Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(100)
Forma i typ
Książki
(98)
Publikacje naukowe
(56)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(92)
dostępne
(60)
nieokreślona
(6)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(20)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(43)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(97)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Baraniak Barbara (1944- )
(3)
Błażejewski Wojciech
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Blatchford Peter
(2)
Bogaj Andrzej
(2)
Chodkiewicz Halina
(2)
Czekierda Piotr (1976- )
(2)
Fidelus Anna
(2)
Fingas Bartosz
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Karney Janina E
(2)
Kocór Maria
(2)
Kutnick Peter
(2)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Rejman Krzysztof
(2)
Setkowicz Malwina
(2)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(2)
Stępień Ewa (kultura fizyczna)
(2)
Szala Marcin
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Wolicki Marian (1941-2017)
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Benirowska Sylwia
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Breska Radosław
(1)
Błaut Robert
(1)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(1)
Chowne Anne
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Dignen Bob
(1)
Domański Maciej (filolog)
(1)
Domański Piotr (pedagog)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Dąbrowska Izabela Edyta
(1)
Dąbrowski Dominik
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Frydrysiak-Brzozowska Adrianna
(1)
Furmanek Waldemar
(1)
Galas Barbara
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Głowacka Mariola
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Hajduk Edward (1932- )
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Inglot-Kulas Joanna
(1)
Iskra Janusz (1959- )
(1)
Jacobs George M
(1)
Janecka Wioletta
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kasperczyk Tadeusz (1948- )
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klimska Agnieszka
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korabiowska-Nowacka Kazimiera
(1)
Kosieradzka-Federczyk Agata
(1)
Kozłowska Edyta
(1)
Kratzer Jan
(1)
Kretek Henryk
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulpa-Puczyńska Aleksandra
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Kuzior Aleksandra
(1)
Kuśnierz Cezary
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(67)
Kraj wydania
Polska
(92)
Anglia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Holandia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(89)
angielski
(11)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(11)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Gimnazja
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom średnio zaawansowany
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA PRACY
(14)
Metody nauczania
(10)
Kształcenie
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Praca zespołowa
(8)
Nauczanie języków obcych
(6)
Nauczyciele
(6)
PEDAGOGIKA
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie
(5)
Młodzież
(4)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Praca socjalna
(4)
Prace dyplomowe
(4)
Psychoterapia
(4)
Badania naukowe
(3)
Dzieci
(3)
Jakość życia
(3)
PRACA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Kreatywność
(2)
Kultura
(2)
Mentoring
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca dyplomowa
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Animacja kultury
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
COVID-19
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Coaching
(1)
Czytanie
(1)
DZIECKO
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Działanie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
Europejski Zielony Ład (program)
(1)
Fizjologia sportu
(1)
Fizjoterapia
(1)
Gospodarka
(1)
HIPOTEZA
(1)
HUMANIZACJA PRACY
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ojczysty
(1)
Język środowiskowy
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kawula, Stanisław (1939-2014)
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Korespondencja
(1)
Kosmetologia
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Literatura
(1)
Temat: czas
2001-
(30)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(14)
POLSKA
(2)
ROSJA
(1)
RPA
(1)
Rosja
(1)
SŁOWACJA
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(55)
Monografia
(7)
Poradnik
(5)
PORADNIKI
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki
(2)
MONOGRAFIA
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
SŁOWNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Językoznawstwo
(10)
Psychologia
(10)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Nauka i badania
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(17)
edukacja
(13)
rodzina
(11)
młodzież
(10)
wychowanie
(10)
nauczyciel
(9)
pedagogika
(8)
resocjalizacja
(7)
group work
(6)
praca socjalna
(6)
study and teaching
(6)
uczeń
(6)
autyzm
(4)
czas wolny
(4)
edukacja wczesnoszkolna
(4)
nauczyciele
(4)
pandemia
(4)
pedagogika pracy
(4)
praca dyplomowa
(4)
praca magisterska
(4)
szkoła
(4)
tutoring
(4)
wychowanie fizyczne
(4)
edukacja dorosłych
(3)
edukacja zdalna
(3)
mentoring
(3)
metodologia
(3)
pedagogika kultury
(3)
praca
(3)
socjalizacja
(3)
socjologia
(3)
sport
(3)
English language
(2)
animacja społeczna
(2)
asystent rodziny
(2)
bezrobocie
(2)
człowiek
(2)
education
(2)
jakość życia
(2)
komunikacja
(2)
kreatywność
(2)
kultura
(2)
kultura bezpieczeństwa
(2)
kurator sądowy
(2)
kwalifikacje zawodowe
(2)
language
(2)
narkotyki
(2)
niepełnosprawni
(2)
pedagogika społeczna
(2)
pisanie
(2)
poradnik
(2)
praca licencjacka
(2)
przedszkole
(2)
rozwój
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
teatr
(2)
terapia
(2)
turystyka
(2)
uzależnienie
(2)
więzienie
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
zaburzenia odżywiania
(2)
English
(1)
Internet
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
Polska
(1)
Słowacja
(1)
aksjologia
(1)
aktywność
(1)
aktywność fizyczna
(1)
alkoholizm
(1)
animacja kultury
(1)
animator
(1)
animator kultury
(1)
architektura
(1)
assessment
(1)
atapowe zapalenie skóry
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
bezdomność
(1)
biblioteka
(1)
bioróżnorodność
(1)
biznes
(1)
choroba nowotworowa
(1)
coaching
(1)
conflict management
(1)
cooperative learning
(1)
cultural adaptation
(1)
cultural studies
(1)
cyberprzemoc
(1)
cywilizacja
(1)
czytanie
(1)
człowieczeństwo
(1)
demoralizacja
(1)
destrukcja
(1)
diagnoza
(1)
dom kultury
(1)
dorośli
(1)
dydaktyka
(1)
dysfunkcyjność
(1)
100 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje aktualnie ważne problemy jak: uznawalność dyplomów i świadectw w krajach Unii Europejskiej, standardy kwalifikacji zawodowych: rynkowe i szkolne, problemy etyczne związane ze środowiskiem pracy. Problematyka książki została podzielona na 7 powiązanych z sobą części. Zaczyna się od definicji i charakterystyki współczesnych rynków pracy. Następnie podejmowane są zagadnienia dotyczące: zawodoznawstwa, klasyfikacji i kompetencji zawodowych, nowych zawodów i form zatrudnienia, poradnictwa zawodowego ujętego w syntetycznej formie współczesnych orientacji i tendencji w tej dziedzinie, szkolnych i pozaszkolnych systemów kształcenia zawodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4791.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5159.VII.3 [Czytelnia B], 5160.VII.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja skierowana jest do osób, które chcą się dowiedzieć, jak umiejętnie łączyć teorię z praktyką, aby skutecznie osiągać zamierzone cele wychowawcze, terapeutyczne i resocjalizacyjne. Czytelnicy dowiedzą się, jakie są współczesne tendencje w resocjalizacji oraz jakie dylematy pojawiają się w pracy wychowawczej. Obok pracowników instytucji podejmujących działania na rzecz osób naruszających normy społeczne i ich rodzin publikacja, ze względu na opisywane badania naukowe, zainteresuje również badaczy tych zagadnień. Książka prezentuje nowatorskie spojrzenie na zagadnienia dotyczące resocjalizacji. Celem publikacji jest opisanie modeli resocjalizacyjnych oraz praktycznych strategii przydatnych w pracy resocjalizacyjnej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Poznanie przedstawionych w niej treści sprawi, że czytelnicy z większą odwagą i pewnością będą rozwiązywać problemy w obszarze zjawisk patologii społecznej. Zdobytą wiedzę będą mogli wykorzystywać dla siebie oraz innych, poznają wiele nowych i interesujących sposobów rozumienia interwencji resocjalizacyjnych. Jednocześnie będą mogli również uniknąć wielu konfliktów, dzięki czemu poczują się lepiej i zaczną pewniej wykonywać swoją pracę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18502.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18501.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 266-286.
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17639.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17638.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
W wielorakie zachowania patologiczne z przestępczymi włącznie uwikłani są ludzie od wieków, a rozwój społeczno-kulturowo-cywilizacyjny i indywidualny jednostek rozszerza granice tych niezmiernie ważnych, lecz jakże trudnych i skomplikowanych problemów społecznych. Część ludzi stara się wspierać i ukierunkowywać aktywność tych osób, które pogubiły się w wyborach dróg postępowania, by wróciły do otoczenia, a swą inwencję twórczą i kreatywność wykorzystywali w zachowaniach nieszkodzących sobie i innym ludziom. Z tych powodów powstało niniejsze opracowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22161.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22160.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pisać pracę magisterską / Jan Boć ; konsultacja filologiczna Jan Miodek. - Wydanie 6 poprawione. - Wrocław : Kolonia Limited, 2006. - 74 strony ; 24 cm.
Bibliografia strona 74.
Coraz rzadziej w toku studiów wymaga się od studentów pracy pisarskiej. Dotyczy to zdecydowanej większości kierunków, w tym także humanistycznych. Zanika więc, nabywana w szkołach średnich, umiejętność pisania. Pokonywanie takich trudności nie jest łatwe, a stający przed zadaniem napisania pracy magisterskiej czy dyplomowej (licencjackiej) z niedowierzaniem odkrywa nadto, że napotyka na kłopoty z redakcyjnym uformowaniem pracy. Sięga wtedy do wzoru prac wcześniej napisanych i najczęściej nie spostrzega, że ich autorzy byli także w takiej sytuacji. Właśnie w celu złagodzenia podobnych niedostatków, a także i zaoszczędzenia wysiłku kierujących pisaniem prac magisterskich powstało niniejsze opracowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20092.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane opracowanie powstało z myślą o nauczycielach decydujących się skierować na ,,wyboistą drogę'' nauczania dzieci niepełnosprawnych. Praca składa się z sześciu części. W pierwszej i drugiej przedstawiono teoretyczne podstawy badań. Część trzecia prezentuje cel i problemy badań oraz sposoby analizowania wyników. Rozdziały od czwartego do szóstego przedstawiają i analizują reazultaty badań, zaś zakończenie pracy to interpretacja wyników i wnioski końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2286 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2287.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 127-[128].
Na co dzień niewielu z nas przywiązuje wagę do sposobu wypowiadania czy budowy wypowiedzi. Przyczyna jest prosta: mówimy po polsku, myślimy po polsku, a więc i piszemy po polsku, bywają jednak momenty, gdy cała nasza niewiedza językowa zostaje obnażona - jednym z nich jest moment składania pracy magisterskiej. W publikacji Marii Węglińskiej każdy, nie tylko student kierunków pedagogicznych, odnajdzie zbiór wskazówek, porad, metod i reguł, pozwalających stworzyć doskonałą pod względem formalnym pracę. Jasny, przejrzysty układ, zwięzłość stylu i mnogość przykładów dodatkowo ułatwiają korzystanie z poradnika. Dodatkową zaletą jest mini zbiór utartych zwrotów językowych, połączony ze wskazówkami natury tak delikatnej, jak dobre maniery przyszłego autora. Wartość metodyczną książki przypieczętował oszałamiający sukces wydawniczy: aż dziewięć wydań w ciągu zaledwie dziesięciu lat! Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.67.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do studentów studiów magisterskich i licencjackich na kierunku pedagogika. Składa się z części teoretycznej, poświęconej skrótowemu omówieniu metodologicznych badań pedagogicznych w aspekcie technologii i metodyki pisania pracy dyplomowej. Omówione są również poszczególne etapy postępowania badawczego od opracowania koncepcji do przeprowadzenia badań. Opisane są syntetyczne typy badań z uwzględnieniem różnych kryteriów podziału, m.in. badania podstawowe i stosowane, diagnostyczne, weryfikacyjne, kompleksowe. W części praktycznej opracowania omówiono niektóre sposoby prowadzenia badań z wykorzystaniem najczęściej stosowanych narzędzi. Podanie są również metody statystycznego opracowania materiału oraz warunki techniczne przygotowania tekstu pracy. Obszerny wykaz literatury umożliwia rozszerzenie wiedzy osób zainteresowanych określonym wycinkiem badań związanych z pisaniem pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.1455 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2891.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca magisterska : przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej / Radosław Zenderowski. - Wydanie 10. - Warszawa : "CeDeWu", 2018. - 140, XVIII stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia s. 105-107.
