Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(311)
Forma i typ
Książki
(304)
Rejestracje audio i wideo
(15)
Publikacje naukowe
(4)
Programy komputerowe
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(206)
dostępne
(180)
nieokreślona
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(148)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(217)
Autor
Dooley Jenny
(10)
Evans Virginia (1945- )
(9)
Rabley Stephen
(8)
Ellis Rod
(6)
Escott John
(6)
Lightbown Patsy M
(5)
Sanabria Kim
(5)
Spada Nina
(5)
Clare Antonia
(4)
Evans Virginia
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Tomlinson Brian
(4)
Wilson JJ
(4)
Bielak Marlena
(3)
Brown H. Douglas (1941- )
(3)
Burgess Sally
(3)
Collins Anne
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Edwards Lynda
(3)
Graham Carolyn
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(3)
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Nunan David
(3)
Obee Bob
(3)
Puchta Herbert
(3)
Strange Derek
(3)
Ur Penny
(3)
Willis Jane
(3)
Acklam Richard (1960- )
(2)
Barone Diane M
(2)
Brown James Dean
(2)
Byram Michael
(2)
Cohen Andrew D
(2)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(2)
Jones Christopher (1949- )
(2)
Jordan R. R
(2)
Kehl Jacqueline
(2)
Laird Elizabeth
(2)
Lapp Diane
(2)
Littlewood William T
(2)
Long Michael H
(2)
Lyster Roy
(2)
Macaro Ernesto
(2)
Mercer Sarah
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Newbrook Jacky
(2)
Oxford Rebecca L
(2)
Rinvolucri Mario (1940- )
(2)
Rodgers Theodore S
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Stevenson Robert Louis (1850-1894)
(2)
Trask R. L
(2)
Wright Andrew
(2)
Yule George
(2)
Zdybiewska Małgorzata
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Alcott Louisa May (1832-1888)
(1)
Allwright Dick
(1)
Anderson Kris
(1)
Annabell Clementine
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Arnold Jane (1944- )
(1)
Arthur Lois
(1)
August Diane
(1)
Bachman Lyle F. (1944- )
(1)
Bailey Kathleen M
(1)
Baker Judith
(1)
Baker Mona
(1)
Baralt Melissa
(1)
Barfield Andrew
(1)
Barrett Barney
(1)
Bassnett Susan (1945- )
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Bell Allan
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Birsh Judith R
(1)
Blaz Deborah
(1)
Bolitho Rod
(1)
Brinton Donna M
(1)
Brock Avril
(1)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Bruno Anthony
(1)
Burton S. H
(1)
Cameron Deborah (1958- )
(1)
Carr Nathan T. (1966- )
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Cerezo Luis
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chi Julie C
(1)
Chung Leeva C. 1965-
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cooper James Fenimore (1789-1851)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(88)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(180)
Wielka Brytania
(38)
Anglia
(28)
Kiribati
(23)
Nowy Jork (stan) (USA)
(20)
Stany Zjednoczone
(10)
nieznany (us)
(4)
Niemcy
(3)
Massachusetts (USA)
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
nieznany (cdn)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Maryland (USA)
(1)
Singapur
(1)
Walia
(1)
Język
polski
(184)
angielski
(127)
Odbiorca
C2 poziom biegłości językowej
(12)
C1 poziom biegłości językowej
(10)
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(156)
Nauczanie języków obcych
(54)
Język angielski
(45)
JĘZYKI
(30)
JĘZYKOZNAWSTWO
(18)
C2 (poziom biegłości językowej)
(12)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(11)
Nauczanie
(10)
CZYTANIE
(8)
Językoznawstwo
(8)
English language
(7)
Language and languages
(7)
Metody nauczania
(7)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Dwujęzyczność
(5)
Język
(5)
NAUCZANIE
(5)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(5)
CPE (certyfikat językowy)
(4)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(4)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(4)
UCZENIE SIĘ
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
JĘZYK
(3)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
Kultura
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Pisanie
(3)
Second language acquisition
(3)
Sprawność językowa
(3)
Słuchanie
(3)
Testy językowe
(3)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
Dyskurs (językoznawstwo)
(2)
Język handlu i biznesu
(2)
Język środowiskowy
(2)
KOMPUTERY
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
LEKSYKOLOGIA
(2)
Language acquisition
(2)
Language arts (Primary)
(2)
Literacy
(2)
Literatura
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Media literacy
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
PISANIE
(2)
POWIEŚĆ SZKOCKA
(2)
PRZEKŁADY
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
SOCJOLINGWISTYKA
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Technologia
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Uczenie się
(2)
Visual literacy
(2)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
Applied Linguistics
(1)
Badania naukowe
(1)
Bilingualism
(1)
Blended learning
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Children
(1)
Czytanie
(1)
DRAMAT ANGIELSKI
(1)
DUCHOWOŚĆ
(1)
DZIECKO
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Education
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Estetyka
(1)
Fleksja
(1)
Fonologia
(1)
Foreign language
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(1)
Gramatyka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia
(1)
INTERNET
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intercultural communication
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
PODRĘCZNIKI
(5)
Program edukacyjny
(5)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(3)
Rejestracja dźwiękowa
(3)
Monografia
(2)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(74)
Edukacja i pedagogika
(69)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
language
(98)
English language
(76)
language reader
(70)
teaching
(55)
language skills
(49)
readers
(43)
study and teaching
(35)
language learning
(31)
language acquisition
(28)
language teaching
(26)
linguistics
(26)
learning
(25)
EFL
(24)
second language acquisition
(24)
learning strategies
(16)
listening
(15)
exam
(14)
advanced level
(13)
foreign language
(13)
CPE
(12)
study
(12)
culture
(11)
language arts
(11)
C1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Cambridge Advanced Exam
(10)
reading
(10)
education
(9)
second language learning
(9)
writing
(9)
bilingualism
(7)
listening skills
(7)
ELT
(6)
children
(6)
communication
(6)
literature
(6)
methods of teaching
(6)
practice tests
(6)
SLA
(5)
applied linguistics
(5)
discourse
(5)
literacy
(5)
pronunciation
(5)
speaking
(5)
vocabulary
(5)
C2
(4)
CAE
(4)
classroom managment
(4)
elementary level
(4)
grammar
(4)
intermediate
(4)
language teacher
(4)
media
(4)
methodology
(4)
teacher development
(4)
technology
(4)
Penguin Readers
(3)
communication skills
(3)
coursebook
(3)
foreign speakers
(3)
games
(3)
gender
(3)
journalism
(3)
language and culture
(3)
language and languages
(3)
multicultural education
(3)
newspaper
(3)
psycholinguistics
(3)
semantics
(3)
sociolinguistics
(3)
task-based learning
(3)
testing
(3)
tests
(3)
upper-intermediate
(3)
young learners
(3)
American literature
(2)
American novel
(2)
CLIL
(2)
English
(2)
English literature
(2)
Great Britain
(2)
Internet
(2)
United States
(2)
Wales
(2)
activity program
(2)
assessment
(2)
authentic text
(2)
behaviourism
(2)
bilingual education
(2)
business English
(2)
communicative competence
(2)
computer
(2)
context of speech
(2)
cultural studies
(2)
dyslexia
(2)
education studies
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
group work
(2)
identity
(2)
intercultural communication
(2)
311 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
A language-awareness workbook which highlights and explores selected areas of grammar and vocabulary. The exercises are designed to confront myths and preconceived ideas, and to explore common areas of difficulty, while commentaries offer support to all users, especially English teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3638.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Communication, language and literacy from birth to five / Avril Brock and Carolynn Rankin. - Repr. 2012. - Los Angeles : SAGE, 2012. - XIV, 128 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr., index.
With the introduction of the new Early Years Foundation Stage, practitioners need to be able to meet the needs of all young children in the six areas of learning - one of which is communication, language and literacy. This book helps the reader develop their knowledge, skills and practice in encouraging and promoting communication, language and literacy for babies and young children. It includes: activities, examples, case studies and ideas from actual practice; guidance on how to meet children's diverse needs in an inclusive environment; advice on involving parents in their children's learning - resources, useful websites and suggestions for further reading. This book is a must-read for anyone working with children from birth to five.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13937.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Guides Series)
Includes bibliographical references and index.
This book provides an up-to-date and comprehensive overview of research methods in second-language teaching and learning, from experts in the field. The Cambridge Guide to Research in Language Teaching and Learning covers 36 core areas of second-language research, organised into four main sections: Primary Considerations; Getting Ready; Doing the Research; Research Contexts. Presenting in-depth but easy to understand theoretical overviews, along with practical advice, the volume is aimed at 'students of research', including pre-service and in-service language teachers who are interested in research methods, as well as those studying research methods in Bachelor, MA, or PhD graduate programs around the world.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17998.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks.
Foreign and second language teaching should prepare learners to use a language with fluency and accuracy, and also to speak with people who have different cultural identities, social values and behaviours. This text aims to define precisely what competencies are required, how these can be included in teachers' objectives and methods, and how the ability to communicate across cultural differences can be assessed.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13424.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(World and word series / ed. Isobel Armstrong)
Feminism has placed language firmlu on the political agenda. A 'feminist critiqwue of language' now undeniably exists: its influence on public, and especially academinc discourse has grown to the point where those with an interest in literary of social theory can no longer dismiss it. Feminist views on language are varied and complex, with contributions from a broad spectrum of disciplines and theoretical perspectives, some of them notoriously 'difficult' for the student. This selection of new and wide-ranging writings on language, gender, and feminist thought brings together important articles from linguistics and literary crticism. Broader in scope than existing texts, the volume makes availlavle material which is hard to find and collects in a single volume material which is widely scattered. Itt docuaments the diversity of the field and makdes the devate accessible by porviding helpful introcustions and annotations. Giving a clear overview, it makes sense of the way the field has developed chromologically and clarifies similarities and differednes of approach within it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11185 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics in Action)
Bibliogr., indeks.
Providing a clear and comprehensive theory-driven account of motivation, Teaching and Researching Motivation examines how theoretical insights can be used in everyday teaching practice, and offers practical tips. The final section provides a range of useful resources, including relevant websites, key reference works and tried and tested example questionnaires. Written in an accessible style and illustrated with concrete examples, it is an invaluable resource for teachers and researchers alike.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9873.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11459.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
Futures for English Studies brings together chapters by leading writers across the curriculum area of English to investigate how the component parts of English (literature, language, and creative writing) are located institutionally in higher education and to explore the interdisciplinary prospects of a subject which spans the humanities and social sciences. Through explorations of changing foci in a variety of contexts, the book examines the value and purpose of teaching and researching English language, literature and creative writing in the twenty-first century, both within Anglophone countries and the wider world. The contributors, all practicing educators and researchers in the field, bring a wide range of perspectives to the theme of the development of the discipline, and illustrate that the strengths of English Studies as an academic subject lie not only in its traditional breadth and depth, but also in a readiness to adapt, experiment, and engage with other subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18067.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Culture in second language teaching and learning / edited by Eli Hinkel. - 10th printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 2013. - XI, 250 stron : ilustracje ; 23 cm.
(The Cambridge Applied Linguistics Series)
Autor
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia strony 221-244. Indeks.
This book identifies the many facets of culture that influence second language learners and teachers. The paperback edition identifies the many facets of culture that influence second language learners and teachers. It addresses the impact of culture on learning to interact, speak, construct meaning, and write in a second language, while staying within the sociocultural paradigms specific to a particular language and its speakers. By providing a comprehensive introduction to research from other disciplines on the interaction between language and culture, this volume offers an important contribution to the field of second language acquisition.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17408.XXIV.14.11 [Czytelnia A], 17490.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Learning about Language / ed. Geoffrey Leech, Mick Short)
"An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching" presents an engaging, student-friendly guide to the fields of foreign language learning and teaching. For students beginning their study of these fields, the book provides essential background information, dealing with language learning and teaching in a clear and comprehensible way. An Introduction will also be of value to teachers in training and those already working in the field, providing an up-to-date overview which focuses on contemporary issues while at the same time providing an important historical perspective.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9048 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10630.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10629.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Using computers in the language classroom / Christopher Jones, Sue Fortescue. - 3 im. - London, New York : Longman, 1991. - [4], 152 s. : il. ; 25 cm.
(Longman Handbooks for Language Teachers)
Bibliogr., indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9564 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11282.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on Britain today : teacher's book / Clare Lavery. - London, New York : Prentice Hall, 1998. - XVI, 62 s. ; 28 cm.
The "Macmilllan Focus" series provides background material which is designed to present a series of "insiders' views" of that world. "Focus on Britain Today" has been developed especially for students at secondary level, who are required to learn about British "civilisation" as part of their language studies. It uses up-to-date information and communicative methodology to provide motivating practice based on those aspects of the country in the 1990s which are relevant to learners of today. The topic-based language practice involves the input of information from textual, diagrammatic and visual sources. Specific language items are clearly presented and practised, and unfamiliar language carefully glossed. The emphasis throughout is on the exploration of and discovery about the target society in relation to the student's own - and, above all, those aspects of both which are relevant, and of interest to adolescents today.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.9527.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 1, 4 dodr. - Oxford, New York : Oxford University Press, 1995. - XV, 135 s. : il. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book is a comprehensive and readable introduction to how languages are learned. It presents the main theories of first and second language acquisition, and, with the help of activities and questionnaires, discusses their practical implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9510 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - XVI, 192 s. : il. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book is a comprehensive and readable introduction to how languages are learned. It presents the main theories of first and second language acquisition, and, with the help of activities and questionnaires, discusses their practical implications for language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9767 [Magazyn 1], P.9769 [Magazyn 1], P.9766 [Magazyn 1], P.9764 [Magazyn 1], P.9765 [Magazyn 1], P.9768 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2071.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.9763.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Fourth edition - Oxford : Oxford University Press, 2013. - IX, 256 s. : il. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Now in its 4th edition, How Languages are Learned is highly valued for the way it relates language acquisition theory to classroom teaching and learning and draws practical implications from the research for the language classroom. How Languages are Learned is widely-used as a reference book on teacher training courses, and for new and experienced practising teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15027.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15891.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2003. - XVI, 192 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book is a comprehensive and readable introduction to how languages are learned. It presents the main theories of first and second language acquisition, and, with the help of activities and questionnaires, discusses their practical implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3634.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aimed at students who want to make the most of their study abroad experience, this flexible and user-friendly guide helps students identify and use a wide variety of language- and culture-learning strategies. The guide begins with three inventories designed to help students be more aware of how they currently learn language and culture. The following sections provide students with tools and creative activities they can use to enhance their favored learning strategies and try out unfamiliar ones. Students can use this guide as they prepare for study abroad, during their experience, and once they return to maximize their experience.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14812.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15593.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analysing Newspapers : An Approach From Critical Discourse Analysis / John E. Richardson. - Basingstoke [England] ; New York : Palgrave Macmillan, 2007. - XI, 268 stron : ilustracje ; 24 cm.
Includes bibliographical references (p. 245-260) and index.
This book offers both an understanding of newspaper reporting and a means for readers to develop their own critical analysis. Using a wealth of contemporary case studies, students are taught how the language of journalism works, providing students with an accessible and user-friendly guide to analyzing newspapers around the globe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21377.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(A Teachersource Book / ed. Donald Freeman)
"Learning New Languages: A Guide to Second Language Acquisition" is a thorough account of key principles of Second Language Acquisition. Voices from the classroom, as well as activities for reflective research, engage the reader in an interactive exploration of how learners acquire new languages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11403.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Fifth edition. - Oxford : Oxford University Press, 2021. - IX, 280 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Now in its fifth edition, the award-winning How Languages are Learned has established itself as an indispensable introduction to research in language acquisition and its relationship with classroom practice. Patsy Lightbown and Nina Spada have worked for over four decades in second language research and education. They are highly respected worldwide for making theory and research about language learning accessible and relevant to classroom teaching. This widely acclaimed book remains essential reading for second language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22852.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21424.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language : the basic / R. L. Trask. - London ; New York : Routledge, cop. 1996. - XV, 197 s. : ryc. ; 20 cm.
"Language: The Basics" provides a concise introduction to the study of language. Written in an engaging and entertaining style, it encourages the reader to think about the way language works. It features: * chapters on 'Language in Use', 'Attitudes to Language', 'Children and Language' and 'Language, Mind and Brain' * a section on sign language * a glossary of key terms * handy annotated guides to further reading. Providing an accessible overview of a fascinating subject, this is an essential book for all students and anyone who's ever been accused of splitting an infinitive.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3207.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej