Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
Forma i typ
Książki
(32)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
tylko na miejscu
(26)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(21)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Johnson Robert L
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Radzicki Józef
(2)
Andruszko Robert
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Augustynek Andrzej (1948- )
(1)
Binder Marek
(1)
Brophy Jere E
(1)
Chrostowski Aleksander
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dybińska Ewa (1951- )
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fry Ronald W
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Hollins Peter
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kuniecki Michał (1971- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Leszcz Molyn (1952- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Myers David G
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Pankiewicz Ewa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Sołtysińska Iwona
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Tavris Carol
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Wade Carole
(1)
Wagner Jarosław
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Yalom Irvin D. (1931- )
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(32)
portugalski
(1)
Odbiorca
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Psychologia
(6)
NAUCZANIE
(5)
UCZENIE SIĘ
(5)
Uczenie się
(5)
PSYCHOLOGIA
(3)
Pamięć
(3)
JĘZYKI
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
PAMIĘĆ
(2)
UCZNIOWIE
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
Dziecko
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
KADRY
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
MNEMOTECHNIKA
(1)
MOTYWACJA
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Mnemotechnika
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauczanie
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
ONTOGENEZA
(1)
Odruchy
(1)
Osobowość
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PSYCHOFIZJOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Pływanie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wrażenia
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZAWÓD
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
Podręcznik
(7)
Poradnik
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Słowo kluczowe
uczenie się
(31)
pamięć
(12)
motywacja
(9)
nauczanie
(9)
emocje
(8)
psychologia
(8)
inteligencja
(5)
myślenie
(5)
nauczyciel
(5)
osobowość
(5)
stres
(5)
zaburzenia psychiczne
(5)
spostrzeganie
(4)
nauka
(3)
rozwiązywanie problemów
(3)
terapia
(3)
biopsychologia
(2)
cele kształcenia
(2)
dydaktyka
(2)
dzieci
(2)
e-learning
(2)
formy kształcenia
(2)
inteligencja emocjonalna
(2)
język obcy
(2)
kompetencje
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
kształcenie
(2)
metody nauczania
(2)
mózg
(2)
negocjacje
(2)
procesy poznawcze
(2)
psychologia nauczania
(2)
psychologia społeczna
(2)
sen
(2)
szkoła
(2)
uczenie się organizacji
(2)
uzależnienie
(2)
warunkowanie sprawcze
(2)
wspomnienia
(2)
zachowanie
(2)
zasady nauczania
(2)
zdolności
(2)
zmysły
(2)
HIV
(1)
Internet
(1)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
amnezja
(1)
asertywność
(1)
autonomia
(1)
badania psychologiczne
(1)
cele nauczania
(1)
choroba Huntingtona
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroba afektywna dwubiegunowa
(1)
choroby narządu głosu
(1)
czynniki środowiskowe
(1)
człowiek
(1)
depresja
(1)
dialog edukacyjny
(1)
dokument elektroniczny
(1)
doradztwo strategiczne
(1)
edukacja
(1)
glottodydaktyka
(1)
gry dydaktyczne
(1)
hipnoza
(1)
informacja
(1)
innowacje
(1)
integracja szkolna
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał ludzki
(1)
kariera zawodowa
(1)
knowledge management
(1)
kompetencje językowe
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja niewerbalna
(1)
konflikt
(1)
kształcenie akademickie
(1)
kultura
(1)
manipulacja
(1)
medycyna szkolna
(1)
metoda Action Research
(1)
metodologia
(1)
metody badań
(1)
metody uczenia się
(1)
miażdżyca
(1)
nauczanie na odległość
(1)
nauka domowa
(1)
neuropsychologia
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
obciążenie zawodowe
(1)
ocenianie
(1)
organizacja
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
osteoporoza
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
pedagogika
(1)
percepcja
(1)
poglądy
(1)
pomiar kształcenia
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Niniejsze opracowanie z pedagogiki szkoły wyższej jest pracą zbiorową, przygotowaną przez trzech niezależnych autorów. Książka składa się z trzech części. Częśc I to rozważania o stanie i kondycji myśli i praktyki edukacyjnej w świecie współczesnym. Część II poświęcona jest dydaktyce szkoły wyższej, omawia cele ogólne, kierunkowe i przedmiotowe studiów wyższych. Przedstawia podstawowe zasady nauczania i formułuje wskazówki techniczne prowadzenia zajęć oraz omawia niższe i wyższe formy nauczania na studiach wyższych. Część III poświęcona jest psychologii nauczania, mianowicie uczeniu się dorosłych, motywowaniu do uczenia się oraz znaczeniu kar i nagród w systemie nauczania-uczenia się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13357 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13356.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12390.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprz. wyd. pod hasłem: Richard J. Gerrig.
Bibliografia strony: 794-842. Indeksy.
Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22143.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22142.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-421. Indeksy.
Podręcznik prezentuje najważniejsze prawidłowości odnoszące się do uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do tych procesów oraz zagadnienia szczegółowe, w końcowej części natomiast problemy nauczania na początku XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11175.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12211.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2018. - 456, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeksy.
Psychologia współczesna, jako jedna z nauk o człowieku, zajmuje się jego psychiką i zachowaniem. Jest zarówno dyscypliną naukową, jak i formą działalności praktycznej. Psychologiczna wiedza ciągle się dynamicznie rozwija, zwłaszcza w XXI wieku, wraz z kształtowaniem się społeczeństwa informacyjnego. Jedne aspekty tej wiedzy są lepiej poznane, inne dopiero oczekują na eksplorację badawczą i opracowanie teoretyczne. Aktualny stan wiedzy psychologicznej jest wynikiem wiele lat trwających poszukiwań, których założenia i metody inspirowane są przez różne dziedziny wiedzy (zwłaszcza biologię, fizykę i chemię), systemy filozoficzne i często zupełnie odmienne podejścia metodologiczne. Wprowadzenie do psychologii to podręcznik zawierający podstawową i aktualną wiedzę psychologiczną w szerokim zakresie. Omówiono szereg zagadnień: od biologicznych podstaw psychiki, poprzez pamięć, uczenie się, wywieranie wpływu, po zaburzenia psychiczne i ich leczenie. Książka adresowana jest do szerokiego grona Czytelników interesujących się zagadnieniami psychologii i psychopatologii, zwłaszcza do lekarzy, pedagogów i studentów, nie tylko psychologii i medycyny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17340 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17900.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17899.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; tł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. Indeksy przy rozdz.
Celem książki jest ukazanie, w jaki sposób badacze psychologii rozpatrują konkurencyjne poglądy i idee - w jaki sposób opisują i wyjaśniają zdarzenia z własnego życia. Psychologia jest nie tylko zbiorem informacji, ale przede wszystkim sposobem stawiania pytań i odpowiedzi na nie. Jako nauka psychologia rozpatruje opinie i ocenia poglądy, posługując się dokładną obserwacją i ścisłą analizą. Dążąc do opisu i wyjaśnienia głównie natury człowieka, wiedza psychologiczna przyjmuje domniemania i prawdopodobnie brzmiące hipotezy, które poddaje weryfikacji. Celem jest zatem nie tylko przedstawienie w tej książce wyników, ale również pokazanie jak toczy się gra. W jaki sposób badacze psychologii rozpatrują konkurencyjne poglądy i idee. W jaki sposób każdy z nas, czy to naukowiec, czy po prostu człowiek ciekawy świata, może się nauczyć sprawniej myśleć, kiedy opisuje i wyjaśnia zdarzenia z własnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11556.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia : podejścia oraz koncepcje / Carol Tavris, Carole Wade ; tł. Joanna Gilewicz. - Wyd. popr. i uzup. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2008. - 502, [2] s. : fot., rys., wykr. ; 26 cm.
Tyt. oryg. : "Psychology in perspective" 1995.
Bibliogr. s. 544-[582].
Autorki, aby zapewnić czytelnikom raczej głębsze niż szersze spojrzenie na wiedzę psychologiczną, ułożyły materiał nie według tematów czy dziedzin psychologii, lecz według pięciu głównych podejść: biologicznego, poznawczego, teorii uczenia się, społeczno-kulturowego oraz psychoanalitycznego. Ukazują, jak badacze postrzegają świat w ramach każdego z tych podejść - jakie stawiają pytania, jakich metod używają, jakie wysuwają hipotezy i jakie są ich osiągnięcia, a także ograniczenia i nadużycia. Omówienie każdego podejścia kończą oceną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11381.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-289.
W książce autor określa wartości i definiuje cele edukacji w szkolnictwie ogólnokształcącym. Istotną sprawą jest respektowanie zasady podmiotowości ucznia i jego wielostronnej aktywności w procesie uczenia sie i nauczania. Nie mniej ważnym zagadnieniem jest samodzielne uczenie się, którego podstawą jest znajomość metod uczenia się. W związku z tym jawi się potrzeba opracowania teorii kształcenia dotyczącej prawidłowości rządzących procesem nauczania i uczenia się w szkolnictwie ogólnokształcącym. Książka ujmuje również podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11181.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12224.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Biological psychology, 2004.
Bibliogr. s. 502-570. Indeksy.
Książka w sposób przystępny i całościowy omawia fizjologiczne, ewolucyjne i rozwojowe mechanizmy zachowań i przeżyć psychicznych. Autor skupił się na mechanizmach biologicznych związanych z najważniejszymi zagadnieniami w psychologii, takimi jak język, uczenie się i pamięć, zachowania seksualne, lęk, agresja, psychopatologia czy problem psychofizyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12204.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyd. 1 ukazało się pt. Psychologia : jak ślimak piął się w górę.
Dla studentów kierunków mających w programie psychologię.
Bibliogr. przy rozdz.
Książka to kompendium wiedzy psychologicznej - adresowana jest szczególnie do studentów kierunków mających w programie psychologię jako przedmiot uzupełniający lub fakul­tatywny. Sposób prezentacji pozwala znaleźć w jednym podręczniku zarówno rozdziały poświęcone problematyce podstawowych procesów psychicznych - pamięci, myślenia, in­teligencji i osobowości, emocji (również stresu), jak i zagadnienia, których poznanie służy zwiększeniu efektywności własnego działania: prowadzenie negocjacji, rodzaje manipulacji i obrona przed nią, kierowanie karierą zawodową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7508 [Magazyn 1], P.7509 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7406.III.1 [Wypożyczalnia B], P.7507.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8386.III.1 [Czytelnia B], 8387.III.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-393 i przy rozdz. Indeksy.
Znakomity podręcznik niezbędny do nauki, pracy dydaktycznej i w codziennym życiu prezentuje: rozwój biologiczny, zdrowie i potrzeby ucznia/wychowanka w różnych okresach życia; ochrona i promocja zdrowia nauczyciela/wychowawcy; zdrowotne aspekty środowiska szkoły i organizacji procesu kształcenia; zagadnienia dotyczące ludzi dorosłych oraz starzenia się i starości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9875.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11461.III.2 [Czytelnia B], 11462.III.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 172-233.
Celem rozważań zawartych w pracy było zdiagnozowanie ewolucji rozumienia kapitałów intelektualnego i ludzkiego w badawczym ujęciu knowledge management. W dociekaniach diagnoza została potraktowana instrumentalnie i zawężająco, jako narzędzie służące przede wszystkim identyfikacji elementów potrzebnych do skonstruowania nowego ich modelu. Część monografii poświęcona została badaniu zakresów znaczeniowych podstawowych pojęć, ich różnorodnej systematyzacji, a w ramach zgłębiania struktury rzeczywistości - propozycjom modelowego ujęcia problematyki. Zwieńczeniem rozważań, po ukazaniu kontekstu w postaci społeczeństwa wiedzy i dokonaniu przeglądu i identyfikacji różnorodnych zakresów znaczeniowych pojęć związanych z kapitałem intelektualnym i kapitałem ludzkim, jest wygenerowanie ich autorskiego modelu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13558.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14582.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-222.
Książka omawia zastosowania i oceny metody Action Research w doradztwie strategicznym. Dzięki niej Czytelnik powinien zrozumieć, w jaki sposób stosować metodologię Action Research w doradztwie strategicznym, aby rozwiązać praktyczne problemy firmy i dokonać gruntownej zmiany organizacji oraz stworzyć warunki do uczenia się organizacji. Od połowy lat 90. XX wieku metoda Action Research przeżywa prawdziwy boom w zachodniej praktyce konsultingu dzięki dostrzeżeniu wielu możliwości jej wykorzystania, szczególnie przy rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i branżowych. Pomimo to metoda ta ma nadal relatywnie małe zastosowanie w polskiej praktyce, a badania Action Research w zarządzaniu są rzadko spotykane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11100.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12063.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej