiają cel pracy, materiał i metody, dyskusję oraz wnioski. Całość zamykają streszczenia w języku polskim i angielskim oraz indeks nazwisk i haseł przedmiotowych. Praca jest dojrzałą monografią prezentującą oryginalny dorobek naukowy Autora. Podjęta problematyka dynamiki i czynników ryzyka występowania nadwagi i otyłości ma walor aktualności i znaczenia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11536.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-176.
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone problemowi aktywności uczniów szkół zawodowych. Część teoretyczna pracy dotyczy zagadnień związanych z aktywnością człowieka. Rozpatrywano ją z punktu widzenia takich nauk, jak psychologia, socjologia i pedagogika. Scharakteryzowano także koncepcje pedagogiczne nawiązujące do problemu aktywizacji uczniów. Część druga to prezentacja badań przeprowadzonych w 2008 i 2013 roku wśród uczniów szkół zawodowych z powiatów ełckiego, oleckiego, gołdapskiego i kętrzyńskiego. Ich celem była diagnoza i analiza poziomu zaangażowania uczniów w zakresie nabywania wiedzy i umiejętności zawodowych, a także ich aktywności w obszarze społecznym szkoły. Rozdział trzeci poświęcony jest metodyce kształcenia zawodowego. Zaprezentowano w nim zasady i szeroką gamę metod aktywizujących. Część ta stanowi swoisty przewodnik metodyczny, z którego korzystać mogą studenci, nauczyciele i inne osoby zajmujące się dydaktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18531.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 623-634.
Prezentowana publikacja ulokowana jest w obszarze światopoglądu naukowego, uwzględnia przy tym podejście interdyscyplinarne i ukazuje, że autor teorii probacji (wielopasmowej teorii resocjalizacji z udziałem społeczeństwa), na którą składają się filozofia karania, system nowoczesnych kar i metodyka postępowania resocjalizacyjnego, wskazuje na zastosowanie jej we wspomaganiu, nabywaniu umiejętności komunikacyjnych, rozwojowych i przystosowawczych osób karanych oraz wartości kreujących ich tożsamość osobową, społeczną i kulturową. Przeżywanie wolności emocjonalnej, zaufanie, odpowiedzialność, potrzeba prawa do wyboru i swobodnego zaciągania zobowiązań wobec wspólnotowości stanowią bowiem podstawowe wyzwanie dla osób zmagających się ze swoimi trudnymi sytuacjami życiowymi. Z kolei kulturowy wymiar systemu probacji sprowadza się do kreowania modelu instytucjonalno-organizacyjnego w postaci kar wolnościowych i kar średniej mocy, a także określenia wzorców działania i norm postępowania opartych na inkluzyjnych działaniach resocjalizacyjnych z udziałem całego społeczeństwa, które przebiegają wokół solidaryzmu społecznego uwzględniającego działania oparte na afirmowaniu uczciwości, pomocowości i skuteczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22139.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22138.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-280.
Książka jest kierowana przede wszystkim do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opieki i wychowania, do studentów i doktorantów, głównie kierunków: pedagogika, praca socjalna i nauki o rodzinie, metodyków, praktyków oraz decydentów kreujących przestrzeń opiekuńczo-wychowawczą, podlegającą zarówno oświacie, jak i pomocy społecznej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18054 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19765.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19764.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi próbę interdyscyplinarnego ujęcia przejawów dewiacyjnych zachowań współczesnej młodzieży. Wykorzystując współczesne teorie z obszaru nauk społecznych, autorzy rozpraw ukazują oryginalne przejawy oraz osobowościowe i charakterystyczne dla ostatniego dziesięciolecia społeczne uwarunkowania zachowań patologicznych. Interpretacje wyników badań empirycznych oraz koncepcje teoretyczne koncentrują się na ukazaniu związku między zaburzeniami emocjonalnymi i ich korelatami behawioralnymi. Oprócz analiz i diagnoz, praca zawiera wiele propozycji z zakresu profilaktyki i terapii, uwzględniających współczesne teorie i doświadczenia praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2645.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 231-240. Indeksy.
Publikacja ma wymiar humanistyczno-społeczny. Wynika to z podejścia autorki jako praktyka i naukowca do zagadnienia wolności i jej pozbawienia w wyniku skazania. Autorka zauważa, że dla człowieka wolność jest jedną z najcenniejszych wartości, dlatego też pozbawienie wolności oznacza dla skazanych dotkliwą karę. Skazani przeżywają głęboką deprywację potrzeb biopsychicznych, a pobyt w warunkach izolacji więziennej traktują jako wydarzenie przeciwstawne do dotychczasowego pojmowania życia. Przebywanie w świecie zamkniętym, za murami więzienia rodzi konieczność przystosowania się do warunków panujących w zakładzie karnym. Takie spojrzenie autorki jest jednym z zasadniczych walorów tej publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18053.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18052.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 973)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 144-[156].
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu opieki i wychowania dzieci w rodzinach zastępczych, podstaw funkcjonowania tej formy opieki nad dzieckiem, sytuacji prawno-rodzinnej dzieci, ich przyszłości (usamodzielnienia), a także instytucjonalnych form wsparcia kierowanych do rodzin zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18505.IV.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21692.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21691.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 286-327.
Przedstawiana monografia łączy dwa obszary tematyczne - problematykę pieczy zastępczej oraz problematykę dzieci uzdolnionych. Oba, w sensie rozłącznym mają już swoje znakomite omówienie i wieloletnią tradycję dyskursu naukowego na świecie oraz w Polsce, co zresztą Autorka pokazuje poprzez przegląd obu dyskursów wraz z wykazaniem licznych opracowań polskich oraz światowych. Razem, w połączeniu, obie kategorie zagadnieniowe pojawiają się w mojej ocenie po raz pierwszy właśnie w recenzowanej propozycji. Fakt ten nadaje monografii zdecydowany, by nie powiedzieć ogromny, walor oryginalności oraz pokazuje Autorkę jako badaczkę spostrzegawczą, wrażliwą na luki w wiedzy naukowej oraz umiejętną w wyszukaniu oryginalnej ścieżki, która łączy oba pola tematyczne. Już za to należy się Autorce i jej monografii uznanie i pochwała i odpowiedzialna rekomendacja do publikacji pracy. Dodać do tego należy, uznanie za wysiłek badawczy jaki został poniesiony oraz jego efekty w postaci rzetelnych rezultatów naukowych. prof. dr hab. Ewa Jarosz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18577.IV.6 [Magazyn 1], P.18576.IV.6 [Magazyn 1], P.18575.IV.6 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21902.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21901.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10328.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11846.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest wielowymiarowym i wieloaspektowym spojrzeniem na problematykę niedostosowania społecznego i przestępczości osób w wieku 13-17 lat, określanych w prawie mianem nieletnich. Jest to spojrzenie tak na genezę i formy tych społecznych zaburzeń funkcjonowania, jak i przede wszystkim na istniejące i możliwe formy profilaktyki i resocjalizacji z wykorzystaniem intedyscyplinarnego podejścia teoretycznego i zróżnicowanych możliwości praktycznych. Praca składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje prawne i instytucjonalne aspekty resocjalizacji nieletnich. Część druga dotyczy profilaktyki i resocjalizacji w środowisku otwartym, zaś część trzecia ukazuje elementy profilaktyki szkolnej, gdyż w ostatnich latach można zaobserwować wzrost licznby podejmowanych działań profilaktycznych w zakresie problematyki agresji, przemocy, przestępczości wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12500.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej