Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(47)
dostępne
(42)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(26)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(49)
Autor
Mucha-Szajek Ewa
(4)
Siwiński Wiesław (1934- )
(4)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(4)
Bednarczyk Małgorzata
(3)
Buko Jacek
(3)
Gołembski Grzegorz
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Reformat Beata
(3)
Borodako Krzysztof
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
Alejziak Bożena
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bednarczyk Małgorzata (1951- )
(1)
Bednarska Marlena
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(1)
Dębski Maciej
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hawlena Joanna (1963- )
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Jaworska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Koniorczyk Grażyna
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Kruczek Zygmunt
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Kwiatkowski Cezary (kultura fizyczna)
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marak Janusz
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Matuszewska Dorota
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Młynarczyk Zygmunt (geograf)
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nesterowicz Mirosław (1942- )
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Niezgoda Agnieszka
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Ossowski Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pabian Barbara (prawo)
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Parchomiuk Jerzy
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Rudnicki Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Rutkowska Elżbieta (kultura fizyczna)
(1)
Sala Józef
(1)
Sawicka Anna Helena
(1)
Sawicki Bogusław (1952- )
(1)
Seweryn Renata (nauki ekonomiczne)
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Sztangret Izabela
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Wiechoczek Joanna
(1)
Wiśniewska Anna Maria (ekonomia)
(1)
Wojciechowska-Solis Julia
(1)
Wszendybył-Skulska Ewa
(1)
Wyrzykowski Jerzy
(1)
Zajadacz Alina (1972- )
(1)
Zalech Mirosław
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
Ćwiklińska Jolanta n
(1)
Żabiński Leszek (1947-2019)
(1)
Żyminkowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
TURYSTYKA
(30)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(9)
HOTELARSTWO
(5)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Turystyka
(4)
USŁUGI
(4)
Innowacje
(3)
GASTRONOMIA
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
INNOWACJE
(2)
Konkurencyjność
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
POPYT
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
Zarządzanie
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BIUROWOŚĆ
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
CONTROLLING
(1)
COVID-19
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
ETYKA
(1)
Ekoturystyka
(1)
Epidemie
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
Model biznesowy
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
Organizacja
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
RACHUNKOWOŚĆ
(1)
ROZTOCZE
(1)
Rachunkowość zarządcza
(1)
SEGMENTACJA RYNKU
(1)
SPORT
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Turystyka zdrowotna
(1)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(6)
1989-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(3)
POLSKA POŁUDNIOWA
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
PODRĘCZNIKI
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(2)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo turystyczne
(49)
turystyka
(25)
rynek turystyczny
(13)
hotelarstwo
(8)
konkurencyjność
(8)
usługi turystyczne
(8)
biuro podróży
(7)
gospodarka turystyczna
(7)
produkt turystyczny
(7)
zarządzanie
(6)
atrakcyjność turystyczna
(5)
finanse
(5)
innowacje
(5)
marketing
(5)
popyt turystyczny
(5)
ruch turystyczny
(5)
turystyka zrównoważona
(5)
czas wolny
(4)
gastronomia
(4)
hotel
(4)
podaż turystyczna
(4)
agroturystyka
(3)
aktywność fizyczna
(3)
aktywność turystyczna
(3)
globalizacja
(3)
infrastruktura turystyczna
(3)
innowacyjność
(3)
innowacyjność przedsiębiorstw
(3)
polityka turystyczna
(3)
promocja
(3)
region turystyczny
(3)
rekreacja
(3)
rozwój regionalny
(3)
sport
(3)
turystyka kulturowa
(3)
turystyka międzynarodowa
(3)
zagospodarowanie turystyczne
(3)
zarządzanie strategiczne
(3)
baza noclegowa
(2)
działalność turystyczna
(2)
fundusze UE
(2)
hokej
(2)
kultura fizyczna
(2)
kultura organizacyjna
(2)
marka
(2)
media społecznościowe
(2)
pilot wycieczek
(2)
przedsiębiorczość
(2)
siatkówka
(2)
technologia informacyjna
(2)
turystyka medyczna
(2)
turystyka wiejska
(2)
zarządzanie turystyką
(2)
zarządzanie wiedzą
(2)
aktywność ruchowa
(1)
analiza finansowa
(1)
autostopowicz
(1)
badania marketingowe
(1)
bariery
(1)
biegi
(1)
bilans turystyczny
(1)
biznes
(1)
biznes turystyczny
(1)
biznesplan
(1)
budowanie marki pracodawcy
(1)
celiakia
(1)
cena
(1)
coaching
(1)
controlling
(1)
dieta
(1)
działalność gospodarcza
(1)
dziedzictwo kulturowe
(1)
e-biznes
(1)
ekomarketing
(1)
ekonomika przedsiębiorstw
(1)
ekorozwój
(1)
ekoturystyka
(1)
employer branding
(1)
etyka
(1)
fast food
(1)
finansowanie
(1)
fitness
(1)
foresight
(1)
funkcja turystyczna
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
gospodarstwo agroturystyczne
(1)
gry rekreacyjne
(1)
gry zespołowe
(1)
impreza turystyczna
(1)
infrastruktura
(1)
innowacyjne modele biznesu
(1)
instruktor rekreacji
(1)
inwestycje
(1)
jakość usług
(1)
jakość życia
(1)
kapitał ludzki
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konsumpcja
(1)
konsumpcjonizm
(1)
korespondencja handlowa
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Monografia składa się z trzech rozdziałów poruszających zagadnienia: aktywności fizycznej w okresie pandemii, uwarunkowań aktywności fizycznej w ujęciu biospołecznym, uczestnictwa i zarządzania w turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22823.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik / Uniwersytet Ekonomiczny (Katowice))
Bibliografia na stronach 145-158.
Podręcznik, opracowany przez uznanych autorów, stanowi interesującą poznawczo interpretację pojęć, teorii i najnowszych ustaleń z zakresu zrównoważonej gospodarki turystycznej. Dokonano w nim kompletnego przeglądu aktualnego stanu wiedzy na temat idei zrównoważonego rozwoju w turystyce. Oprócz ugruntowanych teorii, zawiera elementy nowatorskie, wybrane z najnowszych polskich i zagranicznych opracowań literaturowych. Treść ujmuje obszar zagadnień turystyki międzynarodowej w sposób kreatywny i innowacyjny. Podręcznik został napisany przejrzystym i zrozumiałym językiem. Przeznaczony jest głównie dla osób studiujących turystykę i kierunki pokrewne. Jego niewątpliwym atutem są pytania kontrolne, zamieszczone pod każdym z rozdziałów oraz praktyczne case study, ilustrujące ważne zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19142.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19141.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia strony 289-300.
Niniejszy podręcznik jest skierowany do studentów uczelni ekonomicznych, przede wszystkim studiów licencjackich na kierunku Gospodarka Turystyczna lub pokrewnych, zainteresowanych uporządkowaniem podstawowej, elementarnej wiedzy ekonomicznej (na poziomie wyższym) z zakresu zarządzania, marketingu, elementów ekonomiki i finansów przedsiębiorstw turystycznych. Podmioty te, będąc wyodrębnioną klasą (typem) przedsiębiorstw usługowych, zaspakajają potrzeby, w tym oczekiwania, różnych grup turystów („wypoczynkowych”, biznesowych itp.). Starają się czynić to lepiej niż ich konkurenci, z zyskiem dla siebie i dla swoich interesariuszy, a więc i z satysfakcją dla klienta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 18832.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej została napisana z myślą zarówno o tych, którzy stoją na czele firm turystycznych bądź są też współodpowiedzialni za zarządzanie tymi firmami, jak i o tych, którzy posiadają już podstawy wiedzy ekonomicznej a zamierzają w przyszłości zająć się profesjonalnie obsługą turystyki. Turystyka jest najbardziej dochodowym biznesem na swiecie. Jej dynamika rozwoju jest wyższa niż w przemyśle elektronicznym, telekomunikacji czy transporcie. Dzieki efektom mnożnikowym z turystyki żyją nie tylko ci, którzy pracują w tym sektorze, jest ona kołem napędowym całej gospodarki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.373.XX.4 [Magazyn 1], P.370.XX.4 [Magazyn 1], P.368.XX.4 [Magazyn 1], P.364.XX.4 [Magazyn 1], 543.XX.4 [Magazyn 2], P.367.XX.4 [Magazyn 1], P.371.XX.4 [Magazyn 1], P.372.XX.4 [Magazyn 1], P.369.XX.4 [Magazyn 1] (9 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.366.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.365.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Autorzy niniejszej książki podjęli się przedstawienia rozwiązań rachunkowości szczególnie istotnych ze względu na rodzaj działalności przedsiębiorstw prowadzonej w poszczególnych sektorach gospodarki. Zakres pracy obejmuje charakterystyczne aspekty rachunkowości przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych, rolniczych, świadczących usługi krótkoterminowe, budowlane i turystyczne. W pierwszym rozdziale autorzy przedstawili ogólne zasady rachunkowości w odniesieniu do ustawy o rachunkowości, która obowiązuje wszystkie jednostki prowadzące księgi rachunkowe bez względu na rodzaj działalności. W pozostałych rozdziałach scharakteryzowali cechy działalności danego typu przedsiębiorstwa z określonego sektora gospodarki, wywierające wpływ na jego model rachunkowości. Rozdziały zawierają ponadto przykłady rozwiązań konkretnych problemów, podsumowanie prezentowanych treści, pytania i zadania kontrolne oraz literaturę uzupełniającą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13689.VIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14693.VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikację wydano w ramach projektu „Eko-Roztocze”. Idea projektu wiąże się z jak najlepszym wykorzystaniem walorów krajobrazowych i turystycznych Lubelszczyzny, w tym przede wszystkim Roztocza w perspektywie ogromnego przedsięwzięcia, jakim jest organizacja mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Walory te stwarzają możliwości rozwoju ekoturystyki jako istotnego czynnika aktywizacji obszarów wiejskich. Warunki geograficzne, przyrodnicze i społeczne w szczególny sposób sprzyjają również wspieraniu na tym terenie przedsięwzięć z zakresu szeroko rozumianych „zielonych” technologii. Bogactwo środowiska turystycznego predestynuje region do odegrania znaczącej roli w rozwoju tego sektora gospodarki w Polsce. Dodatkowym impulsem do działań na rzecz rozwoju ekoturystyki regionu jest bogate dziedzictwo kulturowe Lubelszczyzny, zbyt mało jeszcze znane i doceniane w kraju i za granicą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10335.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11861.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego. Pozwala na: zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu; obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć; formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych; poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej. Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9939 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11577.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11576.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-193. Indeks.
Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków, w szczególności rynku turystycznego. Dlatego konieczne jest śledzenie zmian i ich opis w literaturze. Stało się to główną przesłanką przygotowania niniejszej książki przez pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W publikacji przedstawiono szeroki opis technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) stosowanych przez podmioty rynku turystycznego na podstawie kwerendy literatury oraz wyników przeprowadzonych badań. Wskazano rolę TIK w funkcjonowaniu rynku turystycznego miasta Krakowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17184.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17183.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-183 i przy rozdz.
Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstw turystycznych. Treść podręcznika została podzielona na sześć rozdziałów. Rozdział pierwszy wyjaśnia pojęcia przedsiębiorczości i przedsiębiorcy, omawia rodzaje przedsiębiorców i prezentuje teoretyczne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej. Rozdział drugi systematyzuje wiedzę teoretyczną i empiryczną dotyczącą strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym. Rozdział trzeci dotyczy finansowego wsparcia MŚP turystycznych, wykorzystania kapitału własnego i obcego oraz funduszy strukturalnych. Rozdział czwarty skupia się na działaniu przedsiębiorstw turystycznych na konkurencyjnym rynku. W rozdziale piątym poruszono teoretyczne i metodologiczne zagadnienia związane z biznesplanem, natomiast w ostatnim przedstawiono przykładowy biznesplan przedsiębiorstwa agroturystycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11689.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12878.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [225]-241.
Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozwiązanie innowacyjne, skutkujące spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinujące konkurencyjność na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje się tym bardziej pilna, że wciąż odczuwane są skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kreśli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w którym funkcjonują obecnie podmioty branży turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17238 [Magazyn 1], P.17237 [Magazyn 1], P.17235 [Magazyn 1], P.17233 [Magazyn 1], P.17236 [Magazyn 1], P.17234 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17015.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17014.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; no 157)
Bibliogr. przy pracach.
Problematyka rozwoju gospodarki turystycznej jest bardzo obszerna ze względu na zakres działalności jej podmiotów, jej ścisły związek z przestrzenią, w której przebiegają realne procesy wytwarzania i konsumpcji dóbr i usług turystycznych, konsekwencje funkcjonowania podmiotów gospodarki turystycznej dla miejscowości i regionów recepcji. Mając to na uwadze, w przygotowanej publikacji przedstawiono opracowania podejmujące tylko niektóre zagadnienia związane z funkcjonowaniem gospodarki turystycznej w regionie. Jak już wspomniano, czynnikiem stymulującym rozwój gospodarki turystycznej jest ruch turystyczny, który wywiera także zasadniczy wpływ na rozwój funkcji turystycznej na obszarach mających odpowiedni potencjał turystyczny. W niniejszej książce prezentowane są opracowania podejmujące zatem tematykę funkcji turystycznej w polskich makroregionach, rozwoju lokalnego i turystyki, rozwoju zrównoważonego turystyki czy też wykorzystania potencjału turystycznego wybranych obszarów do rozwoju nowych form turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12267.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 303)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Prace Naukowe UE.
Bibliogr. przy pracach.
Książka obrazuje rozległość i wieloaspektowość zagadnień związanych z gospodarką turystyczną. Znalazły się w niej publikacje podejmujące wybrane problemy funkcjonowania obszarów recepcji (gmin i regionów turystycznych) oraz dotyczące działania przedsiębiorstw turystycznych. Wśród zagadnien, które prezentuje opracowanie, należy wymienić: kwestie dotyczące atrakcyjności obszarów turystycznych i konkurencyjności w turystyce; problematyke jakości usług i wdrażania innowacji w obiektach hotelarskich; wykorzystanie przez przedsiębiorstwa turystyczne instrumentów marketingowych; tematykę zarządzania obszarami recepcji turystycznej, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy w turystyce na poziomie lokalnym i regionalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14879.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 225)
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy opracowania stawiają wiele pytań odnoszących się do istoty współczesnych warunków funkcjonowania podmiotów gospodarki turystycznej. W szczególności przedmiotem ich zainteresowań są determinanty działalności odzwierciedlające wyzwania, jakie stoją przed przedsiębiorstwami i regionami turystycznymi, orazmetody i narzędzia zarządzania stosowane na rynku turystycznym, stanowiące odpowiedź na te wyzwania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13980.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja zawiera 27 opracowań, które prezentują indywidualne podejście autorów do poruszanych zagadnień. Z perspektywy polskiej gospodarki turystycznej można wskazać kilka tematów, które są zarówno uniwersalne, jak i wpisane w kontekst, w których ona działa. Należą do nich: procesy integracji gospodarczej i politycznej, a szczególnie wpływ przynależności Polski do Unii Europejskiej na uwarunkowania rozwoju turystyki, wpływ procesów globalizacji na kształtowanie się rynku turystycznego, z uwzględnieniem oddziaływania kulturowego, potencjał turystyki jako części innowacyjnej gospodarki, wreszcie różnorodne bariery, które mogą hamować rozwój turystyki i które wymagają poszukiwania adekwatnych rozwiązań. Niniejsza publikacja jest próbą odpowiedzi na niektóre z wymienionych wyzwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13051.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-190.
Książka ukazuje ekonomiczną istotę zjawiska turystyki, główne sfery i mechanizmy jej oddziaływania na układ gospodarczy określonej skali - miejscowość, region, kraj czy grupę krajów. Cechy popytu i podaży turystycznej znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczególnych grup przedsiębiorstw turystycznych. Autorka przedstawiła szczegółowo grupę przedsiębiorstw hotelarskich i biur podróży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12696 [Magazyn 1], P.12697 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13743.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-190.
Książka ukazuje ekonomiczną istotę zjawiska turystyki, główne sfery i mechanizmy jej oddziaływania na układ gospodarczy określonej skali - miejscowość, region, kraj czy grupę krajów. Cechy popytu i podaży turystycznej znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczególnych grup przedsiębiorstw turystycznych. Autorka przedstawiła szczegółowo grupę przedsiębiorstw hotelarskich i biur podróży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14383.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15286.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Wiodącym tematem książki jest rynek turystyczny i dynamika jego przemian. Przemiany te determinowane są czynnikami demograficznymi, nowymi technologiami, działaniami innowacyjnymi, a także procesami integracji branży turystycznej czy powstawaniem nowych struktur organizacyjnych. Problemy te poruszane są w artykułach zmaieszczonych w monografii, przygotowanych przez autorów zajmujących się szeroko rozumianym rynkiem turystycznym oraz badaniami nad turystyką jako zjawiskiem społecznym i ekonomicznym. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16001.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Turystyka i Rekreacja - Studia i prace / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 2080-6795 ; nr 8)
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
"Opracowanie jest ciekawą próbą wieloaspektowego ujęcia problemów nurtujących polską gospodarkę turystyczną. Autorzy poszczególnych artykułów wykazali dobrą znajomość analizowanych problemów i co niezwykle istotne wskazali na praktyczne możliwości ich rozwiązywania. Całość opracowania składa się z trzech częśći tematycznych. Pierwsza poświęcona jest różnorodnym ekonomicznym aspektom polskiej gospodarki turystycznej, np. uwarunkowaniom regionalnym i lokalnym rozwoju sektora turystyki. Część druga pracy to wnikliwe analizy szczegółowych problemów zagospodarowania turystycznego, np. koncepcji wykorzystania XIX- i XX-wiecznych fortyfikacji jako atrakcji turystycznych Poznania. Ostatnia część opracowania dotyczy szeroko traktowanego produktu turystycznego i zawiera dość zróżnicowane tematycznie prace, np. o obozach językowych, latarniach morskich, bike parkach." (prof. dr hab. Stefan Bosiacki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13076.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa / [Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach])
Bibliografia, netografia na stronach 111-121.
Niniejsza monografia, zatytułowana Kierunki rozwoju innowacji w turystyce, jest skierowana przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się na kierunkach gospodarka turystyczna, zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej albo na kierunkach pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy - menedżerowie zajmujący się na co dzień szeroko pojętą turystyką. Celem monografii w warstwie teoretycznej jest analiza stanu wiedzy na temat wybranych zagadnień innowacyjności, w warstwie praktycznej zaś sformułowanie wniosków dotyczących badanej sfery, a także wskazanie nowych kierunków rozwoju innowacji w odniesieniu do branży turystycznej. Przed współczesnymi firmami turystycznymi pojawiają się bowiem obecnie nowe wyzwania, ale i nowe możliwości rozwoju z wykorzystaniem innowacji. Opracowanie zostało oparte na bogatych źródłach literaturowych, statystycznych, wynikach prowadzonych badań oraz egzemplifikacji nowych praktyk biznesowych stosowanych przez podmioty turystyczne. Jego strukturę tworzy dziewięć rozdziałów, których autorami są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem badawczym oraz przedstawicielka najmłodszego pokolenia naukowców - doktorantka dopiero rozpoczynająca swą karierę naukowo-dydaktyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17798 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19144.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19143.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-134.
Publikacja ta z założenia jest przygotowana dla menedżerów turystyki. W pracy omówiono prawne aspekty tworzenia i działalności przedsiębiorców turystycznych. Książka jest niezwykle pomocna w nauce umiejętności związanych z podejmowaniem działalności gospodarczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10965.XX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11937.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej