Sorting
Source
Books
(12)
Form of Work
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(11)
available
(5)
unknown
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Author
Bogdanowicz Katarzyna
(2)
Banasiak Anna (pedagog)
(1)
Bragdon Allen
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Butkiewicz Anna M
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Gamon David
(1)
Gielecki Jerzy (1960-)
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Martin G. Neil
(1)
Nowicka Ewa
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Pyszkowska Anna
(1)
Płatos Mateusz (1988- )
(1)
Rumińska Aleksandra Elżbieta
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wolnicz-Pawłowska Ewa (1947- )
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(12)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(5)
CZYTANIE
(2)
DZIECKO
(2)
PISANIE
(2)
ARTETERAPIA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Doświadczenia edukacyjne
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
LOGOPEDIA
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MÓZG
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Neuroróżnorodność
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z dysleksją
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
PAMIĘĆ
(1)
POZNANIE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PSYCHOLOGIA LEKARSKA
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
UMYSŁ
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ZESPÓŁ ADHD
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
dysleksja
(11)
ADHD
(4)
autyzm
(3)
dzieci
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
depresja
(2)
dysgrafia
(2)
mózg
(2)
nauczanie
(2)
trudności w czytaniu
(2)
trudności w pisaniu
(2)
zaburzenia mowy
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
afazja
(1)
agnozja
(1)
alkoholizm
(1)
apraksja
(1)
arteterapia
(1)
astma
(1)
ból
(1)
choroba Alzheimera
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroby nowotworowe
(1)
cierpienie
(1)
cukrzyca typu 1
(1)
czytanie
(1)
demencja
(1)
diagnoza neuropedagogiczna
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dysleksja rozwojowa
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
déjà vu
(1)
edukacja przez ruch
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
emocje
(1)
integracja sensoryczna
(1)
język obcy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
leworęczność
(1)
logopedia
(1)
lęk
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda dobrego startu
(1)
młodzież
(1)
neuropsychologia
(1)
niesmiałość
(1)
odporność psychiczna
(1)
opieka paliatywna
(1)
osobowość
(1)
pamięć fotograficzna
(1)
pisanie
(1)
pląsawica Huntingtona
(1)
pomoc psychologiczna
(1)
promocja zdrowia
(1)
psychologia zdrowia
(1)
psychoterapia
(1)
relaksacja aktywna
(1)
samobójstwo
(1)
sezonowe zaburzenia afektywne
(1)
stres
(1)
studenci
(1)
styl życia
(1)
symulacja polisensoryczna
(1)
synestezja
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
słuch absolutny
(1)
technologia informacyjna
(1)
umysł ludzki
(1)
uzależnienia
(1)
uzależnienie
(1)
wada serca
(1)
wiek wczesnoszkolny
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zaburzenia emocjonalne
(1)
zaburzenia lękowe
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia pamięci
(1)
zaburzenia percepcji
(1)
zaburzenia ruchu
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania zdrowotne
(1)
zdolności
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
zespół Tourette'a
(1)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(1)
12 results Filter
Book
In basket
"Dyslexia in the English Classroom" jest pierwszym na polskim rynku przewodnikiem metodycznym dla nauczycieli jezyka angielskiego - przygotowanym z mysla o nauczaniu dzieci z dysleksja rozwojowa. Ksiazka oferuje cwiczenia skoncentrowane na nastepujacych umiejetnosciach: nauczaniu pisowni i sprawnosci pisania, nauczaniu wymowy i sprawnosci mówienia, nauczaniu rozumienia ze sluchu, nauczaniu slownictwa i struktur gramatycznych. Cwiczenia odwoluja sie do metod stosowanych w terapii osób z dysleksja - opieraja sie na technice wielozmyslowego uczenia sie, wielokrotnego powtarzania, wykorzystuja zabawne skojarzenia, czesto wymagaja aktywnosci ruchowej, rozwijaja spostrzegawczosc i percepcje wzrokowa, ksztaltuja kompetencje spoleczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4382.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 243-256. Indeks.
"Dysleksja a nauczanie języków obcych" (...) jest najlepszą książką poświęconą problematyce dysleksji, skierowaną do szerszego grona odbiorców, na tle innych pozycji ukazujących się na polskim rynku w ostatnich latach. (...) Prezentuje ona wysoki poziom merytoryczny i formalny, posiada też walory literackie - jest świetnie napisana i czyta się ją z przyjemnością i zainteresowaniem. Stanowi użyteczne dla szerokiego grona kompendium wiedzy i wskazówek praktycznych dotyczących nauczania (ale nie tylko) w dysleksji." (prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13087.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Mediów / red. nacz. Marek Furmanek)
Bibliogr. s. 195-203.
Autorka podjęła ciekawy i oryginalny temat, przeprowadziła pionierskie badania nad nowymi formami oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych w przypadku dysleksji rozwojowej. Przygotowana praca posiada wysoką wartość aplikacyjną. Książka ma charakter uniwersalny i może być z powodzeniem stosowana w każdym okresie życia, także dorosłego człowieka, bo i on powinien się permanentnie kształcić.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11590.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 263-303.
W monografii Czytelnik znajdzie zarówno rozważania teoretyczne, jak i wyniki badań naukowych dotyczących problematyki pamięci u dzieci z łączną diagnozą dysleksji i ADHD. Książka obejmuje szerokie spektrum zagadnień zaliczanych do tematyki z zakresu psychologii i neuropsychologii rozwoju. W części pierwszej zaprezentowano współczesne poglądy teoretyczne dotyczące specyfiki podwójnej diagnozy zaburzeń rozwoju u dzieci, jakimi są dysleksja i ADHD oraz ogólne modele współwystępowania zaburzeń. W części drugiej zaprezentowano badania własne Autorki dotyczące deficytów pamięci. Monografię zamyka podsumowanie wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12888.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 245-269.
Publikacja jest raportem z największego jak dotąd badania sytuacji studentów neuroatypowych, przeprowadzonego przez interdyscyplinarny zespół specjalistów z siedmiu polskich uczelni, którzy na co dzień naukowo zajmują się problematyką spektrum autyzmu i innych zagadnień z obszaru nieneurotypowego rozwoju. Opracowanie dostarcza bogatych informacji na temat przebiegu studiowania, aktywności na uczelni, doświadczanych problemów, zgłaszanych potrzeb i otrzymywanego wsparcia oraz zagadnień związanych z kontekstem społecznym i zdrowiem psychicznym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23390.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23389.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyslalia w Polskiej Teorii i Praktyce Logopedycznej = La Dyslalie Dans la Théorie et la Pratique Logopédiques Polonaises ; t. 2)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Drugi tom serii "Dyslalia w polskiej teorii i praktyce logopedycznej". Książka składa się z szeregu artykułów różnych autorów, ale wszystkie dotyczą zagadnienia dzieci zagrożonych zaburzeniami mowy i ryzykiem dysleksji. Szczególnie logopedzi i pedagodzy znajdą tu pomoc w swojej pracy oraz materiały do diagnozy i terapii dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13816.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 167-182.
Książka jest poświęcona problematyce efektywności pracy terapeutycznej w zakresie czytania i pisania u dzieci prowadzonej w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych i klasach terapeutycznych. Pokazuje nauczycielom drogę do efektywniejszych działań w zakresie niwelowania specyficznych trudności, jakie mają dzieci w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Są to umiejętności niezwykle ważne dla dziecka, gdyż w znacznym stopniu warunkują jego dalszy rozwój intelektualny i osiąganie dalszego sukcesu w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13783.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 125-134.
W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11176.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12214.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Co potrafi twój mózg / David Gamon, Allen Bragdon. - Warszawa : "Medium", 2003. - 124 s. : rys. ; 21 cm.
(Trenuj Swój Mózg)
Tyt. oryg.: Brains that work a little bit differently.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy przedstawiają dziesięć najczęściej spotykanych cech będących wynikiem nietypowego rozwoju pewnych obszarów mózgu. Cechy te są tak rozpowszechnione, że nie traktuje się ich jako przypadków wymagających leczenia. Autorzy wyjaśniają na czym polegają te odmienności, jak z nimi żyć, jak je rozpoznawać i sprawdzać oraz jak na nie reagować (leworęczność, dysleksja, pamięć fotograficzna, autyzm, alkoholizm, synestezja itd.).
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2539 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2538.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3784.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Human neuropsychology.
Dział "Psychiatria, neurologia".
Bibliogr., także przy rozdz. Indeks.
Jest to nowocześnie opracowany podręcznik, w którym przedstawiono najważniejsze problemy współczesnej neuropsychologii. Obszernie omówiono podstawowe zagadnienia neuroanatomii i neurofizjologii oraz techniki badania ośrodkowego układu nerwowego. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, socjologii i medycyny. Może być także przydatna lekarzom specjalizującym się w psychiatrii i neuropsychologii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1265.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 517-566. Indeksy.
Podręcznik przygotowano z myślą o studentach, którzy zamierzają się specjalizować w psychologii zdrowia, ze szczególnym jej odniesieniem do populacji dzieci i młodzieży, jak również o tych, którzy swoje zainteresowania skupiają na psychologii klinicznej dziecka, aby w przyszłych decyzjach zawodowych uwzględniali ścisłe powiązania między organizmem i psychiką, zwłaszcza te sprzyjające rozwojowi oraz podwyższające jakość życia młodego człowieka. Będzie on przydatny dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, gdyż w każdym przedszkolu, szkole i innych instytucjach edukacyjnych uczą się dzieci ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi, które muszą być brane pod uwagę w planowaniu i realizacji działań dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Mogą z niego korzystać również studenci medycyny, pielęgniarstwa i socjologii, aby lepiej rozumieć potrzeby swoich przyszłych pacjentów czy podopiecznych. Jednym słowem, książka może zainteresować każdą osobę, dla której zdrowie dzieci i młodzieży jest ważną wartością.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11182.III.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12226.III.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-178.
Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20151.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20150.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again