Jak wiadomo, praca magisterska ma być m.in. sprawdzianem opanowania przez studenta warsztatu naukowego. Otóż, jeżeli uważnie przeczyta się ni­niejszą książkę - otrzymuje się komplet narzędzi tego warsztatu i „instrukcję ich obsługi". Zazwyczaj wszelkie „instrukcje" bywają pisane językiem her­metycznie technicznym, niezrozumiałym i są śmiertelnie nudne. Czegoś podobnego nie można zarzucić książce Radosława Zenderowskiego. Przeciw­nie, jest przystępna, napisana z dużym poczuciem humoru. Czyta się ją z zaciekawieniem. I choć z pewnym przymrużeniem oka, to jednak z szacunkiem traktuje potencjalnych magistrów i bardzo poważnie podchodzi do ich dylematów. Jako doświadczony promotor wielu prac magisterskich stwierdzam, że naprawdę trudno cokolwiek zarzucić treści (i formie) tej książki (z recenzji prof. dr hab. Aniela Dylus).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17315 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17802.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17801.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja ma charakter praktycznego poradnika dla osób piszących prace dyplomowe, ze szczególnym uwzględnieniem prac magister­skich. Jest ona adresowana w zasadzie do wszystkich studentów, zarówno tych, którzy są w trakcie przygotowywania pracy magisterskiej, jak i do tych, którzy chcieliby zawczasu poznać prawidła rządzące pisarstwem naukowym. Znaleźć tutaj można praktyczne rady, które pozwolą uniknąć wie­lu błędów natury formalnej, często kompromitujących autorów prac magisterskich. Książka składa się z czterech części i aneksu. W części pierwszej omówione są podstawowe reguły związane z metodologią, dotyczące treści pracy. Konsekwentne ich stosowanie daje gwarancję, iż praca będzie myślowo spójna i uporządkowana. W części drugiej zaprezentowane są wymogi dotyczące strony technicznej i wizualnej pracy, w trosce o to, by praca przyszłego magistra była es­tetyczna i praktyczna w lekturze. Owa praktyczność wynika po części z faktu, że w odniesieniu do poszczególnych elementów tekstu (np. przypi­sów) istnieją określone normy, których rzetelne stosowanie ułatwia przekaz treści. Przestrzeganie tych standardów zapewnia zatem pracy komuni­katywność. Część trzecia zawiera praktyczne porady dotyczące procesu przygotowywania pracy dyplomowej. Odpowiada na pytania od czego zacząć pisanie, jak się motywować do pracy, jak poszukiwać materiałów, w jaki sposób je archiwizować oraz jakich błędów, często popełnianych, utrudniających pisanie, unikać. Część czwarta poświęcona jest omówieniu przygotowań, jakie należy poczynić przed obroną pracy oraz informuje jak zachować się podczas egza­minu magisterskiego. Po lekturze tej części student powinien znać oczekiwania recenzentów oraz komisji egzaminacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17316 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17805.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17804.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 6)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Recenzowana monografia wieloautorska stanowi zbiór interesujących poznawczo i merytorycznie pogłębionych zagadnień [...]. Autorzy wszystkich tekstów nawiązują w podejmowanej w swoich artykułach problematyce do twórczości naukowej Profesora Stanisława Kawuli [...]. Książka z pewnością zainteresuje pedagogiczne środowiska akademickie w Polsce oraz praktyków-pedagogów, pracowników socjalnych czy też osoby działające przy organizowaniu i projektowaniu działań pomocowych oraz aktywizujących środowiska lokalne. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Syrek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22441.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(TLRP Improving Practice Series)
Promoting Effective Group Work in the Primary Classroom, 2nd ed. is designed to enhance teachers’ and teaching assistants’ confidence in engaging their children in effective group work, allowing for more active participation, more on-task focus and higher levels of achievement. This accessible second edition is packed full of valuable strategies for teachers and fun activities for children, offering guidance on how to create an inclusive and supportive classroom by developing the social, communicative and group working skills of all pupils. It has been thoroughly updated and includes new material on whole school approaches to group work, the risks and challenges involved, and how to involve Teaching Assistants and other support staff in undertaking inclusive and effective group work in classrooms. A tried-and-tested, step-by-step approach encourages both children and their teachers to develop supportive relationships that have been found to facilitate academic performance, positive social behaviour and motivation. Since the first edition the authors have found that this handbook can be used successfully in many different countries around the world. With ideas to help resolve problems that might arise and suggested training activities to support pupils, this text is a one-stop resource to ensure effective group work in the classroom. It is an essential guide for both trainee and practising teachers, as well as TAs and support staff, and a valuable basis for school action.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17710.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Wokół polskiego systemu profilaktyki społecznej i resocjalizacji narosło wiele mitów, nieporozumień i przekłamań. Narosło też wiele emocji. Źródłem większości z nich są medialnie rozpowszechniane poglądy osób nie mających ani wiedzy ani kompetencji w opisywanym przedmiocie, a wypowiadających się z głębokim przekonaniem własnych i jedynych racji. Należą do nich zarówno politycy jak i różnego rodzaju "specjaliści od wszystkiego", pochodzący często ze środowiska akademickiego, a głoszący często poglądy oparte na jednostkowych wydarzeniach społecznych i chcący się wkupić w łaskę decydentów, nie mówiąc już o medialnych celebrytach i innych "wieszczach" narodowych. To właśnie przez medialne wypowiedzi wspomnianych "specjalistów" ukształtowane zostały poglądy zwykłych "zjadaczy chleba", obrócone w społeczne emocje. Owe, najczęściej negatywne emocje stają się ostatnio niestety coraz częściej politycznym pretekstem do tworzenia rozwiązań formalnoprawnych regulujących sferę działalności resocjalizacyjnej. Można nawet odnieść wrażenie, że niektóre media sprzyjające władzy, celowo prowadzą politykę medialną, która ma za zadanie stymulowanie kierunku zaostrzania kar i wykluczania osób podlegających penalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18534.VI.13 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21833.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21832.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-288.
Książka włącza się w naukowe poszukiwania wiedzy o edukacji kulturalnej. Autor koncentruje się na edukacji kulturalnej rozumianej jako wychowanie do uczestnictwa w kulturze symbolicznej i wspomaganie wielostronnego rozwoju osobowego człowieka w toku rozwijanej przez niego całożyciowej aktywności kulturalnej. W 11 rozdziałach publikacji poruszono następujące główne tematy: pojęcie edukacji kulturalnej, aktywność i działalność kulturalna, klaryfikacja wartości w drodze uczestnictwa kulturalnego, upowszechnianie kultury i animacja kulturalna, czas wolny a kultura, permanentna edukacja kulturalna, autoedukacja jako warunek podmiotowego uczestnictwa kulturalnego jednostki, człowiek dorosły jako współkreator swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, ewolucja i przydatność domu kultury. Książka jest zaopatrzona w liczne przypisy bibliograficzne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8094 [Magazyn 1], P.8095 [Magazyn 1], P.8093 [Magazyn 1], P.8092 [Magazyn 1], P.8090 [Magazyn 1], P.8091 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8014.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8015.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9348.IV.7 [Czytelnia B], 9347.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz–uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego umiejętności i zainteresowania. Treść książki obejmuje: założenia teoretyczne tutoringu opis procesu stawania się tutorem wdrażanie i finansowanie programów tutoringowych funkcjonowanie tutoringu w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych studia przypadków – opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach wywiady z praktykami tutoringu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21491.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21490.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej, traktująca rozwój podopiecznego holistycznie, staje się coraz bardziej popularna. W opinii jej prekursorów oraz praktyków jest ona szansą na powrót do źródeł edukacji i odnowienie relacji mistrz-uczeń. Metoda ta, oparta na personalizmie, klasycznej koncepcji cnót i osiągnięciach psychologii pozytywnej oraz wyposażona w nowoczesne narzędzia edukacyjne, pozwala odkrywać pełnię potencjału podopiecznego, by mógł on wykorzystywać swoje talenty i mocne strony dla dobra własnego i innych. Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17671.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Communication is primary to human existence and while people acquire their mother tongue naturally, the acquisition of a second language presents a significantly greater challenge, one that cannot be successfully completed without applying appropriate approaches, methods, strategies and techniques. After centuries of development in ELT, we now find ourselves in a post-method period and in the plenitude of approaches available to us, it is greatly important to choose those that suit the learner best. This book presents an overview of various methods and approaches, paying special attention to communicative language teaching and communicative competence. However, the main body of the book analyses pair work in ELT from various perspectives, suggesting its pros and cons and relating it to the principles of CLT. The theoretical part of the book sets foundations to the second part, which details a field research carried out in a selected primary school. The book should be particularly useful to students of pedagogy and didactics, as well as teachers of primary and seconary schools, who seek practical advice on how to enhance their professional performance.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. B.1341.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Animacja kultury wylansowana została jeszcze w ubiegłym stuleciu przez kraje zachodnioeuropejskie, a przede wszystkim Francję jako swoista koncepcja działalności/aktywności społeczno-kulturalnej i edukacyjnej, skrywająca skarbiec walorów ideologiczno-metodycznych niezbędnych w realizacji nowych wyzwań. Stąd animatora kultury określono mianem wybitnej osobowści działającej wedle wskazań nowego ducha czasu - ducha animacji. Publikacja jest zbiorem dwudziestu opracowań autorów, przedstawiającym rzeczową i krytyczną opinię na temat dotychczasowego dorobku rodzimej wykładni animacji kultury/społeczno-kulturalnej, diagnozę osiągnięć i niedociągnięć współczesnej teorii i praktyki oraz oświetlającym istotne dla przyszłych badań i działań pola problemów i rozwiązań. (z recenzji Barbary Jedlewskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13532.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14564.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zamyśle Redaktora Naukowego monografia ma łączyć zdiagnozowany stan praktyki edukacyjnej z propozycjami zmian i modernizacji wybranych jej obszarów, wynikającymi z zastosowania teorii pedagogicznych. Jej Autorzy, Członkinie i Członkowie Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (w kilku przypadkach wraz ze swoimi współpracownikami) przedstawili własne rozważania w układzie: diagnoza – kierunki zmian i modernizacji – niezbędne warunki realizacyjne. Rozszerzyli przy tym pole namysłu o diagnozę i perspektywy rozwoju wybranych subdyscyplin pedagogicznych. W rezultacie powstał wielowątkowy raport pozwalający spojrzeć na pedagogikę z perspektywy teoretycznej i praktycznej – za co wyrażam gorące podziękowania wszystkim Autorom (…).Na podkreślenie zasługuje fakt, że autorskie diagnozy wybranych fragmentów rzeczywistości dotyczącej teorii pedagogicznych i praktyki edukacyjnej zostały poddane refleksji natury interdyscyplinarnej – specyficznej dla zadań realizacyjnych opartych na pogłębionej analizie stanu oraz doświadczeń (również międzynarodowych). Dzięki takiemu podejściu otrzymaliśmy nie tylko autorskie diagnozy, które są silną stroną badań pedagogicznych, ale też autorskie pomysły na rozwiązanie zdiagnozowanych problemów, będące eksperckim głosem pedagogów. Z Wprowadzenia Redaktora Naukowego prof. dra hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18506.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21697.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21696.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej