Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(362)
Forma i typ
Książki
(358)
Publikacje naukowe
(55)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje fachowe
(23)
E-booki
(6)
Muzyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(325)
dostępne
(272)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(104)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(168)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(329)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(11)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(11)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
Camarda Sylwia
(10)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Siara Olga
(7)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Błażejewski Wojciech
(4)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Woynarowska Barbara
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Andruszkiewicz Anna
(3)
Banaszkiewicz Mariola
(3)
Borys Tadeusz (1945- )
(3)
Ciechaniewicz Wiesława
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Grzesiak Jan (1946- )
(3)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(3)
Kretek Henryk
(3)
Kubińska Zofia (1950- )
(3)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Lewicki Czesław
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Marć Małgorzata
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Skalski Dariusz (1960- )
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Zahradniczek Kazimiera
(3)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bednarek Józef
(2)
Binkowska-Bury Monika
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Błaszczak Dawid
(2)
Chruściel Paweł
(2)
Czarnecki Dawid
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dobrzańska Bożena M
(2)
Dobrzański Grzegorz (1963- )
(2)
Dyzmann-Sroka Agnieszka
(2)
Fedyn Beata
(2)
Fidelus Anna
(2)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Gembalczyk Ilona
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Juszczyk Maciej (1973- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klinik Anna
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Pacian Anna
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Parlak Mirosława
(2)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(2)
Piotrowski Tomasz (nauki medyczne)
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Ruszaj Zbigniew
(2)
Sawicki Bogusław (1952- )
(2)
Sutton Philip W. (1959- )
(2)
Sygit Marian (1948- )
(2)
Szewczyk Alicja (1963- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tokarska-Rodak Małgorzata
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(2)
Wojtyński Maciej
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Adamczyk Kazimiera
(1)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aksman Joanna
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bandura Ewa
(1)
Barbier Jean-Marie
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Betlej Alina
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(234)
2000 - 2009
(85)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(362)
Holandia
(3)
Język
polski
(357)
angielski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Promotorzy zdrowia
(2)
Przedszkola
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziennikarze
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
EDUKACJA ZDROWOTNA
(26)
PROMOCJA ZDROWIA
(19)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(16)
ZDROWIE PUBLICZNE
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(14)
NAUCZANIE
(12)
DZIECKO
(11)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
PEDAGOGIKA
(10)
PIELĘGNIARSTWO
(10)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(9)
INTERNET
(9)
Metoda Montessori
(9)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(9)
Promocja zdrowia
(9)
WYCHOWANIE
(9)
Edukacja prozdrowotna
(8)
HIGIENA
(8)
Metody nauczania
(8)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(8)
EKOROZWÓJ
(7)
Kształcenie
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
OŚWIATA
(7)
Wychowanie
(7)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(7)
EDUKACJA MEDIALNA
(6)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(6)
LUDZIE STARZY
(5)
MŁODZIEŻ
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
POLITYKA SPOŁECZNA
(5)
SZKOLNICTWO
(5)
Zdrowie publiczne
(5)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
NAUCZYCIELE
(4)
OPIEKA SPOŁECZNA
(4)
Odżywianie
(4)
PEDAGOGIKA RODZINY
(4)
Pedagogika
(4)
UCZNIOWIE
(4)
Uczniowie
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
BIBLIOTEKARSTWO
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(3)
Dietetyka
(3)
Dobre praktyki
(3)
EDUKACJA dla BEZPIECZEŃSTWA
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Epidemiologia
(3)
KULTURA
(3)
Kreatywność
(3)
MEDYCYNA SPOŁECZNA
(3)
MULTIMEDIA
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Ochrona środowiska
(3)
PEDAGOGIKA KULTURY
(3)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(3)
PORONIENIE SZTUCZNE
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
ROLNICTWO
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(3)
WARTOŚĆ
(3)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(3)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(3)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Bezpieczeństwo społeczne
(2)
CHORZY
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
CUKRZYCA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
Degradacja środowiska
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Temat: czas
2001-
(34)
2001-0
(20)
1901-2000
(9)
1989-
(9)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
POLSKA
(4)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
Powiat bialski (woj. lubelskie)
(1)
RACIBÓRZ (woj. śląskie)
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(36)
Podręcznik
(32)
Praca zbiorowa
(31)
Opracowanie
(18)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(10)
PODRĘCZNIKI
(8)
Poradnik
(7)
Monografia
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
PORADNIKI
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
Bibliografia
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(68)
Medycyna i zdrowie
(24)
Psychologia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Historia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(134)
edukacja zdrowotna
(76)
dzieci
(49)
promocja zdrowia
(37)
edukacja wczesnoszkolna
(31)
rodzina
(27)
zdrowie
(27)
wychowanie
(26)
profilaktyka
(23)
nauczyciel
(22)
edukacja ekologiczna
(20)
aktywność fizyczna
(19)
pedagogika
(19)
młodzież
(17)
nauczanie
(17)
zdrowie publiczne
(17)
edukacja przedszkolna
(16)
szkoła
(15)
zachowania zdrowotne
(15)
edukacja dla bezpieczeństwa
(14)
otyłość
(14)
zdrowie psychiczne
(14)
cukrzyca
(12)
edukacja dorosłych
(12)
edukacja medialna
(12)
stres
(12)
edukacja międzykulturowa
(11)
edukacja seksualna
(11)
jakość życia
(11)
pielęgniarstwo
(11)
pomoc społeczna
(11)
rynek pracy
(11)
uczeń
(11)
wykluczenie społeczne
(11)
bezrobocie
(10)
metoda Montessori
(10)
ubóstwo
(10)
wsparcie społeczne
(10)
Internet
(9)
choroba
(9)
choroby cywilizacyjne
(9)
niepełnosprawni
(9)
niepełnosprawność
(9)
opieka pielęgniarska
(9)
społeczeństwo
(9)
wychowanie przedszkolne
(9)
żywienie
(9)
kształcenie
(8)
ochrona zdrowia
(8)
ochrona środowiska
(8)
odżywianie
(8)
rehabilitacja
(8)
terroryzm
(8)
uzależnienie
(8)
bezpieczeństwo narodowe
(7)
choroby układu krążenia
(7)
cyberprzestrzeń
(7)
depresja
(7)
edukacja regionalna
(7)
kultura
(7)
ludzie starzy
(7)
polityka społeczna
(7)
praca
(7)
profilaktyka uzależnień
(7)
przemoc w rodzinie
(7)
przestępczość
(7)
psychologia
(7)
rozwój psychofizyczny
(7)
rozwój zrównoważony
(7)
socjalizacja
(7)
społeczeństwo informacyjne
(7)
styl życia
(7)
turystyka
(7)
Narodowy Program Zdrowia
(6)
alkoholizm
(6)
anoreksja
(6)
bezpieczeństwo
(6)
bulimia
(6)
dziecko niepełnosprawne
(6)
edukacja informacyjna
(6)
edukacja kulturalna
(6)
ekorozwój
(6)
globalizacja
(6)
karmienie piersią
(6)
komunikacja społeczna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
medycyna pracy
(6)
migracje
(6)
muzyka
(6)
narkomania
(6)
nauczanie początkowe
(6)
nowotwór
(6)
opieka zdrowotna
(6)
pedagogika rodziny
(6)
polityka
(6)
polityka zdrowotna
(6)
program nauczania
(6)
przemoc
(6)
seksualność
(6)
socjologia
(6)
362 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Książkę cechuje zmysł skonstruowania zarysów pojęciowych odnoszących się do świata działania. Punktem odniesień autora jest dziedzina edukacji, a szczególnie sfera kształcenia dorosłych. W publikacji poddano analizie takie zagadnienia, jak problem kultury edukacyjnej i jej ewolucję w odniesieniu do innych kultur, w które jest wpisana, podstawowe pojęcia, stosowane w dziedzinie kształcenia i pracy socjalnej, problem aktywności mentalnych i dyskursywnych czy też problem aktywności badawczej, postrzeganej jako organizacja działań, intencjonalnie ukierunkowanych na tworzenie wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5494.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6897.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-179.
"Książka [...] przede wszystkim traktuje o niepełnosprawności wzroku i problemach, jakie dla funkcjonowania człowieka ta dysfunkcja stwarza. Autorka próbuje pokazać pewną trajektorię losu jednostki ociemniałej, znajdującej się w kryzysie życiowym, zmagającej się z trudnościami w procesie edukacji i dorastania. [...] książka to ciekawa i dobrze napisana pozycja z zakresu tyflopedagogiki." z recenzji prof. zw. dr. hab. Amadeusza Krause
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12148.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13272.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest wynikiem projektu badawczego realizowanego w latach 2018-2021 na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku im. Jędrzeja Śniadeckiego przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22402.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 1)
Opis wg okł. Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Tekst częśc. tł. z niem.
Bibliogr. przy ref.
W tomie I dotyczącym edukacji dla ładu zintegrowanego, obecnie podstawowej wykładni istoty nowego paradygmatu rozwoju, zawarto artykuły problemowe oceniające zaawansowanie realizacji celów i zadań ogłoszonej przez ONZ na lata 2005-2014 Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju i europejskiej strategii realizacji celów Dekady. Ocena polskiego systemu edukacyjnego z punktu widzenia realizacji jej założeń na tle doświadczeń innych krajów europejskich, zwłaszcza niemieckich, jest szczególnym przedmiotem zainteresowania autorów publikacji zamieszczonych w tym tomie. Publikacja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych edukacją dla nowego paradygmatu rozwoju, nie tylko w jej formalnym wydaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11849.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Tyt. oryg. : "La reproduction : eléments pour une théorie du systeme d'enseignement" 1970.
Indeksy.
Studium podstawowych procesów stratyfikacji społecznej i transmisji kultury. Autorzy omawiają problemy związane z edukacją, w jaki sposób służy ona odtwarzaniu struktury społecznej, a przede wszystkim przekazywaniu kultury następnym pokoleniom. Autorzy zaproponowali własne, nowatorskie podejście do omawianej problematyki. Pracę uznano za przełomową dla socjologii edukacji i kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11093.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12059.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej, traktująca rozwój podopiecznego holistycznie, staje się coraz bardziej popularna. W opinii jej prekursorów oraz praktyków jest ona szansą na powrót do źródeł edukacji i odnowienie relacji mistrz-uczeń. Metoda ta, oparta na personalizmie, klasycznej koncepcji cnót i osiągnięciach psychologii pozytywnej oraz wyposażona w nowoczesne narzędzia edukacyjne, pozwala odkrywać pełnię potencjału podopiecznego, by mógł on wykorzystywać swoje talenty i mocne strony dla dobra własnego i innych. Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17671.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
W książce uwagę skupiono na problematyce poradnictwa zawodowego z zakresu kształcenia praktycznego przyszłych nauczycieli. Rozważania odnoszą się nie tylko do nauczycieli sprawujących opiekę nad studentami w okresie praktyki pedagogicznej, ale także dla studnetów jako przyszłych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16347.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Publikacje Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu ; 20.)
Bibliogr. s. 141-150, netogr. s. 150-152.
W czasach współczesnych, gdy Europa i świat coraz mocniej rozwijają technologie rewolucjonizujące życie codzienne ludzi, rzeczą niezwykle istotną jest pomoc w opanowaniu przez jednostkę i grupy ludzkie nowych urządzeń oraz rozwiązań, które w założeniu mają ułatwić funkcjonowanie, podnieść wygodę i komfort ich egzystencji. W tej sytuacji powiększająca się z roku na rok liczba osób, które po przekroczeniu sześćdziesiątego roku życia weszły w wiek emerytalny, wymaga szczególnej troski i poważnego namysłu nad uwarunkowaniami starości w Polsce. Pozwoliłoby to wskazać na konieczność działań ułatwiających życie osób starszych w szybko zmieniającej się rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15567.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
Bibliogr. s. 243-258.
Podstawowym celem tego opracowania jest ukazanie ścisłych współzależności między oddziaływaniami edukacyjnymi wobec każdego dziecka jako ucznia a badaniami diagnostycznymi obejmującymi zmiany zachodzące w uczniu pod wpływem owych oddziaływań ze strony nauczycieli i innych uczestników procesów edukacyjnych. Znajomość każdego uczącego się podmiotu przez każdego nauczyciela jest nieodzowna w modelowaniu procesu kształcenia w taki sposób, aby stan posiadanych kompetencji dziecka umożliwiał mu skuteczne i przede wszystkim radosne pozyskiwanie kolejnych niezbędnych i oczekiwanych kompetencji. W niniejszej książce podejęto próbę zintegrowanego spojrzenia na rozwój oraz edukację dzieci we współczesnym modelu społeczeństwa informacyjnego podążającego w stronę społeczeństwa wiedzy. W tym kontekście nastąpi przedstawienie elementarnych metod statystycznych oraz ukazanie tego, jakie korzyści mogą z nich wynikać dla opisu i analizy zjawisk pedagogicznych, a w konsekwencji do optymalizacji kształcenia w procesie lekcyjnym i poza ławką szkolną także.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16345.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka RPD.)
Bibliogr. s. 207-219.
Książka jest próbą wyjścia naprzeciw potrzebom refleksji na pograniczu dwóch dyscyplin wiedzy, pedagogiki i prawa, a obszar, który jest poddawany szczegółowej analizie, dotyczy zagadnienia praw dziecka do edukacji. Autorka stara się zrekonstruować filozoficzne, pedagogiczne i prawne konteksty praw dziecka do edukacji oraz zajmuje własne stanowisko w wybranych sprawach. Te teoretyczne analizy stają się podłożem do prezentacji praktycznych aspektów realizacji praw dziecka do edukacji. Jest to sprawozdanie z badań własnych, które dotyczyły problemów w realizacji omawianego prawa. Czytelnik odnajdzie tu między innymi informacje na temat założeń teoretyczno-metodologicznych badań, przykłady naruszeń praw dziecka do edukacji oraz własną propozycję co do klasyfikacji barier edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16288.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych przy rozdz.
Publikacja przedstawia przyczyny, dla których należy się zajmować przywództwem, oraz odniesienia się do istniejących definicji przywództwa. Autorka podkreśla rolę konstruktywizmu poznawczego w procesie definiowania i ustalenia znaczenia przywództwa, a następnie zastanawia się nad kontekstem rozwoju przywództwa edukacyjnego. Dyskusję o rozumieniu edukacji, uwypuklają ważne elementy procesu uczenia się. Omawiam także przywództwo edukacyjne, nakreślając jego specyficzne cele, cechy, funkcje i zadania. Na zakończenie, pokazuje potencjalne trudności w budowaniu kultury organizacyjnej nastawionej na uczenie się, ale wierząc, że przywództwa można się nauczyć, przedstawia propozycję sposobu kształcenia przywódców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16283.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22303.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22302.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
W książce Edukacja i pokój zgromadzono piętnaście porywających wykładów, które Maria Montessori wygłosiła w latach 1932-1939. Dotyczą one możliwości zaistnienia trwałego pokoju między ludźmi oraz doniosłej roli, jaką w tym procesie ma do odegrania edukacja. Wkład Marii Montessori w myśl społeczną, polityczną, naukową i religijną został doceniony w 1949 i 1950 roku, kiedy liczne organizacje i instytucje zgłosiły jej kandydaturę do Pokojowej Nagrody Nobla.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22315.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22314.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 1946 London lectures.
Indeks.
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku – pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej. Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci – dziś i w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22363.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22362.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zgromadzone w niniejszym tomie artykuły w różnym stopniu koncentrują się na relacji człowieka z technologią i mediami, ukazują technologiczno-medialny wpływ na różne płaszczyzny funkcjonowania człowieka, zarówno w sferze psychologicznej, jak i społecznej, edukacyjnej czy kulturowej. Ich autorami są głównie psycholodzy, kulturoznawcy oraz pedagodzy, dzięki czemu otrzymujemy interdyscyplinarne i wieloaspektowe spojrzenie na omawianą problematykę. Autorom artykułów zgromadzonych w tomie udało się ukazać niektóre z kluczowych związków człowieka z technologią i mediami. Mamy nadzieję, że problematyka ta stanie się źródłem inspiracji dla kolejnych debat i konferencji poświęconych tym zagadnieniom, właśnie w takim interdyscyplinarnym ujęciu, które daje szansę wielostronnego i wielokontekstowego ujęcia tematu. A właśnie tego wymagają nasze czasy, cywilizacja medialna, w której funkcjonujemy i jaką nadal współkreujemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15693.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17268.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 7.)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja bardzo dobrze wpisuje się w potrzebę chwili obecnej, w której wobec zaistniałego kryzysu, tak wiele mówi się o pilnej potrzebie wychowania dzieci i młodzieży. (...) jest świadectwem osób bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych w praktykę pedagogiczną, których opracowania są wyrazem tego, jak pamięć i refleksja nad tym dziedzictwem kształtuje ich tożsamość jako pedagogów (...). Poprzez autentyczność źródeł i siłę przekonywania, bazując na doświadczeniu wielkiego i wyjątkowego mistrza wychowania, wnosi szereg wartości, które należy polecić uwadze nie tylko pedagogów, ale również psychologów i teologów oraz wszystkim zainteresowanym edukacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15552.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Książka, która została przygotowana w oparciu o studia pedeutologiczne nad edukacją, jako całożyciowym doświadczeniem wprowadza czytelników w interdyscyplinarne ujęcie problematyki życia z perspektywy znaczenia edukacji, rozwoju osobowego, przemian globalnych i lokalnych w ujmowaniu rzeczywistości. Całość tomu przynosi wiele wniosków dotyczących edukacji formalnej i nieformalnej nauczycieli. Autorzy również zwracają uwagę na znaczenie doświadczeń życiowych w procesie wywoływania zmian w postrzeganiu i interpretacji rzeczywistości. Zaletą tego opracowania jest to, że nie zamyka, lecz raczej otwiera dyskusję nad edukacją ujmowaną jako całożyciowy proces. [ze Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13852.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-121, netogr. s. 121-122.
Autorka omawia w książce swoje badania nad wykorzystaniem programów komputerowych do stymulowania procesu nabywania elementarnych umiejętnosci we wczesnej nauce czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16970.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej, 22 maja 2009 r., Wrocław.
Bibliogr. przy ref.
Książka składa się z dwóch części. W pierwszej umieszczone zostały teksty, które dotyczą szeroko pojętej edukacji i wychowania (wraz z podmiotami tych procesów – uczniami, nauczycielami; odbywającego się z udziałem mediów, za ich pośrednictwem czy też w nich. W drugiej części zawarte zostały artykuły dotyczące poradnictwa w mediach, edukacji nieformalnej, wpływu spolecznego, a także roli, jaką media odgrywają w życiu współczesnego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11921.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej