Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(94)
Forma i typ
Książki
(93)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(75)
dostępne
(66)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(42)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Cęcelek Grażyna
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria
(2)
Gawroński Stanisław
(2)
Grylls Bear (1974- )
(2)
Gumiński Zbigniew
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Lewicki Czesław
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(2)
Neff Ludwig
(2)
Neufert Ernst (1900-1986)
(2)
Neufert Peter
(2)
Badora Sylwia
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belczyk Arkadiusz
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bień Agnieszka
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierniak Krzysztof
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Czarnecki Paweł (1980- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmoch-Gajzlerska Ewa (1954- )
(1)
Drapińska Anna
(1)
Duda Henryk (1961- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938- )
(1)
Dybińska Ewa (1951- )
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Edwins Jenny
(1)
Elliott Anthony
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Formański Jacek
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hejmej Przemysław
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Huk Tomasz
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Iwanowicz-Palus Grażyna
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Kamper-Kubańska Monika (1978- )
(1)
Kania Michał (prawnik)
(1)
Kaszlińska Karolina
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(1)
Lichaczewska-Ziemba Martyna
(1)
Liwo Helena
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marzec Danuta
(1)
Materny Katarzyna
(1)
McNab Chris (1970- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miller Piotr
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Niźnikowska Ewelina
(1)
Nowicki Wojciech (tłumacz)
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ostafiński Witold
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parczewski Wacław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(29)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(94)
Język
polski
(92)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(6)
SZKOLNICTWO
(6)
PEDAGOGIKA RODZINY
(5)
UCZNIOWIE
(5)
Uczniowie
(5)
NAUCZANIE
(4)
Nauczanie
(4)
WYCHOWANIE
(4)
ARCHITEKTURA
(3)
Kształcenie
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
POŁOŻNICTWO
(3)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
SZTUKA PRZETRWANIA
(3)
Szkoły wyższe
(3)
BUDOWNICTWO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
GINEKOLOGIA
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
Kreatywność
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEMOC w SZKOLE
(2)
RODZICE
(2)
RODZINA SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II
(2)
SOCJOLOGIA
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły
(2)
WARTOŚĆ
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Absolwenci
(1)
Autyzm
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
BUDOWNICTWO UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
CHORZY
(1)
COVID-19
(1)
DYREKTOR
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EKONOMIA
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
GRY I ZABAWY RUCHOWE
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
HIGIENA
(1)
HIGIENA SZKOLNA
(1)
Higiena szkolna
(1)
INNOWACJE
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
JĘZYK ROSYJSKI
(1)
KARIERA
(1)
KOBIETA CIĘŻARNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
LĘK
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MEDYCYNA
(1)
MEDYCYNA SPOŁECZNA
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(8)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Chełm (woj. lubelskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
Opracowanie
(4)
PORADNIKI
(4)
Praca zbiorowa
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Antologia
(1)
Ekspertyza
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
RANKING
(1)
RAPORT z BADAŃ
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Medycyna i zdrowie
(3)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
szkoła
(61)
wychowanie
(18)
rodzina
(15)
dzieci
(14)
edukacja
(14)
szkoła wyższa
(12)
uczeń
(12)
nauczyciel
(11)
młodzież
(9)
nauczanie
(7)
pomoc społeczna
(7)
rodzina dysfunkcyjna
(7)
małżeństwo
(6)
patologia społeczna
(6)
polityka prorodzinna
(6)
przemoc w rodzinie
(6)
szkoła specjalna
(6)
wsparcie społeczne
(6)
kształcenie
(5)
kultura pedagogiczna
(5)
pedagogika rodziny
(5)
przemoc
(5)
szkoła rodzenia
(5)
więź rodzinna
(5)
agresja
(4)
nauczyciele
(4)
szkoła podstawowa
(4)
zdrowie
(4)
HIV
(3)
Jan Paweł II
(3)
alkoholizm
(3)
architektura
(3)
biblioteka
(3)
budownictwo
(3)
budynki użyteczności publicznej
(3)
cele kształcenia
(3)
człowiek
(3)
formy kształcenia
(3)
galeria handlowa
(3)
hotel
(3)
komunikacja społeczna
(3)
kościół
(3)
marketing
(3)
muzeum
(3)
nauka
(3)
niepowodzenia szkolne
(3)
nierówności edukacyjne
(3)
noworodek
(3)
nowotwór
(3)
obiekty sportowe
(3)
odżywianie
(3)
opieka nad dzieckiem
(3)
oświata
(3)
parking
(3)
pedagogika
(3)
pedagogika opiekuńcza
(3)
pedagogika specjalna
(3)
poród
(3)
położne
(3)
położnictwo
(3)
profilaktyka
(3)
projektowanie
(3)
promocja zdrowia
(3)
relacja nauczyciel-uczeń
(3)
społeczeństwo
(3)
stacja benzynowa
(3)
survival
(3)
szkolnictwo
(3)
szkolnictwo wyższe
(3)
szkoła przetrwania
(3)
teatr
(3)
uczenie się
(3)
uczniowie
(3)
uzależnienie
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
zarządzanie jakością
(3)
zasady nauczania
(3)
absolwenci
(2)
aktywność fizyczna
(2)
banki
(2)
bezpieczeństwo narodowe
(2)
bezpieczeństwo społeczne
(2)
budownictwo wiejskie
(2)
choroby układu oddechowego
(2)
ciąża
(2)
ciąża wielopłodowa
(2)
cukrzyca
(2)
cyberprzestrzeń
(2)
cykl miesiączkowy
(2)
dom
(2)
dom dziecka
(2)
dydaktyka
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
endokrynologia
(2)
interwencja kryzysowa
(2)
jakość życia
(2)
kolej
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
94 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18891.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to rozprawa - duże osiągnięcie naukowe, dające się także przełożyć na wymiar praktyczny. W jednym i drugim przypadku wypełnia poważną lukę w piśmiennictwie polskim. W książce nie ograniczono się tylko do rozważań teoretycznych, oparto ją na szeroko zakrojonych badaniach empirycznych. Wyróżnienie w podjętej tematyce rodziny jako pierwszego środowiska wychowawczego, kształtującego również obyczaje, tradycje i nawyki zdrowotne, nawiązuje do żywej dyskusji międzynarodowej nt. promocji zdrowia najmłodszego pokolenia."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1015.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliografia na stronach 46-52.
Książka „ZESPÓL ASPERGERA. Co nauczyciel wiedzieć powinien” ma na celu dostarczenie czytelnikowi streszczenia dostępnej obecnie, istotnej z punktu widzenia nauczyciela, wiedzy na temat Zespołu Aspergera, również umożliwienie mu lepszego zrozumienia uczniów z Z.A., a także podsunięcie szybkich podpowiedzi i praktycznych pomysłów, które można natychmiast wykorzystać w klasie. W rozdziale 1. podano krótką charakterystykę zaburzenia, jakim jest Zespól Aspergera, natomiast w drugim opisano, jakie symptomy może przejawiać dziecko, ze szczególnym uwzględnieniem interakcji społecznych, możliwości uczenia się oraz strony fizycznej i zmysłów. Kolejne rozdziały zawierają już samą praktykę, np. strategie, jakie można zastosować w klasie, sposoby pomocy dziecku w rozwijaniu umiejętności społecznych, zasady korzystania z boiska szkolnego, metody pomocy dziecku w nauce i pracach domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1449.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1448.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma na celu rozpoznanie kulturowych i społecznych czynników warunkujących zachowania zdrowotne uczniów oraz sprecyzowanie wynikających z tego zaleceń, które w znacznej mierze mogłyby wpłynąć na poprawę zdrowia dzieci. W książce rozpatrywany jest wpływ środowiska szkolnego, rodzinnego oraz rówieśniczego dziecka wiejskiego na system wartości młodego człowieka, jak również w kontekście warunków fizycznych i materialnych, przy jednoczesnej próbie wyodrębnienia spośród nich czynników stymulujacych, jak również hamulących zdrowie ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6450.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20060.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20059.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.235.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.234.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.233.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.232.V.4 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy zawartych w niniejszym zbiorze artykułów - spoglądając z różnej perspektywy na problematykę relacji interpersonalnych w edukacji - wychodzą naprzeciw tym potrzebom, nie wyczerpując szerokiego spektrum aksjologicznych aspektów relacji interpersonalnych w tej sferze. Praca zawiera czternaście artykułów ujętych w trzy części tematyczne. Teksty zawarte w pierwszej części traktują o relacjach interpersonalnych w edukacji jako o istotnym problemie edukacyjnym. Omawiają one różne typologie relacji interpersonalnych, zwłaszcza miedzy nauczycielami a uczniami, zwracają uwagę na relacje interpersonalną typu mistrz - uczeń oraz podejmują zagadnienie równości i partnerstwa w stosunkach międzyludzkich w przestrzeni edukacyjnej. Cześć druga ukazuje sylwetkę tzw. „dobrego nauczyciela”. Cześć trzecia mówi o szkodliwości alkoholizmu i propaguje tzw. ruchy trzeźwości, ukazuje sylwetkę J. Korczaka jako ponadczasowy wzór osobowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3187 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1903.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Ta publikacja zbiorowa kryje 25 opracowań na temat najbardziej palących problemów współczesnej rzeczywistości społecznej i pedagogicznej. Powstało obszerne kompendium wiedzy pod redakcją wybitnego pedagoga społecznego prof. Tadeusza Pilcha, który zaprosił do grona autorów - profesorów i pracowników naukowych z uczelni pedagogicznych z całej Polski. Wśród autorytetów, którzy zabrali głos można wskazać profesorów Barbarę Kromolicką, Ewę Jarosz, Wioletę Danilewicz, Bogusława Śliwerskiego, Bożenę Matyjas i wielu innych. Jako motto redaktorzy naukowy tej monografii zbiorowej przyjęli znane słowa Korczaka: "Nie wolno zostawiać świata takim, jaki jest." Wydźwięk tego tomu jest na wskroś humanistyczny - z troski o rzeczywistość społeczną pedagodzy społeczni upominają się o wartości zagrożone we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15181.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang., niem.
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera szereg spójnych tematycznie opracowań koncentrujących się na instytucjonalnym wymiarze patologii i dewiacji społecznej. Są to m.in.: wybrane konteksty dysfunkcji instytucji edukacyjnych, socjopatologia edukacji, tatuaże i piercing w środowisku szkolnym i rodzinie, agresja jako przejaw patologii polskiej szkoły, zjawisko patologii społecznej w instytucji totalnej oraz dysfunkcjonalność instytucji wychowania resocjalizacyjnego. Jak podkreśla recenzent książki prof. zw. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki Czytelnik może tu się spotkać ze sporadycznie prezentowanymi w rodzimej literaturze zjawiskami patologii, takimi jak: tatuowanie się i piercing uczniów polskiej szkoły, brak równowagi podzbiorowości szkolnych (uczniowie, nauczyciele i rodzice), typologie metamorfoz jakich dokonuje jednostka w swoim życiu w kontekście płynności życia społecznego i inercji instytucji w epoce późnej ponowoczesności, zjawiska patologii społecznej w instytucji totalnej i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9854.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Classroom discipline and management, 2004.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Prezentowana książka zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą. Przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie, wśród nich teorie psychologiczne, psychiatryczne i psychoterapeutyczne. Relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak: przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów. Autor pokazuje również, jak prawidłowo kierować klasą w kilku aspektach: relacji między nauczycielem a uczniami, czasu i przestrzeni. Napisana przystępnym językiem, z licznymi przykładami z życia szkolnego podsuwa sposoby postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi i modelu przeciwdziałania przemocy w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11286.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12391.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22537.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22536.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Tekst częśc. ang., częśc. równol. niem., pol.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
O wartościach tkwiących w komunikacji zdajemy sobie sprawę chyba wszyscy, choć rzadko o tym mówimy. Dzięki językowi, komunikacji mamy szansę zrozumienia innych i świat, a także wyrażenia siebie samych. Poprzez to, co mówimy i jak się zachowujemy, dajemy znać, kim jesteśmy i za czym się opowiadamy. Zachowania komunikacyjne są wyrazem naszych wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9951.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11588.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"W pracy zaprezentowano systemy pedagogiczne, propozycje programu wychowawczego, z uwzględnieniem współczesnej rzeczywistości społecznej, oraz wychowawczo-opiekuńczych potrzeb osoby wychowanka. Zamierzeniem konstrukcyjnym jest tu poszukiwanie odpowiedzi dotyczących wskazania optymalnych, oczekiwanych warunków, determinant, stymulatorów oddziaływań wychowawczych z przyjęciem tezy, że współcześnie wychowanek, jako osoba, często oczekuje profesjonalnej pomocy, wsparcia, facylitacji w realizacji własnych celów rozwojowych. Zawarto również podstawowe założenia programu wychowania osoby wychowanka, z uwzględnieniem oczekiwanej facylitującej postawy wychowawcy oraz warunków wychowania, wspomagania rozwoju." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13529.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest zbiorem refleksji na najważniejsze tematy składające się na teoretyczne i metodyczne podstawy opieki i wychowania. Może stanowić istotny element w kształceniu na poziomie wyższym pedagogów o specjalnościach: opiekuńczej, opiekuńczo-wychowawczej, socjalnej. Zawiera aktualną literaturę przedmiotu oraz programy kształcenia wypracowane przez autorkę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3871 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3872.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 356 s. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na s. tyt.: Podręcznik częściowo programowany. Poprz. wyd. pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej.
Bibliogr. s. 331-337, 346-356 i przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12224.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13340.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie 13. zmienione - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 356 stron ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 331-337, 346-356 i przy rozdziałach. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.46.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia środowiskowa / Jacek Formański. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2004. - 320, [1] s. : schem. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 310-316. i przy rozdz. Indeks.
W podręczniku scharakteryzowano cechy i strukturę środowiska społecznego, jego zasoby i zagrożenia, a także mechanizmy psychologiczne regulujące zachowanie człowieka w tym środowisku. Uwzględniono specyfikę psychologiczną takich środowisk, jak:: szkoła, rodzina, miejsce pracy czy miejsce zamieszkania. Wiele uwagi poświęcono problemom zdrowotnym środowiska społecznego, m.in. alkoholizmowi, narkomanii, nikotynizmowi oraz przemocy w rodzinie, w szkole i w pracy (molestowanie seksualne, mobbing). Ukazano również zagadnienia przydatne w praktycznych działaniach na rzecz zdrowia w środowisku. Książka została napisana z myślą o dokształcających się pielęgniarkach i pielęgniarzach środowiskowych oraz o wszystkich studentach kształcących się w zakresie pielęgniarstwa lub interwencji środowiskowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.4703.III.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3950.III.8 [Czytelnia B], 5094.III.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Konferencje Naukowe WSEI)
Prezentowana publikacja stanowi pokłosie Międzynarodowej Konferencji pt: Praca socjalna, zorganizowanej w dniu 14 września 2008 roku przez Wydział Pedagogiki w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. W czasie konferencji wygłoszono czternaście referatów, których autorami są reprezentanci ośrodków naukowych z Polski i Słowacji. Celem konferencji było przedyskutowanie problemów wynikających dla pracy socjalnej wskutek zmian w sposobie funkcjonowania współczesnego społeczeństwa. Wartością szczególną przeprowadzonej konferencji jest fakt, iż większość prelegentów to praktycy, przedstawiciele sektora fachowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10776.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Książka składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera teksty, których problemtyka podejmuje zagadnienie sposobów edukacyjnego "wykorzystania" sztuki i kultury popularnej. Artykuły wypełniające część drugą koncentrują sie na mediach jako przestrzeni naszej edukacji i socjalizacji. W części trzeciej znalazły się teksty dotyczące kwestii relacji kultury popularnej ze szkołą i światem młodzieży. Ostatnia część podejmuje temat powiązań kultury popularnej ze sferą duchowości i tożsamości płci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11207.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12279.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-160.
Celem niniejszej publikacji jest opracowanie założeń integralnego programu profilaktycznego dotyczącego wychowania w trzeźwości dzieci i młodzieży. Taki program będzie nie tylko przekazywał informacje o substancjach uzależniających i uczył kompetentnych zachowań wobec własnych emocji, lecz także kształtował u wychowanków dojrzałe postawy wobec siebie i świata zewnętrznego. Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, a także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie zagrożonej wolności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9830.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11366.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej