Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(98)
Forma i typ
Książki
(98)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(95)
dostępne
(78)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(23)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(55)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(95)
Autor
Baruk Jerzy
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(3)
Nogalski Bogdan (1946- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Gołuchowski Jerzy
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Nowacki Robert
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Barska Anetta
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brilman Jean (1939- )
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Chick Anne
(1)
Cieślicki Maciej
(1)
Coulton Gary
(1)
Czarnota Adam (organizacja i zarządzanie)
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Darecki Marcin
(1)
Dereń Aldona Małgorzata
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dworzecki Zbigniew
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Evans Christina
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gonicka Joanna
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grajewski Piotr
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (organizacja i zarządzanie)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hejduk Irena
(1)
Herman Andrzej
(1)
Hofman Mariusz
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Iwan Stanisław (nauki ekonomiczne)
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Kabut Mateusz
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Kaniewska Małgorzata
(1)
Kardas Jarosław Stanisław
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kaźmierczak Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Klimek Jan
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kowalczyk Adam
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Kucab-Bąk Katarzyna
(1)
Kłobukowski Paweł
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Lichtarski Jan (1946- )
(1)
Machla Aldona
(1)
Machnik-Słomka Joanna
(1)
Majerek Dariusz
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Malara Zbigniew (1951- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mellor Noha
(1)
Mellor Robert B
(1)
Moszyński Michał
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Orechwa-Maliszewska Elżbieta (1952- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(34)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(98)
Język
polski
(98)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(35)
ZARZĄDZANIE
(29)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(24)
INNOWACJE
(17)
KADRY
(9)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(5)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
INFORMATYKA
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
TRANSFER TECHNOLOGII
(3)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
Innowacje
(2)
KONKURENCJA
(2)
PRAWO AUTORSKIE
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
TURYSTYKA
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
BENCHMARKING
(1)
Badania marketingowe
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
JĘZYKI INFORMACYJNE
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA
(1)
LICENCJE (umowy)
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIASTA
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Marketing
(1)
NAUKA
(1)
ORGANIZACJA
(1)
OŚWIATA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLSKA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
RYZYKO GOSPODARCZE
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
SZTUKA
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
SŁUŻBA CELNA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
USŁUGI
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
ZARZĄDZANIE ZAUFANIEM
(1)
ZAUFANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Źródła informacji
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARSZAWA (okręg)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(17)
PODRĘCZNIKI
(9)
Podręcznik
(6)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie wiedzą
(98)
przedsiębiorstwo
(33)
zarządzanie
(30)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(26)
innowacje
(19)
zarządzanie jakością
(14)
organizacja ucząca się
(11)
gospodarka oparta na wiedzy
(10)
kapitał intelektualny
(10)
benchmarking
(9)
innowacyjność przedsiębiorstw
(9)
kapitał ludzki
(9)
organizacja
(9)
organizacja wirtualna
(9)
reengineering
(9)
Lean Management
(8)
przywództwo
(8)
przedsiębiorczość
(7)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(7)
zarządzanie strategiczne
(7)
konkurencyjność
(6)
kultura organizacyjna
(6)
outsourcing
(6)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(6)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(6)
e-biznes
(5)
marketing
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
motywowanie pracowników
(5)
rozwój zawodowy
(5)
transfer technologii
(5)
zarządzanie czasem
(5)
zarządzanie marketingowe
(5)
zarządzanie procesami
(5)
zarządzanie projektami
(5)
Polska
(4)
Unia Europejska
(4)
innowacyjność
(4)
kultura organizacji
(4)
marka
(4)
rekrutacja pracowników
(4)
struktura organizacyjna
(4)
zarządzanie talentami
(4)
CRM
(3)
TQM
(3)
controlling
(3)
efektywność pracy
(3)
etyka biznesu
(3)
finanse
(3)
gospodarka
(3)
gospodarka elektroniczna
(3)
kapitał społeczny
(3)
kierowanie
(3)
kompetencje pracownicze
(3)
konflikt
(3)
organizacja sieciowa
(3)
planowanie
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
społeczeństwo wiedzy
(3)
strategia
(3)
system informacyjny
(3)
szkolenie pracowników
(3)
technologia informacyjna
(3)
wartość przedsiębiorstwa
(3)
zarządzanie informacją
(3)
zarządzanie innowacjami
(3)
zarządzanie kapitałem ludzkim
(3)
zarządzanie ryzykiem
(3)
zarządzanie zmianą
(3)
zatrudnienie
(3)
TBM
(2)
bezpieczeństwo publiczne
(2)
decyzje
(2)
e-learning
(2)
edukacja
(2)
etyka
(2)
globalizacja
(2)
kariera zawodowa
(2)
klaster
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(2)
kontrola
(2)
korporacja
(2)
kreatywność
(2)
logistyka
(2)
marketing relacji
(2)
menedżer
(2)
modele biznesowe
(2)
motywacja
(2)
motywowanie
(2)
nadzór właścicielski
(2)
negocjacje
(2)
obsługa klienta
(2)
organizacja oparta na wiedzy
(2)
organizacje sieciowe
(2)
plan strategiczny
(2)
projekt innowacyjny
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przedsiębiorstwo usługowe
(2)
społeczeństwo informacyjne
(2)
98 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 327-348.
Praca ma charakter empiryczno-teoretyczny, w których znaczny nacisk położono na badanie funkcjonariuszy i pracowników administracji celnej w kontekście percepcji zarządzania wiedzą. Zasadniczym celem badawczym publikacji jest opracowanie pożądanego modelu zarządzania wiedzą w administracji celnej jako komponentu systemu bezpieczeństwa ekonomiczno-społecznego RP. Realizacja tego celu wzbogaca teorię strategicznego zarządzania wiedzą o instrumenty zarządzania ryzykiem związane z wyznaczeniem mierników i kwantyfikatorów instrumentów kontrolnych oraz heterogeniczną absorpcją wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12615.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.210-232.
Monografia jest pierwszym tego typu kompleksowym opracowaniem naukowym podejmującym eksplorację wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem w perspektywie wewnątrzorganizacyjnej w realiach gospodarki opartej na wiedzy. W sposób systematyczny dokonano tu przeglądu wycinkowej i rozproszonej literatury w przyjętym obszarze badawczym. W wyniku identyfikacji istniejącej luki poznawczej zaproponowano autorski model wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem, który następnie poddano empirycznej weryfikacji. Zawarte w pracy wywód teoretyczny oraz empiria rzucają nowe światło na miejsce i rolę zaufania w zarządzaniu współczesnym innowacyjnym przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11529.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12758.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Politechnika Lubelska)
(Rozwój regionu i organizacji wyzwaniem dla ekonomii i nauk o zarządzaniu ; 2)
Bibliografia, netografia strony: 104-112.
We współczesnym świecie innowacje stanowią rdzeń nowoczesnych strategii wzrostu gospodarczego, rozwoju przedsiębiorstw oraz wzrostu dobrobytu społecznego. Obecnie następuje przesunięcie struktur gospodarek rozwiniętych wkierunku dziedzin będących nośnikami gospodarki opartej na wiedzy. Kluczem do wzrostu konkurencyjności jest rozwój innowacji. Tylko przedsiębiorstwa innowacyjne mają szansę przetrwania i rozwoju na rynku. Skuteczność przedsiębiorców w tym zakresie uzależniona jest od przyjętych strategii oraz umiejętności i kompetencji w zarządzaniu, jak również od przyjętych rozwiązań systemowych, a więc prowadzonej polityki innowacyjnej kraju [wstęp].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19614.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19613.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 227-241.
Prawa własności intelektualnej posiadają ogromny potencjał gospodarczy, którego wykorzystanie w coraz większym stopniu zależy od zdolności różnych podmiotów tych praw do współpracy i licencjonowania technologii, produktów i treści kreatywnych oraz do udostępniania nowych produktów i usług konsumentom. W publikacji ukazana została problematyka transferu własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem umów licencyjnych, jako najbardziej skutecznego instrumentu pozwalającego na korzystanie z dóbr intelektualnych i rozwój działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. W kolejnych rozdziałach została omówiona istota wykonania zobowiązań umownych oraz ogólne zasady zawierania umów licencyjnych. Autorka zaprezentowała rodzaje licencji, podstawowe prawa i obowiązki stron umowy licencyjnej oraz strukturę samej umowy. Uzupełnieniem rozważanych treści są wzory umów licencyjnych, które zamieszczono w formie załączników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13877.X.1.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14831.X.1.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-144.
Współczesne organizacje stale poszukują nowych formuł systemowych, prowadzących do wyższej efektywności działania. Wynika to z konieczności funkcjonowania na rynku ostrej konkurencji, pozbawionej względnej stałości reguł. Dlatego też zmiana w kierunku procesów może przynieść przedsiębiorstwu duże korzyści, pod warunkiem że funkcjonuje ono w realiach możliwości samodzielnego definiowania swoich strategii realizacyjnych. W niniejszej książce autor koncentruje uwagę między innymi na: przesłankach podejścia procesowego do zarządzania przedsiębiorstwem, projektowania procesów organizacyjnych, dojrzałości procesowej i cyklu życia organizacji, organizacyjnych aspektach procesowego zarządzania wiedzą, kulturze organizacji procesowej, strukturach wspierających wdrażanie dynamicznych systemów zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12157.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13280.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 343-373. Indeks.
W ostatnich latach następuje zauważalne przechodzenie w terminologii kadrowej od "zarządzania zasobami ludzkimi" do "zarządzania kapitałem ludzkim". Niestety, często oba terminy stosowane są zamiennie, a przyczynkarski charakter prowadzonej w literaturze przedmiotu dyskusji nie wyjaśnia istoty zmiany. Prezentowana książka w zamierzeniu wypełnia tę lukę - jej celem jest analiza przyczyn i skutków przejścia od Zarządzania Zasobami Ludzkimi do Zarządzania Kapitałem Ludzkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11097.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12069.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 302-317.
Innowacje społeczne są obecnie w centrum zainteresowania badaczy, polityków i praktyków gospodarczych w krajach wysokorozwiniętych. Potrzeby i wyzwania społeczne stają się coraz bardziej änagląceö i nie mogą być już zaspokajane tylko przez innowacje techniczne, które często generują i pogłębiają te potrzeby. Globalny kryzys pokazał, że coraz więcej wyzwań stojących przed społeczeństwem ma wymiar społeczny. Dotyczy to także przedsiębiorstw. W niektórych z nich pogłębiają się zjawiska związane z dehumanizacją pracy, co stanowi swoisty paradoks naszych czasów, w których dalszy postęp ma się opierać na kapitale ludzkim, jednocześnie zaś zasobem tym gospodarujemy nieefektywnie. Uwaga badaczy i praktyków stopniowo przesuwa się z innowacji technologicznych na innowacje społeczne, rozumiane jako nowe idee, produkty, procesy, które zaspokajają potrzeby społeczne, są wydajniejsze i skuteczniejsze od dotychczas istniejących rozwiązań i dotyczą społeczności jako całości. Uważa się, że są korzystne dla społeczeństwa i zwiększają zdolność społeczeństwa do działania. Książka wpisuje się w nurt publikacji ukazujących specyfikę innowacji społecznych, celowość ich stosowania oraz gotowość wdrożenia w polskich przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13816.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14780.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorstwo Współczesne)
Bibliogr. s. 391-414.
Publikacja poświęcona jest zarządzaniu wiedzą o czynnikach ludzkich w kontekście zarządzania systemami i procesami pracy. Łączy ona zagadnienia z dziedziny human factors (wiedzy o czynnikach ludzkich), a więc przystosowywania systemów pracy do wymogów człowieka, z naukami o zarządzaniu, tworząc ideę zarządzania konceptualnego. W pierwszych rozdziałach omówiono zagadnienia czynników ludzkich, efektywności pracownika oraz obszar zarządzania wiedzą. W kolejnych zaprezentowano m.in. mapowanie wiedzy o czynnikach ludzkich na procesy zarządzania przedsiębiorstwem, ontologię czynników ludzkich w modelowaniu procesów zarządzania oraz antropocentryczne projektowanie systemów usług.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10999.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11962.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wolters Kluwer Polska ISSN 1897-4392)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Niniejsza książka, autorstwa badaczy z czołowych polskich uczelni, stanowi przegląd fundamentalnych zagadnień współczesnego zarządzania. Impulsem do jej napisania była obchodzona w tym roku setna rocznica powstania nauk o zarządzaniu. Podstawowym celem książki jest zaprezentowanie osiągnięć polskich ośrodków naukowych zajmujących się tą problematyką oraz perspektyw rozwojowych i kierunków badań na przyszłość. Jest ona więc swego rodzaju raportem o obecnym stanie polskiej nauki o zarządzaniu, uwzględniającym w szczególności takie zagadnienia jak: ewolucja kierunków badań, podstawowe obiekty badawcze (przedsiębiorstwo, organizacja pracy), specyficzne mody w teorii i praktyce zarządzania, rozwój i perspektywy nurtu zarządzania strategicznego, metody badań naukowych w obszarze zarządzania, badania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania zmianą, wiedzą i innowacjami, osiągnięcia subdyscyplin o węższym zasięgu, takich jak zarządzanie zasobami, zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, zarządzanie jakością, logistyką itd., metody i techniki zarządzania oraz nadzór korporacyjny, etyka w badaniach naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11378.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat współczesny został zdominowany przez technologię informacyjną, która wkracza do każdej dziedziny naszego życia. Postęp techniczny i technologiczny, jaki dokonał się w drugiej połowie XX wieku, doprowadził nie tylko do powstania nowych wysoko zaawansowanych technologicznie gałęzi przemysłu, ale także do rewolucyjnych zmian w metodach i sposobach wytwarzania oraz zarządzania. Powstanie sieci komputerowych, a zwłaszcza Internetu, oraz rozwój tradycyjnych i pojawienie się nowoczesnych, bezprzewodowych środków łączności sprawiły, że straciły na znaczeniu tradycyjne bariery komunikacji między ludźmi. Możliwość błyskawicznego przesłania ogromnych ilości informacji w dowolne miejsce na kuli ziemskiej stworzyła warunki powstania nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego oraz gospodarki opartej na wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5392 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6699.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6698.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony dla studentów wyższych lat studiów do przedmiotów związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem działającym na współczesnym, globalnym rynku. Przedstawia wybrane zagadnienia, mające obecnie największy wpływ na działalność przedsiębiorstw – globalne strategie, nowe struktury organizacyjne, zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym, elastyczne systemy pracy, e-biznes oraz społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Książka stanowi znakomitą pomoc w zdobywaniu wiedzy z zakresu zarządzania i kształtowania odpowiednich umiejętności i postaw menedżerskich, niezbędnych we współczesnym świecie. Podręcznik zawiera również literaturę zalecaną, bibliografię oraz indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5250.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-173. Indeks.
Idea zarządzania procesami przedsiębiorstwa opiera się na ciągłym, systematycznym wdrażaniu usprawnień, dostosowujących przedsiębiorstwo do wymagań dzisiejszego otoczenia i pozwalających osiągnąć przewagę konkurencyjną. Kompleksowe zarządzanie procesami obejmuje kilka elementów, z których najważniejsze to: wyznaczenie kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa i zestawu celów strategicznych, wyodrębnienie funkcji właściciela procesu, identyfikowanie oraz wizualizowanie realizowanych procesów, przygotowanie zestawu mierników służącego do oceny skuteczności i efektywności procesów przedsiębiorstwa, prowadzenie systematycznego i przemyślanego usprawniania procesów służącego ich lepszemu funkcjonowaniu. Powyższe zagadnienia uzupełnione są omówieniem roli i funkcji procesów w zarządzaniu jakością, projektami oraz wiedzą i kapitałem intelektualnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13778.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi całościowe i logiczne kompendium pewnego obszaru wiedzy wynikającej z wykonanych działań praktycznych i przeprowadzonych analiz teoretycznych na temat projektów i procesów różnych branż działalności gospodarczej. Zaprezentowano w niej zagadnienia związane z uzasadnieniem biznesowym projektu, zarządzanie jakością w projekcie, opisno również kompetencje człownków zespołu projektowego i zasady współpracy. Omówiono również zagadnienia związane z gromadzeniem wiedzy oraz procesami innowacyjnymi w czasie trwania projektu. Całościowo opisano praktyczne przypadki realizacji projektów (finansowanych równiez ze środków UE), które zakończyły się sukcesem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14250.IX.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15068.IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talent w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy / Jacek Grodzicki. - Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2011. - 206, [3] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 195-206.
Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy jest poświęcony wiedzy w przedsiębiorstwie. Wśród poruszonych tam zagadnień można znaleźć zarówno wyjaśnienie takich terminów, jak: wiedza czy organizacja ucząca się, jak i przedstawienie procesu generowania i rozpowszechniania wiedzy w przedsiębiorstwie. Rozdział drugi przybliża kwestię kapitału ludzkiego z obszerną charakterystyką dorobku w tym zakresie. Wyjściem do rozważań są badania nad czynnikami rozwoju gospodarczego i wzrostem wartości kwalifikacji pracowników. W kolejnym rozdziale pracy przeprowadzono analizę dorobku naukowego poświęconego wartościom niematerialnym przedsiębiorstwa. Uznając je za kluczowe czynniki sukcesu, przedstawiono zróżnicowane podejścia do kwestii zasobów organizacji. Ostatni, a zarazem najważniejszy z rozdziałów pracy dotyczy kwestii talentu. Chodzi tu o pracowników mających ponadprzeciętne umiejętności, których wkład w rozwój przedsiębiorstw jest coraz częściej zauważany w praktyce gospodarczej i literaturze naukowej. Końcowy fragment pracy poświęcono kwestii miejsca talentu w gospodarowaniu zasobami ludzkimi oraz metodom szacowania jego wartości dla przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12606.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik zawiera omówienie współczesnych koncepcji zarządzania wiedzą i pojęć z nim związanych. Prezentuje przegląd aktualnego stanu nauki w tej dziedzinie. W podręczniku omówiono m.in.: cele zarządzania wiedzą, transfer technologii i zagadnienia wiedzy utajonej, pozyskiwanie wiedzy z otoczenia, wywiad gospodarczy, pomiar i wycenę zasobów wiedzy, systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą, zadania liderów w stymulowaniu kreatywności i zarządzaniu wiedzą. Każdy rozdział składa się z części teoretycznej, przykładu z praktyki biznesowej oraz pytań problemowych i testowych, a także krzyżówki pozwalającej na szybkie sprawdzenie przyswojonej wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13145.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 261-276.
Początek XXI wieku cechuje wysoka dynamika zmian zachodzących w gospodarce, która w szybkim tempie staje się gospodarką globalną. Jednym z głównych czynników wywołujących te zmiany jest postęp naukowo-techniczny w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rosnące usieciowienie gospodarki i społeceństwa. Rozwija się wspólpraca sieciowa pomiędzy geograficznie odległymi od siebie przedsiębiorstwami, a konkurencja przekształca się z lokalnej w globalną. Silna presja konkurencyjna oraz wysoki poziom rozwoju techniki i technologii sprawiają, że przedsiębiorstwom coraz trudniej jest samodzielnie odnosić sukcesy rynkowe, opierając się jedynie na własnych zasobach i umiejetnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11604.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(O niektórych uwarunkowaniach funkcjonowania Polski i jej sąsiedztwa na tle wyzwań XXI wieku ; t. 2.)
Bibliogr. przy pracach.
Jak wskazuje tytuł O niektórych uwarunkowaniach funkcjonowania Polski i jej sąsiedztwa na tle wyzwań XXI wieku, monografia poświęcona jest wybranym aspektom zmian społeczno-gospodarczych, które dokonały się w Polsce i jej sąsiedztwie gospodarczym po integracji z Unia Europejską. Zagadnienia te zostały przedstawione na tle wyzwań XXI wieku. Z uwagi na obszerną problematykę składa się ona z dwóch tomów. Pierwszy zatytułowano Wybrane aspekty zmian w Polsce i jej sąsiedztwie po integracji z Unią Europejską, natomiast drugi - O niektórych uwarunkowaniach funkcjonowania społeczeństw i gospodarki na tle wyzwań XXI wieku. Każdy z tomów zawiera ponad dwadzieścia artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16357.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17244.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing Nowego Wieku)
Bibliogr. s. 377-383.
Ta książka to praktyczny instruktaż zarządzania wiedzą i relacjami z klientem dla każdego menedżera i specjalisty IT! Autor wyjaśnia dokładnie, jak wykorzystać bazujące na wiedzy i ukierunkowane na klienta technologie CRM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10842.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 467-474, wykaz aktów prawnych s. 474.
Podręcznik prezentuje praktyczną wiedzę będącą podstawą do ekonomicznego zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Przybliża problematykę projakościową związaną z produkcją, pokazując metody, narzędzia, filozofię oraz sposoby produkcji. Prezentuje najnowsze tendencje w zarządzaniu wraz z wyeksponowaniem korzyści związanych z efektywnym i wydajnym działaniem. Przedstawia również europejskie wymagania w zakresie jakości wyrobów i usług, które rzutują w istotny sposób na przygotowanie naszych krajowych firm do funkcjonowania na rynkach europejskim i światowym. Podręcznik zawiera również wskazówki dotyczące doskonalenia organizacji w tak popularnym obecnie procesie zmian na lepsze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11854 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11853.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13021.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej