Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(152)
Forma i typ
Książki
(152)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Audiobooki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(128)
dostępne
(69)
nieokreślona
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(49)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(137)
Autor
Green Catherine
(4)
Larsen-Freeman Diane
(4)
Oxford Rebecca L
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Tanner Rosie
(4)
Ur Penny
(4)
Acklam Richard (1960- )
(3)
Burgess Sally
(3)
Doff Adrian
(3)
Klippel Friederike
(3)
Lapp Diane
(3)
Willis Jane
(3)
Barone Diane M
(2)
Blatchford Peter
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Ellis Rod
(2)
Feunteun Anne
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Keene Ellin Oliver
(2)
Kutnick Peter
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Murphey Tim
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Platt Heidi
(2)
Platt John
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Vale David
(2)
Allington Richard L
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Marti
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Arndt Valerie (1943- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bilbrough Nick
(1)
Bland Janice
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Booth Wayne
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Bygate Martin
(1)
Byram Michael
(1)
Chi Julie C
(1)
Chowne Anne
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Corbett John 1959-
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Cummins Sunday
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
De Oliveira Luciana C
(1)
Dean Deborah 1952-
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Driggs Colleen
(1)
Duff Alan
(1)
Ehren Barbara J
(1)
Emmerson Paul
(1)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(1)
Ferlazzo Larry
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Flavell Roger
(1)
Forder Clare
(1)
Fountas Irene C
(1)
Frey Nancy 1959-
(1)
Fu Danling
(1)
Gamble Nikki
(1)
Gass Susan M
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Genesee Fred
(1)
Gerngross Günter
(1)
Geva Esther
(1)
Goh Christine Chuen Meng
(1)
González-Lloret Marta
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Griffiths Carol
(1)
Griffiths Carol (1945- )
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hall Joan Kelly
(1)
Hamayan Else V
(1)
Harding Keith 1956-
(1)
Harmer Jeremy
(1)
Hattie John
(1)
Haycraft John
(1)
Heaton John Brian (1931- )
(1)
Hewings Ann
(1)
Hill Peter
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hockly Nicky
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Anglia
(45)
Polska
(27)
Kiribati
(23)
Nowy Jork (stan) (USA)
(21)
Stany Zjednoczone
(11)
Wielka Brytania
(9)
Wirginia (USA)
(4)
Kalifornia (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
Holandia
(2)
nieznany (cdn)
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Hawaje (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
angielski
(103)
polski
(49)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(69)
JĘZYK ANGIELSKI
(51)
Język angielski
(18)
Metody nauczania
(12)
CZYTANIE
(10)
Nauczanie
(9)
JĘZYKI
(8)
JĘZYKOZNAWSTWO
(6)
Praca zespołowa
(6)
English language
(5)
Gramatyka
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
NAUCZANIE
(5)
Language and languages
(4)
Czytanie
(3)
Dwujęzyczność
(3)
LITERATURA
(3)
Language acquisition
(3)
Literatura
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
PISANIE
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
Badania naukowe
(2)
CAE (certyfikat językowy)
(2)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Literacy
(2)
Media literacy
(2)
Metoda projektów
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Pisanie
(2)
Reading (Elementary)
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Terminologia
(2)
Uczenie się
(2)
Visual literacy
(2)
Bilingualism
(1)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziennikarstwo
(1)
First grade (Education)
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intercultural communication
(1)
Język
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Language and culture
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Primary)
(1)
Language disorders
(1)
Learning strategies
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Multicultural education
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRZEKŁADY
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
RETORYKA
(1)
Reading (Primary)
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading teachers
(1)
Second language acquisition
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Special education
(1)
Sprawność językowa
(1)
SŁUCHANIE
(1)
Słownictwo
(1)
Technologia
(1)
Teoria nauczania
(1)
Testy językowe
(1)
Współdziałanie
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(4)
Podręcznik
(4)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
LITERATURA
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Problems, exercises
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(76)
Edukacja i pedagogika
(66)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
study and teaching
(104)
English language
(94)
study
(46)
teaching
(46)
foreign speakers
(41)
language
(33)
second language acquisition
(19)
reading
(13)
learning strategies
(10)
grammar
(9)
education
(8)
language acquisition
(8)
literacy
(8)
foreign language
(7)
literature
(7)
group work
(6)
learning
(6)
methods of teaching
(6)
writing
(6)
communication
(5)
spoken English
(5)
teacher
(5)
English teacher
(4)
bilingualism
(4)
composition and exercises
(4)
language arts
(4)
reading comprehension
(4)
vocabulary
(4)
English
(3)
Japanese speakers
(3)
business English
(3)
language teacher
(3)
methodology
(3)
motivation
(3)
primary school
(3)
rhetoric
(3)
saying
(3)
speaking
(3)
task-based learning
(3)
textbook
(3)
ELT
(2)
Great Britain
(2)
applied linguistics
(2)
assessment
(2)
children of immigrants
(2)
children's literature
(2)
communication skills
(2)
conversation
(2)
dictionary
(2)
elementary school
(2)
intercultural communication
(2)
language learning
(2)
listening
(2)
lower secondary school
(2)
media literacy
(2)
multicultural education
(2)
music
(2)
photocopiable materials
(2)
pronunciation
(2)
research
(2)
research method
(2)
song
(2)
special educational need
(2)
teaching online
(2)
tests
(2)
training
(2)
visual literacy
(2)
whiteboard activities
(2)
workbook
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
CAE
(1)
CLIL
(1)
Foreign speakers
(1)
Study and teaching
(1)
United States
(1)
ability testing
(1)
activity game
(1)
adult education
(1)
affective education
(1)
audio-visual aids
(1)
best books
(1)
bilingual education
(1)
book
(1)
canon (Literature)
(1)
children
(1)
classroom managment
(1)
cognitive behavior
(1)
communicative approach
(1)
communicative competence
(1)
computer-assisted instruction
(1)
content area reading
(1)
cooperative learning
(1)
creative writing
(1)
critical thinking tasks
(1)
cross-cultural perspective
(1)
culture
(1)
curriculum planning
(1)
developing literacy
(1)
dialogue
(1)
discourse analysis
(1)
152 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz. Indeks.
Imagine a professional learning community where you could sit in as... Ellin Keene and Debbie Miller swap best practices, Stephanie Harvey and Harvey "Smokey" Daniels compare instruction across the grades, Anne Goudvis and Tanny McGregor share ways to infuse comprehension into every subject area, Cris Tovani and Nancy Commins apply the strategies to help struggling readers, English learners, and special-needs students. With this book you can. It's an energetic, personal conversation on what great comprehension instructions looks like, what an amazing range of applications it has for all students, and what we can do better. And like any exciting conversation, the authors point out their favorite parts of one another's chapters-highlighting discussion topics for teacher study groups along the way.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14538.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talk about understanding : rethinking classroom talk to enhance comprehension / Ellin Oliver Keene. - Portsmouth, NH : Heinemann, 2012. - XXII, 160 s. : il. ; 24 cm. + 1 videodisc ((120 min.) : sd., col. ; 4 3/4 in.)
Bibliogr.
Do książki dołączona jest płyta VCD o tej samej sygnaturze.
Reading education pioneer Ellin Oliver Keene demystifies comprehension instruction by describing what it can look like when readers comprehend deeply and what it can look like when teachers aim for this deep comprehension. This ground-breaking book is illustrated with video footage of Ellin modeling the reading instruction she describes. Here, you can watch Ellin use language and teaching moves that help students go beyond superficial reading comprehension to lasting understanding. "Talk About Understanding" offers: ôOutcomes of Understandingö Markers - descriptions of the behaviors present when children understand a text deeply including ways to assess with and teach toward these outcomes; ôTalk About Understandingö Principles - suggestions to modify teaching language and teaching interactions to deepen childrenĺs ability to comprehend; ôFrom the Insideö Video Segments - classroom footage of Ellin teaching lessons that illustrate use of the ôOutcomes of Understandingö markers and ôTalk About Understandingö principles from the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14555.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
English for business professionals / Monika Kowalska. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2016. - 472 strony : ilustracje ; 27 cm + 2 płyty audio (CD).
Do książki dołączono dwie płyty o tej samej sygnaturze.
Bibliografia strony: 459-472.
Podręcznik English for Business Professionals ma charakter wielowymiarowy i umożliwia przyswajanie terminologii specjalistycznej w kontekście różnych dziedzin biznesu. Zawarty w nim materiał koncentruje się na zagadnieniach z obszaru ekonomii, finansów, księgowości, bankowości, prawa, zarządzania zasobami ludzkimi, technologii informacyjnych, logistyki i spedycji, marketingu, PR i mediów społecznościowych czy administracji. Podręcznik adresowany jest do pracowników wykorzystujących język angielski na co dzień w sytuacjach zawodowych oraz studentów przygotowujących się do pracy w środowisku międzynarodowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18520.XXIV.13 [Magazyn 1], P.18521.XXIV.13 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21522.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21521.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Communication is primary to human existence and while people acquire their mother tongue naturally, the acquisition of a second language presents a significantly greater challenge, one that cannot be successfully completed without applying appropriate approaches, methods, strategies and techniques. After centuries of development in ELT, we now find ourselves in a post-method period and in the plenitude of approaches available to us, it is greatly important to choose those that suit the learner best. This book presents an overview of various methods and approaches, paying special attention to communicative language teaching and communicative competence. However, the main body of the book analyses pair work in ELT from various perspectives, suggesting its pros and cons and relating it to the principles of CLT. The theoretical part of the book sets foundations to the second part, which details a field research carried out in a selected primary school. The book should be particularly useful to students of pedagogy and didactics, as well as teachers of primary and seconary schools, who seek practical advice on how to enhance their professional performance.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. B.1341.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Professional Learning and Development in Schools and Higher Education ; v.8)
Includes bibliographical references.
Offers a major contribution to understanding and evidence on collaborative group work that challenges traditional approaches to teaching and pedagogy Develops a new and ambitious social pedagogic approach to classroom learning and group work Makes a substantial contribution to our knowledge of teaching and learning, particularly in the context of seeking more active forms of learning using more diverse forms of pedagogy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17714.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading reconsidered : a practical guide to rigorous literacy instruction / Doug Lemov, Colleen Driggs, Erica Woolway. - First Edition. - XXII, 416 pages : illustrations (some color) ; 24 cm + 1 computer optical disc (4 3/4 in.)
Includes index.
The world we are preparing our students to succeed in is one bound together by words and phrases. Our students learn their literature, history, math, science, or art via a firm foundation of strong reading skills. When we teach students to read with precision, rigor, and insight, we are truly handing over the key to the kingdom. Of all the subjects we teach reading is first among equals. Grounded in advice from effective classrooms nationwide, enhanced with more than 40 video clips, Reading Reconsidered takes you into the trenches with actionable guidance from real-life educators and instructional champions. The authors address the anxiety-inducing world of Common Core State Standards, distilling from those standards four key ideas that help hone teaching practices both generally and in preparation for assessments. This 'Core of the Core' comprises the first half of the book and instructs educators on how to teach students to: read harder texts, 'closely read' texts rigorously and intentionally, read nonfiction more effectively, and write more effectively in direct response to texts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17403.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A supplementary photocopiable resource for teachers, including 17 topic areas, each with three activities at different levels: elementary, intermediate and upper-intermediate. This is a rich resource for stimulating extra communication practice in pairs and groups. The activities cover topics that teens like to talk about whatever their level. Activity types include board games, role plays, questionnaires, problem solving and projects, all ready to photocopy and go.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17713.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teenagers / Gordon Lewis. - Oxford ; New York : Oxford University Press, 2016. - X, 114 pages: illustrations ; 25 cm.
(Resource Books for Teachers)
Includes bibliographical references (p. 111) and index.
Provides advice and activities to make working with teenagers a rewarding and enriching experience. Teenagers encourages learners to notice how language works, promotes cultural awareness, develops creative thinking and problem-solving skills, and appeals to teenagers' curiosity beyond the confines of media-driven popular culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17990.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford key concepts for the language classroom)
Includes bibliographical references (pages 147-160) and index.
Focus on Content-Based Language Teaching highlights important research and evidence-based instructional practices that can overcome these challenges. Extracts from classroom data provide real-life examples of teachers and students interacting with each other in different approaches to content-based language teaching, showing how theory relates to practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21407.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21406.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
The Roles of Language in CLIL provides a theoretically-based approach to the integration of language and content in primary and secondary contexts addressed to a range of stakeholders in Content and Language Integrated Learning. Adopting the framework of systemic functional linguistics, this book raises practitioners' awareness of how language functions in CLIL. Drawing on their wide experience as CLIL educators and researchers, the authors explore data collected in real CLIL classrooms from two interrelated perspectives: the CLIL classroom as an interactional context for developing language and content, and the genres and registers through which the meanings of the different academic subjects are enacted. From the analysis of this corpus of data, the authors provide a rich description of how CLIL students' language works and may be expected to develop.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14562.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
This book offers an in-depth explanation of Task-Based Language Teaching (TBLT) and the methods necessary to implement it in the language classroom successfully. * Combines a survey of theory and research in instructed second language acquisition (ISLA) with insights from language teaching and the philosophy of education * Details best practice for TBLT programs, including discussion of learner needs and means analysis; syllabus design; materials writing; choice of methodological principles and pedagogic procedures; criterion-referenced, task-based performance assessment; and program evaluation * Written by an esteemed scholar of second language acquisition with over 30 years of research and classroom experience * Considers diffusion of innovation in education and the potential impact of TBLT on foreign and second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15686.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An extremely lucid book that mixes discursive prose with exercises, questions and prompts for reflection. Each theoretical point is supported by a fully explained example. The book focuses on the different strategies that people use to learn languages and shows teacher how to (a) train pupils in those strategies and (b) adapt their teaching to derive the greatest benefit from each strategy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14810.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15589.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Research methods in second language acquisition : a practical guide / edited by Alison Mackey and Susan M. Gass. - 1st edition - Chichester, West Sussex ; Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, c2012. - 326 pages ; 26 cm.
(Guides to research methods in language and linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Research Methods in Second Language Acquisition: A Practical Guideis an informative guide to research design and methodology for graduate students and scholars. Each chapter of this volume offers background, step-by-step guidance, and relevant studies to create comprehensive coverage of each method.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18002.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This singular new textbook is both an introduction to the major theories of second language acquisition and a practical proposal for their application to language learning courses. It explains and evaluates these theories, and focuses on recent research that has enriched thinking about the best ways to facilitate communicative effectiveness in an L2. It then suggests practical applications regarding language planning, curriculum development, pedagogy, materials development, teacher development, and assessment, establishing a tangible connection between theory and practice. Unlike many SLA books which are narrowly focused on the acquisition of language, it explores the roles of factors such as pragmatics, para-linguistic signals, gesture, semiotics, multi-modality, embodied language, and brain activity in L2 communication. SLA Applied connects research-based theories to the authors' and students' real-life experiences in the classroom, and stimulates reflection and creativity through the inclusion of Readers' Tasks in every chapter. This engaging and relevant text is suitable for students in Applied Linguistics or TESOL courses, trainee teachers, researchers, and practitioners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21547.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on Literacy / Danling Fu and Marylou M. Matoush. - Oxford : Oxford University Press, copyright 2015. - XII, 145 pages ; 24 cm.
(Oxford Key Concepts for the Language Classroom)
Includes bibliographical references (pages 129-140) and index.
Focus on Literacy explores research on the second language literacy development of learners aged 5-18. It demonstrates how teachers can interpret such research to facilitate their instructional decision-making and classroom practice. This book examines second language literacy development and identity formation in a globalized world from a sociocultural and sociolinguistic perspective. It discusses the complexity of communicative competence and emphasizes the value of strong learning support through scaffolded activities that encourage students to express their understanding and insights in meaningful contexts. Examples are taken from real classroom practice and key research studies, and activities encourage reflection and interaction. This book promotes an informed stance for teachers seeking to empower learners as well as themselves as they encounter the rapid changes of the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21412.XXIV.14.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17711.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Education)
Includes bibliographical references (p. 197-214) and index.
Although Cooperative Learning has steadily grown in popularity in second-language classrooms, few resources are available that cover the topic in depth. Cooperative Learning in Second Language Teaching is a comprehensive overview, suitable for MA TESOL programs and for in-service teachers. Part I provides a grounding for collaborative/cooperative learning by discussing the educational research, issues that surround its implementation, and how it relates to theories of second language learning. Part II is a series of six narrative chapters written by teachers from around the world. These teachers share their experiences using cooperative learning in their classrooms, demonstrating the effectiveness of this approach, in both second and foreign language contexts, for elementary, secondary and post-secondary levels of instruction. An appendix outlining the techniques in these chapters is also included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17712.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Load your English language “teacher backpack” with teacher-tested, research-based strategies to enhance your teaching of English language, literature, and content. As students develop language through such strategies as Conga Line, Carousel, and Word Splash, they are engaged in positive, productive, and effective language learning. Almost every community today includes students who are new to the English language. Strategies for Teaching English Language, Literature, and Content is designed to prepare teachers of those students to provide motivating, engaging, and enriching classroom experiences. This book includes 51 engaging, teacher-tested, research-based strategies, each designed to be flexibly applied to the objectives of the particular language or content classroom.Enhanced by lively illustrations and clear graphics, strategies include careful instructions with specific examples, and are organized into five areas: • Strategies for New Learners of English• Strategies for Building Comprehension• Reading Process Strategies• Graphic Organizers for Text Structure• Vocabulary ExplorationThis book is an invaluable for teacher education for pre-service teachers, English language specialists, and content teachers of students learning English.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17994.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 311-320) and index.
Elementary teachers of reading have one essential goal-to prepare diverse children to be independent, strategic readers in real life. This innovative text helps preservice and inservice teachers achieve this goal by providing knowledge and research-based strategies for teaching phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, all aspects of comprehension, and writing in response to literature. Special features include sample lessons and photographs of literacy-rich classrooms. Uniquely interactive, the text is complete with pencil-and-paper exercises and reproducibles that facilitate learning, making it ideal for course use. Readers are invited to respond to reflection questions, design lessons, and start constructing a professional teaching portfolio.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15607.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
In this practical and idea-packed book, coauthors, classroom teachers Joe and Kristin Merrill share their personal framework for teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20516.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
Upper-elementary students encounter a sometimes dizzying array of traditional and nontraditional texts both in and outside of the classroom. This practical handbook helps teachers in grades 4-6 harness the instructional potential of fiction, poetry, and plays; informational texts; graphic novels; digital storytelling; Web-based and multimodal texts; hip-hop; advertisements; math problems; and many other types of texts. Twenty-four complete lessons promote critical literacy skills such as comprehending, analyzing, and synthesizing information and using writing to communicate new ideas and pose questions. Snapshots of diverse classrooms are accompanied by clear explanations of the research base for instruction in each genre. Ready-to-use reproducibles are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15605.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej