Sorting
Source
Books
(37)
Form of Work
Książki
(36)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Status
available
(31)
only on-site
(28)
unavailable
(3)
unknown
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(25)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Author
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Materska Maria (1942- )
(4)
Czerniawska Ewa
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Radzicki Józef
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Czerniawska Ewa (1955- )
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Johnson Robert L
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Andruszko Robert
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Augustynek Andrzej (1948- )
(1)
Binder Marek
(1)
Brophy Jere E
(1)
Chrostowski Aleksander
(1)
Dybińska Ewa (1951- )
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fry Ronald W
(1)
Furmańczyk Joanna
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Hollins Peter
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kuniecki Michał (1971- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Leszcz Molyn (1952- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Myers David G
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Pankiewicz Ewa
(1)
Patkaniowski Michał (1975- )
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Sołtysińska Iwona
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Tavris Carol
(1)
Taylor Stephen (1965- )
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Wach Anna Maria
(1)
Wade Carole
(1)
Wagner Jarosław
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Wójcik Leszek (tłumacz)
(1)
Wąsik Dorota
(1)
Yalom Irvin D. (1931- )
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Year
2020 - 2025
(6)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(6)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(37)
Language
Polish
(36)
Portuguese
(1)
Audience Group
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Subject
Psychologia
(7)
Uczenie się
(7)
NAUCZANIE
(5)
UCZENIE SIĘ
(5)
PSYCHOLOGIA
(3)
Pamięć
(3)
JĘZYKI
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
Nauczanie
(2)
PAMIĘĆ
(2)
UCZNIOWIE
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
Dziecko
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
KADRY
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
Kadry
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
MNEMOTECHNIKA
(1)
MOTYWACJA
(1)
Metodologia
(1)
Mnemotechnika
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
ONTOGENEZA
(1)
Odruchy
(1)
Osobowość
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PSYCHOFIZJOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pisanie tekstów akademickich
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Pływanie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wrażenia
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZAWÓD
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Świadomość
(1)
Subject: time
2001-
(2)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
Podręcznik
(10)
Poradnik
(4)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Podręczniki
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
uczenie się
(35)
pamięć
(13)
motywacja
(10)
nauczanie
(10)
emocje
(9)
psychologia
(9)
inteligencja
(6)
osobowość
(6)
zaburzenia psychiczne
(6)
myślenie
(5)
nauczyciel
(5)
stres
(5)
spostrzeganie
(4)
nauka
(3)
procesy poznawcze
(3)
rozwiązywanie problemów
(3)
szkoły
(3)
terapia
(3)
biopsychologia
(2)
cele kształcenia
(2)
dydaktyka
(2)
dzieci
(2)
e-learning
(2)
formy kształcenia
(2)
innowacje
(2)
inteligencja emocjonalna
(2)
język obcy
(2)
kompetencje
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
kształcenie
(2)
metody badań
(2)
metody nauczania
(2)
mózg
(2)
negocjacje
(2)
organizacja
(2)
psychologia nauczania
(2)
psychologia społeczna
(2)
rozwój
(2)
sen
(2)
uczenie się organizacji
(2)
uczniowie
(2)
uzależnienie
(2)
warunkowanie sprawcze
(2)
wspomnienia
(2)
zachowanie
(2)
zarządzanie czasem
(2)
zasady nauczania
(2)
zdolności
(2)
zmysły
(2)
HIV
(1)
Internet
(1)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
amnezja
(1)
asertywność
(1)
autonomia
(1)
badania psychologiczne
(1)
cele nauczania
(1)
choroba Huntingtona
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroba afektywna dwubiegunowa
(1)
choroby narządu głosu
(1)
czynniki środowiskowe
(1)
człowiek
(1)
depresja
(1)
dialog edukacyjny
(1)
dokument elektroniczny
(1)
doradztwo strategiczne
(1)
edukacja
(1)
glottodydaktyka
(1)
gry dydaktyczne
(1)
hipnoza
(1)
informacja
(1)
integracja szkolna
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał ludzki
(1)
kariera zawodowa
(1)
knowledge management
(1)
kompetencje językowe
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja niewerbalna
(1)
konflikt
(1)
kształcenie akademickie
(1)
kultura
(1)
manipulacja
(1)
medycyna szkolna
(1)
metoda Action Research
(1)
metodologia
(1)
metody uczenia się
(1)
miażdżyca
(1)
nauczanie na odległość
(1)
nauka domowa
(1)
neuropsychologia
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
obciążenie zawodowe
(1)
ocenianie
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
osteoporoza
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
pedagogika
(1)
37 results Filter
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Książka jest kompendium wiedzy teoretycznej z zakresu tworzenia polityki szkoleniowej, projektowania, przeprowadzania i oceny szkoleń oraz utrwalania ich efektów. Jest także praktycznym poradnikiem zawierającym przykłady zastosowania prezentowanych metod, kwestionariuszy, ankiet i innych narzędzi dla trenerów. Autorki omawiają zagadnienia związane ze szkoleniami z uwzględnieniem perspektywy organizacyjnej i pokazują, w jaki sposób szkolenie wpływa na rozwój całej firmy. Omawiając poszczególne etapy szkoleń, wskazują na ich związki z innymi funkcjami w organizacji oraz z zarządzaniem kompetencjami, wiedzą, zmianą i projektem. Przedstawiają proces nabywania kompetencji, uwzględniając specyfikę konkretnych sytuacji, m.in. pracy z małą grupą, a także zwracając uwagę na psychologiczne aspekty prowadzenia różnych typów szkoleń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6331.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks s. 353-363
Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Książka prezentuje: koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; główne pojęcia dyscypliny; analizę i ocenę narzędzi diagnozy; metody diagnostyczne oraz wyniki diagnozy osiągnięć ucznia i placówki edukacyjnej oraz poziomu edukacyjnego kraju; ewaluację w edukacji jako pochodną diagnozy; ćwiczenia ułatwiające wdrożenie stosowania pojęć i zaleceń. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich; pedagogów i nauczycieli pracujących w instytucjach edukacyjnych; dyrektorów szkół, doradców metodycznych, pracowników komisji egzaminacyjnych i nadzoru pedagogicznego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7796.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8803.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
Techniki zapamiętywania czyli jak radzić sobie w gąszczu informacji - [Warszawa] : Grupa Wydawnicza Infor, [2007]. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : dźw., kolor ; 12 cm.
(Akademia Rozwoju ; 1)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. CD.242 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału : The theory and practice of group psychotherapy, 2005.
Indeks.
W najnowszym wydaniu tego podręcznika znajdziemy najnowsze zalecenia badawcze i kliniczne związane z prowadzeniem grup terapeutycznych, a także rozdziały poświęcone krótkoterminowej terapii grupowej, traumie, zarządzaniu opieką zdrowotną, różnorodności etnicznej i kulturowej pacjentów oraz takim grupom, jak np. osoby chore somatycznie czy osoby uzależnione. Ponadto Irvin Yalom i Molyn Leszcz przedstawiają wyniki wielu nowych badań naukowych i analizują trendy, jakie obecnie można zaobserwować w dziedzinie prowadzenia terapii grupowych. Mocną stronę podręcznika stanowią przykłady. Autorzy chętnie się nimi posługują w odpowiednich momentach lektury. Każda z opisanych sytuacji jest zaczerpnięta z doświadczenia zawodowego Irvina Yaloma i Molyna Leszcza.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22605.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22604.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Motivating students to learn, 1998.
Bibliogr. s. 254-269. Indeksy.
Autor przedstawia zasady, sposoby i strategie motywowania uczniów do uczenia się z wykorzystaniem ich już istniejącej motywacji wewnętrznej oraz nagród zewnętrznych. Książka systematyzuje wiedzę na temat motywacji, może być traktowana jako praktyczny przewodnik po strategiach motywacyjnych. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedź na pytania: jak pracować nad motywacją każdego ucznia w klasie, jak dostosowywać strategie motywacyjne do różnic indywidualnych i grupowych oraz przypadków "trudnych" oraz jak sytuować strategie motywacyjne w planowaniu lekcji, aranżacji grup i przestrzeni, w dobieraniu stylu nauczania i oceniania. Jere Brophy, znany w świecie profesor psychologii i edukacji, zaangażowany w wielu projektach z zakresu psychologii uczenia się i nauczania, ukazuje Czytelnikom mozliwości wykorzystania w szkole najnowszych osiągnięć z tej dziedziny.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11301.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12426.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 1429-8635 ; nr 32)
Form of Work
Subject
Genre/Form
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony 325-333.
Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla konkretnego, wybranego kręgu odbiorców, do którego zaliczyć można: studentów i absolwentów wyższych szkół i akademii wychowania fizycznego, nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów sportu pływackiego, instruktorów pływania rekreacyjnego i rehabilitacji ruchowej oraz wszystkie osoby zainteresowane uczeniem się i nauczaniem pływania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.10.XIX.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Jak się uczyć / Ron Fry ; przełożyła Bożena Jóźwiak. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - 301, [2] strony : ilustracje ; 22 cm.
Indeks.
Bestsellerowy poradnik "Jak się uczyć" pomógł milionom osób zdobywać wiedzę mądrzej zamiast większym wysiłkiem. "Jak się uczyć" przedstawia rewolucyjny system nauki bogato ilustrowany przykładami - dzięki niemu wszyscy, którzy chcą zdobywać wiedzę, poradzą sobie na każdym etapie kształcenia. Dzięki niej poznasz dogłębnie podstawowe elementy procesu uczenia się - czyli czytanie, pisanie, zarządzanie czasem, pamięć i umiejętność zdawania testów i egzaminów - po to, żeby niczego nie przegapić w procesie zdobywania wiedzy. Znajdziesz tu wskazówki, jak najlepiej przygotować sobie warunki sprzyjające nauce, jak wyróżniać się w klasie czy grupie, jak prowadzić poszukiwania online i wiele innych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18312.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Osobowość Odnowa)
Ta książka jest szczególnym przewodnikiem po uczeniu się. Oparta na osiągnięciach wielu dyscyplin nauki, w uporządkowany sposób przedstawia wszystkie etapy procesu uczenia się. Omówiono w niej najlepsze techniki skutecznego uczenia się, uwzględniwszy wykorzystanie wrodzonych mechanizmów fizjologicznych, a także zasady tworzenia optymalnego środowiska do nauki. Sporo miejsca poświęcono temu, jak angażującym, przyjemnym i motywującym doświadczeniem może się ona okazać. Znalazły się tu również wskazówki, jak wykształcić w sobie nawyk uczenia się. Szybko się przekonasz, że zdolność efektywnego przyswajania wiedzy jest jednym z najcenniejszych zasobów, jakie można posiadać!
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22587.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22586.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Indeks.
Podręcznik Michaela Armstronga i Stephena Taylora jest kluczową pozycją z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Autorzy opisują wszystkie najważniejsze obszary tej dziedziny, takie jak rekrutacja, zarządzanie kapitałem ludzkim, wynagradzanie, zaangażowanie pracowników, polityka kadrowa, bezpieczeństwo i higiena pracy oraz wpływ zarządzania zasobami ludzkimi na wyniki organizacji. Nowe wydanie tego dzieła uzupełniono o następujące zagadnienia: międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi, wynagradzanie specjalnych grup pracowników, wyniki nowych projektów badawczych ukazujących funkcjonowanie ZZL w praktyce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 23430.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23429.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Drogowskazy studiowania : podręcznik umiejętności akademickich / redakcja naukowa Anna Wach, Joanna Furmańczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2024. - IX, [1], 196, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Celem podręcznika jest nie tylko ukształtowanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności skutecznego studiowania, ale przede wszystkim rozwój świadomości i refleksyjności na temat własnych procesów uczenia się, komunikowania i współpracy w grupie. Publikacja umożliwia studentom poznanie zarówno własnych mocnych stron, jak i słabości, oraz świadome i odpowiedzialne budowanie kariery studenckiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 23452.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23451.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony: 271-284.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 22565.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22564.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Innowacyjne zarządzanie wiedzą / Jan Fazlagić. - Warszawa : Difin, 2014. - 294 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 281-287.
Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą. Publikacja jest podręcznikiem akademickim wspierającym proces uczenia i uczenia się dzięki blokowi dydaktycznemu, zawierającemu propozycje ćwiczeń do zastosowania na zajęciach oraz zadania samokształceniowe. Publikacja jest też poradnikiem dla menedżerów zainteresowanych rozwojem i zwiększaniem efektywności firm, ponieważ opisuje skuteczne metody zarządzania wiedzę i podaje bardzo wiele przykładów dobrych praktyk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14782.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15527.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18584.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18583.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Wokół Kompetencji)
Bibliogr. przy pracach.
"Ukazanie się kolejnego wyczerpującego opracowania na temat autonomii jest cennym wkładem do dyskusji o teraźniejszości i przyszłości dydaktyki języków obcych w naszym kraju na różnych poziomach biegłości i w różnych grupach wiekowych - od nauczania wczesnoszkolnego po szkoły wyższe, w tym filologie obce. (...) Artykuły włączone do zbioru wnoszą wiele nowych treści w postaci nie tylko dalszych przemyśleń na temat konieczności zreformowania zasad organizacji procesu dydaktycznego oraz nowocześniejszego zdefiniowania ról pełnionych przez uczniów i pedagogów, lecz także w formie interesujących doniesień badawczych, nierzadko odwołujących się do zupełnie nowych możliwości stwarzanych przez współczesną technologię edukacyjną i nieskrępowany obieg informacji." (prof. dr hab. Jan Majer)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13518.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Mediów)
Bibliogr. s. 217-228.
W ujęciu zaproponowanym przez dr. J. Wagnera odzwierciedlone zostały najnowsze trendy oraz prognozy dotyczące dynamiki i kierunków rozwoju mediów wspierających proces edukacji. Uwzględniona została problematyka zarówno z zakresu teorii pedagogicznych istotnych w kształceniu na odległość, jak i możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w procesie nauczania uczenia się wspomaganego komputerowo. Na podstawie przeprowadzonych badań autor książki wskazuje na potrzebę i konieczność tworzenia uczelnianych systemów wspomagania procesu nauczania-uczenia się. Ukazując pewne niedoskonałości tej formy kształcenia, podkreśla istotne pozytywne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kształcenia i ich wpływ na wyniki sprzyjające podnoszeniu jakości zajęć oraz skuteczności pracy pedagoga-nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13728.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Językowa Dzisiaj. Podręcznik akademicki)
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja jest znakomitym podręcznikiem dla studentów kierunków filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli języków obych. Ukazuje cele programowe kształcenia językowego od strony ucznia, określa cechy istotne w pewnych grupach wieku i zaawansowania uczniów, wskazuje typowe uczniowskie trudności i omawia praktyczne sposoby, w jakie nauczyciel może je pokonać. W kolejnych rozdziałach podręcznika autorzy omawiają: nowoczesne cele nauczania języka obcego, wymagania nowej podstawy programowej, europejską politykę językową, rozwijanie kompetencji interkulturowych, umiejętność posługiwania się nowymi technologiami, problemy specyficzne dla poszczególnych grup uczących się języka obcego, trudności, z którymi borykają się uczniowie oraz sposoby identyfikowania trudności ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu. Podręcznik uwzględnia również obecną sytuację w szkolnictwie i na rynku usług edukacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11412.V.8 [Wypożyczalnia A], P.11411.V.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12625.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 385-389.
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak: co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów, jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć, dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać, w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się, dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 23311.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23310.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2009
Bibliografia strony: 259-276. Indeks.
Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. F.994.III.1 [Wypożyczalnia B], F.995.III.1 [Wypożyczalnia B], F.996.III.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. F.987.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia - Indeksy.
Kompendium wiedzy psychologicznej napisane przez 47 wybitnych polskich psychologów z myślą o studentach psychologii i innych nauk społecznych, nauczycielach akademickich, psychologach praktykach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.446.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 30.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 10909.III.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again