Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(75)
Forma i typ
Książki
(75)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(72)
dostępne
(64)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(22)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(45)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(72)
Autor
Sikorski Czesław (1943- )
(4)
Sułkowski Łukasz
(4)
Adamik Anna
(2)
Januszkiewicz Katarzyna
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bartkowiak Grażyna Barbara (1951- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Białas Sylwia
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Bolland Eric J
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Budnik Monika
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bugdol Marek
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Connors Roger
(1)
Dancewicz Bożena
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Durska Małgorzata
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fletcher Frank
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Gapińska Dorota
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gitling Maciej
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Griswold Wendy (1946- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hofstede Geert (1928- )
(1)
Hofstede Gert Jan (1956- )
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Kisil Aleksander (1960- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Komorowska Marta
(1)
Komorowski Jan
(1)
Konarzewska-Gubała Ewa
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowrygo Barbara (1946- )
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krajewska-Bińczyk Elżbieta
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kryjom Grzegorz
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lizurej Alicja
(1)
Marek Stanisław
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Mazur Barbara
(1)
McGee Rita
(1)
Mead Richard (1943- )
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Minkov Michael (1959- )
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Mroziewski Marian
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Pietrzak Piotr (1988- )
(1)
Pioterek Paweł
(1)
Piotrowski Włodzimierz
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Rakowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Rzycka Olga
(1)
Schermerhorn John R
(1)
Smith Tom
(1)
Srokowski Łukasz
(1)
Strzałecki Andrzej (1937- )
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szmidt Henryk
(1)
Tomanek Paweł (1980- )
(1)
Toruński Janusz
(1)
Tyrańska Małgorzata
(1)
Urban Wiesław (ekonomia)
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wajda Augustyn
(1)
Winch Anna
(1)
Winch Sławomir
(1)
Wolniak Radossław
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka (organizacja i zarządzanie)
(1)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(1)
Łukasiewicz Katarzyna
(1)
Świątkowska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(74)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE
(30)
KADRY
(19)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(16)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(15)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
ORGANIZACJA
(3)
ORGANIZACJE
(3)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
KULTURA
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(2)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SUKCES
(2)
TURYSTYKA
(2)
ZACHOWANIE
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI NAUKOWE
(1)
ETNOPSYCHOLOGIA
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(1)
Finansowanie
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
INNOWACJE
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
Jakość usług
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KARIERA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
NEGOCJACJE
(1)
OCENY PRACOWNIKÓW
(1)
ODMIENNOŚĆ KULTUROWA
(1)
OTOCZENIE FIRMY
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
PRACA
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
RELIGIA
(1)
ROZMOWA
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
STRES ZAWODOWY
(1)
Socjologia pracy
(1)
TECHNIKI SPRZEDAŻY
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WIZERUNEK PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
WYPALENIE ZAWODOWE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA BANKOWA (Poznań). BIBLIOTEKA
(1)
Wolontariat
(1)
ZAUFANIE
(1)
ZAWÓD
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(14)
PODRĘCZNIKI
(5)
PORADNIKI
(4)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Słowo kluczowe
kultura organizacyjna
(75)
zarządzanie
(17)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(16)
organizacja
(15)
przedsiębiorstwo
(14)
przywództwo
(14)
motywowanie pracowników
(10)
motywacja
(8)
kapitał ludzki
(7)
komunikacja interpersonalna
(7)
kierowanie
(6)
otoczenie przedsiębiorstwa
(6)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(6)
zarządzanie wiedzą
(6)
zarządzanie zmianą
(6)
outsourcing
(5)
przedsiębiorczość
(5)
rekrutacja pracowników
(5)
strategia
(5)
struktura organizacyjna
(5)
etyka biznesu
(4)
kariera zawodowa
(4)
negocjacje
(4)
organizacja ucząca się
(4)
planowanie
(4)
praca zespołowa
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
zarządzanie jakością
(4)
zarządzanie strategiczne
(4)
coaching
(3)
globalizacja
(3)
innowacyjność
(3)
innowacyjność przedsiębiorstw
(3)
kompetencje kierownicze
(3)
kompetencje menedżerskie
(3)
kompetencje pracownicze
(3)
komunikacja
(3)
konflikt
(3)
kontrola
(3)
menedżer
(3)
mobbing
(3)
public relations
(3)
rozwój regionalny
(3)
wynagrodzenie
(3)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(3)
TQM
(2)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
controlling
(2)
etyka pracy
(2)
gospodarka oparta na wiedzy
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
jakość usług
(2)
kapitał
(2)
kapitał intelektualny
(2)
konkurencja
(2)
konkurencyjność
(2)
kreatywność
(2)
kultura
(2)
kultura narodowa
(2)
marka
(2)
mentoring
(2)
organizacja procesowa
(2)
organizacja sieciowa
(2)
organizacja wirtualna
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
polityka kadrowa
(2)
polityka personalna
(2)
pracownik
(2)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
rozwój
(2)
rozwój zawodowy
(2)
społeczeństwo
(2)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(2)
stres
(2)
wartość przedsiębiorstwa
(2)
wizerunek
(2)
wypalenie zawodowe
(2)
zaangażowanie pracowników
(2)
zarządzanie kapitałem ludzkim
(2)
zarządzanie międzynarodowe
(2)
zarządzanie personelem
(2)
zarządzanie projektami
(2)
zatrudnienie
(2)
zespół
(2)
zespół pracowniczy
(2)
zmiana kulturowa
(2)
zmiana organizacyjna
(2)
ISO 9000
(1)
Internet
(1)
Lean Management
(1)
Polska
(1)
administracja publiczna
(1)
aktywa obrotowe
(1)
analiza SWOT
(1)
benchmarking
(1)
bezrobocie
(1)
bhp
(1)
biblioteka
(1)
biznesplan
(1)
75 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Change the culture, change the game : the breakthrough strategy for energizing your organization and creating accountability for results, 2011.
Książka przedstawia strategię, której celem jest pomoc liderom w przyspieszaniu zmiany kultury organizacyjnej. W tym znakomitym przewodniku po transformacji kulturowej autorzy proponują model "piramidy rezultatów", prostą i łatwą do zapamiętania metodologię wpływania na sposób myślenia i działania ludzi tak, by osiągnięte zostały pożądane rezultaty. Doskonalenie umiejętności przyspieszania zmiany kulturowej jest kompetencją niezbędną każdemu liderowi, który chce, by jego organizacja była coraz bardziej konkurencyjna. W książce Czytelnik znajdzie dokładną metodologię rozwoju tej umiejętności - metodologię, która jest wykorzystywana przez najbardziej poważane firmy na świecie. W każdym rozdziale znajdują się ciekawe przykłady na to, jak organizacje, które osiągnęły olbrzymi sukces, wykorzystują przedstawione najlepsze praktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12607.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia omawiająca zależności między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Janusz T. Hryniewicz, badając stosunki pracy w polskich organizacjach, eksponuje kulturowe uwarunkowania zachowań pracowniczych, których źródeł szuka w historii Polski i Europy, a także w zjawiskach współczesnych. Na podstawie badań empirycznych opisuje modele motywacyjne, bada też psychiczny koszt pracy, który wiąże się z innowacyjnością pracowniczą i postawami irracjonalnymi. Autor zajmuje się wzajemną zależnością między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Zwraca także uwagę na przeszkody osobowościowe utrudniające współdziałanie i blokujące dostosowanie polskich organizacji do gospodarki opartej na wiedzy. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak należy postępować, by wybrać optymalny styl kierowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5579.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wpisuje sie w nowoczesne, humanistyczne nurty zarządzania. Jest swoistym wykładem psychologii odpowiedzialności, a równocześnie praktycznym przewodnikiem pokazującym jak wdrażać taką koncepcję zarządzania. stawia trudne pytania, które wychodzą w przyszłość: jak spowodować, by ludzie pracujący w firmie czuli się za nią odpowiedzialni; czy jest mozliwe, by ludzie czuli się odpowiedzialni za coś, co nie jest ich własnością; jak motywować ludzi bez naruszania ich odności oraz bez "kija i marchewki". Książka pokazuje głęboki i długofalowy sens zarządania przez odpowiedzialność. Okresla, jak zbudować podwaliny długotrwałego rozwoju oraz fundamenty czegoś, co dziś nazywa się modnie CSR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13185.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14304.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 257-259. Indeks.
Liderzy, którzy zadają pytania, wspierają swoich ludzi, zachęcają ich do partycypacji w zarządzaniu, do pracy zespołowej, do dzielenia się pomysłami i zgłaszania innowacji. Za pomocą pytań budują relacje i rozwiązują problemy. Pytania zachęcają do myślenia. Za ich sprawą rodzą się nowe pomysły i powstają nowe sposoby podejścia do dobrze znanych zadań. Niestety, wielu liderów jest nieświadomych niezwykłej mocy zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi. Nie interesują sie tym, co dzieje się z ich podwładnymi, dlatego umyka im wiele informacji, które mogłyby pomóc w zarządzaniu zespołami i osiąganiu celów. Ciekawość bowiem pomaga w zarządzaniu. Ćwiczyć ją można właśnie przez zadawanie pytań. Dobre pytania otwierają zamknięte dotychczas drzwi, stymulują do oryginalnego myślenia, prowokują zmianę. Dzięki nim ludzie sprawdzają swoje aspiracje, motywacje, wybory, założenia, priorytety i zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13753.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 244-247.
W książce ukazano dwie perspektywy analizy i rozumienia negocjacji. W pierwszej perspektywie traktuje się negocjacje jako zestaw umiejętności i narzędzi działania – w tych ramach przedstawiono zbiór taktyk i strategii negocjacyjnych, różnych sposobów manipulacji i technik im przeciwdziałających. W drugiej perspektywie kładzie się nacisk na negocjacje postrzegane z punktu widzenia organizacji i kultury. Tego typu ujęcie pozwala wyjaśnić różnice w rozumieniu racjonalności podejmowanych działań; daje możliwość analizy kulturowych uwarunkowań negocjacji z punktu widzenia procesów zarządzania. Autorzy wskazują też na wpływ zaufania, tożsamości oraz percepcji czasu dla sukcesu negocjacyjnego – i w konsekwencji sukcesu rynkowego firmy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10202.IX.15 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8733.IX.15 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10203.IX.15 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-312.
W monografii zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu wymiarów kulturowych polskich organizacji na proces doskonalenia zarządzania jakością. Wychodząc od klasycznych typologii wymiarów kulturowych określono determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością oraz projakościowego przywództwa. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano autorskiej typologii kultur organizacyjnych na: kulturę projakościową (kulturę sukcesu), kulturę unikania, kulturę konserwatywną (kulturę sztywną), kulturę wymuszonych zmian. Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12279.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13406.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. 231-238.
Autorka opisuje czym jest kultura narodowa, jakie są jej wymiary i artefakty. W przystępny sposób omawia wpływ kultury na poszczególne elementy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Charakteryzuje kulturę narodową m.in. Francji, Anglii, Szwecji, czy Japonii, opisując jednocześnie praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, przyjęte w tych krajach. Na koniec wskazuje problemy, które mogą wystąpić przy wprowadzaniu tych samych rozwiązań w różnych obszarach kulturowych. Prosty język, przejrzysta struktura i zawarte przykłady sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jest ona znakomitym przewodnikiem zarządzania w otoczeniu międzynarodowym, skierowanym do menedżerów, pracowników działów HR, a także wszystkich, którzy łączą swoją karierę z międzynarodową organizacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14112.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 227-243. Indeks.
Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych - począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce. Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych - zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11389 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11388.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12589.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-272.
Zaufanie w organizacji to ważny czynnik ułatwiający kooperacje oraz koordynacje społecznych interakcji. Zmniejsza potrzebę monitorowania zachowań pracowniczych i jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na satysfakcje z pracy. Brak zaufania wiąże się z kolei z dużymi kosztami ponoszonymi przez pracownika, głównie emocjonalnymi i transakcyjnymi, a umiejętność ich niwelowania odzwierciedla istniejący poziom zaufania. Brak zaufania w organizacji przyczynia się do jej dysfunkcjonalności. Uniemożliwiając podejmowanie dobrych decyzji, utrudnia tez rozwój więzi społecznych. Zaufanie znacznie ogranicza negatywne następstwa zmian organizacyjnych i ułatwia dokonywanie zmian w grupie pracowniczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11104.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12083.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 244-261.
W niniejszej pracy przyjęto założenie, iż rozwój zawodowy pracownika jako proces złożony, zdeterminowany jest przez siły działające zarówno po stronie organizacji jak i jednostki, które konstytuują jego przebieg w ciągu całego życia człowieka. Celem teoretycznym prezentowanej książki jest identyfikacja i analiza owych czynników oraz próba ich charakterystyki jako stymulatorów i inhibitorów procesu rozwoju, natomiast praktycznym - wskazanie i rekomendację kompleksowego ujmowania rozwoju zawodowego, z koniecznością uwzględnienia satysfakcji z pracy oraz wartości preferowanych przez pracownika. Książka składa się z trzech części. W pierwszej podano szczegółowej analizie zagadnienie rozwoju w ujęciu teoretycznym. Część druga ma charakter zdecydowanie praktyczny, trzecia zaś stanowi konstatację prezentowanych treści, wskazując na zależności i powiązania w rozwoju jednostki, pracownika i organizacji. Książka prócz rozważań merytorycznych, zawiera również szereg wskazówek dla praktyków zarządzania, które mogą stać się inspiracją do kształtowania pożądanego środowiska organizacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9391.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zmiany zachodzące w organizacji i ich wpływ na jednostkę stanowią obecnie jedno z najchętniej podejmowanych zagadnień badawczych. Na człowieka w środowisku pracy oddziałuje szereg czynników, a ich wpływ ma charakter symultaniczny. Tylko poprzez dokładną analizę poszczególnych obszarów można określić owe determinanty. Opracowanie tak postawionego problemu badawczego wymaga przeprowadzenia analizy w trzech blokach tematycznych, którym podporządkowany jest układ książki. Celem części pierwszej jest próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zmieniają się organizacje i jednostki oraz jakie ma to konsekwencje dla ich współdziałania. Rozważania zawarte w części drugiej mają charakter bardziej szczegółowy. Analizie poddano wybrane obszary organizacji i przez pryzmat ich ewolucji dokonano charakterystyki zachowań ludzi w organizacjach określanych jako tradycyjne, współczesne i przyszłości. Zawarte w części drugiej charakterystyki organizacji przyszłości stały się podstawą do wyabstrahowania najbardziej symptomatycznych zmian w analizowanych obszarach; na podstawie tej wiedzy opisano zachowania ludzi w organizacji jutra. Część trzecia ma więc cechy projektu, jednak z uwagi na unikatowy charakter należy podkreślić jej walory poznawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12320.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13467.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród wielu zadań stawianych przez otoczenie międzynarodowe i jednolity rynek Unii Europejskiej za najistotniejsze uznaje się podnoszenie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Jak wykazuje bogate doświadczenie przedsiębiorstw japońskich, amerykańskich i zachodnioeuropejskich, jest to możliwe przez wprowadzenie strategii kompleksowego zarządzania przez jakość (total quality management). Na treść książki składają się dwa zasadnicze tematy: 1. Koncepcja i zasady zarządzania przez jakość (quality management). 2. Narzędzia i metody TQM (quality science). Swego rodzaju podsumowaniem rozważań zawartych w książce jest prezentacja trzech studiów przypadku wdrażania TQM oraz wyników badań przekrojowych przeprowadzonych w grupie polskich przedsiębiorstw. Jest intencją autorów, aby poza odbiorcą akademickim książka zainteresowała kadrę menedżerską i przez swą wieloaspektowość oraz interdyscyplinarność wspomagała rzeczywiste procesy tworzenia i wdrażania systemów TQM w polskich firmach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4412.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.255.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł. i s. tyt.: Ku superelastycznej organizacji.
Bibliogr. przy rozdz.
W książce autorzy przedstawili wybrane, znane powszechnie elementy teorii organizacji i zarządzania wraz z oceną ich przydatności w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Opisali również stosunkowo nowe koncepcje zarządzania, mające na celu przede wszystkim uelastycznienie organizacji, aby zapewnić jej nie tylko przetrwanie, lecz także rozwój w coraz bardziej chaotycznym i niepewnym otoczeniu. Poszczególne rozdziały w książce poświęcono: - elastyczności organizacji jako odpowiedzi na turbulencje otoczenia - elastyczności celów, strategii, struktur i zasobów - organizacji procesowej, wirtualnej, fraktalnej, sieciowej i uczącej się - wykorzystaniu chaosu w zarządzaniu (organizacji w ruchu) - koncepcjom systemowym - kulturze elastycznej organizacji oraz - kierowaniu ludźmi w zrelatywizowanym i dynamicznym świecie organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8802 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10275.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 337-344. Indeks.
Organizacja i zasoby kadrowe to dwie dziedziny funkcjonowania przedsiębiorstw najczęściej podlegające procesom restrukturyzacyjnym. Prowadzone w firmach działania restrukturyzacyjne, które mają na celu poprawę ich sytuacji ekonomicznej, obejmują zwykle takie zmiany, jak łączenie, podział, likwidowanie lub wydzielanie jednostek organizacyjnych, redukcja zatrudnienia, rotacja pracowników czy zmianyw metodach ich doboru. Autorzy w sposób kompleksowy przedstawili zagadnienia związane z restrukturyzacją organizacyjną i kadrową, w znacznej mierze opierając się na wynikach własnych badań przeprowadzonych w latach 2000-2003.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8851 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10390.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 145-148.
Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasobach ludzkich. Holistyczny charakter książki jest koncepcją umożliwiającą racjonalne spojrzenie na rozwój pracowników. Modele zasobów ludzkich stanowią podpowiedź, jak wpływać na podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, czyli inaczej mówiąc, jak zarządzać zasobami ludzkimi. Poprzez przeprowadzone analizy i przedstawione przykłady autorzy starają się udowodnić tezę, że odpowiednie zarządzanie zasobami ludzkimi i wybór określonego modelu zarządzania zasobami ludzkimi przyczynia się do rozwoju firmy i pozwala stać się konkurencyjnym na rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11888 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11887.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13071.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Potrzeby współczesnego społeczeństwa są coraz bardziej złożone i wymagają wyrafinowanych metod i instrumentów wsparcia. Organizacje pozarządowe, podejmując starania, by sprostać tym wyzwaniom, poszukują takiego modelu rozwoju organizacji, który z jednej strony pozwoli im na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów, z drugiej zaś zagwarantuje im niezależność i skuteczność w realizacji przyjętej misji. Niniejsza monografia jest efektem badań Zespołu Badawczego ds. Zarządzania Organizacjami Non Profit działającego w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Stanowi odpowiedź na szereg współczesnych dylematów związanych z działalnością organizacji pozarządowych we współczesnych realiach trzeciego sektora, wskazując jednocześnie kierunki ich rozwoju w Polsce. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla praktyków zaangażowanych w działalność organizacji pozarządowych, a także wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych, w szczególności słuchaczy zainteresowanych działalnością organizacji non profit. Może również stanowić interesującą lekturę dla wszystkich osób poszukujących informacji na temat funkcjonowania organizacji pozarządowych i perspektyw ich rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23017.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23016.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Bibliogr. s. [219]-224.
Jednym z czynników warunkujących sukces procesów fuzji i przejęć jest sprawne zarządzanie zasobami ludzkimi podczas łączenia się przedsiębiorstw. Temu właśnie zagadnieniu jest poświęcona publikacja, w której omówiono m.in. uwarunkowania kulturowe łączenia się przedsiębiorstw, komunikowanie się i zarządzanie stresem w procesach zmian organizacyjnych, zadania pracowników działów personalnych na wszystkich etapach przeprowadzania fuzji i przejęć oraz pomiar efektywności działań służb personalnych podczas fuzji i przejęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6348.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody i Techniki Zarządzania)
Bibliogr. przy rozdz.
W publikacji opisane zostało miejsce zarządzania publicznego w rodzinie nauk o zarządzaniu, metody zarządzania służbami publicznymi oraz ich zastosowania w wybranych typach działalności. Tytułowe „instrumentarium” rozumiane jest metaforycznie i szeroko, jako istota zarządzania publicznego, ale także metody organizacyjne oraz ich aplikacje w odniesieniu do sfery publicznej. Autorzy publikacji najwięcej uwagi poświęcili metodom zarządzania jakością, zarządzania projektami oraz strategii i kulturze organizacyjnej. Analizy zostały zilustrowane przykładami zaczerpniętymi z sektorów opieki zdrowotnej i szkolnictwa wyższego. Książka przeznaczona jest dla menedżerów sektora publicznego, badaczy i studentów zainteresowanych zarządzaniem oraz pracowników administracji i służb publicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15006.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15854.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang., ros., spis treści także ang., ros.
Bibliogr. przy rozdz.
Strategia produkcji - dóbr materialnych i usług - jest strategią zaliczaną do strategii funkcjonalnych oraz do strategii na poziomie biznesu (jdnostki strategicznej). Wywiera ona olbrzymi wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Od dobrze przygotowanej i wprowadzonej w życie strategii produkcji zależy popyt na wytwarzane produkty. W produkcji na etapie konstrukcji i technologii wykuwane są nie tylko funkcje produktu, ale także jego koszty. Dzięki olbrzymiemu postępowi w konstrukcji produktów i procesach technologicznych wzrosła dostępność dóbr materialnych i usług dla ludności. W rozwoju przedsiębiorstw w ostatnich latach pojawiły się nowe elementy jak: elastyczne systemy produkcyjne, gospodarka oparta na wiedzy, informatyzacja życia gospodarczego, burzliwe zmiany w technologii, organizacji produkcji, systemy innowacyjne, itp. Procesy te stwarzają ważne wyzwania dla zarządzania produkcją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7596.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej