Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Dörnyei Zoltán
(3)
Ryan Stephen
(3)
Dörnyei Zoltán
(2)
Mercer Sarah
(2)
Williams Marion
(2)
Aniszewska Grażyna
(1)
Ashby Jane
(1)
Balkemore Sarah-Jayne
(1)
Bangsbo Jens
(1)
Barker Sue
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Battashi Hamed Al
(1)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Brock Annie
(1)
Burden Robert L
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Chen Joseph S
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Dawson Brian
(1)
Denny Elaine
(1)
Drust Barry
(1)
Earle Sarah 1972-
(1)
Elbe Anne-Marie
(1)
Frith Uta
(1)
Greasley Peter
(1)
Greene Judith (1936- )
(1)
Gregersen Tammy
(1)
Hansen Peter Riis
(1)
Hayes Nicky
(1)
Hewison Alistair
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Israel Susan E
(1)
Johnson Beverley
(1)
Krustrup Peter
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
MacIntyre Peter D. 1965-
(1)
Morgan Garteh
(1)
Nunome Hiroyuki
(1)
Ottesen Laila
(1)
Paxman Jeremy
(1)
Pfister Gertrud
(1)
Pollatsek Alexander
(1)
Porter Mary F
(1)
Prebensen Nina K
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Rayner Keith
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Santos Andrew
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Scammell Janet
(1)
Sołek-Borowska Celina
(1)
Stacey-Emile Gemma
(1)
Sumeracki Megan
(1)
Sussman Herbert
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Torn Alison
(1)
Ushioda Ema
(1)
Uysal Muzaffer
(1)
Weinstein Yana
(1)
Williams Marion (1948- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Anglia
(7)
Wielka Brytania
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Kiribati
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
angielski
(19)
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Temat
Psychologia
(11)
Nauczanie języków obcych
(7)
Psychologia nauczania
(5)
Pielęgniarstwo
(4)
Nauczanie
(3)
CZYTANIE
(2)
Fizjologia
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
JĘZYKI
(2)
LITERATURA ANGIELSKA
(2)
Learning, Psychology of
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Piłka nożna
(2)
Reading
(2)
Reading, Psychology of
(2)
Socjologia
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
Autonomy (Psychology)
(1)
Behawioryzm
(1)
Cognitive learning
(1)
Effective teaching
(1)
Gesty
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kreatywność
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Lęk
(1)
Metacognition in children
(1)
Metodologia
(1)
MÓZG
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki kognitywne
(1)
ORGANIZACJA
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PRERAFAELICI
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Psychologia ciała
(1)
SZTUKA ANGIELSKA
(1)
Turystyka
(1)
Wartość
(1)
Wymowa
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(9)
Językoznawstwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
psychology
(32)
learning
(9)
education
(4)
motivation
(4)
second language acquisition
(4)
teaching
(4)
learner
(3)
learning strategies
(3)
nursing
(3)
SLA
(2)
cognitive learning
(2)
football
(2)
health care
(2)
linguistics
(2)
physiology
(2)
reading
(2)
research
(2)
soccer
(2)
sociology
(2)
Chomsky Noah
(1)
Great Britain
(1)
Pre-Raphaelitism
(1)
academic achievement
(1)
ageing
(1)
anxiety
(1)
art
(1)
autonomy
(1)
behaviour
(1)
behaviourism
(1)
biomechanics
(1)
brain
(1)
children
(1)
cognition
(1)
communication models (General)
(1)
consumer behaviour
(1)
consumption
(1)
creative thinking
(1)
educational psychology
(1)
effective teaching
(1)
elementary education
(1)
emotion
(1)
engagement
(1)
fitness
(1)
foreign language
(1)
gesture
(1)
history
(1)
human behavior
(1)
identity
(1)
imagination
(1)
imaginative teaching
(1)
intelligence
(1)
language learning
(1)
life satisfaction
(1)
literacy
(1)
literature
(1)
male authors
(1)
management
(1)
medicine
(1)
men in literature
(1)
mental health
(1)
metacognition
(1)
modern English
(1)
neuropsychology
(1)
non-verbal communication
(1)
nonverbal communication
(1)
nursing care
(1)
organization
(1)
pedagogy
(1)
perception
(1)
planning
(1)
poetics
(1)
pronunciation
(1)
psycholinguistics
(1)
reading comprehension
(1)
socialisation
(1)
society
(1)
study and teaching
(1)
therapy
(1)
tourism
(1)
tourist
(1)
tourist industry
(1)
training
(1)
travel
(1)
value
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Science and Football VIII showcases the very latest scientific research into the variety of sports known as ‘football’. These include soccer, the national codes (American football, Australian rules football and Gaelic football), and the rugby codes (union and league). Bridging the gap between theory and practice, this book is by far the most comprehensive collection of current research into football, presenting important new work in key areas such as: physiology of training, performance analysis, fitness assessment, nutrition, biomechanics, injury and rehabilitation, youth football, environmental physiology, psychology in football, sociological perspectives in football. Science and Football VIII is an essential resource for all sport scientists, trainers, coaches, physical therapists, physicians, psychologists, educational officers and professionals working across the football codes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17410.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and indexes.
This volume provides the first comprehensive, research-based examination of metacognition in literacy learning. Bringing together research findings from reading, linguistics, psychology, and education, it is logically organized as follows: Part I provides the theoretical foundation that supports the teaching of metacognition; Parts II and III provide new methods for metacognitive assessment and instruction in literacy contexts at all grade levels; and Part IV provides new information on integrating metacognition into professional development programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15594.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Science and Football VII is an essential resource for all sport scientists, trainers, coaches, physical therapists, physicians, psychologists, educational officers and professionals working across the football codes. The papers contained within this volume were first presented at the Seventh World Congress on Science and Football, held in May 2011 in Nagoya, Japan. The meeting was held under the auspices of the International Steering Group on Science and Football, a representative member of the World Commission of Science and Sports.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17411.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Learning and Teaching)
Offers a unique approach to researching pronunciation learning strategies Discusses the interplay of two L2-learner characteristics/individual differences (pronunciation learning strategies and language anxiety) that affect the processes of foreign language acquisition Provides important guidelines for foreign-language scholars, teachers and learners interested in pronunciation teaching/learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21793.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Creative children, imaginative teaching / Florence Beetlestone. - Buckingham ; Philadelphia : Open University Press, 1998. - xviii, 158 p. : illustrations ; 23 cm.
(Enriching the Primary Curriculum: Child, Teacher, Context)
Includes bibliographical references (p. [144]-151) and index.
Creativity is a term often discussed in relation to education, particularly in primary schools. This book sets out to explore what it means in both practical and theoretical terms for children, teachers and the context in which they work. The key areas of planning, resourcing, organizing, managing and assessing creativity are dealt with in an accessible and readable style. Cameos and classroom examples are used in order to indicate effective strategies for promoting creativity within and across curriculum subjects. Creativity is shown to be a powerful force which can be harnessed to increase the learning potential of both teachers and children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16863.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Studies in Nineteenth-Century Literature and Culture ; 3)
Index s. 222-227
Herbert Sussman's book explores ideas of manhood and masculinity as they emerged in the early Victorian period, and traces these through diverse formations in the literature and art of the time. Concentrating on representative major figures - Thomas Carlyle, Robert Browning, the Pre-Raphaelite Brotherhood and Walter Pater - Sussman focuses on areas of conflict and contradiction within their formulation of the masculine. He identifies the development of a 'masculine poetics' as a project which was for the Victorians, and continues to be, crucial to an industrial and commercial age. The book reveals manhood as an unstable equilibrium, and is responsive to the complex ways in which the early Victorians' masculine poetics simultaneously subverts and maintains patriarchal power.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8413.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A First Course in Psychology / Nicky Hayes. - Third Edition. - Cheltenham : Nelson, 1993. - VIII, 472 strony : ilustracje ; 23 cm.
Includes bibliographical references.
This text is written in a straight forward language that assumes no previous knowledge of the subject. It: features a summary of the main points at the end of each chapter; and includes a comprehensive glossary of terms at the back of the book, with updated ethical guidelines for psychological research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20358 XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
As the field of tourism grows in maturity and scientific sophistication, it is important to fully understand the breadth and depth of vacation experience value. Current research delivers a multitude of approaches to value creation, represented here as a set of definitions, perspectives, and interpretations of how tourists, as customers, create value alone and with others. Providing an analytical and systematic clarification of the approaches, this book suggests an understanding of the differences, offering new and practical knowledge for tourism scholars and professionals to highlight the relevance of the concept to firms and organizations. Including a framework to distinguish among key resources or antecedents of customer value, this book also considers consumer behaviour and factors affecting value creation from physiological and psychological perspectives. Concluding with a summary of the areas for future research, it is a valuable resource for researchers of tourism, leisure and recreation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17387 [Magazyn 1], P.17388 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18132.XX.1.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18131.XX.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej