Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(23)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(24)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(32)
Autor
Wysocka Ewa
(4)
Deptuła Maria
(3)
Fuks Agata
(3)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Kózka Maria
(2)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(2)
Płaszewska-Żywko Lucyna
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stepulak Marian Zdzisław (1957- )
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zdrada Damian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Psycholodzy
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Rodzice
(2)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Przedszkola
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(15)
DIAGNOZA
(8)
DZIECKO
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Dzieci
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
Diagnoza
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
TESTY PSYCHOLOGICZNE
(2)
UCZNIOWIE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
Erotomania
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Kultura popularna
(1)
Leczenie
(1)
Miłość
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psycholodzy
(1)
SKALA INTELIGENCJI WECHSLERA
(1)
SOCJOTERAPIA
(1)
Socjoterapia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia seksualne
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Zachowania młodzieży
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowanie dzieci
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(13)
PODRĘCZNIKI
(3)
Opracowanie
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
diagnoza
(7)
diagnoza pedagogiczna
(7)
dzieci
(6)
diagnoza psychologiczna
(4)
rodzina
(3)
diagnoza psychopedagogiczna
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
nauczanie
(2)
nauki społeczne
(2)
pedagogika
(2)
psychopedagogika
(2)
rozwój dziecka
(2)
terapia
(2)
ADHD
(1)
aktywność twórcza
(1)
autyzm
(1)
badania
(1)
badania diagnostyczne
(1)
diagnostyka
(1)
diagnoza neuropedagogiczna
(1)
diagnoza resocjalizacyjna
(1)
dydaktyka
(1)
dysleksja rozwojowa
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
kompetencje społeczne
(1)
konflikt
(1)
metodologia
(1)
metody badań
(1)
modele diagnozy
(1)
młodzież
(1)
narzędzia badawcze
(1)
nauczyciele
(1)
patologie społeczne
(1)
pedagogika społeczna
(1)
pomoc psychologiczna
(1)
praca terapeutyczna
(1)
przemoc
(1)
psychoterapia
(1)
relacje społeczne
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój moralny
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
rozwój seksualny
(1)
samobójstwo
(1)
seksoholizm
(1)
socjoterapeuta
(1)
socjoterapia
(1)
spostrzeganie
(1)
sprawność intelektualna
(1)
sprawność językowa
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
techniki badań
(1)
terapeuci
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczenie się
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
uczeń zdolny
(1)
uczniowie
(1)
uzależnienia
(1)
uzależnienie
(1)
uzależnienie od czynności
(1)
wiek przedszkolny
(1)
wiek rozwojowy
(1)
wiek szkolny
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zaburzenia seksualne
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zasoby rodzinne
(1)
zdolności
(1)
środowisko szkolne
(1)
środowisko wychowawcze
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka prezentuje bardzo szeroki zakres zjawisk społecznych, zachowań lub zaburzeń występujących w róznych grupach ludzi (przede wszystkim u dzieci i młodzieży), które wymagają diagnozy, działań profilaktycznych lub socjoterapii. Propozycje przedstawionych rozwiązań i programów terapeutycznych pochodzą z różnych ośrodków akademickich. W książce znajdują się także podstawy teoretyczne do działań praktyków. Publikacja może być przydatna nie tylko dla studentów pedagogiki czy psychologii, ale także nauczycieli, profilaktyków i socjoterapeutów oraz działaczy organizacji pozarządowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5155 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6285.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Na książce błędne oznaczenie wydania: Wydanie 5.
Bibliografia, netografia na stronach 151-162 i przy rozdziałach.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych. Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20147.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20146.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii ; t. 7.)
Bibliogr. s. 193-223 i przy rozdz. Indeks.
Diagnozowanie i wydawanie opartych na diagnozach zaleceń jest -bodaj czy nie najważniejszym - elementem pracy psychologów wielu specjalności. Co jest przedmiotem diagnozowania psychologicznego? Jakie są relacje między pomiarem a testowaniem? Jakie są związki między diagnozowaniem a metodologią badań ilościowych i jakościowych? Jak życie weryfikuje diagnozy psychologiczne? Jaka jest relacja między diagnozowaniem a wyjaśnianiem i prognozowaniem? Czy i jakie istnieją związki między diagnozą a terapią? Na czym polega charakterystyczny dla psychologii rodzaj wyjaśniania - interpretacja? Jakie możliwości stają przed psychologiem, gdy podejmuje interwencję? Jakie diagnozowanie może sprawiać trudności emocjonalne i diagnoście, i osobie badanej? Jakie problemy etyczne wiążą się z diagnozowaniem? Czy i jak diagnozowania można się nauczyć? Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest ta książka. Jest ona autorską propozycją uporządkowania różnych podejść, stanowisk i tradycji odnoszących się do diagnozowania ludzi. Struktura, przystępny język oraz prezentacja przykładów praktycznych czyni z książki atrakcyjny podręcznik. Jest to monografia adresowana głównie do psychologów i studentów psychologii, jednak powinna zainteresować także wszystkich tych, którzy praktycznie korzystają z diagnoz psychologicznych, także studentów socjologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5573.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 246-249.
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22755.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22754.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków - psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8412.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9814.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 147-156.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej. Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości – całościowość postrzegania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22567.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22566.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seksoholizm : perwersja i miłość / Damian Zdrada. - Warszawa : Difin, copyright 2017. - 264 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, dyskografia, filmografia przy rozdziałach.
Kompendium wiedzy o seksoholizmie z punktu widzenia psychoterapeuty, ale nie seksuologa. Książka zawiera wskazówki przydatne w rozpoznawaniu i psychoterapii osób z tym zaburzeniem. Adresowana jest do psychologów, psychoterapeutów, studentów psychologii, którzy chcą leczyć tzw. seksoholików. Publikacja stanowi opracowanie dotyczące problematyki seksoholizmu. W obszarze problemów seksualnych występuje wiele różnych zaburzeń: począwszy od zaburzeń identyfikacji płciowej, poprzez zaburzenia preferencji seksualnych aż po zaburzenia rozwoju psychoseksualnego. Nie ma jednak w tej klasyfikacji seksoholizmu. Co więcej – ani w klasyfikacji zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, ani w kryteriach diagnostycznych wg DSM-V nie znajdziemy takiej jednostki chorobowej. Skąd więc wzięło się zaburzenie, o którym mówi się coraz częściej i więcej? Na to pytanie czytelnik znajdzie odpowiedź w tej publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18473.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18472.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22159.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22158.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11236.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12318.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 59-60, 229-235.
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20149.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20148.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD zawiera przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, pliki pdf.
Do książki dołączona płyta CD o tej samej sygnaturze.
Bibliografia na stronach 253-[255].
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym. W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22591.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22590.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2017. - 175, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym. Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18428.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18427.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Inspiracją do przygotowania tej publikacji była taksonomia diagnoz pielęgniarskich opracowana przez Północnoamerykańskie Towarzystwo Diagnoz Pielęgniarskich (NANDA). Autorki przyjęły za pielęgniarkami amerykańskimi definicje diagnozy pielęgniarskiej oraz podstawowy schemat jej konstruowania. W części I przedstawiły obowiązujące w Polsce podstawy prawne wykonywania zawodu pielęgniarki i kompetencje zawodowe. Część II poświęciły zagadnieniom procesu pielęgnowania jako zindywidualizowanej metody opieki oraz szczegółowo omówiły formułowanie diagnozy pielęgniarskiej i klasyfikacje diagnoz. W części III zamieściły własne opracowanie 53 kategorii diagnoz, z którymi najczęściej spotykają się pielęgniarki w praktyce klinicznej. Podręcznik polecany studentom pielęgniarstwa i pielęgniarkom. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
II wydanie książki zaktualizowane i rozszerzone zostało dostosowane do potrzeb kształcenia studentów pielęgniarstwa oraz aktualnych wymagań praktyki. Autorki przyjęły podejście bazujące na klasyfikacji NANDA-International najpowszechniejszej i systematycznie rozwijanej taksonomii diagnoz pielęgniarskich. Publikacja składa się z trzech części. W pierwszych dwóch przedstawiono aktualne regulacje prawne w odniesieniu do wykonywania zawodu pielęgniarki, założenia praktyki pielęgniarskiej opartej na faktach (Evidence-Based Practice, EBP) oraz koncepcję procesu pielęgnowania. W części trzeciej przedstawiono autorskie opracowania 73 kategorii diagnoz pielęgniarskich Wszystkie diagnozy zostały uaktualnione w stosunku do pierwszego wydania oraz dodano 22 kategorie diagnostyczne. Ta nowoczesna publikacja powinna pomóc w zrozumieniu istoty procesu pielęgnowania i doskonaleniu praktyki pielęgniarskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej