Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(119)
Forma i typ
Książki
(119)
Publikacje naukowe
(3)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(111)
dostępne
(59)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(41)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Ellis Rod
(6)
Roach Peter (1943- )
(5)
Crystal David (1941- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Trudgill Peter
(3)
Widdowson H. G
(3)
Yule George
(3)
Atkinson Martin
(2)
Britain David
(2)
Carter Ronald (1947- )
(2)
Clahsen Harald
(2)
Hoey Michael (1948- )
(2)
Radford Andrew
(2)
Skehan Peter
(2)
Sobkowiak Włodzimierz
(2)
Spencer Andrew
(2)
Trask R. L
(2)
Allen J. P. B
(1)
Armstrong Nigel
(1)
Baker Mona
(1)
Barber Charles
(1)
Barnhardt Sarah
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Bauer Laurie (1949- )
(1)
Bell Roger T. (1938- )
(1)
Benati Alessandro G
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bielak Marlena
(1)
Bot Kees de
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Bygate Martin
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Stuart (1950- )
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chomsky Noam (1928- )
(1)
Cohen Andrew D
(1)
DeCarrico Jeanette S
(1)
Dłutek Aneta
(1)
El-Dinary Pamela Beard
(1)
Fabb Nigel
(1)
Fairclough Norman
(1)
Finch Geoffrey
(1)
Firth J.R
(1)
Fleming Michael (1974- )
(1)
Freeman David E
(1)
Freeman Yvonne S
(1)
Gamerschlag Thomas
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Greene Judith (1936- )
(1)
Głaz Adam (1970- )
(1)
Haegeman Liliane
(1)
Hannah Jean
(1)
Hatim Basil
(1)
Haynes John (1936- )
(1)
Hughes Arthur (1941- )
(1)
Hughes Rebecca (1962- )
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Jackson Howard
(1)
Johnson Keith
(1)
Kalenscher Tobias
(1)
Kenworthy Joanne
(1)
Krashen Stephen D
(1)
Kumaravadivelu B. (1948- )
(1)
Lado Robert (1915- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lee David Alan (1939- )
(1)
Lehmann Winfred P
(1)
Lieber Rochelle 1954-
(1)
Lorenzo-Modia Maria Jesús
(1)
Lowie Wander (1959- )
(1)
Lyons John 1932-
(1)
Löner Sebastian
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Macpherson Robin (1952- )
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Malmkjoer Kirsten
(1)
McKay Sandra Lee
(1)
McMordie W
(1)
Munday Jeremy
(1)
Munday Jeremy (1960- )
(1)
Nattinger James R
(1)
Newmeyer Frederick J
(1)
Odlin Terence
(1)
Pahl Kate
(1)
Painter Lesley
(1)
Paul Gill
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Pietrzak Danuta
(1)
Podesva Robert
(1)
Porwoł Monika
(1)
Puppel Stanisław (1947- )
(1)
Rheindorf Markus
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Rost Michael
(1)
Rowsell Jennifer
(1)
Saeed John I
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(33)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
10 - 19
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(94)
Anglia
(11)
Wielka Brytania
(4)
Kiribati
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Niemcy
(1)
Illinois (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(91)
angielski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(53)
JĘZYKOZNAWSTWO
(44)
JĘZYKI
(14)
Językoznawstwo
(14)
Nauczanie języków obcych
(8)
PRZEKŁADY
(7)
Język angielski
(3)
JĘZYK
(2)
JĘZYK POLSKI
(2)
Język
(2)
KULTURA
(2)
Second language acquisition
(2)
Semantyka
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
AFAZJA
(1)
CZYTANIE
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
FRAZEOLOGIA
(1)
Gramatyka
(1)
Historia
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Językowy obraz świata
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korpus językowy
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Kultura popularna
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Literatura
(1)
Metody badawcze
(1)
Modalność językowa
(1)
Morfologia (językoznawstwo)
(1)
Nauczanie
(1)
Ontologia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRACA DOMOWA UCZNIA
(1)
PRZEKŁADY ANGIELSKIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Publicystyka
(1)
RUSIECKI, JAN (1926- )
(1)
SEMANTYKA LINGWISTYCZNA
(1)
Semiotyka
(1)
Warhol, Andy (1928-1987)
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(21)
Edukacja i pedagogika
(9)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
linguistics
(116)
language
(22)
applied linguistics
(21)
English language
(17)
teaching
(14)
second language acquisition
(10)
ELT
(9)
EFL
(8)
phonetics
(8)
culture
(7)
English phonetics
(6)
psycholinguistics
(6)
ESL
(5)
learning
(5)
syntax
(5)
translation
(5)
SLA
(4)
comparative linguistics
(4)
semantics
(4)
cognitive grammar
(3)
discourse
(3)
grammar
(3)
literature
(3)
vocabulary
(3)
English grammar
(2)
English syntax
(2)
authentic text
(2)
communication
(2)
context of speech
(2)
foreign language
(2)
historical linguistics
(2)
history
(2)
intercultural studies
(2)
interpreting
(2)
language and culture
(2)
lexicon
(2)
linguistic
(2)
literary text
(2)
methodology
(2)
morphology
(2)
pragmatics
(2)
psychology
(2)
reading
(2)
research
(2)
research method
(2)
sociolinguistics
(2)
spoken language
(2)
story
(2)
structure
(2)
translating
(2)
Andy Warhol
(1)
Chomsky Noah
(1)
English accent
(1)
English dialects
(1)
Interlanguage
(1)
Polish language
(1)
academic English
(1)
aphasia
(1)
bilingualism
(1)
change
(1)
cognition
(1)
cognitive linguistics
(1)
communicative competence
(1)
communicative method
(1)
composition
(1)
corpora
(1)
creative writing
(1)
cultural adaptation
(1)
cultural studies
(1)
dialect
(1)
digital libraries
(1)
discourse analysis
(1)
ecocriticism
(1)
education
(1)
elinguistics
(1)
emigration
(1)
ethics
(1)
etymology
(1)
first language acquisition
(1)
generative grammar
(1)
generative linguistics
(1)
history of language
(1)
homework
(1)
identity
(1)
idiom
(1)
intercultural teaching
(1)
interpretation
(1)
kompetencje językowe
(1)
language acquisition
(1)
language and languages
(1)
language and society
(1)
language assessment
(1)
language learning
(1)
language play
(1)
language structure
(1)
lexicology
(1)
linguistic method
(1)
listening
(1)
literacy
(1)
mass media
(1)
119 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aspects of the Theory of Syntax / Noam Chomsky. - Cambridge ; Massachusetts : THE M.I.T. PRESS, [1973]. - X, 251 s. ; 20 cm.
Forma i typ
Słowo kluczowe: linguistics syntax
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3317.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Provides a unique and timely re-examination of key issues such as strategies in context, strategy instruction, and strategy research methods by numerous experts in the field. Offers an invaluable overview of what is known from empirical research about listening, reading, speaking, writing, vocabulary, and grammar strategies. Proposes a clear and focused research agenda for the next decades.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9188.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The English Language / David Crystal. - Ed. 2. - London : Penguin Books, cop. 2002. - 312 s., ryc. ; 20 cm.
This is the definitive survey of the English language - in all its forms. Crystal writes accessibly about the structure of the language, the uses of English throughout the world and finally he gives a brief history of English. The book has been fully revised and there is a fascinating new chapter on 'The effect of technology' on the English language.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5072.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6175.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How Language Works / David Crystal. - London : Penguin Books, cop. 2007. - 500 s. ; 20 cm.
In this fascinating survey of everything from how sounds become speech to how names work, David Crystal answers every question you might ever have had about the nuts and bolts of language in his usual highly illuminating way. Along the way we find out about eyebrow flashes, whistling languages, how parents teach their children to speak, how politeness travels across languages and how the way we talk show not just how old we are but where we’re from and even who we want to be.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5070 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6172.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6171.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
What is Linguistics ? / David Crystal. - Ed. 2. - London : Edward Arnold, [1969]. - VIII, 88 s. ; 20 cm.
Forma i typ
Słowo kluczowe: linguistics
Although it is an old book, the interesting and different about it is the special preoccupation to clarify the philosophical, historical and anthropological views that serve as presupposition of each linguistic models and approaches.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3319.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Wyd. 5. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - X, 147 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
In the age of the global village and the world wide web, understanding the way in which people learn languages is of ever increasing importance. This book makes the essentials of this rapidly expanding area of study accessible to readers encountering it for the first time.
Książka
W koszyku
SLA Research and Language Teaching / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2014. - VIII, 280 s. : il. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book presents SLA research as a source of specifications for teachers to explore in their own classrooms. The author sees the four main roles of SLA researchers as developing relevant theories, conducting their own classroom research, making research accessible to teachers, and facilitating action research. Each chapter addresses a major issue in the field of SLA and language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.15030.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15896.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book explores the relationship between research, teaching, and tasks, and shows how research and task-based teaching can mutually inform each other and illuminated the areas of task-based course design, methodology, and assessment.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7639.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.6834.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7638.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2004. - VIII, 327 s. : ryc. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book reviews research into second language acquisition and provides readers with a comprehensive review of the "state of the art" in this important area of applied linguistics. It examines the critical reactions to the different theories of second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4051.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4525.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Understanding Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Wyd. 1, 9 dodr. - Oxford : Oxford University Press, 1994. - VIII, 327 s. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book reviews research into second language acquisition and provides readers with a comprehensive review of the "state of the art" in this important area of applied linguistics. It examines the critical reactions to the different theories of second language acquisition.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9511 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book reviews research into second language acquisition and provides readers with a comprehensive review of the "state of the art" in this important area of applied linguistics. It examines the critical reactions to the different theories of second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15028.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15892.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sentence structure / Nigel Fabb. - London ; New York : Routledge, [1995]. - X, 144 s. : ryc. ; 25 cm.
(Language Workbooks)
In "Sentence Structure", Nigel Fabb outlines the main aspects of English sentence structure. "Sentence Structure": is based on a problem-solving approach to language, can be used as an introduction to English grammar and/or to the theory of syntax, teaches a simple method for confident and accurate sentence analysis, contains over eighty practical exercises includes sample sentences from four Asian and African languages to provide a basis for comparative linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3258.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Analysing discourse : textual analysis for social research / Norman Fairclough. - Ed. 1, reprint. - London, New York : Routledge, 2007. - 270 s. ; 23 cm.
Forma i typ
Słowo kluczowe: English language linguistics
"Analysing Discourse" is an accessible introductory textbook for all students and researchers working with real language data. Drawing on a range of social theorists from Bourdieu to Habermas, as well as his own research, Norman Fairclough's book presents a form of language analysis with a consistently social perspective. His approach is illustrated by and investigated through a range of real texts, from written texts, to a TV debate about the monarchy and a radio broadcast about the Lockerbie bombing. The student-friendly book also offers accessible summaries, an appendix of example texts, and a glossary of terms and key theorists.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6893 [Magazyn 1], P.6894 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6892.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7678.XXIV.10 [Czytelnia A], 7677.XXIV.10 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Word of mouth : a new introduction to language and communication / Geoffrey Finch. - Second edition. - London ; New York ; Oxford ; New Delhi ; Sydney : Bloomsbury Academic, 2013. - XIII, 246 pages : illustrations ; 22 cm
Includes bibliographical references (pages 235-239) and index.
The study of language has changed enormously over the past two decades. Many of the ideas which have become current in the twenty-first century challenge our notions about who we are and to what extent we are unique in nature. Word of Mouth introduces these ideas to the reader in a fresh, engaging and jargon-free way. It assumes no prior knowledge of language study, just an interest in the power of words and the way they shape and influence our lives. Geoffrey Finch begins with a discussion of the evolution of language, suggesting that the acquisition of language was a cognitive leap forward with significant repercussions for what we understand by the term 'human nature'. Subsequent chapters explore the social and communicative functions of language, its structure and psychology, as well as the impact of electronic media on contemporary usage. Ideal for the general reader and students of language and communication, Word of Mouth is a stimulating introductory guide to a fascinating subject.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22858.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22857.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language and Language Learning)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3313.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 288-295) and index.
In this unique linguistics course-in-a-book, David and Yvonne Freeman explain essential linguistic concepts in a thorough, but manageable manner and show the connections between linguistic theory and classroom practice. They demonstrate that the greater a teacher's understanding of basic language structures and processes, the easier it is to make good decisions on tough topics like phonics, spelling, and grammar. They present: the basic concepts of linguistics in everyday language examples and activities that apply linguistics concepts to teaching reading, spelling, phonics, and grammar to all students, including English language learners end-of-chapter applications that link linguistic theory and classroom practice. Understand more about how language works, then use that knowledge to help your students learn. Turn prescriptive approaches into linguistic investigations. Get yourself and your students hooked on linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20492.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studies & Monographs / Uniwersytet im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1392 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics in Action)
Teaching and Researching: Reading is designed to help language professionals understand the complex nature of reading. This volume builds connections from research on reading, to sound instructional practices and action research possibilities. Offering an overview of reading theory, it summarises the main ideas and issues in first and second language contexts and covers key research studies. Grabe and Stoller then explicitly link this research to teaching practice. In addition to providing erudite research analysis, this is a practical volume and the authors offer advice for practitioners and researchers including a 12-step procedure for conducting meaningful action research projects on reading-related topics, with 27 outlined models for teacher adaptation and use, and numerous figures which can used for both action research and classroom instruction. Learning aids are also featured in the text, including: - key concept boxes and glossary of key terms - quote boxes highlighting critical issues in the field - index of studies summarised by theme - index of model action research projects organised by theme - resource list of relevant journals, books and websites. Written in an accessible style, Teaching and Researching: Reading is a valuable resource for teacher trainers, practicing teachers, materials writers and researchers. William Grabe is Professor of English and Chair of the English Department at Northern Arizona University. He is currently President of the American Association for Applied Linguistics. Fredricka L. Stoller is Associate Professor of English at Northern Arizona University. She has coauthored two reading textbooks, developed reading curricula, and written teacher-training articles on reading instruction.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3292.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Penguin Modern Psychology)
This book should be a required reading for every aspiring linguist, especially for those who are charmed by Chomsky's Generative Grammar and Transformational Syntax. A very fine analysis by Judith Greene of the interplay of both Chomsky's theories and the origin of psycholinguistics as a discipline. Unfortunately, since it was published in the early '70s, it touches only on Chomsky's early work. It would be wonderful to see an update of the same caliber as the original.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3321.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Routledge Applied Linguistics / Christopher N. Candlin, Ronald Carter)
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: translation linguistics
Bibliogr. s. 354-363.
This truly comprehensive work is doubly innovative: it goes beyond the abstract presentation of translation issues and concepts and it is interactive, containing many exercises and readings to help readers explore all aspects of translation theory and improve their translation skills. Add to this the use of English back translation ... and you have a resource that is destined to enjoy broad appeal and become a primary textbook for undergraduate and graduate programs in translation, modern languages and linguistics.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8587 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10015.XXIV.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10014.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej