Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(112)
Forma i typ
Książki
(109)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(98)
dostępne
(70)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(24)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(55)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(102)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Dziewanowska Dorota (1956- )
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Piwko Marian
(3)
Urbański Stanisław (1947- )
(3)
Wieczorek Adam
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Gębal Przemysław (1972- )
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Lewicki Roman (1953- )
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wrzesińska Anna (rusycysta)
(2)
Zybert Mirosław
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Anisimowicz Barbara
(1)
Bandura Ewa
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boryczka Bożena
(1)
Broadhead Annie
(1)
Brophy Jere E
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clarke Alan (1952- )
(1)
Czekaj Krzysztof (1958- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dudzik Iwona (filozofia)
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Dziamska Dorota. ABC origami
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Gawkowska Aneta (1972- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grocholewski Zenon (1939- )
(1)
Groffik Dorota
(1)
Gruchała Paweł (1979- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hollins Peter
(1)
Jagieła Beata
(1)
Jarocka Janina (1948- )
(1)
Jaroszewska Anna (germanistka)
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karpiński Ryszard (kultura fizyczna)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klebanowski Michał
(1)
Klinik Anna
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kuźmicki Marek (1975- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lipińska Ewa (filolog)
(1)
Lishman Joyce
(1)
Lorens Roman
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Matczak Anna
(1)
Michalak Renata
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Noga Beniamin
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(110)
Kiribati
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(106)
rosyjski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dorośli
(2)
Dziennikarze
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politycy
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
JĘZYKI
(10)
NAUCZANIE
(9)
JĘZYK ROSYJSKI
(8)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczanie języków obcych
(7)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(5)
PEDAGOGIKA
(4)
AKCENT ROSYJSKI
(3)
CHORZY w RODZINIE
(3)
Dziecko zdolne
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Metody nauczania
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
CZYTANIE
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
DZIECKO
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
Edukacja włączająca
(2)
INTERNET
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
MATEMATYKA
(2)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
RODZINA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
WYCHOWANIE
(2)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AUTYZM
(1)
Aqua fitness
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIOLOGIA
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
CAE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZASOWNIK ROSYJSKI
(1)
Cele kształcenia
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Historia
(1)
IMIESŁÓW ROSYJSKI
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYK FRANCUSKI
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
LICZEBNIK ROSYJSKI
(1)
Literatura
(1)
MOODLE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NARCIARSTWO ZJAZDOWE
(1)
NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(1)
NAUKA
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(3)
1989-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(8)
Podręcznik
(8)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(3)
Opracowanie
(3)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
LISTY APOSTOLSKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLIKI
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Językoznawstwo
(9)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
nauczanie
(77)
język obcy
(11)
język rosyjski
(10)
nauczanie początkowe
(10)
uczenie się
(10)
dydaktyka
(9)
edukacja
(9)
edukacja wczesnoszkolna
(8)
nauczanie na odległość
(8)
niepełnosprawni
(8)
dzieci
(7)
e-learning
(7)
wychowanie
(7)
Jan Paweł II
(6)
język angielski
(5)
nauczanie języków obcych
(5)
rehabilitacja
(5)
rodzina
(5)
ćwiczenia
(5)
czytanie
(4)
dziecko niepełnosprawne
(4)
język polski
(4)
kształcenie
(4)
kultura
(4)
nauczyciel
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
pedagogika specjalna
(4)
psychologia
(4)
uczeń
(4)
wychowanie przedszkolne
(4)
Internet
(3)
akcent
(3)
autyzm
(3)
dziecko autystyczne
(3)
edukacja przedszkolna
(3)
kompetencje językowe
(3)
metody nauczania
(3)
nauczanie integracyjne
(3)
nauczanie zintegrowane
(3)
nauka
(3)
pisanie
(3)
praca
(3)
program nauczania
(3)
terapia zajęciowa
(3)
uczeń zdolny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
aktywizacja zawodowa
(2)
aktywność zawodowa
(2)
cele kształcenia
(2)
cele nauczania
(2)
choroba Alzheimera
(2)
dysleksja
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko zdolne
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja kulturalna
(2)
edukacja matematyczna
(2)
edukacja międzykulturowa
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
gramatyka
(2)
historia
(2)
integracja społeczna
(2)
komputer
(2)
matematyka
(2)
metodyka
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
młodzież
(2)
nauczanie przedszkolne
(2)
nauczanie wspomagane komputerowo
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
niepełnosprawność
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
ortografia
(2)
pedagogika
(2)
poziom podstawowy
(2)
psychologia poznawcza
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
religia
(2)
rewalidacja
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
seksualność
(2)
stereotyp
(2)
szkolnictwo
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
szkoła podstawowa
(2)
szkoła specjalna
(2)
sztuka
(2)
technologia informacyjna
(2)
terapia
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
uczniowie
(2)
uniwersytet
(2)
wiek przedszkolny
(2)
wychowanie do wartości
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
ADHD
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
112 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozprawa o sugestopedii - jednej z alternatywnych metod uczenia się języków obcych, w aspektach dydaktycznym i metodycznym oraz na tle wybranych tradycyjnych i innych metod alternatywnych. Sugestopedia jest całościową koncepcją uczenia się języka obcego, uwzględniającą psychologiczne procesy powstawania kompetencji komunikatywnej. Kładzie nacisk na emocjonalną i kreatywną stronę psychiki, wzmacniającą motywację i wspomagającą proces nauki, traktowanej jako część rozwoju duchowego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1357.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Motivating students to learn, 1998.
Bibliogr. s. 254-269. Indeksy.
Autor przedstawia zasady, sposoby i strategie motywowania uczniów do uczenia się z wykorzystaniem ich już istniejącej motywacji wewnętrznej oraz nagród zewnętrznych. Książka systematyzuje wiedzę na temat motywacji, może być traktowana jako praktyczny przewodnik po strategiach motywacyjnych. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedź na pytania: jak pracować nad motywacją każdego ucznia w klasie, jak dostosowywać strategie motywacyjne do różnic indywidualnych i grupowych oraz przypadków "trudnych" oraz jak sytuować strategie motywacyjne w planowaniu lekcji, aranżacji grup i przestrzeni, w dobieraniu stylu nauczania i oceniania. Jere Brophy, znany w świecie profesor psychologii i edukacji, zaangażowany w wielu projektach z zakresu psychologii uczenia się i nauczania, ukazuje Czytelnikom mozliwości wykorzystania w szkole najnowszych osiągnięć z tej dziedziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11301.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12426.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
W książce uwagę skupiono na problematyce poradnictwa zawodowego z zakresu kształcenia praktycznego przyszłych nauczycieli. Rozważania odnoszą się nie tylko do nauczycieli sprawujących opiekę nad studentami w okresie praktyki pedagogicznej, ale także dla studnetów jako przyszłych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16347.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma pomóc w opanowaniu tego, co dla Polaków i cudzoziemców w języku rosyjskim szczególnie trudne - akcentu rosyjskiego. Każda część zawiera krótkie i przystępne omówienie zasad akcentowania wraz z paradygmatami oraz odpowiednie zestawy ćwiczeń. Częśc 1 ćwiczeń poświecona jest czasownikom rosyjskim. Układ materiału jest przejrzysty i podporządkowany zasadzie stopniowania trudności. Książka przeznaczona jest dla studentów filologii rosyjskiej, kolegiów językowych, uczniów szkół średnich oraz dla nauczycielu i lektorów tego języka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1078.XXII.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1077.XXII.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma pomóc w opanowaniu tego, co dla Polaków i cudzoziemców w języku rosyjskim szczególnie trudne - akcentu rosyjskiego. Każda część zawiera krótkie i przystępne omówienie zasad akcentowania wraz z paradygmatami oraz odpowiednie zestawy ćwiczeń. Część 2 poświęcona jest najważniejszym typom akcentu rzeczowników rosyjskich. Układ materiału jest przejrzysty i podporządkowany zasadzie stopniowania trudności. Książka przeznaczona jest dla studentów filologii rosyjskiej, kolegiów językowych, uczniów szkół średnich oraz dla nauczycielu i lektorów tego języka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1080.XXII.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1079.XXII.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma pomóc w opanowaniu tego, co dla Polaków i cudzoziemców w języku rosyjskim szczególnie trudne - akcentu rosyjskiego. Każda część zawiera krótkie i przystępne omówienie zasad akcentowania wraz z paradygmatami oraz odpowiednie zestawy ćwiczeń. W części 3 przedstawione są w sposób syntetyczny zasady akcentowania rosyjskich przymiotników, liczebników, zaimków oraz imiesłowów przymiotnikowych i przysłówkowych. Układ materiału jest przejrzysty i podporządkowany zasadzie stopniowania trudności. Książka przeznaczona jest dla studentów filologii rosyjskiej, kolegiów językowych, uczniów szkół średnich oraz dla nauczycielu i lektorów tego języka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1082.XXII.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1081.XXII.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 413-432, netogr. s. 432-433.
Książka pokazuje specyficzną skandaliczność pojednania w epoce nowożytnej (gdzie normą jest raczej konflikt wartości) oraz ekstatyczność związaną z zalecaną metodą pojednania (gdzie ekstaza rozumiana jest jako konieczne do pojednania wyjście ku drugiemu człowiekowi). Apel o równouprawnienie płci w Nowym Feminizmie wiąże się z koniecznością zniesienia dominacji jednostronnej męskiej normy w wielu obszarach życia społecznego późnej nowożytności na rzecz normy komplementarnej, gdzie nie dość cenione dotychczas wartości uświadamiane mężczyznom przez kobiety, jak receptywność i relacyjność, powinny być uznane społecznie za normy ogólnoludzkie. Publikacja omawia stanowisko inspirowane teologią katolicką, jednocześnie pokazując uniwersalność przesłania pojednawczego i dialogicznego. Omówienie tematu z pogranicza kilku dyscyplin (socjologii teoretycznej, filozofii społecznej i teologii) jest teoretycznym wkładem autorki w pojednanie interdyscyplinarne w naukach społecznych i humanistycznych. Jak można spojrzeć na zagadnienie pojednania, które w obliczu konfliktów jednostek, zbiorowości i ich wartości zaleca powrót do pewnego rodzaju jedności? Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na to pytanie, śledząc argumentację na temat pojednania w nauczaniu i inicjatywach Jana Pawła II, a zwłaszcza w zainspirowanym tym nauczaniem Nowym Feminizmie. Nurt ten zawiera społecznie doniosły potencjał do swoistego pojednania kobiet i mężczyzn, natury i kultury/społeczeństwa, płci biologicznej i płci kulturowej, cielesności i świadomości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15827.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 393-412.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.44.V.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole".
Bibliogr. s. [466]-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji matematycznej i mają wpływ na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej autorzy wyjaśniają, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12008.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13151.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
Bibliogr. s. 243-258.
Podstawowym celem tego opracowania jest ukazanie ścisłych współzależności między oddziaływaniami edukacyjnymi wobec każdego dziecka jako ucznia a badaniami diagnostycznymi obejmującymi zmiany zachodzące w uczniu pod wpływem owych oddziaływań ze strony nauczycieli i innych uczestników procesów edukacyjnych. Znajomość każdego uczącego się podmiotu przez każdego nauczyciela jest nieodzowna w modelowaniu procesu kształcenia w taki sposób, aby stan posiadanych kompetencji dziecka umożliwiał mu skuteczne i przede wszystkim radosne pozyskiwanie kolejnych niezbędnych i oczekiwanych kompetencji. W niniejszej książce podejęto próbę zintegrowanego spojrzenia na rozwój oraz edukację dzieci we współczesnym modelu społeczeństwa informacyjnego podążającego w stronę społeczeństwa wiedzy. W tym kontekście nastąpi przedstawienie elementarnych metod statystycznych oraz ukazanie tego, jakie korzyści mogą z nich wynikać dla opisu i analizy zjawisk pedagogicznych, a w konsekwencji do optymalizacji kształcenia w procesie lekcyjnym i poza ławką szkolną także.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16345.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Ta książka jest szczególnym przewodnikiem po uczeniu się. Oparta na osiągnięciach wielu dyscyplin nauki, w uporządkowany sposób przedstawia wszystkie etapy procesu uczenia się. Omówiono w niej najlepsze techniki skutecznego uczenia się, uwzględniwszy wykorzystanie wrodzonych mechanizmów fizjologicznych, a także zasady tworzenia optymalnego środowiska do nauki. Sporo miejsca poświęcono temu, jak angażującym, przyjemnym i motywującym doświadczeniem może się ona okazać. Znalazły się tu również wskazówki, jak wykształcić w sobie nawyk uczenia się. Szybko się przekonasz, że zdolność efektywnego przyswajania wiedzy jest jednym z najcenniejszych zasobów, jakie można posiadać!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22587.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22586.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Nauczaniu Kościoła ; t. 6)
Indeks.
"Zasadniczo nauczanie Jana Pawła II skierowane do świata polityków skupia się na trzech elementach: na poszukiwaniu i głoszeniu prawdy w imię prawa objawionego przez Boga, na poszanowaniu godności człowieka i na budowaniu dobra wspólnego. W rzeczywistości wyraża ono zadanie "dawania świadectwa prawdzie" i "zabezpieczania transcendentnej godności osoby ludzkiej". Również i te dwa zadania uzupełniają się wzajemnie, gdyż człowiek urzeczywistnia właściwą sobie transcendencję przez stosunek do prawdy o osobie ludzkiej. To papieskie określenie polityki, oparte na wyżej wymienionych dwóch zadaniach, wyraża pozytywnie rolę człowieka w procesach współczesnego życia politycznego." (ze Słowa Założyciela)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13263.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. tomu na s. przedtyt.
Publikacja przygotowana z okazji 85 urodzin Profesora Heliodora Muszyńskiego, zawiera wybrane przez autora i opatrzone jego komentarzem publikacje z zakresu pedagogiki. Tom 1 obejmuje wybór tekstow z lat 1957-1994.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16976.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów / red. nacz. Marek Furmanek)
Bibliogr. s. 195-203.
Autorka podjęła ciekawy i oryginalny temat, przeprowadziła pionierskie badania nad nowymi formami oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych w przypadku dysleksji rozwojowej. Przygotowana praca posiada wysoką wartość aplikacyjną. Książka ma charakter uniwersalny i może być z powodzeniem stosowana w każdym okresie życia, także dorosłego człowieka, bo i on powinien się permanentnie kształcić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11590.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Cambridge Books for Cambridge Exams)
Do książki dołączona jest płyta CD ROM o tej samej sygnaturze. Uzupełnieniem kompletu są książki o sygnaturach 15408 XXIV.13 CZYT., 15410 XXIV.13 CZYT. wraz z płytami.
Fourth edition of the best-selling Cambridge English: Advanced (CAE) course, updated to prepare for the 2015 revised exam. This Teacher's Book includes teaching notes, answer key and background information corresponding to the 25 units of the Objective Advanced Fourth edition Student's Book. The Teacher's Resources CD-ROM includes 12 progress tests and unit-by-unit wordlists both with and without definitions. Complete Cambridge English: Advanced practice tests are available online.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15409.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik obejmuje całokształt problemów dotyczących nowoczesnego nauczania-uczenia się biologii, przyrody i ochrony środowiska. Autorzy przedstawili współczesne światowe tendencje w edukacji biologicznej i środowiskowej. Podręcznik podzielono na 2 części. W części l — ogólnej przedstawiono: - dydaktykę biologii i ochrony środowiska jako naukę i przedmiot studiów - cele nauczania, dobór i układ treści - kształtowanie pojęć i umiejętności - problemy związane z przebiegiem procesu nauczania oraz dokonywaniem innowacji Część 2 - szczegółowa to omówienie: - dydaktyki poszczególnych dziedzin nauczania, od problemów treści przyrodniczych edukacji wczesnoszkolnej przez dydaktykę botaniki, zoologii, fizjologii, anatomii, ekologii, aspektów edukacji środowiskowej do problemów popularyzacji wiedzy biologicznej i środowiskowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11388.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podstawy Pedagogiki Rewalidacyjnej)
Pięć aneksów, sześć załączników
Książka stanowi obszerną syntezę informacji dotyczących zaburzenia autystycznego. Autor opisuje szczegółowo rozwój poglądów na autyzm formułowanych przez badaczy, pedagogów i lekarzy oraz omawia aktualną wiedzę na jego temat. Duża część książki poświęcona została metodom terapeutycznym i ich opisom oraz omówieniu roli rodziców w terapii. Autor opisuje zagadnienia dotyczące funkcjonowania dziecka autystycznego w szkole specjalnej i problemami związanymi z nauczaniem ich niektórych przedmiotów, a także rolą terapeutyczną poszczególnych dyscyplin. Osobne rozdziały zostały poświęcone zaburzeniom semantyczno-pragmatycznym, funkcjonowaniu placówek edukacji specjalnej i przykładom ćwiczeń wykorzystywanych w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 271-284.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22565.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22564.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 170-173.
Podręcznik, który Państwo otrzymujecie, jest przewodnikiem do prowadzenia zajęć w ramach aqua fitness. Ma pomóc przede wszystkim początkującym instruktorom prawidłowo skonstruować jednostkę lekcyjną/treningową, pamiętając o wpływie wody na organizm ludzki, ale również pokazać jak w prosty sposób można uatrakcyjniać zajęcia wprowadzając różne przybory do zajęć. Dla zaawansowanych instruktorów aqua fitness, podręcznik może być inspiracją do poszukiwania nowych rozwiązań w kreatywnym tworzeniu zajęć w wodzie z ludźmi w różnym wieku i o różnym stopniu sprawności fizycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18587.XIX.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21980.XIX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21979.XIX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej