Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(166)
Forma i typ
Książki
(166)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(164)
dostępne
(148)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(57)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(93)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(164)
Autor
Pierścionek Zdzisław
(4)
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Leśniewski Michał Adam
(3)
Nowacki Robert
(3)
Partycki Sławomir (1951- )
(3)
Skawińska Eulalia (1943- )
(3)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Balcerzak Adam P
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bisaga Anna
(2)
Buko Jacek
(2)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Kogut-Jaworska Magdalena
(2)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Niezgoda Dionizy
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Rapacz Andrzej (1951- )
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Szewczuk Adam (1945-2011)
(2)
Wojtkowska-Łodej Grażyna
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Ślusarczyk Stanisław (1952- )
(2)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Adamska Małgorzata (nauki ekonomiczne)
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Betlej Alina
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bogusz Anna
(1)
Borek Robert
(1)
Borzęcka-Walker Magdalena
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Budzowski Klemens
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Bąk Henryk
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Duczmal Marian
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Dymek Łukasz
(1)
Dębski Maciej
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Faber Antoni
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Flak Olaf
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gasparski Wojciech (1936- )
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Getzen Thomas E
(1)
Ginter Peter M
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Horodeński Ryszard (1927- )
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jakubiak Małgorzata
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jarosz Zuzanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(115)
2000 - 2009
(48)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(166)
Białoruś
(1)
Język
polski
(165)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(38)
INNOWACJE
(24)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(16)
KONKURENCJA
(13)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(12)
ROZWÓJ REGIONALNY
(12)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(11)
ZARZĄDZANIE
(11)
GOSPODARKA TERENOWA
(10)
MARKETING
(10)
POLSKA
(10)
TURYSTYKA
(10)
REGIONY (adm.)
(8)
UNIA EUROPEJSKA
(8)
GLOBALIZACJA
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
ROLNICTWO
(6)
GOSPODARKA
(5)
KLASTRY (ekon.)
(5)
Konkurencyjność
(5)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(5)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(4)
KADRY
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(3)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(3)
ZNAKI TOWAROWE
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
EKONOMIA
(2)
FIRMA (nazwa)
(2)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Globalizacja
(2)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(2)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(2)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
MIASTA
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
POLITYKA REGIONALNA UE
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
RYNEK
(2)
Rozwój regionalny
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
USŁUGI
(2)
WIEŚ
(2)
WZROST GOSPODARCZY
(2)
AGROBIZNES
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
BIAŁORUŚ
(1)
BRANDING (marketing)
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
DECYZJE
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Emisja gazów i pyłów
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INFORMACJA
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LOGISTYKA
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MAKROEKONOMIA
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIKROEKONOMIA
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(15)
1989-
(13)
2001-
(10)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
POLSKA
(4)
BAŁTYCKI, region
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
OPOLE (woj. opolskie ; okręg)
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(22)
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Monografia
(2)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Transport i logistyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Słowo kluczowe
konkurencyjność
(127)
przedsiębiorstwo
(47)
rozwój regionalny
(25)
zarządzanie
(23)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(22)
innowacyjność przedsiębiorstw
(17)
region
(17)
zarządzanie strategiczne
(17)
innowacje
(16)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(16)
marketing
(15)
Unia Europejska
(14)
globalizacja
(14)
innowacyjność
(14)
gospodarka
(13)
klaster
(13)
marka
(11)
Polska
(10)
finanse
(10)
logistyka
(10)
przedsiębiorczość
(10)
rozwój zrównoważony
(10)
handel międzynarodowy
(9)
konkurencyjność gospodarki
(9)
konkurencyjność regionalna
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
turystyka
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
gospodarka oparta na wiedzy
(8)
polityka regionalna
(8)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
innowacyjność gospodarki
(7)
outsourcing
(7)
rolnictwo
(7)
rynek
(7)
rynek pracy
(7)
strategia
(7)
zarządzanie wiedzą
(7)
inwestycje zagraniczne
(6)
kapitał ludzki
(6)
planowanie strategiczne
(6)
rozwój lokalny
(6)
rynek turystyczny
(6)
bezrobocie
(5)
franchising
(5)
gospodarka turystyczna
(5)
integracja gospodarcza
(5)
inwestycje
(5)
kapitał społeczny
(5)
komunikacja marketingowa
(5)
konsument
(5)
marketing terytorialny
(5)
rozwój gospodarczy
(5)
samorząd terytorialny
(5)
transfer technologii
(5)
zarządzanie marketingowe
(5)
zarządzanie ryzykiem
(5)
Wspólna Polityka Rolna
(4)
bilans płatniczy
(4)
fuzja
(4)
gospodarka światowa
(4)
misja firmy
(4)
międzynarodowe stosunki gospodarcze
(4)
organizacja
(4)
podatek
(4)
podaż
(4)
popyt
(4)
produkt turystyczny
(4)
regionalizacja gospodarcza
(4)
rynek finansowy
(4)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(4)
strategia marketingowa
(4)
wartość przedsiębiorstwa
(4)
wzrost gospodarczy
(4)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(3)
atrakcyjność turystyczna
(3)
badania marketingowe
(3)
e-biznes
(3)
ekonomika
(3)
finansowanie
(3)
fundusze europejskie
(3)
gospodarka regionalna
(3)
gospodarka rynkowa
(3)
gospodarstwo rolne
(3)
handel zagraniczny
(3)
hotelarstwo
(3)
internacjonalizacja
(3)
jednostka samorządu terytorialnego
(3)
joint venture
(3)
konkurencja
(3)
konkurencyjność międzynarodowa
(3)
kryzys finansowy
(3)
logistyka gospodarcza
(3)
planowanie przestrzenne
(3)
polityka handlowa
(3)
polityka przestrzenna
(3)
polityka spójności
(3)
polityka turystyczna
(3)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
przywództwo
(3)
166 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10979.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11949.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Henrykowi Mrukowi.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Monografia "Handel i finanse międzynarodowe w świetle wyzwań XXI wieku" stanowi próbę przedstawienia wieloaspektowości i złożoności funkcjonowania przedsiębiorstw w "globalnej wiosce". Jej Autorzy prezentują różnorodne zagadnienia zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym, które związane są z: -tendencjami oraz wyzwaniami w sferze międzynarodowych stosunków gospodarczych; -oraz budowaniem międzynarodowej pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, badaczy zajmujących się omawianą problematyką, jak również dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach zagranicznych i tych, które dopiero zamierzają rozpocząć działania tego typu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18227.XI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20265.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20264.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozwój Regionalny)
Na okł. odmienna kolejność red.
Bibliogr. przy rozdz.
Tom II książki składa się z dwóch części: "Wiedza, innowacje, przedsiębiorczość na przykładzie regionu" oraz "Finanse, prawo i ochrona środowiska w rozwoju regionu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14862.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-407.
Monografia jest interesującym studium literaturowym oraz studium badawczym dotyczącym różnych aspektów teorii i praktyki struktur klastrowych. Całość stanowi kompendium wiedzy w tym zakresie. Podjęta w pracy tematyka posiada istotne znaczenie tak z teoretycznego jak i praktycznego punktu widzenia. Autor zaprezentował bowiem bardzo szerokie spektrum teoretycznych i praktycznych aspektów kształtowania się, funkcjonowania i rozwoju regionalnych struktur klastrowych. Ma również istotne znaczenie z punktu widzenia praktyki programowania i kreowania rozwoju regionalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13403.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14386.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-[249].
Niniejsza monografia podejmuje próbę oceny wpływu środowiska przyrodniczego na rozwój regionalny. W tym celu Autorka przeprowadziła analizę zasobów i walorów przyrodniczych oraz możliwości ich gospodarczego wykorzystania przy założeniu, że są one czynnikami warunkującymi nie tylko rozwój regionów, ale i poziom ich konkurencyjności. Monografia umożliwi Czytelnikowi poznanie zarówno tematyki konkurencyjności regionów, jak i zagadnień związanych z gospodarczym wykorzystaniem środowiska przyrodniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12874.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Niniejszy zbiór poświęcony jest wybranym zagadnieniom programowania, planowania i zarządzania rozwojem terytorialnym, co jest jedną z kluczowych funkcji państwowych (rządowych) i samorządowych organów i instytucji odpowiedzialnych za realizację zadań publicznych w wymiarze ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym. Zadania te polegają na organizatorskiej, regulacyjnej i bezpośrednio wykonawczej działalności poszczególnych ogniw władzy publicznej, związanej z zaspokajaniem jednostkowych i zbiorowych potrzeb obywateli - członków samorządowych wspólnot terytorialnych oraz całego społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19851.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-223, netogr. s. 225-226.
Opracowanie to nie wyczerpuje w pełni problematyki konkurencyjności, ale daje inne spojrzenie na poruszany problem. Inspiracją do napisania tej książki były badania naukowe prowadzone pod kierunkiem profesora Kazimierza Kucińskiego, gdzie autor współuczestniczył i współuczestniczy począwszy od 2008 roku. Badania autora książki dotyczą kulturowych uwarunkowań ekorozwoju przedsiębiorstw i urzędów gmin oraz konkurencyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11081.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12042.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 129-133.
Książka podejmuje problematykę syntetycznego podejścia do zintegrowanego systemu zarządzania strategicznego w sektorze turstycznym. Zaprezentowano w niej trendy rozwojowe branży hotelarskiej oraz ich wpływ na zmiany w organizacji firmy oraz określono podstawy formułowania strategii marki sektora hotelarskiego w oparciu o interkacje przedsiębiorstw z otoczeniem zewnetrznym. Dokonano także identyfikacji czynników zachowania konkurencyjności w ramach branży i struktury organizacyjnej i jej funkcji w realizacji założonej strategii firmy w tworzeniu marki hotelowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13801.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademickie Wydawnictwa Uczelnianego Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy)
Bibliografia s. 195-207
"Praca autorstwa A. Potoczka i J. Stępnia dotyczy niezwykle istotnych zagadnień odnoszących się do praktyki funkcjonowania samorządu lokalnego i regionalnego jako inicjatora i koordynatora procesu rozwoju. Autorzy poświęcają wiele uwagi metodologii przygotowania strategii rozwoju oraz uwarunkowaniom jej realizacji. Odnoszą się także do różnych funkcji strategii w szeroko pojętym procesie rozwoju. Warte podkreślenia jest zwrócenie uwagi na rolę i znaczenie strategii innowacji w stymulowaniu rozwoju jednostki terytorialnej. Głównym kierunkiem rozważań jest proces programowania rozwoju, a w szczególności planowanie strategiczne i związane z tym formy i metody działania administracji publicznej. W szczególności analizowane są problemy dotyczące opracowywania strategii rozwoju jako swoistego planu oraz instrumentu zarządzania rozwojem jednostki terytorialnej. Książka stanowi również cenne źródło informacji dla samorządowców oraz studentów, jest też swoistym przewodnikiem po złożonej problematyce planowania i zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym". (z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Saksona)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7684.XIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8686.XIII.2 [Czytelnia C], 8687.XIII.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The new age of innovation : driving cocreated value through global networks" 2008.
Indeksy.
Autorzy książki proponują oryginalne podejście do zarządzania przedsiębiorstwami w nowym otoczeniu konkurencyjnym, w erze globalizacji i dynamicznego rozwoju technologii informatycznych. Koncentrują się na sposobie tworzenia strategicznego kapitału firm opartego na innowacjach, powstających dzięki wykorzystywaniu zasobów globalnych oraz współtworzeniu wartości przez klientów. Przedstawiają nowy model innowacji, nazywając go nowym gmachem innowacji. Jest to kolejny model w naukach o zarządzaniu, wpisujący się w takie przełomowe koncepcje zarządzania, jak piąta dyscyplina, czy strategia błękitnego oceanu. Jego zaletą jest logiczna konstrukcja oraz prostota, co niewątpliwie zwiększa jego przydatność w praktyce. Teoretyczne rozważania Autorzy wspierają licznymi przykładami firm z różnych branż, w tym wielkich korporacji ponadnarodowych. Opisują m.in. takie przedsięwzięcia, jak iGoogle, Facebook czy MySpace.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10696.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 289-300. Indeks.
W książce autorzy w przystępny sposób prezentują kluczowe zagadnienia z zakresu konkurencji, konkurencyjności i innowacji. Swoją uwagę koncentrują przede wszystkim na teorii i praktyce klastrów biznesowych ze względu na ich ogromną rolę w rozwoju gospodarczym krajów. Omawiają między innymi warunki niezbędne do tworzenia i rozwoju klastrów, ich typowe struktury, rolę w podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstw, efektywności funkcjonowania i zmniejszaniu polaryzacji regionów. Jednym z walorów publikacji jest prezentacja dziesięciu klastrów wysokiej i średniej technologii występujących na świecie, w tym w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7894.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9148.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 375-385.
Wybory strategiczne przedsiębiorstw zawsze interesowały badaczy i praktyków. Tych pierwszych głównie z tego powodu, że konieczne jest porządkowanie, opisanie i poznanie praktyki gospodarczej obfitującej w różne zachowania, a także określenie prawidłowości dla celów racjonalizacji działań gospodarczych. Natomiast praktykom chodzi o ujawnienie przyczyn większej skuteczności rynkowej niektórych przedsiębiorstw. Oczekiwania z tego zakresu przedmiotowego spełniają autorzy książki, wyjaśniając w niej istotę i rodzaje wyborów strategicznych dokonywanych w przedsiębiorstwach w warunkach XXI w. Niewątpliwą wartością publikacji są studia nad uwarunkowaniami wyborów strategicznych uzupełnione badaniami empirycznymi przeprowadzonymi w przedsiębiorstwach działających na obszarze Polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11311 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12449.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12448.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podejmuje problematykę obejmującą opracowanie koncepcji zarządzania przedsiębiorstwami i organizacjami sektora publicznego. Zgodnie z kierunkiem rozwoju procesów globalnych w gospodarce światowej i modelowaniem przedsięwzięć związanych z wprowadzeniem do Unii Europejskiej przedsiębiorstwa te stoją wobec konieczności osiągnięcia konkurencyjności na rynkach światowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4405 [Magazyn 1], 4863 [Magazyn 2], 6227 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4862.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-183 i przy rozdz.
Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstw turystycznych. Treść podręcznika została podzielona na sześć rozdziałów. Rozdział pierwszy wyjaśnia pojęcia przedsiębiorczości i przedsiębiorcy, omawia rodzaje przedsiębiorców i prezentuje teoretyczne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej. Rozdział drugi systematyzuje wiedzę teoretyczną i empiryczną dotyczącą strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym. Rozdział trzeci dotyczy finansowego wsparcia MŚP turystycznych, wykorzystania kapitału własnego i obcego oraz funduszy strukturalnych. Rozdział czwarty skupia się na działaniu przedsiębiorstw turystycznych na konkurencyjnym rynku. W rozdziale piątym poruszono teoretyczne i metodologiczne zagadnienia związane z biznesplanem, natomiast w ostatnim przedstawiono przykładowy biznesplan przedsiębiorstwa agroturystycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11689.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12878.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-177, netogr. s. [178].
Proces globalizacji sektora usług wywarł znaczący wpływ na światową gospodarkę turystyczną podlegającą nieustannym przemianom. Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stopnia globalizacji sektora turystycznego. Umożliwi ona ocenę decyzji podejmowanych we współczesnej turystyce. Książka składa się z dwóch części: w części pierwszej (Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji) są przedstawione: struktura podmiotowa sektora turystycznego, rodzaje międzynarodowych powiązań gospodarczych w turystyce, a także ich mikro- i makroekonomiczne efekty, rozwój współpracy międzynarodowej w turystyce i priorytety wybranych, regionalnych polityk turystycznych. W drugiej części (Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego) Autorka ukazała uwarunkowania ewolucyjnej globalizacji sektorów oraz wybrane aspekty międzynarodowych stosunków w turystyce, które przesądzają o wspomnianej ewolucji. Szczególna uwaga jest poświęcona problematyce innowacyjności w turystyce i jej znaczeniu dla przemian w światowej gospodarce turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13652.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14671.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / [Szkoła Główna Handlowa])
Bibliogr. s. 131-138.
W niniejszej pracy została wykorzystana metoda wagowo-korelacyjna, na bazie której powstały autorskie kartogramy, służące do interpretacji roli czynnika przestrzennego w kształtowaniu atrakcyjności inwestycyjnej europejskich regionów. Jest to pierwsza tego typu praca w Polsce. Również w międzynarodowej literaturze naukowej nie ma opublikowanych prac naukowych odnoszących się stricte do atrakcyjności inwestycyjnej wszystkich regionów UE. Są prace na temat konkurencyjności wybranych regionów, nie ukazują one jednak podstaw naukowych analizy, względnie prace dotyczące wybranych aspektów rozwoju regionalnego (np. rozwoju regionów poprzemysłowych). Stąd niniejsza praca ma charakter propozycji naukowego rozwiązania problemu waloryzacji atrakcyjności inwestycyjnej regionów z perspektywy międzynarodowej, z jednoczesnym zastosowaniem wyników niniejszej pracy do oceny przewag konkurencyjnych, pozycji konkurencyjnej oraz szans i zagrożeń rozwoju regionalnych rynków inwestycyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14314 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14313.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15229.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [225]-241.
Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozwiązanie innowacyjne, skutkujące spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinujące konkurencyjność na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje się tym bardziej pilna, że wciąż odczuwane są skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kreśli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w którym funkcjonują obecnie podmioty branży turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17238 [Magazyn 1], P.17237 [Magazyn 1], P.17235 [Magazyn 1], P.17233 [Magazyn 1], P.17236 [Magazyn 1], P.17234 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17015.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17014.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22387.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-360.
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14877.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15690.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody i Techniki Zarządzania)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja stanowi drugi tom serii wydawniczej Metody i techniki zarządzania. Podjęto w niej problematykę metod marketingowych w zarządzaniu organizacjami. Książka jest zbiorem materiałów badawczych i dydaktycznych z zakresu metodologii marketingu, przeznaczonym zarówno dla środowiska akademickiego, jak też biznesowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14847.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15645.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej